Kenestä ferrarin tähtikuljettaja

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Ei tahdoton ihmisraunio:

Mutta jotta ei menisi ihan sivukaduille niin itse aiheeseen: MTV3 tekstikanavan sivuillakin (en muista numeroa) Schumi lopettaa 2006 ja Riss Brawn sanoo jotta Fernando Alonso on sopiva korvaaja!!! Lukekaa vaikka itse jos ette usko!
doubtful

Luin itse ja se oli kyllä Willi Weber joka tuon sanoi. s.279
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Niin!
Weber sanoo että Schumi lopettaa vuonna 2006
mutta
Brawn että Alonso on sopiva korvaaja.

Kaikki on OK, beibi älä huoli! wink
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Jos Schumi voittaa tänä vuonna, ja päättää lopettaa, ottaako Ferrari numeron 0 käyttöön? :D Tähtikuljettajaa täytyy vielä odotella Kimin ja Montoyan rinnalle. Alonsosta voisi ehkä tulla parin kauden jälkeen. Webberistä myös. Rahasummasta sitten selviää kuka menee Ferrarille.
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Norman:
belated:
Jos Schumi voittaa tänä vuonna, ja päättää lopettaa, ottaako Ferrari numeron 0 käyttöön?
-> Damon Hill
No nythän tää alkaa viimeinkin hahmottua. Eli Schumi lopettaa, Ferrari ottaa käyttöön numeron nolla, jonka itseoikeutettu hallitsija on Damon Hill.
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Numero 0 sopi kuvailemaan Damon Hilliä muutenkin kuin pelkäksi ajonumeroksi, kuin heppi käteen! Todennäköisesti juuri hän ei kuitenkaan ole se Ferrarin seuraava nuori kuljettajatähti!
 

AJ

Well-known member
Liittynyt
19.7.2000
Viestit
69605
Sijainti
Toinen Maailma
Damonin tapauksessa se vois ollakin lähinnä tähdenlento. Tähti lentäis tallista rapiaan pihalle.
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Ei tahdoton ihmisraunio:
Rahasummasta?
Tarkoitin lähinnä, että jos Ferrari haluaa tähtikuljettajan, on heidän ostettava sopimus ulos kyseisen kuskin tiimiltä. Tähtikuskeilla yleensä on ainakin seuraavat kaksi vuotta katettu sopimuksessa. Alonson hinta on siis tuo 10 miljoonaa, muista en tiedä.

Hillistä.. on varmaan ainoa kuski joka vielä suostuisi ajamaan numeroa nolla wink
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Niinno,jos on vuosittain varaa maksaa tälle nykyiselle tähtöselle 60 milliä, niin eipä tuo ole kuin murto-osa + palkka (luultavasti ajaisi Ferraria vaikka puoli-ilmaiseksi :) )
 

Team Trabant

Jokapaikanhöynä
Liittynyt
9.12.2000
Viestit
449
Sijainti
Rinnakkaistodellisuus
Että ihan Weber sanonut noin! Se on hyvä että asiasta on nyt saatu lopullinen, virallinen, vahvistettu ja ennenkaikkea muuttumaton totuus :D
Asialla on siis aivan turha spekuloida tämän enempää. Piste. :D
 

Pablo

Active member
Liittynyt
24.9.2001
Viestit
43
Ei jumalauta tää Ei Tahdoton ihmisraunio on palikka!!! Pliis, onhan tää feikki tai kakkosnikki, onhan? Ellei, niin vähissä ovat vitsit!
 

Ei tahdoton ihmisraunio

Guest
Pablon kommentin jätän omaan arvoonsa. :p Henkilökohtaiset solvaukset eivät todellakaan kuulu F1-keskusteluun!!!
 

Maranelloman

Well-known member
Liittynyt
3.9.2000
Viestit
332
mikæl:
Observer:
Ei Kimi vielä parin vuoden päästä McLarenilta minnekkään siirry...

Nimittäin koko korttitalo romahtaa kauden 2006 jälkeen kun Todt, Byrne ja Brawn lopettavat samalla kertaa. Montezemolokin haikailee jo politiikan perään.
Näin juuri. Kimi pysyy pitkään McLarenilla. Ja seuraavaa huippukuskia ei Ferrarille tulekaan vuosikausiin avainhenkilöiden lähtiessä Schumin mukana. Samaa pudotusta syventää Fiatin leikkaukset ja kontaktien menetys em henkilöiden myötä FIAn "keittiöön".
Pidät siis kyseisiä tyyppejä täysin korvaamattomina? Kas kun nyt arvostatkin Ferrarin henkilökunnan noin korkealle tasolle. Ja luuletko, ettei talli ole jo vuosia kouluttanut uusia henkilöitä siltä varalta, kun em. tyypit joskus lopettavat?

Ja noista leikkauksista sen verran, että varmasti niitä on Ferrarilla tapahtunutkin. Mutta huomioi myös se, että Ferrari ei ole leikkaustensa kanssa yksin. Honda on väläytellyt jopa lopettamista, Jaguarin (Fordin) tilanne ei tunnetusti ole kovinkaan kehuttava, Chrysler vetää M-B:n tulosta koko ajan alas päin jne. Tähän kun lisätään vielä tupakan mainoskielto niin nähtäväksi jää, mikä autonvalmistajien osuus jatkossa F-1:ssä todellisuudessa oikein on.
 

