Kaikkien aikojen "keskikastin" kuljettajat!

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
^Melissa sanoi:
Sait vanhalle fanille melkein kyyneleet silmiin tällä iskevällä tiivistelmällä. :thumbup:

Minua itse asiassa hyvin harvoin missään urheilulajissa kiinnostaa se kaikkein kuumin kärki. Totuus kun on hyvin usein se, että kärjen voitto - ei voittoa - voitto - voitto - ei voittoa - sahaaminen on usein jopa yksitoikkoisempaa kuin se, mitä tapahtuu terävimmän kärjen takana. Olen liian väsynyt raapustaakseni nyt mitään syvempää analyysiä, mutta nostan nyt kuitenkin maljan: :alppu: , HHF:lle ja muille, jotka ovat viihdyttäneet minua vuosien mittaan vähintään siinä missä kärjen suomalaiset olisivat tehneet, jos olisin heidän kisailuaan samanlaisella intohimolla seurannut.
Pistän tähän nyt lisää juttua HHF:stä.

Vaikka vuodesta 1997 piti tulla Frentzenin läpimurtokausi, niin mielestäni se oli yksi syy Frentzenin uran laskusuhdanteeseen - hän jäi kilpailuissa Villeneuven tallottavaksi, eikä tullut toimeen Patrick Headin kanssa. Vaikka tuloksena kaudesta oli yksi voitto ja mm-taistelun toinen sija, kaikki noteerasivat vain Villeneuven ja hänen saavutuksensa.

Jos jokin oli Haraldin vuosi, niin se oli ehdottomasti vuosi 1999, jolloin mies taisteli Jordanilla jopa maailmanmestaruudesta. Hänet ja hänen kykynsä huomattiin uudestaan, ja hän keräsi pisteitä melkein jokaisesta osakilpailusta.

Heinz voitti oikeastaan silloin, kun muut tunaroivat, se on tylsä fakta,esimerkiksi silloin, kun Häkkinen sekoili vaihteillaan Monzassa 99 ja jäi radan varteen itkemään. Heinz keltaisessa Jordanin ajopuvussa, surullinen ja skeptinen hymy huulillaan on mieleenpainuva näky. Ja taustalla tietenkin vielä legendaarisempi hahmo, Eddie Jordan hassuine laseineen ja varikkotyttöineen, joka uskoi Heinziin varmaan kaikkein eniten. Joten surulliseksi, hyvin surulliseksi tulen, kun mietin, mitä F1-maailma menettikään Heinzin muuttuessa yhä varjomaisemmaksi hahmoksi varikoilla ja kadotessaan viimein kokonaan showsta.
Ajattelisin, että hänen luonteensa pohjautui perhetaustasta, espanjalainen eläväinen äiti, ja jyrkkäilmeinen hautausurakoitsija-isä ovat jakaneet Heinzin ihmiseksi, joka nauraa makeasti surun keskellä eikä juuri koskaan muulloin.
Formulapiireissä Heinzia kuvattiin kummajaiseksi. Hän ei juurikaan tullut lehdistön kanssa toimeen, ja pakeni heitä Williams-kaudellaankin auton takaluukussa, jotta pääsisi rata-alueelta pois ilman salamavalojen häiritsevää rätinää.

Heinz ei oikeastaan sopeutunut yhteenkään talliin, Jordaniltakin hän sai potkut kesken kauden 2001. Prostille siirtyessään hän ei saavuttanut ainoatakaan pistesijaa, ja ura jatkui Arrowsilla. Arrows meni kesken kauden konkurssiin ja toimistotarvikkeet huutokaupattiin.
Viimeinen valonpilkahdus Frentzenin uralla oli kolmas sija Yhdysvalloissa Sauber-tallin ratissa kaudella 2003. Se jäi hänen viimeiseksi kaudekseen formula ykkösissä.

Tuntuu surulliselta sanoa, että Frentzen ei mielestäni ollut tarpeeksi lahjakas noustakseen todelliseen tähtikastiin, vaikka tilaisuus olisi vielä annetukin. Hänen persoonaansa jäin kyllä kaipaamaan.

