Okei, varmaan melko kevyt auto, mutta taitaa se Ferrari sitten oikeesti kulkea aika kivasti kuitenkin...Räikkönen Ferrari SF70-H 1: 18,634 supersofteilla!
Tai sitten ei. Voi olla, että ei välttämättä ihan kummoista budjettia formula-tiimille ole. Loppupeleissä kuitenkin varmaan aika marginaalinen markkinointikanava heille. 100 miljoonaa ku lyövät mediamainoksiin suoraan, nii saavat helpommin näkyvyyttä ja hemmetisti enemmän. Vasta mestaruudet alkaa OIKEASTI tuottaan jotain takaisin vrt. esim. tv-mainokset.Fasiliteetit lie kunnossa. Tietotaitoa verraten aikaan itse oppia kaikki, on liian vähän sarjan alkuun.
Mutta jos jaksavat jauhaa vuositolkulla, niin varmasti nousee huipulle.
hahahToyota?
http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buckTeam Sponsors Partners FOM Total
Red Bull Racing €266m €35.7m €167m €468.7m
Mercedes €122m €212.4m €133m €467.4m
McLaren Honda €144.5m €216.5m €104m €465m
Ferrari €208.5 €34.5m €175m €418m
Williams €52.5m €22.9m €111m €186.4m
Lotus €69.5m €13.6m €56m €139.1m
Toro Rosso €68m €9.4m €60m €137.4m
Force India €49.5m €12.2m €68m €129.7m
Sauber €44m €9.3m €50m €103.2m
Marussia €500,000 €32.5m €50m €83m
Ultrasoft ei sovi Barcelonan radalle, rengas sulaa alle kierroksessa (kaarrenopeuksista johtuen) ja optimaalisin vauhti jää näin hyödyntämättä.Kimi saattaa ajaa ruokiksen jälkeen kisasimulaation? Ulltrasoftit taitaa Kimin osalta jäädä ajamatta tänään, joten taisi jäädä vielä noin puolensekunnin aikaparannus kellottamatta.
Gilles Simon lähti lätkimään, kun Hondan inssit ei kuunnellut miehen ehdotuksia. Mies kumminkin Ferrarilla moottoreista vastasi vuosina 2006-2009 ja ei ne huonoja myllyjä olleet.Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.
Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.
Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.
http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
Sitä nyt ei vielä voi varmaksi sanoa kun toi uusi softikin kestää "loputtomasti". Näistä uusista renkaista on sanottu, ettei mediumia luultavasti käytetä millään radalla, ellei ole pakko. Mitähän niillä hardeilla sitten tekee?Ultrasoft ei sovi Barcelonan radalle, rengas sulaa alle kierroksessa (kaarrenopeuksista johtuen) ja optimaalisin vauhti jää näin hyödyntämättä.
Onhan tuo neljän kärkitalli jälkinen budjeteissa droppi ihan käsittämätöntä, viidenneksi suurin talli käyttä alle puolet neljänen tallin budjetista. Jos suurimpien osalta saisimme säännöillä -200m€ budjettiin joka olisi paljon kohtuullisempaa ja merkitsisi paljon paljon tiukempaa kilpailua niin osakilpailu- kuin sarjatasolla.Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.
Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.
Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.
http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
Japanilaisilla on se vika/hyve, etteivät koskaan myönnä olevansa väärässä, vaan sieltä tulee se vakio: Yes, but... Olen heidän kanssaan tehnyt autohommissa töitä ja aina vika on muissa, kuin omassa tekemisessä. Ero on valtava esim. korealaisiin.
Nyt, kun 2014 heidän valtava intohimo 'zerosize' moottoriin osoittautui vääräksi lähestymislähtökohdaksi formula ykkösiin, niin olisi samantien lähteä rakentamaan tuon rinnalle Mersusta kopioitua konseptia, niin se olisi ollut jo 2016 valmis.
Niinkuin näkyy, Honda tuuttaa aika paljon rahaa McLareniin. Tuon päälle vielä oma toiminta, niin kyllä siellä yenejä palaa.
http://www.cityam.com/237030/f1-team-budgets-ferrari-have-more-money-to-work-with-than-anyone-else-but-mercedes-get-best-bang-for-their-buck
http://www.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/f1-tallipomo-linjaa-karkitallit-yli-sekunnin-muita-edella/6344074F1-sarjan kärkikolmikko Ferrari, Mercedes ja Red Bull ovat suorituskyvyltään reilusti karussa muilta talleilta, uskoo Haas-tallipäällikkö Günther Steiner.
Barcelonan talvitestit päättyvät perjantaina. Testipäivät eivät vielä tarjoa selkeää käsitystä kärkitallista, mutta Steiner uskoo kolmen suuren olevan tällä hetkellä selkeästi muita edellä.
- Kolmen kärkitallin ja muiden välinen ero on 1-1,5 sekuntia. Kyse on aerodynamiikasta, jonka kanssa meidän on tehtävä töitä. Se ei kuitenkaan tapahdu Australiaan tultaessa, Steiner kertoi Autosportin mukaan.