Kasvissyönti?

Oletko kasvissyöjä?

• Kyllä, mitä tuokavaliota noudatat?

Äänet: 2 2,7%
  • Olen harkinnut, mutta...?

Äänet: 9 12,2%
  • En. Haluan syödä lihaa.

Äänet: 63 85,1%

• Äänestäjiä yhteensä
    74

patriot

Foorumin senaattori
Elle ei käytä mikroa koska se säteilee... Syö luomua ja kasviksia päivälliseksi! :thumbup: Luovu kännykästäkin! :nope:

No ei! Ei mulla oo mitään kasvissyöjiä vastaan.. Jos siihen on kunnon syy esim, että on jonkun sairauden tms. takia pakko suosia kasviksia tai jos ei vaan tykkää lihasta. Mikä on tosin erittäin kummallista. :doubtful:

Niiden ihmisten vegaaniutta mä en oo ymmärtänyt, jotka pitää lihansyöntiä jotenkin moraalittomana ja vääränä. :yuck:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Lihaa, lihaa.. kyllä joka päivä täytyy saada edes yksi ateria jossa on reilusti lihaa. Lounaaksi kyllä kelpaa vaikka joku salaatti, mutta tällöin illalla on aivan hirmu nälkä ja pitää saada tukevampaa apetta..

En voi kuvitella itseäni kasvissyöjänä. Jo se ettei keitetyt porkkanat mene alas muuten kuin lihanpalan säestyksellä ja kulauksella ruokajuomaa tekee ajatuksesta täysin absurdin.

Ja sienet ei mene minkään säestyksellä.. :yuck:

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Höböhöbö. Ainoo asia minkä suhteen Elle on fanaattinen on kaljanjuonti designsohvalla ja tänkin suhteen on kuulemma viimeaikoina esintyny lepsumista :eek!:
Siis, että enää ei ole PAKKO juoda kaljaa designsohvalla ?

Sienistä ja pareista sen verta vielä, että metsästäjänleike + sienet (jotka eivät ole kasviksia, eikä lihaa) rulettaa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Formulanomi sanoi:
Sienistä ja pareista sen verta vielä, että metsästäjänleike + sienet (jotka eivät ole kasviksia, eikä lihaa) rulettaa.
Eipä nyt sotketa sieniä tähän.....burp, burp... :thumbdown

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Sehän just ko käy jossain Abcillakin syömässä harjotuksen lomassa niin metsästäjänleike kuulostaa niin saamarin hyvältä, mutta kun siinä on niitä sieniä..

Tarvii sitte valita jonkuu pippuripihvin/vast.

Harvemmin tarjoo käristyksiä Abceilla.. harmi.. poronkäristys kera perunamuusin ja puolukkahillon.. :ahem: :thumbup:
Sitä ei voita mikään pöperö maan päällä.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
OoPee sanoi:
Kyllä sienet vaan on hyviä, ihan oikeesti :ahem:
Mulla ei mene.. ei vaan mene..

Niin kauan kuin me oon kiinteetä sapuskaa lapioinu naamaan on sienet jääny syömättä. Siinä vaan on joku..

---

Pakastimessa olis poroa reilu puoli kiloa.. jaksais vaan laittaa käristystä.
Ehkä säästän vielä.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
OoPee sanoi:
No tossa on tietysti se pienehkö, mutta oleellinen ero, että lähestulkoot jokaikinen lihansyöjä syö myös kasvisruokaa, mutta kasvissyöjä ei todellakaan syö lihaa eikä sitä voi oikein heiltä edes vaatia (eikä mun ymmärtääkseni muuten vatsalaukkukkaan oikein kestä lihan syömistä ainakaan isommissa erissä, jos et ole pitkään aikaan lihaan koskenut. Johtuu kait siitä, että vatsalaukun bakteerikanta on väärä tms.). Siitä tosin olen yhtä mieltä, että se, että ei itse syö lihaa ei vielä pitäisi olla esteenä sen valmistamiselle ja tarjoamiselle.
Mä tykkään kasviksista ja hedelmistä tosi paljon, ja syönkin niitä tosi paljon ruuan yhteydessä. Ne on kuitenkin sellaisia kasviksia, jotka eivät korvaa lihaa. Olen esimerkiksi maistanut ihan kunnon kasvisruokia kuten kasvispihvejä tms. ja ne eivät yksinkertaisesti mene alas.

Eli ei se mee ihan noinkaan että jokainen lihansyöjä söis myös kasvisruokaa.

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
Mä tykkään kasviksista ja hedelmistä tosi paljon, ja syönkin niitä tosi paljon ruuan yhteydessä. Ne on kuitenkin sellaisia kasviksia, jotka eivät korvaa lihaa. Olen esimerkiksi maistanut ihan kunnon kasvisruokia kuten kasvispihvejä tms. ja ne eivät yksinkertaisesti mene alas.

