kouvotsvoni
Banjottu
(antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin)Bobakki sanoi:Voisiko joku kenties tulkata kaksi edellistä viestiä?
...mutta kiitos taas, tällä kertaa Warwick-tarinasta. Näitä on mukava lukea:thumbup:
(antaisivat minulle kilpailukykyisen Ferrarin)Bobakki sanoi:Voisiko joku kenties tulkata kaksi edellistä viestiä?
'Hmm. Eiks Warwick jäänyt yhdessä Monacon startissa itsensä Häkkisen alle?Bobakki sanoi:Voisiko joku kenties tulkata kaksi edellistä viestiä?
Derek Warwickin jo mainitsin, mutta lisäillääs vähän, kyseessä kun on loistoesimerkki siitä, kuinka olla väärässä paikassa väärään aikaan. "Delboy" oli 1980-luvun alun kirkkain brittilahjakkuus ja Nigel Mansellin sijaan se, josta piti tulla jotain suurta. Warwickin F1-ura alkoi 1981 Tolemanilla ja kaksi vuotta myöhemmin talli sai kalustonsa toimimaan niin hyvin, että Warwick toi auton pisteille kauden neljässä viimeisessä kilpailussa. Tämä riitti näytöksi Renault'lle, joka palkkasi Warwickin Patrick Tambayn tallikaveriksi kaudelle 1984. Warwick olisi voinut voittaa heti ensimmäisen kilpailunsa huipputallissa, mutta osuma Niki Laudan kanssa rikkoi jousituksen ja Brasilian GP jäi kesken.
Voitto vältteli Warwickia myös lopun kautta, mutta kaksi kakkos- ja kaksi kolmossijaa takasivat seitsemännen sijan mestaruustaistossa. Valitettavasti tämä jäi hänen parhaaksi sijoituksekseen sarjassa, sillä väärät valinnat ja huono onni estivät paremman tuloksen. Tärkein päätös Warwickin uran kannalta tapahtui koskien seuraavaa vuotta - vaihtoehtoina olivat Renault'lla jatkaminen tai siirtyminen Williamsille Keke Rosbergin pariksi. Koska Williamsin kausi oli ollut varsin murheellinen (Hondan turbokoneet eivät olleet vielä toimivia ja talli käytti ainoana sarjassa alumiinista runkoa) päätyi Warwick jatkamaan Renault'lla. Williams puolestaan valitsi viimeisen vaihtoehtonsa, Lotusilla Elio de Angelisin varjoon jääneen Nigel Mansellin.
1985 Renault tippui lujaa ja talli lopetettiin kauden päätteeksi, Mansell taas päätti kauden ottamalla ensimmäiset voittonsa. Warwickin vastoinkäymiset eivät kuitenkaan loppuneet tähän; Renault halusi hänen jatkavan kuljettajanaan ja järjesti tälle paikan Lotusilta, mutta tallin ykköskuskiksi noussut Ayrton Senna ei tähän suostunut. Senna koki, että Warwick oli liian hyvä kakkoskuljettajaksi, eikä uskonut perinteikkään brittitallin resurssien riittävän kahden kuljettajan tasavertaiseen tukemiseen. Muuta paikkaa kuninkuusluokassa ei enää ollut tarjolla ja Warwick päätti siirtyä urheiluautojen MM-sarjaan Jaguarin rattiin.
Paluu F1:iin tapahtui kuitenkin äkkiä, sillä Elio de Angelisin kuoltua Brabham tarvitsi toisen kuljettajan. Tarina kertoo, että Bernie Ecclestone valitsi Warwickin, koska tämä oli tarjokkaista ainut, joka ei ollut soittanut hänelle onnettomuuden jälkeen. Myöskään Warwick ei pärjännyt jo mainitun Brabham BT55:n kanssa ja ainoa mahdollisuus jatkaa uraa kuninkuusluokassa tarjoutui Arrowsilla, jonka puikoissa hän vietti seuraavat kolme vuotta. Tallin heikohkosta tilanteesta huolimatta Warwick pääsi lähelle sen ensimmäistä voittoa kahdesti, vuoden 1989 Brasilian ja Kanadan kilpailuissa. Brasiliassa kaksi ylipitkää varikkokäyntiä veivät mahdollisuudet, Kanadassa taas moottori petti.
