Kerrohan unesi, niin ...

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Näin unta ettei S-etukorttini toiminut enää kaupassa ja päädyin vankilaan sen takia:frown:
 

GeGe

Talvihorrostaja
Liittynyt
26.3.2002
Viestit
2828
Näin unta, jossa olin jossain auditoriossa jonkinlaisessa tilaisuudessa. Ei siellä paljon yleisöä ollut. Puhujina tilaisuudessa oli ilmeisesti ainakin Juha Mieto ja Erkki Liikanen(politiikko), joiden kanssa jouduimme poistumaan takakautta ulos rakennuksesta, muistaakseni lehdistön takia. Sieltä lähdimme tilataksilla jonnekkin ja sen jälkeen uni loppui :D
 

Thyella

þýðingafræðingur
Liittynyt
28.3.2004
Viestit
3500
Sijainti
Ciutat Comtal
Nukuin tuossa migreenin takia 9 tunnin paivaunet ja nain unta, etta italialainen esperantoystavani Massimo oli tunkeutunut huoneeseeni ja ottanut julisteeni pois seinilta. Sen jalkeen menin emannoimaan uimahyppykisoja, jossa soitti Metallica livena. Olin myos viiltanyt ranteeni auki, aika mukavassa kunnossa olivat, ja nauroin vaan asialle hysteerisena.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Keitin nakkikeittoa lavuaarissa ja sitten Jumala puhui minulle, etten saisi seurata hänen jalanjälkiään, tai minusta tulee Ruslanas.
 

Il Tempo Gigante

Darth Father
Liittynyt
20.2.1999
Viestit
42723
Sijainti
Gamla Pedersöre huvudsocken
Haa.

Siirretään:

Olga sanoi:
Ei muuta kuin kertomaan, kun kerran aloitit. :ahem:
No niin, yritän muistella joskus syksyllä näkmääni unta:

Olin kiivennyt portaita pitkin Rauman vesitorniin. Ylös päästyäni vesitorni oli muuttunut Rio de Janeiron sokeritoppavuorta muistuttavaksi, kuusia kasvavaksi tunturiksi.

Ainoa tie alas oli vastapäivään kiertyvä, äärimmäisen jyrkkä laskettelurinne. Alaspääsyä tuskaillessani apuun riensi forumhahmo 'Olga', joka oli ottanut käyttöönsä Tanja Poutiaisen ulkoisen olemuksen, äänen ja eleet!

Lyhyt ja ytimekäs neuvonsa kuului: Nojaa vasempaan kanttiin, nojaa vasempaan kanttiin!

Alaspäästyäni sokeritoppavesitornitunturi oli siirtynyt väli-Amerikkaan, Don Rosan piirtämiin maisemiin, jossa lentelin vanhalla kaksitasolla.

En enää muista unesta tarkempia yksityiskohtia, enkä loppua.
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
No nyt minä ymmärrän, mistä kevätväsymykseksi luulemani väsymys johtuu. Minä teen kuutamokeikkaa yökaudet ja opastan palotornikiipeilijöitä turvallisesti eteenpäin. :ahem:

tv. Tanja P
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Kiitettävästi näkee painajaista senkin lyhyen hetken mitä unta öisin saa!:nope: :thumbfh: :D :confused:
 

Ace17

Acenteella
Liittynyt
7.7.1999
Viestit
11664
Jostain syystä aloimme näyttelemään Dingoa. Homma alkoi kuunnelmana, mutta jatkui lavaesiintymisenä. Ei meillä tosin mitään lavaa ollut, vaan esiinnyimme jossain huoneessa. Kyseessä oli ihan harrastelijoiden ajanvietettä, yleisönä oli vain kourallinen ihmisiä. En tuntenut kanssanäyttelijöitäni ja yleisöstä uskoakseni tunsin vain pari henkilöä. Näytelmä eteni kai kutakuinkin improvisoiden ja noudattaen jotain ennalta sovittua juonta. En yhtään tiennyt, mitä minun pitäisi tehdä, joten välillä olin yleisön joukossa katsomassa esitystä. Näyttelin Neumannia.

