Kauppojen sunnuntaiaukiolo

Formulanomi

Seksikäs rumä kääpiö
Sijainti
Toisaalla
Saisivat vapauttaa myynnin niin aukioloaikojen, kuin esim. alkoholimyynnin osalta.

ettelbruck sanoi:
Ja muuten, omassa lähikaupassani eli Jumbossa käyn mieluiten tiistaisin ja torstaisin klo 09. Hiljaista, rauhallista, jonotonta. Heinäkuussa tosin muutama kaljanhimoinen lomalainen.
Jumbo on meikäläisenkin lähikauppa.... :thumbup:

abc

DNF
Mikä on muuten syynä siihen, ettei kaljaa saa myydä klo 21 jälkeen? Täytyy aina tyytyä Lasoliin...

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
VJR sanoi:
Mikä on muuten syynä siihen, ettei kaljaa saa myydä klo 21 jälkeen? Täytyy aina tyytyä Lasoliin...
Aikaisemmin sai taajaman ulkopuolelta kymmeneen asti t: nimim. mm. Juvan Shelliltäkin ostanut :D

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
ettelbruck sanoi:
Toisaalta en myöskään tajua ajatusmallia jossa muita vaaditaan sunnuntaitöihin mutta oman työn on oltava ma-pe 08-16. Ja sitten ei tuon ajan ulkopuolella palvella, ei perkele.
Mä en oikein tiedä kannatanko sunnuntaiaukioloja vai en. Toisaalta käyn mielelläni sunnuntaisin ostoksilla, ja talvella ottaa päähän, kun kaupat ei ole sunnuntaisin auki. Silloin olisi aikaa kierrellä kauppoja rauhassa. Lauantait on sen verran ruuhkaisia päiviä, että yritiän välttää kaupassakäyntiä lauantaisin. Arki-iltoina en taas jaksa.

Toisaalta itse en haluaisi olla sunnuntaisin töissä. Nykyistä työpaikkaa etsiessäni yksi tärkeimpiä kriteereitä oli, että työ pitää olla normaaliin toimistoaikaan tehtävää duunia, ei vuorotyötä. Miten minä sitten voisin olla sitä mieltä, että kaupan duunarit töihin vaan sunnuntaina :doubtful:

Ja toisaalta sitten taas, kaupan ihmisethän tekevät jo lauantaivuorojakin, ja iltaa. Olisiko tuo sunnuntai sitten niin iso muutos siihen. Saahan siitä sitten vastaavasti vapaapäiviä viikolla. Ja luulisi tosiaan niitä opiskelijoita sun muita rahanahneita löytyvän, jotka mielellään tekevät sunnuntaita. Niin minäkin tein ennen kuin perheellistyin. Jokaisella on periaatteessa mahdollisuus valita alansa/työpaikkansa, jos ei alan työajat miellytä.

Viinejä en senn sijaan kauppoihin kaipaa. Pelkään Alkon loistavien valikoimien näivettymistä ja hinta-laatusuhteen kärsimistä.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Juskanen sanoi:
Viinejä en senn sijaan kauppoihin kaipaa. Pelkään Alkon loistavien valikoimien näivettymistä ja hinta-laatusuhteen kärsimistä.
Tässä on pointtia. Mutta minä olen myös huolissani kilpailusta. Sillä jos on vierekkäin (esim.) Citymarket ja Prisma, niin vaikka rakennus olisi sama (saati sitten monesti noita on eri rakennuksissa ~500m päässä toisistaan) niin Alko sijoitetaan toiseen (tai toiseenpäähän rakennusta) niin toinen saa suhteettoman kilpailuedun Alkosta.

Tämä on mielestäni melkoinen epäkohta.

Ja mitä tulee tuohon 8-16 työhön. Koskaan en ole moista tehnyt, enkä haluaisi, nytkin on liukuva työaika. Ja kyllä olen sunnuntaita kaupassa (ja muualla) tehnyt, kyllä se raha ihan kiva bonus oli :ahem:

patriot

Foorumin senaattori
jaska sanoi:
Tässä on pointtia. Mutta minä olen myös huolissani kilpailusta. Sillä jos on vierekkäin (esim.) Citymarket ja Prisma, niin vaikka rakennus olisi sama (saati sitten monesti noita on eri rakennuksissa ~500m päässä toisistaan) niin Alko sijoitetaan toiseen (tai toiseenpäähän rakennusta) niin toinen saa suhteettoman kilpailuedun Alkosta.

Tämä on mielestäni melkoinen epäkohta.
Eiköhän molemmilla kaupoilla ole mahdollisuus kilpailla Alkon suosiosta. Alko valitsee omasta mielestään paremman. Normaalia liiketoimintaa? KYLLÄ!