Eli ei se mee ihan noinkaan että jokainen lihansyöjä söis myös kasvisruokaa.
No periaatteessa leipäkin on kasvisruokaa.. onhan se tehty viljasta. Aika tarkkana saa olla ettei kasvikunnan tuotetta laita suuhunsa..

VR

Syytön ja sillä sipuli
Sijainti
U15
Sienet ovat mielettömän hyviä. Nyt on juhlaa, kun saa joka viikonloppu laittaa kanttarellikastikkeen ja kohta tulee suppilovahveroiden vuoro. :ahem: :ahem: :ahem:

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Savonlinnassa tuli pitkiä aikoja oltua 90% kasvissyöjä (mm kesäkuussa taisin syödä 2kertaa lihaa tai lihajohdannaisia)... Jos syksyllä Joensuussa jatkaisi samalla linjalla. Maitotuotteista en kuitenkaan ikuna luovu.

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
patriot sanoi:
No ei! Ei mulla oo mitään kasvissyöjiä vastaan.. Jos siihen on kunnon syy esim, että on jonkun sairauden tms. takia pakko suosia kasviksia tai jos ei vaan tykkää lihasta. Mikä on tosin erittäin kummallista. :doubtful:

Niiden ihmisten vegaaniutta mä en oo ymmärtänyt, jotka pitää lihansyöntiä jotenkin moraalittomana ja vääränä. :yuck:
oon vähä samoilla linjoilla..

Tosin minulle hyvä syy voi olla vaikkapa se että ei tykkää lihasta. Onhan itsellänikin tämä syynä monessa ruuassa. Kun oon aika nirso..

Syyksi käy mielestäni myös monet muutkin selitykset..

Sellaista syytä en ymmärrä että jotkut teinipissikset eivät syö lihaa koska lehmät on söpöjä. Tai vielä vähemmän sellaisia, jotka eivät syö punaista lihaa koska lehmät on söpöjä, mutta syövät kuitenkin kanaa ja kalaa, koska ne ei oo söpöjä.

Olen myös samoilla linjoilla sen suhteen että ei pitäisi vetää suurta numeroa omista syömisistään. Jos mulla ois jotain kasvissyöjä tuttuja, niin en mä käyttäytyisi jaskamaisesti. Söisin mitä tarjotaan ja jos en tykkää niin jätän syömättä. Jos kysyvät että miksen syö, vastaan rehellisesti. Mutta vain jos kysyvät. Ja riippumatta siitä miten he käyttäytyvät itse tullessaan minun luokseni syömään.

Minusta on hyvin lapsellista käyttäytyä mentaliteetilla "jos nuo niin kyllä minäkin".

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
VR sanoi:
Sienet ovat mielettömän hyviä. Nyt on juhlaa, kun saa joka viikonloppu laittaa kanttarellikastikkeen ja kohta tulee suppilovahveroiden vuoro. :ahem: :ahem: :ahem:
Totta :ahem: tällä viikolla tein jo kerran herkkutattikeittoa ja sienipiirakkaa... NAM. :)

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Jacques sanoi:
Olen myös samoilla linjoilla sen suhteen että ei pitäisi vetää suurta numeroa omista syömisistään. Jos mulla ois jotain kasvissyöjä tuttuja, niin en mä käyttäytyisi jaskamaisesti. Söisin mitä tarjotaan ja jos en tykkää niin jätän syömättä. Jos kysyvät että miksen syö, vastaan rehellisesti. Mutta vain jos kysyvät. Ja riippumatta siitä miten he käyttäytyvät itse tullessaan minun luokseni syömään.
Mie kerron heti kättelyssä että sienet ei uppoa.. ei sitten millään eikä missään muodossa.
Yleensä ymmärrystä löytyy ja sienetönkin vaihtoehto on mahdollinen.

Ferrari 4ever

Well-known member
Sijainti
Saarimaa
Olen sekaruokailija. Toisaalta maailmassa on kuitenkin jo ihan tarpeeksi kärsimystä, joten asteittainen kasvispohjaiseen ruokavalioon siirtyminen olisi ihan hyvä juttu noin kokonaisuutena.

patriot

Foorumin senaattori
Ferrari 4ever sanoi:
Olen sekaruokailija. Toisaalta maailmassa on kuitenkin jo ihan tarpeeksi kärsimystä, joten asteittainen kasvispohjaiseen ruokavalioon siirtyminen olisi ihan hyvä juttu noin kokonaisuutena.
Jotenkin arvelin sulta tuollaista kommenttia! :D :nope: