Kaudenalustestit 2017

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Räikkönen Ferrari SF70-H 1: 18,634 supersofteilla!
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Fasiliteetit lie kunnossa. Tietotaitoa verraten aikaan itse oppia kaikki, on liian vähän sarjan alkuun.

Mutta jos jaksavat jauhaa vuositolkulla, niin varmasti nousee huipulle.
Tai sitten ei. Voi olla, että ei välttämättä ihan kummoista budjettia formula-tiimille ole. Loppupeleissä kuitenkin varmaan aika marginaalinen markkinointikanava heille. 100 miljoonaa ku lyövät mediamainoksiin suoraan, nii saavat helpommin näkyvyyttä ja hemmetisti enemmän. Vasta mestaruudet alkaa OIKEASTI tuottaan jotain takaisin vrt. esim. tv-mainokset.

Luulis nyt, että autolla pääsis ajaan ekana päivänä, jos sitä on saanu testipenkissä myllyttää tarpeeksi. Toisaalla maalaisjärjellä kuvittelis, että ku ovat mukaan lähteneet, niin annetaan kaikki resurssit. Mutta, ei nyt oikeasti siltä näytä. Milloin mitäki vikaa ja milloin joku palikka ei auton kans "synkkaa".

Pääpointtini oli kuitenkin se, että koneen tulis kestää kuitenkin. Jos olis ollut "loputon budjetti", nii konetta ois hinkattu 24/7 ja se hemmetti edes toimis. Ei asiakkaalle voi lyödä konetta, joka savuttelee vain. Itse ajamiseen liittyvät ongelmat ymmärtää, kun siinä tulee omia muuttujia kuvioihin. Mut se, että kone lahoaa kokoajan, nii eihän sitä ole kyetty testaan ennen testejä tarpeeksi => resurssipula. Se vielä, että ei nää ekaa kautta tee näitä koneita. Honda tekee itsensä naurunalaiseksi.

edit: Onneksi tälläkaudella ei ole rajoituksia, että voivat halutessaan korjata asioita. Äkkiä vaa lisää porukkaa f1-moottori-tiimiin ja kokoajan uusin versio testipenkkiin, miksei jopa useampaa versiota yhtäaikaa. Voivat vielä totaallisen pr-itsemurhan selättää, vaikka vähän siitä joutuis maksaan.
 
Viimeksi muokattu:

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Kimi saattaa ajaa ruokiksen jälkeen kisasimulaation? Ulltrasoftit taitaa Kimin osalta jäädä ajamatta tänään, joten taisi jäädä vielä noin puolensekunnin aikaparannus kellottamatta.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.

Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.

Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.
Team Sponsors Partners FOM Total
Red Bull Racing €266m €35.7m €167m €468.7m
Mercedes €122m €212.4m €133m €467.4m
McLaren Honda €144.5m €216.5m €104m €465m
Ferrari €208.5 €34.5m €175m €418m
Williams €52.5m €22.9m €111m €186.4m
Lotus €69.5m €13.6m €56m €139.1m
Toro Rosso €68m €9.4m €60m €137.4m
Force India €49.5m €12.2m €68m €129.7m
Sauber €44m €9.3m €50m €103.2m
Marussia €500,000 €32.5m €50m €83m
http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4441
Kimi saattaa ajaa ruokiksen jälkeen kisasimulaation? Ulltrasoftit taitaa Kimin osalta jäädä ajamatta tänään, joten taisi jäädä vielä noin puolensekunnin aikaparannus kellottamatta.
Ultrasoft ei sovi Barcelonan radalle, rengas sulaa alle kierroksessa (kaarrenopeuksista johtuen) ja optimaalisin vauhti jää näin hyödyntämättä.
 

hila

A-sijan Tuntija
Liittynyt
22.5.2014
Viestit
4297
Sijainti
Maalla
Kimi ajoi just ennen ruutulippua US renkaalla vain 1:18,9 ajan.
Säkitys jatkuuuu....


Edit.
Radanvarrella epäilevät että Ferrari ei ollut erityisen kevyellä kuormalla noilla Kimin nopeilla vedoilla. :)
 
Viimeksi muokattu:

ToXiCiTy

I am fabulous!
Liittynyt
20.4.2008
Viestit
16731
Sijainti
Järvenpää
Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.

Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.

Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.


http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
Gilles Simon lähti lätkimään, kun Hondan inssit ei kuunnellut miehen ehdotuksia. Mies kumminkin Ferrarilla moottoreista vastasi vuosina 2006-2009 ja ei ne huonoja myllyjä olleet.
 

henrizio

väärinkäyttäjä
Liittynyt
21.4.2007
Viestit
2222
Ultrasoft ei sovi Barcelonan radalle, rengas sulaa alle kierroksessa (kaarrenopeuksista johtuen) ja optimaalisin vauhti jää näin hyödyntämättä.
Sitä nyt ei vielä voi varmaksi sanoa kun toi uusi softikin kestää "loputtomasti". Näistä uusista renkaista on sanottu, ettei mediumia luultavasti käytetä millään radalla, ellei ole pakko. Mitähän niillä hardeilla sitten tekee? :rolleyes:
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4441
Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.

Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.

Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.


http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
Onhan tuo neljän kärkitalli jälkinen budjeteissa droppi ihan käsittämätöntä, viidenneksi suurin talli käyttä alle puolet neljänen tallin budjetista. Jos suurimpien osalta saisimme säännöillä -200m€ budjettiin joka olisi paljon kohtuullisempaa ja merkitsisi paljon paljon tiukempaa kilpailua niin osakilpailu- kuin sarjatasolla.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7611
Punalippu, Kimi jäi radan varteen.

Taisi vaihdelaatikko antautua, kun kerran takarenkaat jumitti.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8898
Sijainti
Vantaa
Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.

Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.

Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.


http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck

Noita budjettitaulukkoja näkee monella lopputuloksella, jossain McLarenin budjetti oli runsaasti jäljessä Mersua ja RB:tä.
 

amiraali

Super Moderator
Ylläpitäjä
Liittynyt
22.4.1999
Viestit
8809
Eipä ollut kovin iso vika Ferrarissa, kun Kimi pääsi 15 minuuttia ennen testien loppua vielä radalle. Jihaa!
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Steinerin kommentteja Montmelosta.

F1-sarjan kärkikolmikko Ferrari, Mercedes ja Red Bull ovat suorituskyvyltään reilusti karussa muilta talleilta, uskoo Haas-tallipäällikkö Günther Steiner.

Barcelonan talvitestit päättyvät perjantaina. Testipäivät eivät vielä tarjoa selkeää käsitystä kärkitallista, mutta Steiner uskoo kolmen suuren olevan tällä hetkellä selkeästi muita edellä.

- Kolmen kärkitallin ja muiden välinen ero on 1-1,5 sekuntia. Kyse on aerodynamiikasta, jonka kanssa meidän on tehtävä töitä. Se ei kuitenkaan tapahdu Australiaan tultaessa, Steiner kertoi Autosportin mukaan.
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/f1-tallipomo-linjaa-karkitallit-yli-sekunnin-muita-edella/6344074

Eikös Felipe kuitenkin ihan kohtuullisesti tuupannut Williamsia?
 
Ylös