1990 Warwick päätyi viimein Lotusille, mutta viimeistään nyt sen suuruuden päivät olivat ohi. Auton jäykkyyttä verrattiin paperikassiin ja Lamborghinin moottori oli täysin tehoton. Jälkikäteen Derek kertoi ottaneensa enemmän riskejä kuin kertaakaan aiemmin F1-urallaan. Hän oli yksi ehdokkaista Nigel Mansellin lopulta sittenkin ottamalle Williams-paikalle 1991, mutta hyvien mahdollisuuksien puuttuessa päätyi Warwick jälleen urheiluautoihin. Vuodeksi 1993 hän palasi vielä kerran Footworkille ennen kuin jätti kuninkuusluokan pysyvästi. On helppo sanoa, että Warwick olisi ainakin ansainnut paremman mahdollisuuden - hän ei koskaan hävinnyt ainoallekaan tallikaverilleen ja kykeni heikollakin kalustolla parhaimmillaan näkyviin suorituksiin.
Warwickin pikkuveli Paul kuoli Brittein F3000-sarjan kilpailussa Oulton Parkissa 1991.
Ja osallisena ulosajossa oli Allan McNish. Kolari järkytti McNishiä niin pahoin, että ura otti huomattavasti takapakkia -ja tämän vuoksi F1-debyytti niinkin varhaisella iällä. Yksi "menetetyistä" lupauksista.Bobakki sanoi:Warwickin pikkuveli Paul kuoli Brittein F3000-sarjan kilpailussa Oulton Parkissa 1991.
Sekoitat tapauksen McNishin ja Emanuele Naspettin kolariin Doningtonissa 1990.Zep sanoi:Ja osallisena ulosajossa oli Allan McNish. Kolari järkytti McNishiä niin pahoin, että ura otti huomattavasti takapakkia -ja tämän vuoksi F1-debyytti niinkin varhaisella iällä. Yksi "menetetyistä" lupauksista.
Muistan edelleen kuinka Derek Warwick hieman veljen kuoleman jälkeen liikuttui kyyneliin voitettuaan urheiluautojen MM-sarjan osakilpailun.
Paul Warwick olisi myös matkalla F1:siin.
I beg your freaking pardon.JvFan sanoi:Räikkösen tyylisiä tylsiä ja värittömiä kuskeja.
Nää kriteerit taitaa olla katsojan silmässä hyvin pitkälti: Sportti noteeraa ALEX ZANARDIN F1-legendaksi!L4z! sanoi:En laskisi GP voittajia keskikastiin, mutta kuitenkin tässä kysytään merkittävää henkilöä, eli jotain näkyvää turhautunutta kuskia.
Tavoite päästä maaliin alle kahteen tuntiin ilman jalkoja:eek!: Taitaa olla farkut jal...eiku. huono:frown:Albert Oil sanoi:Nää kriteerit taitaa olla katsojan silmässä hyvin pitkälti: Sportti noteeraa ALEX ZANARDIN F1-legendaksi!
Siis miehen, jolla on yksi MM-piste!
Sait vanhalle fanille melkein kyyneleet silmiin tällä iskevällä tiivistelmällä. :thumbup:arzipuppy sanoi:Vuonna 1998 Heinz ajettiin kahden Ferrarin toimesta muutamissa tilanteissa surullisesti seinään. Ensin kilkkasi Eddie Monacossa ohitustilanteessa, ja sen jälkeen oliko Argentiinassa, kun Schumacher varikolta ulostullessaan ajoi vahingossa Heinzin kaiteeseen. Tämä oudon huumorin omaava, nöyrä ja kummallinen saksalainen on jotenkin yhtä suruisanhullu ja pehmeä tapaus, kuin hirtetty klovni sirkuksessa, ja hahmona yhtä kuolematon kuin Coulthard.