En voi koskaan unohtaa tarinaa, jossa Frentzen joutui auttamaan isäänsä hautaustoimiston hommissa ajattamalla ruumista maasta toiseen. Hän väsyi matkalla, ja meni ruumisauton takatilaan nukkumaan, tyynesti arkun ja kuolleen viereen.
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Ja edellistä tekstiäni saa vapaasti korjata, sillä tein sen mutu-pohjalta.
En ole esimerkiksi ollenkaan varma, mitä tapahtui, kun Heinz lähti Jordanilta.Minulla on mielikuva, että Eddie olisi oikeastaan pettänyt Heinzin luottamuksen jättämällä tämän hyvin pahaan pulaan annettuaan ne potkut ja otettuaan jonkun nuoremman tilalle, - auta armias jos nyt muistaisi edes kyseisen kuljettajan nimen - joka ei sitten pärjännyt yhtään Heinzia paremmin.

Ja muistan olleeni hyvin, hyvin vihainen.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
arzipuppy sanoi:
.Minulla on mielikuva, että Eddie olisi oikeastaan pettänyt Heinzin luottamuksen jättämällä tämän hyvin pahaan pulaan annettuaan ne potkut ja otettuaan jonkun nuoremman tilalle, - auta armias jos nyt muistaisi edes kyseisen kuljettajan nimen - joka ei sitten pärjännyt yhtään Heinzia paremmin.
Jos en aivan väärin muista, niin Jordanin silloinen testikuski Ricardo Zonta ajoi pari kisaa Frentzenin saatua potkut. Myöhemminhän Jordanille tuli Prostin toimintaan tympääntynyt Jean Alesi.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Kyllähän se on jätkät nii että menetetyin sankari oli Olivier Panis. Tosin Salo ja Alesi lähellä, mutta ne ei olleet niinkään menetettyjä. Kanadan mälli oli paha Panisille, uran huippuhetkillä jalat alta..
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Skyggeboy sanoi:
Jos en aivan väärin muista, niin Jordanin silloinen testikuski Ricardo Zonta ajoi pari kisaa Frentzenin saatua potkut. Myöhemminhän Jordanille tuli Prostin toimintaan tympääntynyt Jean Alesi.
Paskahkolta toiminnalta näyttäis kaikin puolin - Jordanin kannalta. :nope:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
arzipuppy sanoi:
Ja edellistä tekstiäni saa vapaasti korjata, sillä tein sen mutu-pohjalta.
En ole esimerkiksi ollenkaan varma, mitä tapahtui, kun Heinz lähti Jordanilta.Minulla on mielikuva, että Eddie olisi oikeastaan pettänyt Heinzin luottamuksen jättämällä tämän hyvin pahaan pulaan annettuaan ne potkut ja otettuaan jonkun nuoremman tilalle, - auta armias jos nyt muistaisi edes kyseisen kuljettajan nimen - joka ei sitten pärjännyt yhtään Heinzia paremmin.

Ja muistan olleeni hyvin, hyvin vihainen.
Jordan antoi potkut, koska hänen täytyi saada talliinsa tilaa Takuma Satolle vuodeksi 2002, sillä Honda ei olisi muuten enää toimittanut moottoreita. Eddie oli jo tehnyt sopimuksen Giancarlo Fisichellan kanssa, joten hän päätyi potkimaan pois HHF:n.

Mitä tulee Heinziin ja talleihin sopeutumiseen, niin kyllähän hän Sauberilla oli kuin kotonaan. Williamsilla olisi ollut hänelle paikka jo Sennan kuoltua 1994 ja uudelleen 1995, mutta Frentzen pysyi lojaalina hänelle F1-mahdollisuuden antaneelle tallille.

Frentzenistä en kyllä kirjoita mitään, kun olen ihan itte tehnyt sen jo muutama vuosi sitten: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=2213
Ne, jotka jaksavat lukea, voivat samalla leikkiä kaikkien kielipoliisien iloksi keksimääni peliä "Lisää kirjoittajan unohtamat konjunktiot". Onpas tökkivää, nimittäin.
 
