Keijo "Keke" Rosberg

turssi

Well-known member
Liittynyt
27.10.2010
Viestit
885
Tuli tuossa lukaistua lomamatkalla KEKE:n elämänkerta. Taas muistui mieleen minkälaisesta jälki-neuvostoliittolaisesta maasta nimeltä Suomi miesparka yritti aikoinaan ponnistaa maailmalle ja puukkoa tuli selkään ja mahaan yhtä aikaa. ja onnistui silti hienosti. Sinnikkyydellään ja lahjakkuudellaan. Sama geeniperimä elää täällä edelleenkin, hieman laimeampana tosin. Kimit Mikat ja Heikit on kyllä saaneet samaa paskaa päällensä omat osansa.
Onko siella jotain mehevia aikalaiskuvauksia ihan lainattavaksi asti?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14184
Myöhästyneet onnittelut 65-vuotispäivien johdosta.:thumbup:
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Hyvällä huumorilla Keke menossa mukana ja näyttää muutenkin voivan hyvin, kiva nähdä :) Jotenkin kun hän ollut niin korostuneesti poissa julkisuudesta viime aikoina ja kaikenlaisia huhuja terveydentilasta liikkunut, niin olen luonut ilmeisen virheellisen mielikuvan, että mies olisi jotenkin heikossa kunnossa.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
T-paidalle peukku. :thumbup:

Itseironiaa löytyy Rosbergin perheestä. Ei ole montaa vuotta, kun Nico sanoi haastattelussa, että ennen kuin hän voittaa itse maailmanmestaruuden, häntä pidetään vain Keken poikana. Nyt alkaa osat kääntyä toisin päin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Ei ole montaa vuotta, kun Nico sanoi haastattelussa, että ennen kuin hän voittaa itse maailmanmestaruuden, häntä pidetään vain Keken poikana. Nyt alkaa osat kääntyä toisin päin.
Kaikissa muissa saavutustilastoissa Nico onkin jo isänsä ohittanut.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Tämä ei ole Nicon ketju, mutta jos vaikka modet siirtäisivät oikeaan paikkaan tämän sivujuonteen.
Härskit otteetkin radalla alkaneet jo sujumaan. Williams aikaan Nicosta yleensä tultiin kisatilanteissa kahta puolta ohi.
Eipä ole Nico tainnut rangaistuksia juuri kerätä. Eikös se ole nimenomaan mestarismiehen merkki, että on juuri sopivalla tavalla härski, mutta sääntöjen puitteissa? Tai no, jotkin mestarit eivät kyllä sääntöjen rajoissa pysyneet ja ovat saaneet sanktioitakin.

Williams-ajalta minulla ei ole tuollaista muistikuvaa. Etusiipiä meni debyyttikaudella kyllä, ja keskeytyksiä tuli niin Webberille kuin Nicollekin (Webberille yksi enemmän). Auto oli heikko. Mutta jos kisassa tullaan ohi, niin aika-ajojen on ilmeisesti täytynyt mennä hyvin. Mielestäni Nico jo Williams-aikana osoitti potentiaalinsa ja sekin kertoo jotain, että kovasti oltiin McLarenille huhuamassa 2008, vaikka Kovalainen sen paikan sitten saikin. Jälkiviisaasti voisi ajatella, että olisi ehkä kannattanut rimpuilla Williams-sopimuksesta irti jo tuolloin (muistaakseni Keke ei kuitenkaan kannattanut siirtoa).

Tai ehkä sittenkään ei. Nico-Lewis -kaksintaistelu Lewisin "omalla maaperällä" ei olisi ollut kovin järkevä urasiirto.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös