Katsokaa...

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Liittynyt
14.9.2003
Viestit
14061
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Sen jälkeen, kun tästä viimeks foorumilla mainittiin, aloin poru kurkussa etsimään tota, mutta en löytänyt mistään. Nyt näin facebookissa Teeman päivityksessä eilen tahi toispäivänä että tuo tulee, niin laitoinkin sen oitis välittömästi tallentumaan.

Itse leffahan on edelleen mun mielestäni aivan persiistä, mutta aion senkin uudestaan katsoa. Muistaakseni se tuossa Kubrickin BD-boksissa oli, minkä jo jokin aikaa sitten hankin. Siitä on jo monta vuotta kun tuon oon nähnyt, enkä siitä oikein muista muuta kuin että se oli ihan huono. Se on kuitenkin niin merkittävä leffa, että ajattelin antaa sille uuden mahdollisuuden.
Sain katsottua! Siis Room 237:uuden. Kolmessa osassa katsoin. Välillä hihitin teorioille, välillä tuli myötähäpeän tuntoja. Esimerkiks leffan katsominen samaan aikaan lopusta alkuun ja alusta loppuun niin, että kuvat on päällekkäin aiheutti kyllä jonkinlaisen voihan vittu -fiiliksen. Kun siitä sitten muutama kohta vielä otettiin esille, mille löytyi joku "hieno" vertauskuva, niin melkein alkoi jo vituttamaan. Olispa Kubrick itse kertonut asiain laitoja, niin oltais ehkäpä saatu hymyillä teorioille. Tai sitten ei.

Samana päivänä kun ton olin lopettanut, katsoin myös Elävien kuolleiden synty -dokkarin. Siinäkin haettiin Night of the living dead -leffaan jos minkälaista rasismiteemaa ja muuta ylevää, mutta Romero itse sanoi jotain tyyliin että "olisi ehkä pitänyt ajatella leffaan jos minkälaista rasismiteemaa ja muuta ylevää". Jos Romero olisi kuollut tai kommentoimatta tuota leffa, olis leffassa oleva rasismiteema ja muu ylevyys faktaa.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Teemalla hurjaa juttua.

Liian nuori kuolemaan

28.01.2015 klo 20:00 - 20:52

4/4. Sharon Tate. Elokuussa 1969 Charles Mansonin kannattajat murhasivat 26-vuotiaan Sharon Taten, yhden 1960-luvun ikoneista. Millaisena aviomies Roman Polanski ja Sharonin sisar näyttelijättären muistavat? HD
Tullee Äreenalle?
 

kurski

Oisko minkä tyyppistä ?
Liittynyt
6.10.2009
Viestit
18422
http://elisa.fi/nelonenpaketti/?utm_source=fb&utm_medium=social&utm_campaign=superbowl15
Koko Nelonen Paketti vapaassa katselussa Super Bowl -viikonloppuna 30.1.-2.2.

Nelonen Paketti avautuu vapaaseen katseluun perjantaina 30.1. NFL-finaaliottelun kunniaksi. Elisa Viihteessä sekä Elisa Kaapeli-TV:ssa (Pirkanmaalla TTV) ovat vapaasti katsottavissa seuraavat kanavat:

Nelonen Maailma (SD/HD)
Nelonen Nappula (SD/HD)
Nelonen Prime (SD/HD)
Nelonen Pro 1 (SD/HD)
Nelonen Pro 2 (SD/HD)
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Tuohan on yhtä jännää tuon tilaston perusteella kuin seurata potkupallo-ottelussa pelaajaa (ei maalivahti), joka kauimpana pallosta kulloisellakin hetkellä.
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Sopii hyvin tällaselle ADHD:lle, joka ei millään viitti tuijottaa yhtäjaksoisesti peliä, vaan halua samalla mm. lukea foorumia. Eipähän mene niin helposti ohi jutut. :)
Komp. Paikan päällä vois olla tylsää istuskella, mut telkkarista mieluummin katsoo jotain tuollaista. Koripallossakin tahtoo tilanteet vaihtua niin nopeasti ettei siihen koko ottelua pysty riittävästi keskittymään, jos on tietokone ulottuvilla. Formuloissa ne pirun varikkokäynnit sotkee tilanteen, tarttis koko ajan tuloslistaa tuijottaa. Rallicross on tuossakin hyvä, parin-kolmen minuutin lähtö, pari minuuttia taukoa ja uusi lähtö.
 

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Liittynyt
22.10.1999
Viestit
41380
Sijainti
Toisaalla
Jos shakin mm-ottelua marraskuussa pelattiin 18 vuorokautta, niin kuinka kauan meni aikaa nappuloiden fyysisiin siirtämisiin?
Hmmmm....siinähän oli siis useita pelejä. Päättyi tulokseen 6.5 - 4.5 (11 peliä, max oli siis 12).

Yksittäisen pelin kesto.
The match is over twelve games, with time controls of 120 minutes for the first 40 moves, 60 minutes for the next 20 moves and then 15 minutes for the rest of the game, with an increment of 30 seconds per move starting from move 61.
No tuosta voi laskea maksimin, jos tahtoo...ja sitten pitäisi tarkistaa myös montako siirtoa per peli tuli pelattua. (ja paljonko pelaajilla/-jalla oli aikaa mennyt)
 

jjv

Arschloch
Liittynyt
4.5.2005
Viestit
26888
Selasin aamulla läpi suomenkieliset kanavat ja neljältä kanavalta tuli ruuanlaittoa. Kui helvetiks ihmisii voikin kurkun pilkkominen kiinnostaa :nope:
 
Ylös