Herätessäni en ollut täysin varma kesäaikaan siirtymisen vuoksi, kuinka paljon kello on. Lopulta tulin siihen tulokseen, että kello on viisi. Iltapäivällä.

Oli mukava herätä oikeasti vähän ennen yhtätoista. :thumbup:
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
Näinpähän taas skitson unen viime yönä.

Olin tulossa jostain lomalta kotiin ja huomasin kämppäni oven olevan raollaan. Menin sisään ja huomasin kämpän olevan tyhjä. Kaikki tavarat oli nyysitty. Polkupyörä, tietokone, sohva, telkkari, kaikki. Menin takaisin rappukäytävään ja huomasin, että naapurienkin kämpät oli tyhjennetty ja ovet samalla tavalla raollaan kuin mun kämpän ovi. Sitten naapurit tuli jossain vaiheessa myös kotiinsa ja olin soittamassa poliisille kunnes heräsin. Herätessäni tarkastin vielä, että kaikki tavarat (erityisesti fillari :D ) ovat varmasti tallella. :D
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Näin viime yönä unen, jossa olin ostanut uuden (vanhan) asunnon. Asunto oli melko vanhassa kerrostalossa Kajaanin keskustassa, nykyisen Osuuspankin paikalla. Asunto oli rakennuksen kulmassa katujen risteyksen puolella toisessa kerroksessa - ihan liikennevalojen vieressä.

Alaovet oli juuri maalattu tummalla myrkynvihreällä maalilla, eikä oviin saanut koskea. Oli vaikea päästä sisälle. Makuu/olohuone oli siinä ulkokulmassa. Ikkunat olivat ihan lattianrajassa ja yläseinä oli yhtenäinen. Ajattelin jo, että onpa koiran mukava katsella ulos. Toisaalta risteyksen vilkas liikenne näkyi sisälle liiankin hyvin.

Sen makuu/olohuoneen lattia oli ikkunoiden luota jotenkin selkeästi 'pullollaan' ja vietti ikkunaa päin. Pelkäsin, että ikkunasta saattaisi jopa pudota. :eek: Keittiössä oli vain yksi pikkuinen ikkuna ja kun yritin sen avata, huomasin, että vastassa oli synkkä toisen talon punatiilinen seinä. Etäisyyttä ikkunasta seinään oli parikymmentä senttiä. Seinässä oli jotain inhottavaa kasvannaista.

Huvittavinta siinä unessa oli, että talonmiehenä oli Seppo Taalasmaa.
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Tosta Jeltsinin kuolemasta tuli mieleen kirjottaa tämmönen viime viikolla nähty uni:

Näin unta, että olin lennonjohtotornissa ja ensin minulta kysyttiin, olenko Yhdysvaltain kansalainen ja kun vastasin kieltävästi, mua kehotettiin pelastamaan laskeutumassa oleva kone ohjeillani.

Ihmettelin kovasti, että "Miksi mä? Enhän mä tiedä tällaisesta asiasta mitään enkä osaa", jolloin paikalla ollut vanhempi mies sanoi "Sä olet ainoa nukkuva joka saatiin tähän hätään kiinni, loput oli joko kuolleita tai mielenvikaisia. Kehota nyt vaan sitä laskeutumaan, ihan millä sanoilla tahansa, uni kyllä hoitaa että ohjeet menee oikein koneelle. Selitän tämän asian sinulle myöhemmin"

Sanoin sitten radioon että "No nii, laskeudu nyt sitte", jolloin koneesta kysyttiin "Miten päin? Minkä suuntaisesti", johon mä mukavitsikkäästi "Silleen tavallisesti, kumipuoli alaspäin". Hetken kuluttua kone laskeutukin ihan mallikkaasti, vaikkakin toinen moottori savuten, peräsin osittain rikki ja osa renkaista puhki.

Aloin tivata selitystä, mitä mä täällä teen ja miksi mua tarvittiin että kone saatiin laskeutumaan. Vanhempi mies sanoi että "No, kai me olemme sinulle jotain velkaa äskeisestä. Me siis vastaamme avoimesti kaikkiin kysymyksiisi unitiedustelusta, emme menetä siinä mitään, koska uneksihan sinä tätä luulet".
Tässä vaiheessa tosiaan selvästi tajusin nukkuvani.

