BJohnson
Ukrainan aseistaja 🇺🇦
- Liittynyt
- 11.3.2020
- Viestit
- 5446
Akseliväli kasvaa? Kääntyykö enää Loewsin mutkassa vai pitääkö lypsää pakilla edestakaisin pari kertaa?Tässä vielä ylhäältä alas vertailu viime vuoden kilpuriin
Akseliväli kasvaa? Kääntyykö enää Loewsin mutkassa vai pitääkö lypsää pakilla edestakaisin pari kertaa?Tässä vielä ylhäältä alas vertailu viime vuoden kilpuriin
Täh Minusta tuo on taas tyylikäs.Olipa yllättävä veto Sauberilta pyyhkiä pois oma identiteetti ja tälläytyä "aidoksi" Alfa Romeoksi, kun brändisopimus nyt vetelee jo viimeistä kauttaan. Ainakin itse olen mieltänyt valkoisen värin Sauberiksi ja punaisen Alfa Romeoksi.
P.S. Ihan helvetin ruma!
Miten niin, eihän talli edes ole Sauber, vaan Alfa. Sauber myi identiteetin Alfalle. Pakko jos halusivat pysyä hengissä. Alfalla lienee päätösvalta kaikkeen. Ei Sauberia edes ole enään olemassa. Ja pian se on Audi. Ei Sauber-Audi vaan Audi. Oudompaa olisi ollut pitää auto sinisenä ja lyödä siihen Alfan tarrat.Olipa yllättävä veto Sauberilta pyyhkiä pois oma identiteetti ja tälläytyä "aidoksi" Alfa Romeoksi, kun brändisopimus nyt vetelee jo viimeistä kauttaan. Ainakin itse olen mieltänyt valkoisen värin Sauberiksi ja punaisen Alfa Romeoksi.
P.S. Ihan helvetin ruma!
Tallia pyörittää ja sen omistaa edelleen Sauberin nimeä kantava firma. Myös tallin nettisivujen domain-nimi on sauber-group.com. Talli on siis yhä edelleen käytännöllisesti katsoen Sauber, mutta se on päättänyt ilmoittautua F1-sarjaan Alfa Romeon nimellä.Miten niin, eihän talli edes ole Sauber, vaan Alfa. Sauber myi identiteetin Alfalle. Pakko jos halusivat pysyä hengissä. Alfalla lienee päätösvalta kaikkeen. Ei Sauberia edes ole enään olemassa. Ja pian se on Audi. Ei Sauber-Audi vaan Audi. Oudompaa olisi ollut pitää auto sinisenä ja lyödä siihen Alfan tarrat.
Teknisesti ja juridisesti asia varmaan on kyllä noin kun sanoit. Mutta mikä on oikeasti Sauber?. Pelkkä Nimi vaan??? Joku sijoitusryhmä omistaa sauber nimen ja lisenssin ykkösiin. Eli Sauber on nykyään vain ryhmä sijoittajia. Kun Alfa tuli kuvioihin, niin heille myytiin koko identiteetti, sijoitusryhmä myy kaiken rahasta, viis perinteistä. Samoin kun Williams on vaan nykyään pelkkä nimi, on vain ajan kysymys kun heidänkin identiteetti myydään eniten tarjoavalle.Tallia pyörittää ja sen omistaa edelleen Sauberin nimeä kantava firma. Myös tallin nettisivujen domain-nimi on sauber-group.com. Talli on siis yhä edelleen käytännöllisesti katsoen Sauber, mutta se on päättänyt ilmoittautua F1-sarjaan Alfa Romeon nimellä.
Alfa Romeo ei ole koskaan omannut määräysvaltaa tallissa. Ferrari sen sijaan omisti muutaman vuoden ajan Sauberin toisen kuskipaikan ja pystyi nimittämään siihen kenet halusi. Kuitenkaan muuta päätäntävaltaa siellä ei ole moottorisopimukseen liittyvien nyanssien ohella ollut.