Viimeksi muokattu:

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Zep sanoi:
Kyllä taisi tosiaan kuulua Keken joukkoon ja saattoi jopa olla ensimmäinen autettava. Minäkin tuota hemmoa tavailin aikasemmin, mutta ei tullut nimi mieleen. Volker taisi tehdä ihan kohtuullisen uran urheiluautoissa ennen tuota tinnitusta. Porschella C-ryhmää, ihan näin ulkomuistista. Ja Mazdan legendaarisella 787B:llä tuli tuo Le Mans -voitto. Jotkut taitavatkin syyttää tinnituksesta kyseistä autoa, sillä wankel kirkui varsin korkealta korvan vieressä. Joten on se "jotain kilpa-autolla tehnyt". Elämää on F1:sten ulkopuolellakin...
Sitä ei ollut toki tarkoitukseni kiistää, etteivätkö Weidlerin saavutukset olisi kovaa luokkaa. Ja oma tietouteni Ykkösten ulkoupuolelta on kieltämättä varsin rajoittunutta, mikäli se ei jo selväksi tullut.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Bobakki sanoi:
Jordan antoi potkut, koska hänen täytyi saada talliinsa tilaa Takuma Satolle vuodeksi 2002, sillä Honda ei olisi muuten enää toimittanut moottoreita. Eddie oli jo tehnyt sopimuksen Giancarlo Fisichellan kanssa, joten hän päätyi potkimaan pois HHF:n.
Itsekin muistelin, jotta ei niinkään Heinzista itsestään johtunut tuo pihalle potkiminen. Hyvää tekstiä arzipuppylta ja Bobakilta tästä sympaattisesta kuskista:thumbup:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
kouvotsvoni sanoi:
Itsekin muistelin, jotta ei niinkään Heinzista itsestään johtunut tuo pihalle potkiminen. Hyvää tekstiä arzipuppylta ja Bobakilta tästä sympaattisesta kuskista:thumbup:
Ihan syytön Frentzen ei potkuihinsa ollut, sillä hänen otteensa olivat 2001 varsin alavireisiä ja hänen asemastaan tallissa liikkui aika hurjiakin huhuja. Puhuttiin nimittäin, että Frentzenin mekaanikot olisivat kyllästyneet hänen asenteeseensa, ja että he olisivat menneet lakkoon, jollei Frentzen olisi lähtenyt. Juttujen todenperäisyydestä minulla ei ole hajuakaan.
 

Zep

Well-known member
Liittynyt
13.12.2000
Viestit
4105
Sijainti
Veteli
Bobakki sanoi:
Sitä ei ollut toki tarkoitukseni kiistää, etteivätkö Weidlerin saavutukset olisi kovaa luokkaa. Ja oma tietouteni Ykkösten ulkoupuolelta on kieltämättä varsin rajoittunutta, mikäli se ei jo selväksi tullut.
Juu... ei ollut tarkoitettukkaan kritiikiksi. :D
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
Bobakki sanoi:
... aavistuksen ontuvia tuotoksiani ...
Jumakauta nyt Bobbis loppui tuo omiesi tuotoksiesi vähättely, nuo kirjoittamasi kolumnit ovat foorumin parasta antia ikinä pmv:n kolumnien ohella. Tahtoo lisää!
 

Melinda

Sponsored by Sam
Liittynyt
16.2.2003
Viestit
6280
Sijainti
Melko kaukana
Kun nyt HooHoosta ruvettiin tosissaan puhumaan, niin enhän minä voi olla hiljaa. :D

Mitä arzi sanoi HH:n perheestä, niin on sanottava että luonteenlaadut ovat ainakin joidenkin lähteiden mukaan hyvinkin päinvastaiset. Harald sr. oli kuulemma se äänekäs, eläväinen - ja joidenkin toimittajien mukaan täysin päästä pideltävä - tyyppi. Laittoi kuitenkin poikansa radoille ja piti siellä, joten pisteet siitä. :thumbup: (Espanjalainen äiti ei välttämättä edes ollut kuvioissa kauhean pitkään, en tiedä missä vaiheessa erosivat, mutta sen jälkeen isä-F. on ehtinyt naimisiin jo ainakin kolmen muun naisen kanssa.)