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
patriot sanoi:
Eiköhän molemmilla kaupoilla ole mahdollisuus kilpailla Alkon suosiosta. Alko valitsee omasta mielestään paremman. Normaalia liiketoimintaa? KYLLÄ!
Toki liikepaikkojen erot on aina olemassa ja niitä on miljoonia. Mutta miksi kehittää yksi keinotekoinen lisää?

Törni

Well-known member
Sam sanoi:
Aikaisemmin sai taajaman ulkopuolelta kymmeneen asti t: nimim. mm. Juvan Shelliltäkin ostanut :D
Aikaisemmin sai tietyistä paikoista 24/7. Esimerkiksi kolmostien varressa oleva Linnatuulen huoltoasema ja K-kauppa. Sieltä sitä sai aina. Muitakin varmaan oli

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Kannatan sunnuntaiaukioloa kybällä. Totuin siihen sveduissa asuessani ja mun mielestä se oli hyvä juttu, viikonloppu piteni kun sunnuntaisinkin pystyi käymään ostoksilla. Täällä pelkijassa koko maa on kiinni sunnuntaisin, persiistä.

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Törni sanoi:
Aikaisemmin sai tietyistä paikoista 24/7. Esimerkiksi kolmostien varressa oleva Linnatuulen huoltoasema ja K-kauppa. Sieltä sitä sai aina. Muitakin varmaan oli
Totta, niin muuten olikin. Juurikin Juvalle olin joskus puolen yön aikoihin pari kertaa kuskina kaljaa hakemassa :D :D :D

Sittemmin kun tuli tuo kymmenen rajoitus, vaihtui ostospaikka lähempänä olevaan huoltsikkaan.

Hurmurisija

Well-known member
Sellainen asia muistui mieleen, että pienet (yhden miehen/naisen) liikkeet eivät ole erityisen ihastuneita sunnuntaiaukioloon. Joutuu tekemään pitkää päivää, kun ketään ei kuitenkaan ole vara palkatakaan.

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Hurmurisija sanoi:
Sellainen asia muistui mieleen, että pienet (yhden miehen/naisen) liikkeet eivät ole erityisen ihastuneita sunnuntaiaukioloon. Joutuu tekemään pitkää päivää, kun ketään ei kuitenkaan ole vara palkatakaan.
Edelleen, ketään ei olla missään mallissa pakottamassa sunnuntaiaukioloon. Siihen tarjotaan vain mahdollisuutta.

Palkopoika

Juntti-Urpo & kateellinen
Sijainti
Denver
Hurmurisija sanoi:
Siitä vois selvitä vaikka sillä että pitäis puljunsa kiinni sunnuntaisin ja nauttis vapaista.

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
jaska sanoi:
Edelleen, ketään ei olla missään mallissa pakottamassa sunnuntaiaukioloon. Siihen tarjotaan vain mahdollisuutta.
Edelleen, se on käytännössä "pienten" pakko mennä mukana. :wink:

jaska

Ett silleen!!!!!!1 -mies
Sijainti
kyrkslätt
Zetor sanoi:
Edelleen, se on käytännössä "pienten" pakko mennä mukana. :wink:
Edelleen, mulla ei ole varaa Bemariin. Pitäisikö kaikilta kieltää Bemarit ?

Kukaan ei pakota yrittämään, tahi pitämään kauppaa sunnuntaina auki.

Zetor

Traktormiäs
Sijainti
Walko-Wenäjä
jaska sanoi:
Edelleen, mulla ei ole varaa Bemariin. Pitäisikö kaikilta kieltää Bemarit ?

Ei mullakaan, mutta helvetin mukava oli viime sunnuntaina kävellä vaimon kanssa kaupungilla, kun oli se arkinen hulina pois. :)

Epäilen kuitenkin, että pienkauppiaan ei todellakaan ole varaa pitää sunnuntai-vapaata jos asiakkaat suoltavat rahansa silloin näihin pirun jättimarketeihin... jälkeenpäin sitten ihmetellää minne nämä pienet ja kotoisat putiikit hävisivät. :frown:

Black Leopard

Pantera negra
Sijainti
Läntinen Suomi
Itsehän kuulun niihin joiden mielestä vapaata aukioloa ei tarvita.Syytkin on keskustelussa otettu esille jo muutamaankin otteeseen.

-Henkilökunta
-Pienet kaupat
-Edes yksi täydellisestä kulutushysteriasta vapaa viikonpäivä.

Hurmurisija

Well-known member
jaska sanoi:
Ei niin, mutta pienyrittäjän tulotkin voivat olla kiikun kaakun, jolloin ainuttakaan mahdollista euroa ei ole vara menettää, jos haluaa säilyttää elinkeinonsa.