Kerro jotain mielenkiintoista!

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Sijainti
Vantaa
Tänä vuonna omenasato on aivan valtava. Landella omanpuiden oksat ovat omenoiden painosta taipuneina lähes maahan. Joka päivä on pari ämpärillistä kerätty ja kymmenkunta omenaa syöty, mutta tuntuu, etteivät omenat ole lainkaan vähentyneet.

Il Tempo Gigante

Darth Father
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa

‎10 000 vuotta sitten: ihmisten ja kesytettyjen eläinten osuus selkärankaisten biomassasta n.0,1%

Nykyään: ihmisten ja kesytettyjen eläinten osuus selkärankaisten biomassasta yli 90%.
Mielenkiintoista on myös se, että muurahaisten ja termiittien yhteinen biomassa voi olla jopa noin 15 % maaeläinten kokonaisbiomassasta.

Jjusban

Newbie
Sijainti
(
Olis myös mielenkiintoista, että minkälaista laitetta käytetään, kun halkaistaan pöllö.

Mehe Rienarsuo

Lupaavin tulokas
Sijainti
Konnektikuti
Mä oon pöllöt halkonu ihan klapikoneella. Pistää vaan pöllöt pakastimeen ja sieltä nykäisee nipusta jäisen torniksen tai viiriksen kun tulee puolikkaan pöllön himo. Klapikoneella tommonen jäinen hyyppä halkee ihan pikkunapsulla.

kouvotsvoni

Banjottu
Sijainti
Corsica
Mä oon pöllöt halkonu ihan klapikoneella. Pistää vaan pöllöt pakastimeen ja sieltä nykäisee nipusta jäisen torniksen tai viiriksen kun tulee puolikkaan pöllön himo. Klapikoneella tommonen jäinen hyyppä halkee ihan pikkunapsulla.
Minä sain joskus kissan sanomaan wuh, kun sirkkeliin pistin jäisenä. Vai oliko se koira?

Captain Howdy

Well-known member
Kivikiiloilla menee kans näppärästi! Ensin porataan jäiseen pöllöön 16 mm:n reiät, sanotaan vaikka 4 kpl. Sanotaan vaan! Porataan jäiseen pöllöön 4 kpl niitä 16mm:n reikiä. Sen jälkeen ujutat (nimenomaan UJUTAT) kivikiilat reikiin ja naputtelet niitä vuoronperään vasaralla. Ja kohta: SMACK!!! Pöllö on kahtena annospalana. Jos on hankalaa se kiilojen ujuttelu, voit sivellä vaikka moottoriöljyä liukasteeksi. Jonin klikki käy myös.

Örfil

Guest
Tässä petipotilaana on hyvä surffailla eri harrastesivustoilla, joissa ei tule oltua aikoihin. Mutta tämä TT Forumin viesti oli ennätys.
Olin tuolloin 7 vuotias.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Tässä petipotilaana on hyvä surffailla eri harrastesivustoilla, joissa ei tule oltua aikoihin. Mutta tämä TT Forumin viesti oli ennätys.
Olin tuolloin 7 vuotias.
Racer x on surffaillu internetsissä jo 1970-luvulla.

maradona

Resistive User
Sijainti
Me seisotaan hattu kourassa maailman reunalla
Suomi on mukana yhteispohjoismaisessa sähköverkossa, Nordelissa. Tästä on meille mm. sitä iloa, että saamme ostettua halpaa norjalaista ja ruotsalaista vesivoimasähköä. Kuitenkin Ruotsin ja Suomen välillä on pullonkaula, eli Ruotsista ei saada siirrettyä sähköä Suomeen niin tehokkaasti, että se painaisi sähkön hinnan täällä Ruotsin tasolle (nykyään Suomessa hinta on noin 50 % korkeampi kun unohdetaan verot, siirtomaksut ynnä muut). Nordelin muilla toimijoilla on kuitenkin suurempi into vahvistaa yhteyksiä Keski-Eurooppaan, jossa sähkö on vielä kalliimpaa. Suomikin osallistuu Nordelin verkonylläpitokustannuksiin, ja siten maksaa siitä, että Norjan halpa vesisähkö myytäisiin mieluummin Keski-Eurooppaan.

Örfil

Guest
Racer x on surffaillu internetsissä jo 1970-luvulla.
Tarkemmin sanoen uudenvuodenaattona -69.
En muista mitään siitä, mutta laitettaneen aikakauden ja sen mukaisten päihteiden piikkiin:ahem:

Balthazar

Luonnollisesti.
Sijainti
Boogie Street
‎10 000 vuotta sitten: ihmisten ja kesytettyjen eläinten osuus selkärankaisten biomassasta n.0,1%

Nykyään: ihmisten ja kesytettyjen eläinten osuus selkärankaisten biomassasta yli 90%.
Taitaa koskea vain maalla eläviä selkärankaisia? Meressä elävien selkärankaisten biomassan täytyy olla suurempi kuin maalla elävien.

markoj

Custom User
Taitaa koskea vain maalla eläviä selkärankaisia? Meressä elävien selkärankaisten biomassan täytyy olla suurempi kuin maalla elävien.
Joskus yritin kaivaa tietoa valaiden lukumäärästä. Lienee aika vaikee laskuoperaatio, kun oli heittoa kovin.

markoj

Custom User
Suomi on mukana yhteispohjoismaisessa sähköverkossa, Nordelissa. Tästä on meille mm. sitä iloa, että saamme ostettua halpaa norjalaista ja ruotsalaista vesivoimasähköä. Kuitenkin Ruotsin ja Suomen välillä on pullonkaula, eli Ruotsista ei saada siirrettyä sähköä Suomeen niin tehokkaasti, että se painaisi sähkön hinnan täällä Ruotsin tasolle (nykyään Suomessa hinta on noin 50 % korkeampi kun unohdetaan verot, siirtomaksut ynnä muut). Nordelin muilla toimijoilla on kuitenkin suurempi into vahvistaa yhteyksiä Keski-Eurooppaan, jossa sähkö on vielä kalliimpaa. Suomikin osallistuu Nordelin verkonylläpitokustannuksiin, ja siten maksaa siitä, että Norjan halpa vesisähkö myytäisiin mieluummin Keski-Eurooppaan.
Miksi meille aina käy noin.