HH:n vuodesta -97 on esitetty monta teoriaa, ja kaikki saattavat olla ihan yhtä vääriä. Totuus on kuitenkin se, että varsinkin alkukaudesta monet kisat kaatuivat teknisiin ongelmiin, joten alku uudelle tallille oli mahdollisimman huono. Ja Patrik Headia ei ole kai koskaan kehuttu helpoksi persoonaksi? Muistelen kuulleeni villejä huhuja muidenkin kuskien taholta siitä, kuinka vaikea Williamsilla on ollut pärjätä.

Eikä panetella siellä, tuli niitä sijoja vuonna -99 ajamallakin. :wink: Mm. Ranskan voitto sadesäällä - molemmat polvet paskana kiitos Kanadan kolarin.

Mitä niihin tiimeihin tulee, niin olen saanut sen kuvan, että sekä Sauberilla, Prostilla että Arrowsilla Frentzen tuli harvinaisen hyvin toimeen muun tallihenkilökunnan kanssa, ainakin jos kenenkään julkisia puheita on uskominen. Mitä niihin Jordanin mekaanikkoihin tulee, minä olen kuullut ihan toisenlaisia juttuja. Mm. sen, että suurimman osan aikaa kun HH ja Trulli ajoivat yhtäaikaa, suurin osa Trullin mekaanikoista olisi ilomielin vaihtanut koska tahansa HH:n "leiriin". Ja jaksoihan Eddie julistaa vielä kauan irtisanomisen jälkeenkin, kuinka HH oli hänelle kuin oma poika (Mika Salo tosin väitti, että HHF ja EJ oli nähty tappelemassa varikolla pitkin kesää - tiedä häntä).

Talliuskollisuudesta joku jo puhuikin, ja se mikä päti -95 Sauberiin, piti myöhemmin myös Prostiin: HH:lle tarjottiin mahdollisuutta vaihtaa vähän enemmän toivoa omanneeseen talliin, muistaakseni Jaguarille, mutta mies sanoi olevansa Prostille sen velkaa, että jatkaisi tiimissä mikäli se selviäisi talousvaikeuksistaan. Näinhän ei sitten tietenkään käynyt, ja HH päätyi sitten Arrowsille.

Väittäisin, että kaikkein eniten HH:n uraan vaikutti niin sanottu Paska Säkä -faktori. Ura on täynnä mm. idioottimaisia keskeytyksiä kärkisijoilta teknisiin vikoihin. Esimerkkinä yksi ensimmäisistä kisoista Prostilla, muistaakseni Belgiassa (oliko se nyt sitten 2001) sade-aika-ajoissa vitosruutuun(!) -> lähtöruudukossa moottorin sammuminen, eikä mitään toivoa uusintalähtöön pääsemisestä. Tämän lisäksi on ollut käsittämätön luettelo vaikeuksiin ajautuneita talleja (jo ennen fykkösiä), ruumiinvammoja ja muita ongelmia. Oli kohtalo tietysti joskus kilttikin, vuoden 2000 Monzan kuolonkolarin ja sitä seuranneen sirkuksen jälkeen uskoisin kaksi viikkoa myöhemmin tulleen USA:n kolmossijan olleen varsin tervetullut. Ainakin se oli sitä minulle.:thumbup: Vastaava tapaus oli myös edellämainittu -99 Kanadan ja Ranskan kisat, ja muistelisin olleeni jotain muitakin tapauksia, joissa HH:n on noussut poikkeuksellisen korkealle juuri vajottuaan harvinaisen pohjalle.

Plääh. Pari vuotta sitten olisin muistanut näitä juttuja paljon paremmin, nyt olen ehtinyt unohtaa jo kaiken. Sopii korjata virheet.
 