Oho

Senile membrane
Liittynyt
3.1.2000
Viestit
2357
Sijainti
Lounaalla
Maranelloman
Pidät siis kyseisiä tyyppejä täysin korvaamattomina? Kas kun nyt arvostatkin Ferrarin henkilökunnan noin korkealle tasolle. Ja luuletko, ettei talli ole jo vuosia kouluttanut uusia henkilöitä siltä varalta, kun em. tyypit joskus lopettavat?

[/QB]
Ave !!!

Fysiikkoja on Isaac Newtonin jälkee koulutettu satoja tuhansia ellei miljoonia, silti hänen veroisiaan ei kaiketi ole tullut kuin ihan muutama jos yhtään.

Mikä saa sut niin vakuuttunieeksi, siitä että Ferrarilla on plakkarissa porukka, jonka rahkeet riittävät nykyisen rytmiryhmän korvaamiseen, minä pidän sitä pikemminkin epä- kuin todennäköisenä.

Voi olla ettei sota yhtä miestä kaipaa, mutta Ferrrilla saattaa samaan aikaan olla lähdössä koko stratetginen ja tekninen johto Martinellia lukuunottamatta.

- Oho -
 

AMS82

Well-known member
Liittynyt
13.12.2002
Viestit
1641
Sijainti
Turku
Maranelloman:

Ja noista leikkauksista sen verran, että varmasti niitä on Ferrarilla tapahtunutkin. Mutta huomioi myös se, että Ferrari ei ole leikkaustensa kanssa yksin. Honda on väläytellyt jopa lopettamista, Jaguarin (Fordin) tilanne ei tunnetusti ole kovinkaan kehuttava, Chrysler vetää M-B:n tulosta koko ajan alas päin jne. Tähän kun lisätään vielä tupakan mainoskielto niin nähtäväksi jää, mikä autonvalmistajien osuus jatkossa F-1:ssä todellisuudessa oikein on.
Autonvalmistajat ovat ratkaisevassa roolissa siitä ei pääse mihinkään. Fiat konserni tuskin enää pystyy Ferrarin maailmanmestaruuksilla saamaan myyntiään ylöspäin. Paineet keskittää resursseja todellisen hittituotteen kehittämiseen yleisille markkinoille ovat koko ajan suuremmat. Uusimmatkaan Fiat mallit eivät tähän tarpeeseen vastaa. Sen sijaan jollekin muulle autonvalmistajalle mestaruuden merkitys on suurempi, sillä ne eivät ole voineet ratsastaa menestyksellä auton myynnissä Fiat konsernin tapaan.

Hondan lopettaminen on aika huvittava heitto, sillä jos tarkkoja ollaan ei Honda edes kunnolla ole vielä sarjaan tullut mukaan, kun Mugen-Hondan aikakauden saavutuksia ei olla edes lähellä (tämähän ei ollut mikään oikea autonvalmistajan moottori). Ford puolestaan leikkaa kyllä Jaguarin budjettia mutta samaan aikaan toimittaa moottit 3 tallille. Tällä tasolla - useamman kuin yhden tallin moottorintoimittajana - Fordin panos pysynee merkittävänä vielä useamman vuoden. Lisäksi on hyvä muistaa, että Ford omistaa hyvän siivun myös Fiat-konsernista.
 

Ferrari 4ever

Well-known member
Liittynyt
12.8.2001
Viestit
2669
Sijainti
Saarimaa
Haluan uskoa, että Schumacher ajaa sopimuksensa loppuun asti, jolloin myös Barichello vaihtanee tallia.

Jos tämän hetkisistä kuskeista pitäisi valita niin varmaankin valitsisin Alonson ja Montoyan parivaljakoksi. Jos Barichello jatkaa Schumacherin jälkeenkin niin pudottaisin tuosta kaksikosta Alonson poies. Kaksi banaanimiestä samassa tallissa - kyllästettynä Ferrarin punaisella. Aiaiai kun olisi houkutteleva skenaario.

Räikköstä on vaikea ajatella tällä hetkellä, koska mies ajaa "siellä". Kuitenkin, jos mies kasvattaa hieman media-arvoaan ja pitää kykynsä samalla tasolla niin ottaisin miehen ilomielin Ferrarille - Schumacherin jälkeen. Räikkönen ja Montoya olisi allekirjoittaneen "want to see" vaihtoehtojen joukossa. Mitenköhän forum suhtautuisi kyseiseen tilanteeseen. Se olisi jo syy itsessään nähdä kyseinen tilanne wink
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
MaxiV:
Koko sirkuksen kannalta olisi arvaamattomia vaikutuksia, mikäli MS ja koko Miihkalia pystyssä pitävä poppoo päättäisivät tämän kauden jälkeen lopettaa koko touhun. Ferrari painuisi todennäköisesti syvälle suohon, katsojaluvut laskisivat jne...
Onhan tuo Ferrari ollut ennenkin syvällä suossa (kuten tässäkin ketjussa muutamat maininneet) - mutta ovatko nuo suossarämpimiset vaikuttaneet merkittävästi formuloiden katsojalukuihin tms? Eivät ole. Kyllä katsojia & seuraajia on aina riittänyt - ja riittää - olipa kärkikamppailussa mikä talli tahansa. Ja / tai olipa Ferrari millaisessa vedossa tahansa.

Viime kaudella, kun Ferrari oli aivan omaa luokkaansa ja murskasi kaikki - nostiko se kiinnostusta, lisäsikö katsojia? Veikkaisin, että päinvastoin. Tiukempi kärkitaistelu (ja se, että taistelua yleensä on) = parempi juttu, kaikkien kannalta.
 
Ylös