"Entinen F1-tähti ja Champ Car -kuski..."Albert Oil sanoi:Nää kriteerit taitaa olla katsojan silmässä hyvin pitkälti: Sportti noteeraa ALEX ZANARDIN F1-legendaksi!
Siis miehen, jolla on yksi MM-piste!
KukaGodspeed sanoi:Eikös Keke manageroinut myös Volker Weidleria?
Kumpi? Keke vai Weidler?kouvotsvoni sanoi:
Näin on, mutta en tunne suurinta osaa muistakaan ruumiinosistani suomeksi. Lisäksi Heikki Kulta on idolini (minun on vaikea olla nauramatta, kun Kimi niin nokkelasti pelaa alas tyhmät kysymykset, sanoi Hamilton). Kiitos korjauksesta.Godspeed sanoi:Varpaista kantapäätä kohti mentäessä on ihmisen kintussa tietysti päkiä eikä mikään pallo (!), joka on varsin karmiva anglismi...
Eikös Keke manageroinut myös Volker Weidleria?
Niin, ja käväisi hän voittamassa Le Mansin 1991. Itselleni tuo Weidlerin Keke-yhteys kyllä kuulostaa jotenkin hämärästi tutulta.Bobakki sanoi:Jos kouvotsvonin oli tarkoitus sanoa, ettei tiedä, kuka on Volker Weidler, niin kyseessä on saksalainen F1-karsiutuja. 10 yritystä Rialilla 1989.
Itse asiassa Weidler oli se hemmo, jota tuossa aiemmin etsiskelin eikä Foitek tahi Reuter.WebSlave sanoi:Niin, ja käväisi hän voittamassa Le Mansin 1991. Itselleni tuo Weidlerin Keke-yhteys kyllä kuulostaa jotenkin hämärästi tutulta.
Oli.Bobakki sanoi:Jos kouvotsvonin oli tarkoitus sanoa, ettei tiedä, kuka on Volker Weidler, niin kyseessä on saksalainen F1-karsiutuja. 10 yritystä Rialilla 1989. Weidler lopetti uransa tinnituksen takia 1992 ja on varmaan tunnetumpi tästä faktasta kuin siitä, mitä on kilpa-autossa tehnyt, sillä tuo tuntuu olevan F1-visailujen suosikkikysymyksiä.
Kyllä taisi tosiaan kuulua Keken joukkoon ja saattoi jopa olla ensimmäinen autettava. Minäkin tuota hemmoa tavailin aikasemmin, mutta ei tullut nimi mieleen. Volker taisi tehdä ihan kohtuullisen uran urheiluautoissa ennen tuota tinnitusta. Porschella C-ryhmää, ihan näin ulkomuistista. Ja Mazdan legendaarisella 787B:llä tuli tuo Le Mans -voitto. Jotkut taitavatkin syyttää tinnituksesta kyseistä autoa, sillä wankel kirkui varsin korkealta korvan vieressä. Joten on se "jotain kilpa-autolla tehnyt". Elämää on F1:sten ulkopuolellakin...Bobakki sanoi:Tarkistin nuo Keken manageroitavat tuota kirjoittaessani... jostain, eikä siinä listassa Weidleria ollut, enkä muista moisesta koskaan kuulleeni tai lukeneenikaan. Jos kouvotsvonin oli tarkoitus sanoa, ettei tiedä, kuka on Volker Weidler, niin kyseessä on saksalainen F1-karsiutuja. 10 yritystä Rialilla 1989. Weidler lopetti uransa tinnituksen takia 1992 ja on varmaan tunnetumpi tästä faktasta kuin siitä, mitä on kilpa-autossa tehnyt, sillä tuo tuntuu olevan F1-visailujen suosikkikysymyksiä.
Äärimmäisen surullinen uutinen. Noi faktathan pikkulapsikin tietää. Kömpelöä journalismia.Albert Oil sanoi:Nää kriteerit taitaa olla katsojan silmässä hyvin pitkälti: Sportti noteeraa ALEX ZANARDIN F1-legendaksi!
Siis miehen, jolla on yksi MM-piste!