Hassua miten Alfa Romeo möi talli Audille.Teknisesti ja juridisesti asia varmaan on kyllä noin kun sanoit. Mutta mikä on oikeasti Sauber?. Pelkkä Nimi vaan??? Joku sijoitusryhmä omistaa sauber nimen ja lisenssin ykkösiin. Eli Sauber on nykyään vain ryhmä sijoittajia. Kun Alfa tuli kuvioihin, niin heille myytiin koko identiteetti, sijoitusryhmä myy kaiken rahasta, viis perinteistä. Samoin kun Williams on vaan nykyään pelkkä nimi, on vain ajan kysymys kun heidänkin identiteetti myydään eniten tarjoavalle.
Eikös se lopu jo tämän kauden jälkeen?Hassua miten Alfa Romeo möi talli Audille.
Oikeasti Sauberin sopimus Alfan kanssa päättyy 2025 ja uusi sopimuskumppani on sen jälkeen Audi.
Muuttui viime kaudella, mutta ei siinä noita uuden auton hain kiduksia ollut missään vaiheessa. Muutenkin ponttoonin muoto on edestä muuttunut aika rajustikin.Näytä liitetiedosto 3242
Ainakin esittelykuvissa, tältä ja viime kaudelta, on isoja eroja. Mutta liekö jokatapauksessa muuttunut matkan varrella viime vuonna
Bullshittiä. Toi on ihan oikeasti uusi auto ja varmaan tietononeella enhanced, muttei ole mikään cqi-pläjäys. ponttoonit ihan täysin eri filosofiaa. Nyt on lähempänä viime kauden RB:tä ja pohjalevykin aika mielenkiintoinen ja erikoinen. Kun on tuollaisia "rakoja" täynnä. Tiedoksi, että Alfan viime kaudenkin auto oli esittelyssä liki saman näköinen kuin ekassa kisassa.Oikeasti uusi auto nähdään testeissä. Tuo on esittelymalli ja kuvat ovat tietokoneella tehty.
https://www.autosport.com/f1/news/alfa-romeo-unveils-new-look-for-2023-f1-car/10428857/
Tuosta jo puusilmäisinkin huomannee, että nyt on kyse oikeasti uudesta aihiosta, eikä ole mikään livery-malli. En usko, että akseliväli kasvaa noin paljon ainakaan. uuden auton kuva on vaan hieman isompi, I guess.Akseliväli kasvaa? Kääntyykö enää Loewsin mutkassa vai pitääkö lypsää pakilla edestakaisin pari kertaa?
Renkaiden koko ja raideleveys ei ole muuttunut, jolloin suhteuttamalla ne samankokoisiksi ja asettamalla vertailukuvat etuakselin perusteella kohdikkain saa varsin tarkan kuvan muutoksista. Tässä tapauksessa sanoisin että eturenkaat ovat kohdikkain ja samankokiset jolloin akseliväli on melko samaTuosta jo puusilmäisinkin huomannee, että nyt on kyse oikeasti uudesta aihiosta, eikä ole mikään livery-malli. En usko, että akseliväli kasvaa noin paljon ainakaan. uuden auton kuva on vaan hieman isompi, I guess.
