PuoliPöhkö
Well-known member
:ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:Mediaprofeetta sanoi:1. Raikkönen
2. Häkkinen
3. Rosberg vanhempi
4. Kovalainen
5. Salo
6. JJ Lehto
7. Rosberg nuorempi
8. Leo Kinnunen
9. Schumacher vanhempi
0. Senna
:ahem: :ahem: :ahem: :ahem: :ahem:Mediaprofeetta sanoi:1. Raikkönen
2. Häkkinen
3. Rosberg vanhempi
4. Kovalainen
5. Salo
6. JJ Lehto
7. Rosberg nuorempi
8. Leo Kinnunen
9. Schumacher vanhempi
0. Senna
:thumbup:Mediaprofeetta sanoi:1. RÄikkönen
2. Häkkinen
3. Rosberg vanhempi
4. Kovalainen
5. Salo
6. JJ Lehto
7. Rosberg nuorempi
8. Schumacher vanhempi
9. Senna
10. Minä
Jep, Juan-Manuel, Jim, Ayrton, Alain, ja Ralf saavat olla tyytyväisiä osaamisestaan Muita vaihtoehtoja top 10iin lienevät sitten ainakin mm. Ascari, Moss, Rindt, Stewart...Vilperi sanoi:...niin nimien Fangio, Clark, Senna, Prost ja Schumacher kuuluminen listaan on itsestäänselvyys. Muista paikoista voidaan sitten keskustella erikseen.
Ei vaan hävisi tallikaverilleen varsin selkeästi, niinkuin aina.R.Rosset sanoi:Ricardo Rosset löi tallikaverinsa varsin ylivoimaisesti Melbournen aika-ajoissa 1997.
McHaka sanoi:Kyllähän se ykkönen kiistatta on M. Schumacher
Kyllähän tuo on aika sekopäistä tekstiä kuitenkin, mitä itse sepostat. Tuossa unohdetaan täysin se, millaisella kalustolla ja millaisessa asemassa herra Schumacher on saanut päästellä uransa aikana menemään. Ei ole mielestäni laisinkaan kirkossa kuulutettu, että vastaavassa asemassa moni muu, kuten vaikka Kimi, Senna, Alonso jne. ei muka olisi pystynyt vastaavaan tai jopa parempaan suoritukseen.Revolt sanoi:No siis jos puhutaan kokonaisuudesta niin täytyy olla aika sekaisin jos Michael Schumacher ei jonkun mielestä ole ylivoimainen ykkönen. On monia yksittäisiä osa-alueita, joissa on ollut häntä parempia kuskeja paljonkin mutta KUKAAN ei ole ollut yhtä täydellinen ja tasainen kokonaisuus.
Taidat unohtaa, että se Ferrari, jolla Schumi lähti ajamaan kaudella '96 oli todella kaukana voittavasta autosta. Schumin tehtävä oli nostaa Ferrari-talli siitä suosta, johon se oli uponut suht syvälle vuosien saatossa. Se juurikin on enempikin se syy, miksi itse nostan Schumin todella korkealle muiden yläpuolelle. Harva voittava kuski suostuu ottamaan sellaista tehtävää itselleen.formulastara sanoi:Kyllähän tuo on aika sekopäistä tekstiä kuitenkin, mitä itse sepostat. Tuossa unohdetaan täysin se, millaisella kalustolla ja millaisessa asemassa herra Schumacher on saanut päästellä uransa aikana menemään. Ei ole mielestäni laisinkaan kirkossa kuulutettu, että vastaavassa asemassa moni muu, kuten vaikka Kimi, Senna, Alonso jne. ei muka olisi pystynyt vastaavaan tai jopa parempaan suoritukseen.
Tuollaiset KAIKKI MUUT ON TYHMIÄ JOS EIVÄT TAJUA MINUN TOTUUTTA -toitotukset eivät ole oikein koskaan muutenkaan napostelleet allekirjoittanutta.
Mikä sut sitten saa sellaisia kirjoittamaan?formulastara sanoi:Tuollaiset KAIKKI MUUT ON TYHMIÄ JOS EIVÄT TAJUA MINUN TOTUUTTA -toitotukset eivät ole oikein koskaan muutenkaan napostelleet allekirjoittanutta.