Viimeksi muokattu:

HÖYNÄ

Well-known member
Liittynyt
10.8.2003
Viestit
774
Sijainti
Bunkerland
Juhis sanoi:
Jumakauta nyt Bobbis loppui tuo omiesi tuotoksiesi vähättely, nuo kirjoittamasi kolumnit ovat foorumin parasta antia ikinä pmv:n kolumnien ohella. Tahtoo lisää!
Samaa mieltä! Yksi niistä harvoista asiallisista tyypeistä näillä foorumeilla.:thumbup:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
^Melissa sanoi:
Eikä panetella siellä, tuli niitä sijoja vuonna -99 ajamallakin. :wink: Mm. Ranskan voitto sadesäällä - molemmat polvet paskana kiitos Kanadan kolarin.
Tämähän oli ihan joka tavalla huikea esitys. Täyteen tankattu auto ei ole helpoin vietävä sateella ja taisi Frentzen itsekin todeta olleensa likellä menettää pelin useaan otteeseen. Vauhti oli silti varsin kohdallaan, niinkuin oli koko loppukauden. Mestaruuden lopulta ratkaisseesta kaksikosta toinen teki liikaa virheitä ja toinen oli turhan hidas ja olisin itse kovin valmis näkemään Heinzin sinä kaverina, joka tittelin olisi tuona vuonna oikeasti ansainnut. Mitä tulee paska säkä -faktoriin, niin Nürburgringin kilpailussahan se sitten todella iski. HHF keskeytti turvallisen oloiselta johtopaikalta tekniikan pettämiseen ja tuo voitto olisi nostanut saksalaisen kertarysäyksellä taistelemaan mestaruudesta tasapäisesti Häkkisen ja Irvinen kanssa. Mikaltahan tuo kilpailu oli kauden kolmas pohjanoteeraus, Irvine taas oli Ferrarin naurettavan varikkosähläyksen uhri.
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
-Japé- sanoi:
70- ja 80-luvulla aloittaneiden kuskien uria on hauska seurata mm. sen takia että monet vaihtoivat tallia usein, ajoivat samassa tallissa moneen eri otteeseen, eikä urakehitys ollut välttämättä kovin lineaarinen. Neljä pitkään ajanutta kaveria tulee mieleen, vaikka eivät sinänsä "keskiverto" kuskeja olekkaan: Alboreto, Patrese, de Cesaris, Brundle.

Alboreto: (Huiput) Huimia näyttöjä ensin Tyrrelillä esim. Usassa '82 ja '83 ja matkalle "varmaan" mestaruuteen '85 Ferrarilla. (Laskut) Ferrarilta -> Tyrrell, josta "potkut" ja Larrousselle. Uran riutuminen vielä karsiutumalla Footworkilla ja Scuderia Italialla. Joten voisi sanoa että nopeasti huipulle josta sitten laskua monta vuotta.

Patrese: (Huiput) Olen vasta myöhemmin oppinut kunnioittamaan Patresen kokonaisuudessaan huikeaa uraa, palkintosijoituksia miltei joka vuosi. (Laskut) Menestys notkahti lähinnä vain muutamaksi vuodeksi Alfalla ja Brabhamin lätyllä. Ajatelkaapa moniko muu kuski on saanut kokea ajat jolloin helmoja ei vielä ollut keksitty, aina huipputeknologiaa sisältäviin aktiivijousitusautoihin? Suosittelen tutustumaan sivustoon: http://www.riccardopatrese.com

'77 Shadow '93 Benetton


de Cesaris: Vaikka on aina ollut rikkaan pojan ja autojen romuttajan maineessa, silti (Huiput) Uran alussa '82 ja '83 kovia näyttöjä Alfa Romeolla. Muutoin keskinkertaisia suorituksia monessa eri tallissa ilman mainittavaa menestystä, kunnes '91 Jordanilla ja '92 Tyrrelillä ajoi pisteistä miltei joka kisassa.

Brundle: Oli kovassa maineessa tullessaan F1:siin ja antoi heti upeita näyttöjä '84 Tyrrelillä. Olisi voinut olettaa että Brundlesta olisi tullut vakio menestyjä joka saa paikan huipputalllissa. Sen sijaan ura meni alamäkeen vuosiksi ja monet eivät enää muistaneet Brundlea star of tomorrow tyylisenä kuskina. Tom Walkinshaw kuitenkin uskoi Brundleen ja nosti hänet Benettonille '92. Brundlen ura onkin siten outo että menestys ja kunnon tallipaikat tulivat vasta vuosien jälkeen. (Huiput) kolmen vuoden jakso, jolloin menestystä kilpailukykyisellä kalustolla '92 Benetton, '93 Ligier, '94 McLaren

Sitten voisi erikseen mainita nämä kuskit, jotka olisivat voineet saada vielä paremmankin uran: Herbert, Nannini, Donnelly, de Angelis.

