Ylihuomenna se kausi taas pärähtää käyntiin... Sunnuntaina tiedetään voimasuhteista jo enemmän.Näyttää nopealta, mutta kun Astonilla oli viime kaudella konsepti niin pahasti sekaisin, niin ei vielä kehtaa julistaa Alonsoa mukaan mestaruustaistoon.
Mut onhan tuo ainakin radikaali yritys. Kaikki tai ei mitään -Yes! Parempi näin kuin vaikka Mclarenin hirvitys. Johon ei ole oikeastaan muu muuttunut kuin jäähdytysritilät ja tietty jos mahdollista -entistäkin karmeampi väritys.Näyttää nopealta, mutta kun Astonilla oli viime kaudella konsepti niin pahasti sekaisin, niin ei vielä kehtaa julistaa Alonsoa mukaan mestaruustaistoon.
Williamsin ajovuorot olivat jossakin. Ensimmäinen päivä puoliksi ja loput kokonaisina. Sargeant molemmissa ajovuorossa ensin.Onko tullut mitään lukujärjestystä ajovuoroista?
Felipe aloittaa Astonilla, mutta muuten ei ole omaan silmään sattunut uutisia aiheesta.
Laitan oman arvioni jahka kerkiän. Nyt laivalle bilettämäänNyt kun on kaikista autosta nähty radalla kuvat, on hyvä hetki rankata ne puusilmäisen ponttoonianalyysin perusteella paremmuusjärjestykseen.
1. Ferrari - ulkonäkö hivelee silmiä. Eteenpäin on menty viime kaudesta. Haastaa Red Bullin jos moottoria päästään ajamaan täydellä teholla.
2. Red Bull - etumatkaa on viime kaudelta, mutta odotuksia vaisumpi uutuus. Eivät uskaltaneet muuttaa voittavaa konseptia radikaalisti.
3. Mercedes - kulmikkaat miniponttoonien etuosat ja möhkälemäinen moottorikate eivät vakuuta. Uusi auto tulossa parin kilpailun jälkeen?
4. McLaren - viime kaudesta on tultu selkeästi eteenpäin ponttoonien osalta. Liukkaan näköinen.
5. Alpine - näyttää aika geneerilseltä versiolta siitä, mitä keskipakka ponttooneilta tavoittelee.
6. Aston Martin - vähän turhan radikaaliksi viety ponttoonin yläpinnan alamäki ei yksinään autosta voittajaa tee.
7. Haas - viime kauden Ferrarin tyylinen jäljitelmä, tuskinpa keskikastin parhaimmistoa
9. Afla Romeo - todella tylsä design, ei mitään ihmeellistä. Viime kauden gridillä tämä olisi ihan hyvä, mutta tänä vuonna ei vain riitä.
8. Williams - keskinkertainen luomus, selkeästi keskeneräisempi kuin McLaren tai Alpine
10. Alpha Tauri - yksinkertaisella tavalla veisteltyä designia, amatöörimäinen luomus.
Mielellään lukisin harjaantuneiden silmien arvioita muiltakin. Toki testien perusteella veikkailukin toisessa ketjussa kiinnostaa.Laitan oman arvioni jahka kerkiän. Nyt laivalle bilettämään
FIA:n tiukat säädökset eivät pädekään Indycarissa. Siellä saman tallin autojen ei tarvi olla samanvärisiä, vaan tallitoverin autossa voi olla kuljettajan oma sponsori tai mikä tahansa tallin omista sponsoreista. Keulan lisäksi auton numero on sijoitettu roll hoopiin eli kuljettajan yläpuolella olevan turvakaareen sekä takasiiven päätylevyihin.Se ongelma uusissa värityksissä on, että autoja on tosi hankala erottaa toisistaan, ainakin keinovalossa pääosin yhtä mustaa massaa varsinkin etukulmasta. Voisi verrata vaikka Indy Series - autoihin. Siellä on panostettu mm. helpon tunnistettavuuden kautta katselijoihin.
Ja RB on vielä huimasti Meseä mietitymmän näköinen. Aikamoisia eroja on pohjissakun vertaa Williamsia ja Mersun (tai Redbullin) pohjalevyn muotoilua, niin ei enää ihmettele miksi autot ovat gridin eri päädyissä. Williamsin pohjan aerosuunnittelussa on selkeästi otettu minimalistinen lähestyminen
Näytä liitetiedosto 3620