Kaikkien aikojen paras f1-kuski?

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
mn97 sanoi:
Noi ei se ainakaan Schumi ole. Mies ajoi aina huipputallissa eikä näyttöjä ole heikomalla autolla ajamisesta ole.
Saattaisikohan Frentzenin ajamisella jopa olla mitään tekemistä siihen että hän ajautui esim. Prostille...
 

Eddie Rickenbacker

Yhdeksän kierrosta
Liittynyt
14.12.2007
Viestit
315
Sijainti
Suomi - Finland
Cmoney sanoi:
Saattaisikohan Frentzenin ajamisella jopa olla mitään tekemistä siihen että hän ajautui esim. Prostille...
!HUOM! HH:han esitti ihan kiitollisia otteita tuona Prost-aikanakin, ajoi mm. neljänteen ruutuun Belgian GP:ssa (vaikka sammuttikin moottorin ennen starttia ja joutui lähtemään joukon hänniltä). Ja sitäpaitsi potkut Jordanilta tulivat vain sen vuoksi että Eddie Jordan sai jonkun päähänpiston. Itse en olisi Deutsche Postin väreissä kilpailevalta tallilta olisi erottanut viikkoa ennen Saksan kisaa saksalaiskuljettajan. Jokainen tavallaan jne...

Arrowsilla onnistui raapimaan kaksi pistettä kasaan roskalaatikkoa muistuttaneella Arrowsilla, yhtä paljon kuin mammuttibudjetilla ajelleen Toyotan Mika Salo. Sauberilla hakkasi tallikaverinsa Heidfeldin ottaen jälleen palkintosijan.
----------


Mitä Michael Schumacheriin tulee niin mieshän aloitti uransa nimenomaan Jordanilla jossa loi sädekehän aika-ajon tuloksella. Miksi Häkä ei saanut mitään sädekehää siitä Estorilin aika-ajosta jossa kuitenkin päihitti tallitoverinsa, kaikkien aikojen paalumiehen ja kolminkertaisen maailmanmestarin Ayrton Sennan? Olihan se helppoa päästä perusteettomin näytöin heti nousussa olleeseen Benettonille ja sieltä sitten surkeiden tallikumppanuksien keskeltä urotekoihin. Heti kun asiat oli vähän pielessä 2005 niin tulokset oli luokkaa Sato, ihme kolarointeja ja sähellyksiä koko kausi täynnä. MM-mitalikin pelastui säälivoitolla Indysta.

Kyllähän Kimi ja Häkäkin ajoivat voittoihin ylivoimaisilla autoilla, Schumacherin ajaessa samanlaisella kalustolla vaan vastusta ei ollut läheskään yhtä paljon kuin esim. 2007 tai 90-luvun lopulla.
 

mn97

Banned
Liittynyt
25.1.2004
Viestit
1707
Cmoney sanoi:
Saattaisikohan Frentzenin ajamisella jopa olla mitään tekemistä siihen että hän ajautui esim. Prostille...
No siis muistaakseni tuo Frenzenin lähtö johtui muistaakseni ihan vaan hondasta. Muistaakseni Jordanilla oli valinta joko Frenzen tai hondan moottorit ja Jordan valitsi hondan moottorit, sillä honda halusi koneita vastaan Saton toiselle paikalle...ja näin Frenzen sai lähteä.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
mn97 sanoi:
No siis muistaakseni tuo Frenzenin lähtö johtui muistaakseni ihan vaan hondasta. Muistaakseni Jordanilla oli valinta joko Frenzen tai hondan moottorit ja Jordan valitsi hondan moottorit, sillä honda halusi koneita vastaan Saton toiselle paikalle...ja näin Frenzen sai lähteä.
Sato kuitenkin tuli Jordanille vasta seuraavalle kaudelle. Frentzenin korvasi Alesi (tosin välissä ajoi Zonta yhden kisan).
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13802
Muistan itse kanssa juttua että Eddie Jordan olisi halunnut pitää Frentzenin. Mutta toisaalla, ei se hyvän kuskin vika ole että saa jatkaa uraansa keskikastin talleja paremmissa talleissa. Toikkiin liittyen siis :)
 

kuttero

Haisulinäätä
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
170
Njaa-a... Kazuki Nakajimasta ainaski "tulee" kaikkien aikojen paras F1-Kuski, loistava kilpailu Brasilias viime vuon. :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

kuttero

Haisulinäätä
Liittynyt
3.4.2007
Viestit
170
Kyl Kimi Räikkönen on se numero 1. Eikä kärkisijaa viedä Kimiltä pitkään aikaan.
 