Herbert: Herbertistä Bobakki kirjoittikin jo tuossa hienosti. Sikäli tosiaan harvinainen tapaus, että 80-luvulla ei otettu tulokaskuljettajia suoraan huipputalleihin ja Herbert oli '88 kaikkein kuumin nimi ja ennen onnettomuutta kiinnostuneita olivat jo Benetton, Lotus ja Williams, joista oletettavasti myös moni oli tarjoamassa sopimusta. Benettonia ja Lotusta Herbert oli jo testannut ja tuleva menestys kiilsi jo silmissä. Onnettomuuden jälkeen, ilman Peter Collinssin ystävyyttä Herbertistä tuskin olisi tullut F1 kuskia. Ottaen huomioon kaiken tapahtuneen, voi Herbertin uran todella sanoa ylittäneen odotuksensa.



Nannini: Nopean nousujohteinen ura joka katkesi traagisesti helikopteri onnettomuuteen ennen '90 Japanin gp:tä. Ilman onnettomuutta Nanninin ura olisi varmaan jatkunut Benettonin ja Ferrarin merkeissä.

Donnelly: Donnellystä ei ehkä tullut ekana mieleen kuljettajalupaus, johtuen paksusta irkku aksentista ja vähemmän sporttisesta habituksesta. Myös F3000 kaudella hän jäi EJR:llä toisinaan tallikavereidensa jalkoihin. Ellei Donellyä olisi ehditty kiinnittää Arrowsille sairastuneen Warwickin tilalle '89 Paul Ricardille, olisi Donnelly ajanut Tyrrelliä Alesin sijasta. Tämä olisi varmasti muuttanut monenkin kuskin suunnitelmia. Nyt Donnellystä tuli Warwickin tallikaveri Lotukselle '90. Kausi sujui melko tasapaksusti ja katkesi Donnellyn kauheaan onnettomuuteen '90 Jerezissä. Kuntoutuminen vei vuosia ja Donnellyn ura oli ohi.

de Angelis: Elio, jonka ura on loistava, olisi voinut olla vielä paljon parempikin. Ura oli nopeasti nousujohteinen ja Mario Andretti sai heti huomata kuinka nopean tallikaverin hän on saanut Lotukselle. Vaikka Marion mestaruuden jälkeen Lotuksella oli muutamana vuonna vaikeaa mm. FISA:n takia, tuli Eliosta Colinin luottomies. Ongelmat alkoivat kun Chapman kuoli. Elio pysyi Lotuksella vaikka sai tarjouksia monista muista huipputiimeistä. Ongelmaksi nousivat Peter Warr ja tallin uusi kuski Ayrton Senna. Vaikka auto oli kilpailukykyinen ja Elio jopa johti MM pisteissä '85 alkuvuodesta, oli ongelma se että tallipäällikkö Peter Warr jumaloi Sennaa ja Elion asema oli tallissa pistejohdosta huolimatta surkea. Elio ei olisi halunut lähteä Lotukselta, mutta oli tavallaan pakotettu päätökseen. Brabhamilla Murrayn edistyksellinen BT55 ei aivan vielä onnistunut nappiin ja aiheutti yhdessä moottoriongelmien kanssa Eliolle vaikean vuoden. Se että Elio lopulta kuoli täysin turhan onnettomuuden jälkiseurauksina, on täysin käsittämätöntä. Kuin kohtalon ivaa on se että seuraavana vuonna Murrayn 2.0 versio Brabhamin lätystä, eli McLaren MP 4/4 korjasi koko potin. Toki Hondan turbo moottorilla ja kuskeillakin oli osuutensa asiaan. Btw. Jos joku ei ole huomannut niin Jean Alesin kypärämaalaus on kunnianosoituksena samanlainen kuin Elion.

