Kasvissyönti?

Oletko kasvissyöjä?

• Kyllä, mitä tuokavaliota noudatat?

Äänet: 2 2,7%
  • Olen harkinnut, mutta...?

Äänet: 9 12,2%
  • En. Haluan syödä lihaa.

Äänet: 63 85,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    74

Jonkki

Press Play ►
Sijainti
Suomi Fineland
SamiJ sanoi:
Mites muuten noi hahmot jotka ei syö punaista lihaa ollenkaan, mikä siinä noinniinkun on ideana? Onko se joku terveysjuttu vai miksi sitten esim. kanan lihan syönti on sallittua? Meinaan jos sitä ajattelee sen elukan kärsimysten kannalta niin vois kuvitella että joku häkkikanala on yks pahimmista. Vai onko ne sitten sen verran tyhmiä elukoita että niitä ei lasketa :)
Nii! Sitä paitsi kanat on paljon puolustuskyvyttömämpiä ku esim hevonen tai härkä! Oha se kivempi syödä sellasta, josta tietää, että sillä ehkä oli jotkut mahikset selviytyä. NI! Kai ne muka-kasvissyöjät on niin luusereita, ettei uskalla syödä ku puolustuskyvyttömiä veitikoita. Kävis omankokostensa kimppuun!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
Juskanen sanoi:
Jacques, itse olet jaska :tongue: Jos ei ole kasvissyöjä, on sekasyöjä, eli syö lihaa ja kasviksia. Harva kai pelkällä lihalla elää?
itseasiassa jaskasin vastausvaihtoehtojen lukemisen.
Luin nimittäin "En. Haluan syödä VAIN lihaa." :D

pahoittelen. :jaska:

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
elle sanoi:
Arvostan todella paljon niitä ihmisiä, jotka kasvisruokavalion ovat omaksuneet.
En puolestaan arvosta ihmisiä joilta tulee miljoona reunaehtoa mitä he eivät huoli jos kutsumme kylään ja syömään.

Allergiat tietty on asia erikseen ja niistä sit pidetään huoli kunnolla, kun henki on lähteä pähkinästä tai kalasta niin ne on sit pannassa kun kyseiset persoonat saapuvat tontille.

Otto Hokkanen

Well-known member
Sijainti
Tampere
Moon fungaani. En syö mitään kasvi- tai eläinkunnan tuotteita, vaan elän yksistään sienillä.

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
ettelbruck sanoi:
En puolestaan arvosta ihmisiä joilta tulee miljoona reunaehtoa mitä he eivät huoli jos kutsumme kylään ja syömään.

Allergiat tietty on asia erikseen ja niistä sit pidetään huoli kunnolla, kun henki on lähteä pähkinästä tai kalasta niin ne on sit pannassa kun kyseiset persoonat saapuvat tontille.
Tosta tuli mieleen, että aika moni väittää olevansa kaikkiruokainen. Niin meikäläinenkin, mutta todellisuudessa on kuitenkin muutamia sellaisia ruokia mitä en bruukkaa syödä. (esim. jotkut kalaruoat, kaalikääryleet, maksalaatikko)

Tässä olisi pollin paikka (kaikkiruokaisuudesta), mutten viitsi jaskata.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
ettelbruck sanoi:
Itsehän ilmoitan mennessäni kasvissyjille syömään, olevani liharuokainen ja oletan heidän huomioivan tämän, kuten minä huomioin heidän kasvisruokavalion.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
jaska sanoi:
Itsehän ilmoitan mennessäni kasvissyjille syömään, olevani liharuokainen ja oletan heidän huomioivan tämän, kuten minä huomioin heidän kasvisruokavalion.