Ingolf

Registered Loser
Liittynyt
1.7.2007
Viestit
49
Ajotaidoiltaan Räikkönen on kaikken aikojen paras kuski ja tulee voittamaan mestaruuden kaikkina kausina jotka vielä ajaa, eli 3-5 mestaruutta vielä.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Misa1 sanoi:
Olisi myös kiva kuulla perustelut miksi Rosemeyer ja Nuvolari ovat kympin sakissa? Ketä he edes ovat? Kun katsoo F1-ruudun menestyneimmät kuljettajat listaa, niin juurikin noita kahta ei sieltä listalta löydy.

Bobakki varmaan osannee tuohon tuoda jotain valaistusta?
Menipäs pitkään huomatessa, mutta vastataan nyt myöhässä. Kyllähän Tazio Nuvolari ja Bernd Rosemeyer minusta paikkansa listalla ansaitsevat. F1-ruudun listasta nimet eivät löydy siksi, että he eivät ole koskaan osallistuneet F1:n MM-sarjaan. Sitä vastoin molemmat olivat ennen sotaa ajetun Grand Prix -kisojen EM-sarjan kirkkaimpia tähtiä. Se, että ajan kolmas huippu, se alkuperäinen Regenmeister Rudolf Caracciola on vasta sijalla 33, on vähän kummaa. Tosi onneton ripellys kaksikosta alla.

Rosemeyerin ura huipulla kesti vain vajaat kolme vuotta, mutta oli sitäkin menestyksekkäämpi. Moottoripyöristä alkanut nousukiito johti Auto Unionin Grand Prix -auton ohjaimiin 1935 ja jo toisessa Grand Prix -kilpailussaan hänen onnistui haastaa kuulu Caracciola Nürburgringillä. Vuonna 1936 hän voitti Euroopan mestaruuden, minkä lisäksi hän kilpaili menestyksekkäästi mm. Yhdysvalloissa. Lentäjänä tunnetuksi tulleen vaimonsa Elly Beinhornin kanssa hän oli aikansa tunnetuimpia julkkiksia myös Saksan ulkopuolella. Vuonna 1938 nopeusennätyskokeilu Frankfurtin ja Dalmstadtin välisellä Autobahnilla päättyi katastrofaalisesti ilmeisesti tuulenpuuskan seurauksena. Rosemeyer menetti auton hallinnan ja lensi ulos ohjaamosta saaden surmansa välittömästi. Kuollessaan hän oli 28 vuoden ikäinen.

Tazio Nuvolari taas muistetaan parhaiten siitä, että hän kykeni taistelemaan ratoja 1930-luvun puolivälissä hallinneita saksalaisautoja vastaan italialaisella kalustolla. Myös hän voitti mestaruuden kertaalleen, vuonna 1932. 1938 Nuvolari siirtyi Auto Unionille, mutta toinen maailmansota käytännössä lopetti hänen uransa. Sodan jälkeen italialaisen terveys oli mennyttä ja hän kuoli 1953 60-vuotiaana. Esimerkiksi Ferdinand Porsche oli sitä mieltä, että Nuvolaria parempaa kuljettajaa ei ollut, eikä myöskään tule.
 

öö ruz

Speed for ever
Liittynyt
28.12.2002
Viestit
4297
Tälle päivälle on kaikkien aikojen parhaalle perustettu synttäritoikkikin. Täyttäisi tänään....................
 

Jalperi

Well-known member
Liittynyt
10.1.2007
Viestit
334
Bobakki sanoi:
Menipäs pitkään huomatessa, mutta vastataan nyt myöhässä. Kyllähän Tazio Nuvolari ja Bernd Rosemeyer minusta paikkansa listalla ansaitsevat. F1-ruudun listasta nimet eivät löydy siksi, että he eivät ole koskaan osallistuneet F1:n MM-sarjaan. Sitä vastoin molemmat olivat ennen sotaa ajetun Grand Prix -kisojen EM-sarjan kirkkaimpia tähtiä. Se, että ajan kolmas huippu, se alkuperäinen Regenmeister Rudolf Caracciola on vasta sijalla 33, on vähän kummaa. Tosi onneton ripellys kaksikosta alla.
Sekin on hieman kummaa, että Herman Lang on myös Caracciolan edellä, aika ison paino arvon vuodelle 1939 on Henry antanut, tosin, emme tiedä millaisiin saavutuksiin Lang olisi pystynyt, ellei tiettyä sotaa olisi syttynyt. Aika usein unohdetaan, että vaikka virallisesti Lang on Euroopan mestari 1939, niin sääntöjen mukaanhan Hermann Muller olisi pitänyt julistaa mestariksi, syytä ei tiedetä miksi Muller sivuutettiin.
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Ajattelin liittää tuon MTV3:n tekstin jatkoksi tuohon flow keskusteluun

*wruuum* sanoi:
...flowssa ei ajatella järjellä, vaan tunteella. Senna kuvailee tuota tapahtumaa.