En pitäisi Benetton-aikojen kalustoa ylivoimaisena etenkään vuoden 1995 osalta. Minusta Williamsilla oli kyllä ylivoima sillä saralla suurimman osan kautta, mutta Benettonin paremmat taktiikat ja Schumin kyky toteuttaa ne käänsivät mestaruustaiston Hillin tohelointien ohella. Ehkä jopa se Schumacherin paras mestaruus minusta.Miss Piggy sanoi:Että ei se kalusto aina ollut kovin ylivoimainen ollenkaan. Viime vuosina tietty oli ja Benetton-aikana tietenkin. Mutta Ferrarilla alkuun tilanne oli jotain ihan muuta. Mutta Schumi kovana rattimiehenä pystyi ajamaan silläkin autolla jotenkin siedetävän näköisiä aikoja.
Tässä taidettiin hakea sitä kysymystä että miten Schumi olisi pärjännyt keskitason tai sitä heikommalla autolla. -96 ei Ferrari ollut heikoinkaan, muttei myöskään nopein (tasoa akselilla BMW-Renault tältä vuodelta). Ainoan kerran kun Schumi on vähän heikomman F1-auton rattiin päässyt on debyyttikisa Jordanilla -91 Belgiassa. Sekin oli vain yksi kisa, mikä ei oikein anna aihetta vertailuun mielestäni.Miss Piggy sanoi:Taidat unohtaa, että se Ferrari, jolla Schumi lähti ajamaan kaudella '96 oli todella kaukana voittavasta autosta. Schumin tehtävä oli nostaa Ferrari-talli siitä suosta, johon se oli uponut suht syvälle vuosien saatossa. Se juurikin on enempikin se syy, miksi itse nostan Schumin todella korkealle muiden yläpuolelle. Harva voittava kuski suostuu ottamaan sellaista tehtävää itselleen.
Että ei se kalusto aina ollut kovin ylivoimainen ollenkaan. Viime vuosina tietty oli ja Benetton-aikana tietenkin. Mutta Ferrarilla alkuun tilanne oli jotain ihan muuta. Mutta Schumi kovana rattimiehenä pystyi ajamaan silläkin autolla jotenkin siedetävän näköisiä aikoja.
Mutta nämä on toki makuasioita, että kuka on kaikkien aikojen paras kuljettaja. Tilastojen valossa tarkastelukaan ei aina kerro koko totuutta. Ja mä ymmärrän kyllä todella hyvin, että herra Schumacherin persoona ja tapa tehdä asioita ei varmasti miellytä kaikkia. Mutta itse näen asian tällä tavoin. Eli että legendarisen Ferrarin nostaminen voittavaksi talliksi uudestaan oli se asia, joka teki schumista suuren kuskin. Tokikaan tietenkään se ei ole yksin Schumin ansioita ollenkaan, vaan monen monen tekijän. Mutta jos nyt kuljettajista puhutaan niin...
Kuten varmaan huomasit, mainitsin nimenomaan, että kokonaisuutena Schumi on ylivoimainen. Kokonaisuuteen kuuluu vaikka ja mitä myös ajamisen ulkopuolella. Esiintymiskyky, tiimin motivoiminen, ahkeruus, kielitaito, kaupallisuus, pitkäjänteisyys, uskollisuus, fysiikka, tasaisuus jne jne. Kyllä se vain niin on, ettei ole Schumin ylittänyttä kaikki nämä asiat huomioon ottaen. Tietysti kaiken ajamiseen liittyvän lisäksi. Kimi voi kuskina olla ihan rauhassa vaikka miljoona kertaa Schumia parempi mutta lähes kaikessa muussa onkin sitten vähintään yhtä paljon perässä... Eikä siinä mitään, tuskin se Kimiä itseään paljoa edes kiinnostaaformulastara sanoi:Kyllähän tuo on aika sekopäistä tekstiä kuitenkin, mitä itse sepostat. Tuossa unohdetaan täysin se, millaisella kalustolla ja millaisessa asemassa herra Schumacher on saanut päästellä uransa aikana menemään. Ei ole mielestäni laisinkaan kirkossa kuulutettu, että vastaavassa asemassa moni muu, kuten vaikka Kimi, Senna, Alonso jne. ei muka olisi pystynyt vastaavaan tai jopa parempaan suoritukseen.
Tuollaiset KAIKKI MUUT ON TYHMIÄ JOS EIVÄT TAJUA MINUN TOTUUTTA -toitotukset eivät ole oikein koskaan muutenkaan napostelleet allekirjoittanutta.