Meepä tekeen tuo, niin ne loukkaantuu.
Tiedän, koska siskon ex-mies liittyy tapaukseen, yhden tapauksen jossa tosiaan pariskunta nalkutti aina etukäteen kylään tullessaan miten isäntäväen täytyy ottaa huomioon ruokia ostaessaan se, että he ovat kasvissyöjiä. Ja aina ruoat myös tehtiin tämän kasvissyöjäpariskunnan vaatimusten mukaan. Kuitenkin aina kun toinen pariskunta meni heille, he saivat vain kasvisruokaa, isäntäväki perusteli "Meillä syödään VAIN kasvisruokaa ja VAIN kasvisruokaa me tarjoamme vieraillekin". Oikein ylpeili junttiudelllaan ja epäkohteliaisuudellaan siis.
Yhden kerran toisen pariskunnan emäntä soitti toiselle ennen vierailua ja sanoi "Koska me joudumme aina ostamaan erikseen teille ruoat, koska te vaaditte sitä koska olette kasvissyöjiä, niin me ollaan kanssa päätetty että ilmoitamme nyt teille, että me syömme vain ja ainoastaan lihaa ja teidän tulee ehdottomasti ottaa se huomioon kun tulemme vierailulle tästälähin".
Kasvissyöjäpariskunta suuttui tuosta niin kovin, että pariskuntien välit viilenivät. Vaikka liharuokaporukka oli esittänyt vain täysin saman vaatimuksen kuin kasvissyöjätkin. En käsitä eräiden logiikkaa.

markoj

Custom User
Otto Hokkanen sanoi:
Moon fungaani. En syö mitään kasvi- tai eläinkunnan tuotteita, vaan elän yksistään sienillä.
Taitaa kuitekin viljatuotteet maistua ainakin nestemäisenä?

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
elle sanoi:
Arvostan todella paljon niitä ihmisiä, jotka kasvisruokavalion ovat omaksuneet.
Millä tavalla he ovat sitten parempia ihmisiä että oikein arvostaa täytyy?
Hyvin usein hyväuskoisia hölmöjä jotka ovat nielaisseet täkyineen huuhaa-jutut "kasvisruoka on ainoa oikea ihmisen elimistölle".

Tunnen niin jokusen kasvissyöjän kuin kaksi vegaaniakin. Yksikään niistä ei syömähommissaan, muiden syömisten vahtaamisessaan, siitä motkottamisessaan ja kasviruokavalionsa rummuttamisen suhteen ole ihan täyspäinen. Jos tollasen kanssa olet syömässä ravintolassa, niin koko ravintolalle tulee kyllä selväksi että kyseinen ihminen on kasvissyöjä ja että kaikki muut ovat huonoja ihmisiä. Sen verran iso numero siitä usein nostetaan.
Sama lentokoneessa. Aletaan suurinpiirtein jo nousukiidon aikana kailottaa että "Kai mulle nyt VARMASTI ON TULLUT KASVISRUOKAA??? Mä soittin asiasta oikein erikseen että mä syön vain KASVISRUOKAA. ONkse nyt VARMASTI otettu huomioon???".
Kasvissyöjä saa mun puolesta olla, mutta että helkkarin usein ryhdytään täydeksi pelleksi ja heittäydytään helvetin ylimieliseksi samantien, sitä en asiassa ymmärrä.

