Olin ajelemassa jossain täysin tuntemattomassa paikassa ja liityin johonkin ramppiliittymään ja sen päätteeksi siinä oli tietyömaa. Se liittymä oli tietenkin poissa käytöstä. Kirosin tilannetta ja jostain syystä jouduin ottamaan takakontista polkupyörän ja lähdin sillä ajelemaan takaisin moottoritien ääreen ja sieltä alikulkutunnelin kautta polkaisin pari kilometriä.
Ihmettelin polkurataa, että joko taas on jonkinlainen tietyömaa, joka laittoi helvetilliset matalaiset barrikaadit polkuun esteeksi. Jouduin taluttamaan pyöräni kanssa barrikaadien ylitse ja yht'äkkiä ne barrikaadit katosivat selkäni takana. Sitten tuli se hassu poliisisetä telkkarista sanomaan, että mitä sinä täällä toimitat?
- Olin vaan taluttamassa pyörääni esteiden ylitse?
- Minkä esteiden? Olemme saaneet kuulla, että olisit mahdollisesti autolla liikkeellä.
- Auto on tuolla jossain ramppiliittymässä, missä siellä on työmaa.
- Mikset peruuttanut takaisin?
- En voinut, oli monta autoa tullut perässä ja he jättivät autonsa siihen paikkaan, miten voisin siinä peruutella?
- Oletko ajanut autoa?
- Mitä vittuah?
- Et saisi ajaa polkupyörällä, sinulla pitää olla siihen lupa.
- Minulla on B-ajokortti, et sanonut mitään auton ajamisesta.
- Oletko juonut?
- En ja miten polkupyörään liittyy lupa?
- Talutit omistajan metalliosien päältä ja hän syyttää sinua maillensa tunkeutumista.
- Siinähän oli polku ennen kuin tuli esteet!
- En kyllä näe esteitä ja omistaja väittää, että varastit polkupyöränsä.
- Se on minun oma!
- Omistaja on eri mieltä ja haluaa sinulta nyt 100 euroa.
- Ei vittu, tässä on kännykkä ja soittakaa isälleni ja hän vahvistaa, että polkupyörän nimi ja väri kuuluvat minulle!
- Oletko juonut?
- Miksi helvetissä toistelet ja sanoin jo, etten ole.
- Lain mukaan et saa ajaa autoa humalatta.
- Anteeksi mitä? Humalassa ei saa ajaa.
- Oletko ajanut humalatta autoa? Voi voi, siitä tulee putkamatka.
- Mistä lähtien autoa saa ajaa humalassa?
- Tänä päivänä, laki muuttui juuri äsken, ajokortitta humalassa saa ajaa autolla, mutta ajokortin kanssa humalatta ei saa ajaa. Tästä tulee sinulle kova rangaistus.
- Mitä paskaa sinä oikein suollat?! En ikinä ole kuullut muutoksesta ja haluat pidättää?!
- Mennäänpäs kiltisti tuonne maijan puolelle....
Sen jälkeen on vain hämäriä unikuvia.