Näkisin myös, että yksi flown ongelmista mm. kilpa-ajalle on, että kun tiedät mikä tuo tunteesi on (Flow, joka tuo paremman keskittymisen ja suorituskyvyn) ja sinulla on jopa käytössä avaimia tuon tunteen saavuttamiseen ja kehittämiseen, niin saatat menettää tai itseasiassa vaikeuttaa sen saavuttamista.

Flow ei ole tila mikä vain käännetään päälle, se tapahtuu itsestään, tila joka toimii alitajuisesti ja heti kun ajattelet sitä... Se katoaa.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/ sanoi:
Räikkönen: Nopeus automaattista

- Ei minulla ole mitään salaisuutta. Menen vain radalle ja ajan niin kovaa kuin pystyn. En koskaan ajattele sitä turhan paljon; se vain on automaattista. Jos täytyy alkaa ajatella, missä pitää jarruttaa ja tehdä erilaisia asioita, ei se ole enää automaattista eikä kierroksesta tule hyvää, Räikkönen kertoi F1 Racing -lehdelle.
Kuten aikaisemmin mainitsin, niin uskon edelleen Kimin ja monen muun maailman parhaan kuljettajan omaavan jotenkin paremman kyvyn tuohon alitajuiseen tilaan pääsemiseen. Mielenkiintoista...
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
5003
Sijainti
Vantaa
Erkki Mustakari kirjoitti Tuulilasi-lehden joulukuun 2003 numerossa Tallipäällikköpalstalla suraavasti: (lihavointi meikäläisen lisäys)

"Michael Schumacherin kuudes maailmanmestaruus on joka tapauksessa kova juttu. Saksalaisesta on tullut runsaan kymmenen vuoden aikana kaikkien aikojen ylivoimaisesti paras F1-kuljettaja, ja ura jatkuu edelleen. Kun se aikanaan päättyy (sopimuksen mukaan kauden 2006 lopulla), hän on kirjoittanut lajin historiaan niin vahvat puumerkit, että niiden uudelleen kirjoittajat tuskin ovat vielä edes ajokortti-ikäisiä."

Näin siis Eki vuonna 2003. Mä beesaan eli olen samaa mieltä Ekin kanssa tässä asiassa.
 

Miss Piggy

Schufosa
Liittynyt
14.9.2006
Viestit
1827
^^

Saa nähdä koska löytyy se kaveri, joka Schumin ennätykset rikkoo. Vai löytyykö koskaan. Ei varmaan ainakaan ihan lähitulevaisuudessa. Eikä tarvitse välkttämättä löytyäkään. Mulle sopii mainiosti, että Schumi saa pitää erityisasemansa. :ahem:
 

MS12

Well-known member
Liittynyt
1.7.2005
Viestit
630
Niin, ei ainakaan viiteen vuoteen :D
Osan ennätyksistä toki voi rikkoa alle viidessä vuodessa. Tosin se on hankalaa koska millään tallilla ei ole yhden kuljettajan taktiikkaa, josta schumi hyötyi koko uransa ajan. Toivottavaa ja todennäköistä onkin, että mestaruudet tulevaisuudessa ratkaistaan viime vuoden tapaan.
 

Mikkonen

Well-known member
Liittynyt
29.12.2006
Viestit
658
Kaikkien aikojen paras f1-kuski?
Rehellisesti sanottuna ei hajuakaan. Vertailun tekeminen on mahdotonta. Monet peräpään talleissa körötelleet voisivat taidoiltaan ihan hyvin haastaa jotkin maailmanmestarit. Aikakausien vertailu on täysi mahdottomuus. Aika kultaa muistot ja kuolema glorifioi ne entisestään. Kaluston kilpailukyvyn vaikutusta kuljettajien suorituksiin ei pysty täysin/eksaktisti eliminoimaan kukaan. Tarpeeksi kun Fangiota, Sennaa ja Schumia hoetaan joka paikassa, niin todennäköisyys sille, että niitä hoetaan entistä enemmän myös tulevaisuudessa, kasvaa. Se on lumipalloilmiö.

Noniin bullshitti sikseen, Räkähän se ykkönen on. :D
 
Ylös