formulastara
Well-known member
*wruuum* sanoi:En nyt itse koe että tämä offtopicciin kääntyisi, mielenkiintoista keskustelua maailman parhaista kuljettajista, tässähän sitä ratkotaan.
Minusta ironista, että yllä olevat kommenttisi ovat yhtälailla rinnastettavissa tajunnanvirtaan, jolla ei ole mitään loppua eikä alkua. Kerrot aivan ihmeellisesti kuinka koet jonkun kertovan "huulipyöreänä tarinoita" ja jatkat väittäen, että miehestä saa näiden kommenttien perusteella (kommentteja joita me muut emme edes tiedä) jotenkin tyhmän kuvan, deja vu.
Katsoin Youtubesta pari dokumenttia ja mietin mitä mahdoit tarkoittaa, laita linkkiä niin ehkä minäkin ymmärrän. Jatkat kuitenkin, että kaikki nuo kommentit ovat "järjellisesti selitettävissä" ja saamme sen psykologiassa huomata. Missä ja miten se huomataan psykologiassa?
Onko tässä jokin ristiriita suomalaisessa mentaliteetissa, että pidetään suu kiinni ja ajetaan kovaa. Itse kunnioitan ja pidän tuota ajatusta hyvänä, mutta en mitenkään voi käsittää, että kun kerrankin löytyy joku, joka osaa puhua moottoriurheilusta ja ajamisesta, rakastamastaan lajista oikeilla sanoilla, väitetään häntä tyhmäksi tarinan sepittäjäksi. Oletko koskaan rakastanut jotakin asiaa todella sydämestäsi elämän aikana? Mikäli olet, niin tiedät myös miltä se toisesta tuntuu.
En edes tiennyt että Senna horoskooppeja lukee? Hän ilmeisesti oli uskonnollinen jos siihen viittaat, tuota taustaa en itse kovin hyvin tunne, olen kiinnittänyt enemmän huomiota ajamiseen ja siihen liittyvään materiaaliin Sennasta. Se mihin Senna uskoi ja lukiko hän horoskooppeja, ei minua henkilökohtaisesti niinkään siis kiinnosta, jokaisella on oikeus uskoa mihin haluaa.
Alun kommenttiini palatakseni mietin, onko kuljettajien paremmuus ratkaistavissa sillä, kuka lukee horoskooppeja?
Yksi urheilupsykologian ja flown keskeisiä tutkimus kohteita on ollut suorituskeskeisyys, kuinka valmistaudut mentaalisesti suoritukseen ja mitä käy läpi suorituksen aikana. Väitänpä, että ratakierroksella ei kukaan mieti päivän horoskooppia.
Olenko väittänyt, että kuljettajien subjektiivinen älykkyys korreloisi ajotaitojen kanssa. No en.
Tiedän kyllä miltä tuntuu olla rakastunut. Mielestäni olennaista tässä on se, että olen myös tietoinen monista syistä, jotka tähän rakkaus-tuntemukseen liittyy. Osaan esimerkiksi havainnoida näin jälkikäteen, että sydämen pamppailut sun muut ovat johtuneet mm. elimistön stressitilasta sen kaiken muun kohkaamisen keskellä. Ja se ei ole kovin paljon se. Jos olisin Senna, niin näkisin vain sen ensimmäisen minulle merkitsevän asian - rakkauden ylimaallisen voiman kautta universumin tähdistön - enkä ajattelisi asiaa sen pidemmälle. Kuinka voisinkaan, koska minulle ei kukaan olisi kertonut, että asioita voi selittää myös järkiperäisesti. Pukisin sanoiksi sen minulle näkyvän yksinkertaisen totuuden. Ajattelisin tunteella, en järjellä.
-Onhan se höpsöä ja mukavaa. Hakisin kuitenkin mielelläni hieman syvyyttä tietoisuuden tasoon.
Kirjoita youtubeen senna interview, niin sieltä löytyy esimerkkejä.
Viimeksi muokattu: