Kasvissyönti?

Oletko kasvissyöjä?

  • Kyllä, mitä tuokavaliota noudatat?

    Äänet: 2 2,7%
  • Olen harkinnut, mutta...?

    Äänet: 9 12,2%
  • En. Haluan syödä lihaa.

    Äänet: 63 85,1%

  • Äänestäjiä yhteensä
    74

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Oletko kasvissyöjä? Tai oletko harkinnut sellaiseksi ryhtymistä? Vegaani, lakto-ovo vai mikä ruokavalio? Vai onko liha niin hyvää, ettei siitä luovuta?
 

abc

DNF
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
12558
En voi ymmärtää kuinka jotkut voivat syödä viattomia kasveja :(
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Kasvikset on jees, mutta ne sulaa mulla liian nopeeste eli on heti kohta nälkä...
Eli lihaa täytyy olla
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Laktoosi-intoleratkikkona mä syön lihaa. Lähinnä varmaan proteiinitarpeen tyydytykseen. Syön myös ihan reippaasti kasviksia ja hedelmiä. Ne ovat hyviä.
 

VR

Syytön ja sillä sipuli
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
10649
Sijainti
U15
Syön lihaa, mutta myös paljon hedelmiä ja kasviksia. Nektariineja tulee kuskattua ihan järkyttävät määrät kotiin. :thumbfh:
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
VJR sanoi:
En voi ymmärtää kuinka jotkut voivat syödä viattomia kasveja :(
En minäkään. Tää on aika huippu kyllä. Nää ei varmaan paljon kävele nurmikoilla.

Jostain muualta sanoi:
"Fruitariaani:
Fruitariaani ei syö lainkaan eläinperäisiä tuotteita. Fruitariaani suhtautuu kasveihinkin kunnioituksella ja antaa niiden elää koko elämänkulkunsa loppuun. Fruitariaani syö vain kasvien satoa, kuten hedelmiä, marjoja ja viljoja, joten hänen ruokavalionsa on samalla vegaaninen. Ruokavalioon kuuluvat myös eräiden vihannesten "hedelmät", kuten tomaatti, paprika, herne ja kurkku. Esimerkiksi juurekset eivät kuulu fruitariaanin ruokavalioon, koska niiden hyödyntäminen aiheuttaisi kasveille kuoleman."
Tuokin kuulostaa siltä, kuin joku söisi kasvien jälkeläisiä, siis kasvien "lapsia tai niiden alkioita"...

Niin sekakäyttäjä minäkin. Tuskin sitä ilman kasviksia ja hedelmiä osaisi elää. Ilman sieniä kuitenkin mainiosti!
 
Viimeksi muokattu:

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
vähän jaskattu polli, sillä minä syön paljon kasviksia, hedelmiä yms, mutta toisaalta syön myös liharuokaa.

Vastasin keskimmäisen vaihtoehdon, koska mielestäni en ole kuitenkaan täysipäiväinen lihansyöjä.
 

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Liittynyt
29.12.1998
Viestit
32215
Sijainti
kyrkslätt
Jacques sanoi:
vähän jaskattu polli, sillä minä syön paljon kasviksia, hedelmiä yms, mutta toisaalta syön myös liharuokaa.

Vastasin keskimmäisen vaihtoehdon, koska mielestäni en ole kuitenkaan täysipäiväinen lihansyöjä.
Miten niin jaskattu polli ? Itse jaskasit vastauksesi :jaska:

Kasvissyöjä ei syö koskaan lihaa, jos halut syödä lihaa, etkä siis ole kasvissyöjä, vastaat alimman vaihtoehdon.
 

Juskanen

Naisilleninen
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
6598
Sijainti
lähiö
Jacques, itse olet jaska :tongue: Jos ei ole kasvissyöjä, on sekasyöjä, eli syö lihaa ja kasviksia. Harva kai pelkällä lihalla elää?

No kuitenkin. Itse olen joskus/välillä harkinnut kasvissyöjäksi ryhtymistä. Mutta toistaiseksi olen pitäytynyt sekaruoassa, kun ne pihvit on niin saakelin hyviä. Ja toisaalta mielenkiinto ei riitä ravintoarvojen laskeskeluun. Kasvisruokailijoiden kun pitäisi olla kai tarkkoja siitä, että saa tarpeeksi kaikkea. Jotenkin uskon, että sekaruoasta ne suositusarvot täyttyvät helpommin, vaikken erityistä huomiota vitamiinien yms. saantiin kiinnitäkään.

Jotenkin pidän kuitenkin kasvissyöntiä eettisempänä vaihtoehtona. Lihantuotanto kuluttaa paljon enemmän, kuin kasvisten tuotanto. Eli kasvistuotannolla/-syönnillä maapallon nälkää näkeville voitaisiin tuottaa enemmän ruokaa? Lisäksi lihan tehotuotanto ällöttää. Ja tämä kai on se pääasiallinen syy, miksi pidän kasvissyöntiä kannatettavana.

Noh, yritän parhaani mukaan olla eettinen ruokavalinnoissani, mutta kasvissyöntiin olen liian laiska ja mukavuudenhaluinen. Ainakin toistaiseksi :dunno:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
Sekakäyttäjä

Tosin keitetyistä yms kasviksista en pidä. Syön ne 'raakana'.
 

Kaktus

Well-known member
Liittynyt
20.7.2001
Viestit
4980
Olin hieman nuorempana noin vuoden verran kasvissyöjänä. Nykyään syön punaista lihaa hyvin vähän... joskus nautaa, mutta muuten vain kanaa oikeastaan. Muiden nisäkkäiden syönti kun tuntuu, pakko myöntää, välillä aika pahalta, kun ajattelee minkä läpi laitetaan älykkäitä eläimiä menemään.
Odotan mielenkiinnolla sitä, kun lihaa ruvetaan kasvattamaan laboratorioissa ilman eläimiä. :D Mitenköhän moraalisista syistä kasvissyöntiä harrastavat ihmiset tulevat suhtautumaan sellaiseen lihaan...
 

MacGyver

Humppaliisa
Liittynyt
3.8.2003
Viestit
4080
Sijainti
Pohjanmaa
Hei kaktus muuten.. ookko kotoosin Alahärmästä?

Aijjoo ja mä syön sekä lihaa notta kasviksiaki.
 

SamiJ

Well-known member
Liittynyt
13.10.2002
Viestit
9172
Syön ja juon kaikenlaisia elintarvikkeita.

Mites muuten noi hahmot jotka ei syö punaista lihaa ollenkaan, mikä siinä noinniinkun on ideana? Onko se joku terveysjuttu vai miksi sitten esim. kanan lihan syönti on sallittua? Meinaan jos sitä ajattelee sen elukan kärsimysten kannalta niin vois kuvitella että joku häkkikanala on yks pahimmista. Vai onko ne sitten sen verran tyhmiä elukoita että niitä ei lasketa :)
 

elle

-------
Liittynyt
28.4.2002
Viestit
5538
Tämä on vähän olevinaan sellainen "tosimiesten" foorumi, että eipä taida kannattaa kasvissyöntejä pollata.

Arvostan todella paljon niitä ihmisiä, jotka kasvisruokavalion ovat omaksuneet. Itse en pystyisi (kala- ja kanaruoat ovat liian hyviä). Punainen liha jää kyllä syömättä.
 

Captain Howdy

Well-known member
Liittynyt
6.6.2001
Viestit
20416
Työpäivänä syön yleensä lounasravintolamme kasvisvaihtoehdon, koska se ei tee ähkyoloa (ja maistuu yleensä paremmalle!). Kulkee ajatus paremmin. Illalla menee sitten lihaakin. Haluaisin joskus kokeilla kokonaan kasvisyöntiä, mutta en tiedä sitten.

Kyllähän fakta on se, että kunnon sisäfilepihvi on aivan mieletöntä herkkua. Tosin esim. oikein laadittu kasvisruoka maistuu myös hyvälle.
 
Ylös