Rakastan näitä. Saadan ne tyypät hiljaisiksi jotka väittää, ettei oo mitään eroja. kaikki on eriä tuossa uudessa. Jäähdytysjärjestelmät, etenkin ponttoonien aero ja pohjalevyn ratkaisut. Kiitos tästä kuvasta.Renkaiden koko ja raideleveys ei ole muuttunut, jolloin suhteuttamalla ne samankokoisiksi ja asettamalla vertailukuvat etuakselin perusteella kohdikkain saa varsin tarkan kuvan muutoksista. Tässä tapauksessa sanoisin että eturenkaat ovat kohdikkain ja samankokiset jolloin akseliväli on melko sama
Kyllä se on Sauber. Alfa on vain nimisponsori. Sauberin rakentama auto ihan tasan tarkkaan just sen näköinen väritykseltään kuin maksaja haluaa. Typerää edes puhua jostain Sauberin väristä. Sauber on ollut musta ja hopea ennen ykkösiin tuloa, mutta nekin värit ovat sponsoreiden takia. Hopea tietysti Mersun.Teknisesti ja juridisesti asia varmaan on kyllä noin kun sanoit. Mutta mikä on oikeasti Sauber?. Pelkkä Nimi vaan??? Joku sijoitusryhmä omistaa sauber nimen ja lisenssin ykkösiin. Eli Sauber on nykyään vain ryhmä sijoittajia. Kun Alfa tuli kuvioihin, niin heille myytiin koko identiteetti, sijoitusryhmä myy kaiken rahasta, viis perinteistä. Samoin kun Williams on vaan nykyään pelkkä nimi, on vain ajan kysymys kun heidänkin identiteetti myydään eniten tarjoavalle.
Tarkoitin siis, että tuollaiset rumiluspölykapselit voitaisiin vaan yksinkertaisesti kieltää. Niin saatais nähdä hienot isot vanteet. Tuskin se laittais tiimejä hirvittävän ongelman eteen. Mut olis kivempi katsoaSiis juu pakollisia on, mutta värityksen tiimit päättää itse. Alfa näytti paloautolta punavalkoisineen pölykapseleineen ja McLaren discopallolta. Paras kun ei ole teippauksia ollenkaan pöläreissä.
Oli akseliväli kasvanut kuten tuo Racen videolla Alfan väki toteaa.Tuosta jo puusilmäisinkin huomannee, että nyt on kyse oikeasti uudesta aihiosta, eikä ole mikään livery-malli. En usko, että akseliväli kasvaa noin paljon ainakaan. uuden auton kuva on vaan hieman isompi, I guess.
Mittasin renkaiden raideleveyden, ja se oli paljon suurempi tuossa uuden auton kuvassa. Eli tuskin se akseliväli siitä mihkään juurikaan muuttuu. Mut auto on tosissaan muuttunut ja toivottavasti ymmärtävät RB:n konseptin ja tuon mielenkiintoisen pohjalevyn toiminnan. Jännä kuoppa kans nose conen ja eturungon välissä.
Edelleenkin käyttävät omaa vaihdelaatikon kuorta. Syynä vissiin se, että voivat suunnitella takaripustuksen kiinnityspisteet mieleisikseen.Oli akseliväli kasvanut kuten tuo Racen videolla Alfan väki toteaa.
Ja tosiaan jousituksen ratkaisu pull rodiin.
Viime kaudella meni poletit keulaan, nyt pystyi uusimaan perän ja varmaan nyt voidaan käyttää Ferrarin lootaa? Viime vuonna ei ”mahtunut”.
Siis jos katsot autoa joka kulmasta mitä noita kuvia nyt on, niin eihän siinä ole mitään mersua. Se on RB-kopio -ja mielestäni kaunis sellainen. Toivottavasti tuo röpelö-pohjalevy toimii. Saadaan taas alfa mukavasti pisteille alkukaudestaTäh Minusta tuo on taas tyylikäs.
Sekoittuu varmasti helposti Ferrariin ja Haasiin nopeissa vauhdeissa.
Hienoa nähdä että on myö oikeasti uusia osia. Menty selkeäst mersun tyylisempään kapeampaan ponttoonijuttuun.
Siis ponttoonithan ratkaisee mikä auto on nopea.
Ok, akseliväli siis kasvanut, muttei tietenkään niin paljon kuin siinä kuvassa oli -koska uuden autona kuva oli isompi joka tässä tuli jo raidevälien mittausten kautta huomioitua.Oli akseliväli kasvanut kuten tuo Racen videolla Alfan väki toteaa.
Ja tosiaan jousituksen ratkaisu pull rodiin.
Viime kaudella meni poletit keulaan, nyt pystyi uusimaan perän ja varmaan nyt voidaan käyttää Ferrarin lootaa? Viime vuonna ei ”mahtunut”.