Törni
Well-known member
Se heille suotakoon :thumbup:ettelbruck sanoi:Heinäkuussa tosin muutama kaljanhimoinen lomalainen.
Se heille suotakoon :thumbup:ettelbruck sanoi:Heinäkuussa tosin muutama kaljanhimoinen lomalainen.
Jumbo on meikäläisenkin lähikauppa.... :thumbup:ettelbruck sanoi:Ja muuten, omassa lähikaupassani eli Jumbossa käyn mieluiten tiistaisin ja torstaisin klo 09. Hiljaista, rauhallista, jonotonta. Heinäkuussa tosin muutama kaljanhimoinen lomalainen.
Aikaisemmin sai taajaman ulkopuolelta kymmeneen asti t: nimim. mm. Juvan Shelliltäkin ostanutVJR sanoi:Mikä on muuten syynä siihen, ettei kaljaa saa myydä klo 21 jälkeen? Täytyy aina tyytyä Lasoliin...
Mä en oikein tiedä kannatanko sunnuntaiaukioloja vai en. Toisaalta käyn mielelläni sunnuntaisin ostoksilla, ja talvella ottaa päähän, kun kaupat ei ole sunnuntaisin auki. Silloin olisi aikaa kierrellä kauppoja rauhassa. Lauantait on sen verran ruuhkaisia päiviä, että yritiän välttää kaupassakäyntiä lauantaisin. Arki-iltoina en taas jaksa.ettelbruck sanoi:Toisaalta en myöskään tajua ajatusmallia jossa muita vaaditaan sunnuntaitöihin mutta oman työn on oltava ma-pe 08-16. Ja sitten ei tuon ajan ulkopuolella palvella, ei perkele.
Tässä on pointtia. Mutta minä olen myös huolissani kilpailusta. Sillä jos on vierekkäin (esim.) Citymarket ja Prisma, niin vaikka rakennus olisi sama (saati sitten monesti noita on eri rakennuksissa ~500m päässä toisistaan) niin Alko sijoitetaan toiseen (tai toiseenpäähän rakennusta) niin toinen saa suhteettoman kilpailuedun Alkosta.Juskanen sanoi:Viinejä en senn sijaan kauppoihin kaipaa. Pelkään Alkon loistavien valikoimien näivettymistä ja hinta-laatusuhteen kärsimistä.
Eiköhän molemmilla kaupoilla ole mahdollisuus kilpailla Alkon suosiosta. Alko valitsee omasta mielestään paremman. Normaalia liiketoimintaa? KYLLÄ!jaska sanoi:Tässä on pointtia. Mutta minä olen myös huolissani kilpailusta. Sillä jos on vierekkäin (esim.) Citymarket ja Prisma, niin vaikka rakennus olisi sama (saati sitten monesti noita on eri rakennuksissa ~500m päässä toisistaan) niin Alko sijoitetaan toiseen (tai toiseenpäähän rakennusta) niin toinen saa suhteettoman kilpailuedun Alkosta.
Tämä on mielestäni melkoinen epäkohta.
Toki liikepaikkojen erot on aina olemassa ja niitä on miljoonia. Mutta miksi kehittää yksi keinotekoinen lisää?patriot sanoi:Eiköhän molemmilla kaupoilla ole mahdollisuus kilpailla Alkon suosiosta. Alko valitsee omasta mielestään paremman. Normaalia liiketoimintaa? KYLLÄ!
Aikaisemmin sai tietyistä paikoista 24/7. Esimerkiksi kolmostien varressa oleva Linnatuulen huoltoasema ja K-kauppa. Sieltä sitä sai aina. Muitakin varmaan oliSam sanoi:Aikaisemmin sai taajaman ulkopuolelta kymmeneen asti t: nimim. mm. Juvan Shelliltäkin ostanut![]()
Totta, niin muuten olikin. Juurikin Juvalle olin joskus puolen yön aikoihin pari kertaa kuskina kaljaa hakemassaTörni sanoi:Aikaisemmin sai tietyistä paikoista 24/7. Esimerkiksi kolmostien varressa oleva Linnatuulen huoltoasema ja K-kauppa. Sieltä sitä sai aina. Muitakin varmaan oli
Edelleen, ketään ei olla missään mallissa pakottamassa sunnuntaiaukioloon. Siihen tarjotaan vain mahdollisuutta.Hurmurisija sanoi:Sellainen asia muistui mieleen, että pienet (yhden miehen/naisen) liikkeet eivät ole erityisen ihastuneita sunnuntaiaukioloon. Joutuu tekemään pitkää päivää, kun ketään ei kuitenkaan ole vara palkatakaan.
Siitä vois selvitä vaikka sillä että pitäis puljunsa kiinni sunnuntaisin ja nauttis vapaista.Hurmurisija sanoi:Sellainen asia muistui mieleen, että pienet (yhden miehen/naisen) liikkeet eivät ole erityisen ihastuneita sunnuntaiaukioloon. Joutuu tekemään pitkää päivää, kun ketään ei kuitenkaan ole vara palkatakaan.
Edelleen, se on käytännössä "pienten" pakko mennä mukana. :wink:jaska sanoi:Edelleen, ketään ei olla missään mallissa pakottamassa sunnuntaiaukioloon. Siihen tarjotaan vain mahdollisuutta.
Näpsii niitä kuvia vaan! Eikä tulla tänne selvittämään.Palkopoika sanoi:Siitä vois selvitä vaikka sillä että pitäis puljunsa kiinni sunnuntaisin ja nauttis vapaista.
Edelleen, mulla ei ole varaa Bemariin. Pitäisikö kaikilta kieltää Bemarit ?Zetor sanoi:Edelleen, se on käytännössä "pienten" pakko mennä mukana. :wink:
Ei mullakaan, mutta helvetin mukava oli viime sunnuntaina kävellä vaimon kanssa kaupungilla, kun oli se arkinen hulina pois.jaska sanoi:Edelleen, mulla ei ole varaa Bemariin. Pitäisikö kaikilta kieltää Bemarit ?
Kukaan ei pakota yrittämään, tahi pitämään kauppaa sunnuntaina auki.
Ei niin, mutta pienyrittäjän tulotkin voivat olla kiikun kaakun, jolloin ainuttakaan mahdollista euroa ei ole vara menettää, jos haluaa säilyttää elinkeinonsa.jaska sanoi:Kukaan ei pakota yrittämään, tahi pitämään kauppaa sunnuntaina auki.