Hyvän jutun Eliosta voi lukea F1-forumilta

Kannattaa tsegata myös: http://www.geocities.com/chasey_uk/eliodeangelis.html

Luin otsikon, ja mulle tuli siitä mieleen pitkälti nämä samat nimet.. Mut kiitos Japelle tästä referaatista! :)

Lisäisin tohon viel sellaisen ku Mark Blundell
 
Viimeksi muokattu:

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Bobakki sanoi:
Jordan antoi potkut, koska hänen täytyi saada talliinsa tilaa Takuma Satolle vuodeksi 2002, sillä Honda ei olisi muuten enää toimittanut moottoreita. Eddie oli jo tehnyt sopimuksen Giancarlo Fisichellan kanssa, joten hän päätyi potkimaan pois HHF:n.

Mitä tulee Heinziin ja talleihin sopeutumiseen, niin kyllähän hän Sauberilla oli kuin kotonaan. Williamsilla olisi ollut hänelle paikka jo Sennan kuoltua 1994 ja uudelleen 1995, mutta Frentzen pysyi lojaalina hänelle F1-mahdollisuuden antaneelle tallille.

Frentzenistä en kyllä kirjoita mitään, kun olen ihan itte tehnyt sen jo muutama vuosi sitten: http://www.f1-forum.fi/vb/showthread.php?t=2213
Ne, jotka jaksavat lukea, voivat samalla leikkiä kaikkien kielipoliisien iloksi keksimääni peliä "Lisää kirjoittajan unohtamat konjunktiot". Onpas tökkivää, nimittäin.
Kiitos paljon Bobakki ! Pistit sitten suhteellisen asiantuntevan ja järkälemäisen työnäytteen näin niinkuin meikäläisen tunnelmoinnin perään kaataen omani 100 - 0. KIITOS . Ihan kuin en olisi saanut jo kylmää kyytiä asiantuntemattomuudellani Herbertin osalta, niin TÄMÄKIN VIELÄ. :D :thumbup:
Ja tiesinhän minä tuosta Sauberista, enkä ymmärrä miten menin hörhöilemään, etteikö Heinz olisi viihtynyt Sauber-tallissa. Ja etteikö muka Peter Sauber olisi ollut Heinzin yksi paremmista kavereista.
Ja nyt muistankin tuon Sato-sotkun, ja pistää vihaksi vieläkin enemmän.

Ps. kun Räikkönen joskus lopettaa, viitsisitkö tehdä hänestä samanlaisen viikatemies-jutun? (Näin kova luottamus mulla on Kimiin :) )
 

arzipuppy

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1460
Sijainti
Helsinki
Kiitos Melissalle myös muisteloista. Näyttää useammalle lämpeävän tuo sympaattinen Frentzen.
En voi käydä mielipidekamppailuun faktoista, jos minua on vastassa kaltaisesi fani. :) Mutta väitän silti, että Frentzen oli hieman tavallista sisäänpäinkääntyneempi kuljettaja, joka oli kyllä kerännyt mainetta varikon hiljaisena kummajaisena.
Ja mitä tulee Patrick Headiin, en voi käsittää, kuinka joku muu kuin Sir Williams voi pitää hänestä. Sellaisen ärjyleuan kuvan ainakin ruutua seuraamalla olen saanut.
Oliko Heinz sitten liian herkkä ykkössakkiin - tämä uskollisuus joitakin tiimejä kohtaan ainakin tukisi sitä - en tiedä, mutta pidän tiukasti kiinni siitä, että monista valonpilkahduksista huolimatta hän ei ollut tarpeeksi lahjakas.
Upea suoritus tuo Kanadan gp kylläkin oli. Mutta niin on ollut myös esimerkiksi Jenson Buttonin kakkossija Unkarissa toinen käsi kypärällä ajaen. Ja Mika Salon merkillisen hyvät suoritukset Monacon katuradalla.

Ykköset ovat niitä täynnä. Uskomattomia tarinoita ja elämänkohtaloita.
 
Ylös