Kauden 2014 autot

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Vaihdelaatikko vaikuttaa aikaslailla kapealle, koska noin paljon tilaa leveyssuunnassa.
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Jaa, "yllättäen" porukan mielestä Ferrari hienoin ja Lotus rumin. Omasta mielestäni juurikin päinvastoin. Lotuksen keula on niin härski, että näyttää jo hienolta, ja lisäksi epäsymmetrisyydessään selvästi mielenkiintoisin ja omaperäisin ratkaisu.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
onhan toi ferrarin mela nyt näistä tähän mennessä julkaistuista hienoin, vaikka näyttääkun sorsalta. Standardi keula palat siipien kiinnityskohtaan asti kiitos niin päästään näsistä ihme viritelmistä eroon.
Onkohan ne lainannu Fiat Multiplan suunnittelijaa? Mutta täytyy sanoa että mikä vaan näyttää paremmalta kuin keulan kärkeen isketty pottunenä.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Oletteko katsonut esimerkiksi minkälaisia hirvityksiä radoilla pyöri 70 ja 80 luvulla? Nää autot on kaunottaria niihin verrattuna ja ei tosiankaan enää yhtään standardi osaa autoihin.
Musta siellä oli ihan hienoja autoja. Makunsa kullakin, nää viimeivuosien keula ratkasut ollu minun makuun niitä f1 historian hirveimpiä, koska ne ei millään sovi kokonaisuuteen kun auto on etukakselin jälkeen on niin sulavalinjainen(kaunis), niin nykyään sitte sen hajottaa joku härdelli viritys propeleineen keulassa. Standardi palaa vaan kiinni jossei muuten ala homma toimii, kyllä f1 autourheilun kuniinkuus luokkana pitää myös jollain tapaa edustaa esteettisyyttä
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Ja miksi toi porras piti jättää siihen vielä, kun muut ovat sen häivyttäneet?
Ferrari halusi ilmeisesti pitää korkean rungon. Erikoista kyllä tämä mieltymys korkeaan runkoon vetotankojousituksella :confused:
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Vähän kyllä ihmetyttää tuo ratkaisu. Kaikki muut ovat tehneet kikkeleitä ja haarukoita saadakseen kulkemaan ilmaa auton alle ja Ferrari jättää vain tuommoisen pienen postiluukun. Vai näkevätkö muut keittiöaerodynamistit jotain muuta?
2012 McLarenista epäiltiin samaa, koska matala keula ja silti se kulki hyvin.
 

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Musta siellä oli ihan hienoja autoja. Makunsa kullakin, nää viimeivuosien keula ratkasut ollu minun makuun niitä f1 historian hirveimpiä, koska ne ei millään sovi kokonaisuuteen kun auto on etukakselin jälkeen on niin sulavalinjainen(kaunis), niin nykyään sitte sen hajottaa joku härdelli viritys propeleineen keulassa. Standardi palaa vaan kiinni jossei muuten ala homma toimii, kyllä f1 autourheilun kuniinkuus luokkana pitää myös jollain tapaa edustaa esteettisyyttä
Ja vitut. F1 tallien ainoa duuni on tehdä säännöillä rajatuilla parametreillä nopein auto jonka pystyvät.
 

Marussia

Well-known member
Liittynyt
7.1.2014
Viestit
752
Ja vitut. F1 tallien ainoa duuni on tehdä säännöillä rajatuilla parametreillä nopein auto jonka pystyvät.
Onhan se hienoa että ensi kaudella f1-sarjasta väännetään vitsiä joka paikassa ja noille autoille nauraa harakatkin.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Ja miksi toi porras piti jättää siihen vielä, kun muut ovat sen häivyttäneet?
Tollaisesta nokasta tulee varmaan jo ihan hyvin downforcea keulaan. Saataa jopa Kimi saada renkaat lämpöseksi aika-ajoissa.
 

skvi

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
2056
Huoh, samat rumuus -virret joka hlvtin vuosi. :wall:
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Toi Ferrarin porraskeula on kyllä vähän huvittavan näköinen, mutta vastaavasti jotain muuta huvittavaa löytyy muista esitellyistä. Sitten kun auto voittaa, niin on aivan sama kuinka ruma tai huvittavan näköinen se on. Uskon että ulkonäkökeskustelu laantuu ekan kisan jälkeen.
 
Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Onko säännöissä tapahtunut joku muutos, jonka vuoksi noiden esiteltyjen autojen keulat ovat tuollaisia torvia?
Mihin tämä villitys perustuu?
Keulan pitää olla entistä matalampi, jolloin häiritsee nokan alle menevää ilmavirtaa tai siis pienentää sitä. Näin ollen nokasta halutaan tehdä mahdollisimman vähän ilmaa häiritsevä, eli siksi nähdää näitä niin kapeita nokkia kuin mahd (McLaren ja Williams).

Ja kaikille inisijöille:
jonku sunnuntai turistin itkun ulkonäöstä voi ymmärtää, mutta teille jotka olette olevinanne lajin totisia seuraajia, niin hamekangasta saatana, jos pitää itkee, et autot ei oo nättejä. Kattokaa missikisoja tai jotain muuta, missä estetiikalla on merkitystä tuloksen kanssa.

En ymmärrä miten autourheilussa voi estetiikka olla noin tärkeetä. Jos katotte nyrkkeilyä, niin tuskin laitatte telkun kiinni tai valitatte, jos toinen nyrkkeilijä on ruma.

PS: ymmärrän, että jokaiselle on eri asia tärkeä ja kaikki on erilaisia ja make love not war, mut pakko jo avautua tosta nillittämisestä, kun 2/3 viesteitä liittyy vaan siihen, et oi ku on ruma
 
Viimeksi muokattu:
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Onhan se hienoa että ensi kaudella f1-sarjasta väännetään vitsiä joka paikassa ja noille autoille nauraa harakatkin.
Yhtälailla noille autoille naurettiin 2009 lumikolineen ja kamaline takasiipineen. Faktahan on että auto saa näyttää karmealta kunhan sillä tulee tulosta.
 
Ylös