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Meepä tekeen tuo, niin ne loukkaantuu.
Tiedän, koska siskon ex-mies liittyy tapaukseen, yhden tapauksen jossa tosiaan pariskunta nalkutti aina etukäteen kylään tullessaan miten isäntäväen täytyy ottaa huomioon ruokia ostaessaan se, että he ovat kasvissyöjiä. Ja aina ruoat myös tehtiin tämän kasvissyöjäpariskunnan vaatimusten mukaan. Kuitenkin aina kun toinen pariskunta meni heille, he saivat vain kasvisruokaa, isäntäväki perusteli "Meillä syödään VAIN kasvisruokaa ja VAIN kasvisruokaa me tarjoamme vieraillekin". Oikein ylpeili junttiudelllaan ja epäkohteliaisuudellaan siis.
Yhden kerran toisen pariskunnan emäntä soitti toiselle ennen vierailua ja sanoi "Koska me joudumme aina ostamaan erikseen teille ruoat, koska te vaaditte sitä koska olette kasvissyöjiä, niin me ollaan kanssa päätetty että ilmoitamme nyt teille, että me syömme vain ja ainoastaan lihaa ja teidän tulee ehdottomasti ottaa se huomioon kun tulemme vierailulle tästälähin".
Kasvissyöjäpariskunta suuttui tuosta niin kovin, että pariskuntien välit viilenivät. Vaikka liharuokaporukka oli esittänyt vain täysin saman vaatimuksen kuin kasvissyöjätkin. En käsitä eräiden logiikkaa.
No tossa on tietysti se pienehkö, mutta oleellinen ero, että lähestulkoot jokaikinen lihansyöjä syö myös kasvisruokaa, mutta kasvissyöjä ei todellakaan syö lihaa eikä sitä voi oikein heiltä edes vaatia (eikä mun ymmärtääkseni muuten vatsalaukkukkaan oikein kestä lihan syömistä ainakaan isommissa erissä, jos et ole pitkään aikaan lihaan koskenut. Johtuu kait siitä, että vatsalaukun bakteerikanta on väärä tms.). Siitä tosin olen yhtä mieltä, että se, että ei itse syö lihaa ei vielä pitäisi olla esteenä sen valmistamiselle ja tarjoamiselle.

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Sijainti
Suami
OoPee sanoi:
Siitä tosin olen yhtä mieltä, että se, että ei itse syö lihaa ei vielä pitäisi olla esteenä sen valmistamiselle ja tarjoamiselle.
Eikä sellaisen pyytämisestä ainakaan tule suuttua, jos itse on aina vaatimassa määrätynlaista ruokaa.

elle

-------
ettelbruck sanoi:
Kannattaako sitten ihmisiä, joiden ruokavalio poikkeaa kovasti omasta, lähteä kutsumaan ruokavieraiksi.

Musta monet poikkeavaa valiota noudattavat ovat tottuneita "luovimaan" ruokailutilanteissa eivätkä edes odota yletöntä erikoiskohtelua. Hyvään ateriaan jo melkeinpä kuuluvat kunnon salaatit ja kasvislisukkeet, eikä itselleni ainakaan tuota suurta vaivaa tarjota niistä "ruokaisampiakin versioita".

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
Runar ja Kyllikki sanoi:
Eikä sellaisen pyytämisestä ainakaan tule suuttua, jos itse on aina vaatimassa määrätynlaista ruokaa.
Duunikaveri on muuten kasvissyöjä tosin ei missään määrin militantti sellainen, koska syö kyllä esim. kasviksiä, jotka on keitetty lihaliemessä jne. Kalakin maistuu. Oltiin sen luona viime kesänä grillijuhlissa ja kyllä meille vaan lihaa tarjoiltiin :)

OoPee

Nuori ikäisekseen
Sijainti
Far enough
elle sanoi:
Kannattaako sitten ihmisiä, joiden ruokavalio poikkeaa kovasti omasta, lähteä kutsumaan ruokavieraiksi.
Kannattavuudesta en tiedä, mutta jos nyt vaikka kutsut ystäviä uudenvuodenkekkereihin, niin pitäiskö ne vegaanitutut sitten jättää kuttumatta? :doubtful:

Musta monet poikkeavaa valiota noudattavat ovat tottuneita "luovimaan" ruokailutilanteissa eivätkä edes odota yletöntä erikoiskohtelua. Hyvään ateriaan jo melkeinpä kuuluvat kunnon salaatit ja kasvislisukkeet, eikä itselleni ainakaan tuota suurta vaivaa tarjota niistä "ruokaisampiakin versioita".
Tuosta olen kyllä samaa mieltä. Eipä tuon oikeasti luulis kovin ison ongelman olevan.

ettelbruck

Well-known member
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
elle sanoi:
Niinpä... Et itse halua tuntea kuin täsmälleen kloonejasi? Vai vain olla tarjoamatta mitään?

Kieltämättä joskus tarjoaminen on supistunut kahvia tahi teetä -linjalle.