Kysyin missä olen. Ukko sanoi, että "Fyysinen ruumiisi on siellä, mihin nukahditkin, sieluruumiisi on missä ikinä haluat ja me olemme vain yhteydessä sinuun näillä laitteilla. Kun pääsemme samalle aaltopituudelle, pystymme kommunikoimaan kanssasi".
Seuraavaksi kysyin että keitä he ovat. Kertoi, että ovat Yhdysvaltain keskustiedustelupalvelun unitiedusteluyksikkö. :D

Kysyin, miten hän osaa edit: 'samaa kieltä kuin minä'. (En tuossa vielä maininnut suomenkielestä mitään)
Ukko kertoi, ettei osaakaan. Keskustelu käytiin koko ajan hänen kannaltaan englanniksi ja minun sieluruumiini pitää huolen siitä että kieli on oikeaa, vaikka itse kuulen sen omalla kielelläni. Kysyin sitten, että miten jos on täysin kielitaidoton, millä kielellä sitten kommunikoidaan? Eihän sieluruumis voi kääntää mitään sellaiselle kielelle, jota puhuja ei osaa. Ukko sanoi että olen väärässä. Sieluruumiit ovat itsenäiseen toimintaan pystyviä yksiköitä, mutta niillä on yhteys myös toisiinsa ja jos olisin kommunikoinut esim. Kiinaa puhuvan kanssa, olisi muodostunut säie sieluruumiini ja Kiinaa osaavien sieluruumiiden välille ja kommunikointi olisi tapahtunut sillä kielellä. Silti minun kannaltani katsottuna omalla kielelläni

Tuohon samaan sieluruumiiden säikeistykseen kuulemma perustui se, että omasta mielestäni vain käskin konetta laskeutumaan. Vaikka itse olin tietoinen vain tuosta, oli sieluruumiiden verkko antanut hyvinkin monimutkaisia ohjeita kauttani laskeutuvalle koneelle ja hätätilanteesta huolimatta se ohjeiden mukaan onnistui laskeutumaan turvallisesti.

Sitten oli pakko kysyä, mitä tarkoitti alun viittaus kuolleisiin ja mielenvikaisiin. Ukko kertoi, että sieluruumiin kannalta on täysin yhdentekevä asia, onko fyysistä ruumista olemassa vai ei. Siksi sieluruumiit vaeltelevat samassa avaruudessa olivatpa ne kuolleita tai nukkuvia. Siksi unessa näkee kuulemma niin usein kuolleita, koska sieluruumis tosiaan tapaa niitä unen aikana ja joskus jopa kommunikoi niiden kanssa. Syvästi mielenvikaiset kuulemma taasen ovat suuren osan ajasta sieluruumiina muualla kuin fyysisen ruumiinsa lähellä. Syvästi mielenvikasten sieluruumiskin on pahasti vioittunut, siksi heistä on kuulemma pahasti harmia tutkimuksissa kun niitä tarttuu skannereihin todella helposti, eivätkä meinaa millään päästää irti yhteydestä sellaisen saatuaan.

Kysyin ukolta, että "Millaisena sä mut nyt näet", jolloin ukko sanoi "En näe sinua ollenkaan. Minulle olet vain syntetisoitu ääni kaiuttimessa, en tiedä edes mistä maasta olet. Mistä muuten olet?" Vastasin että Suomesta. Ukko kertoi, että he eivät saa lain mukaan tutkia tai mitenkään käyttää kuin ulkomaalaisia sieluruumiita, Yhdysvaltain lakien mukaan kuulemma amerikkalaisen koskemattomuus tässä asiassa on kuulemma ehdoton. Siksi olivat kysyneet asiaa heti aluksi. Sitten ukko lisäsi: "Tosin, määrätyillä skannausparametreilla meillä on muitakin konsteja saada selville kansalaisuus, tai ainakin fyysisen ruumiin sijainti ja käytännössä ei koskaan vahingossa tule laittomuuksia tehtyä"

Sitten ukko jatkoi "Meidän suurin voittomme on muuten lähellä Suomea. Sekä Gorbatsov että Jeltsin olivat meidän sieluruumiitamme. Saimme ohjailtua heitä lähes mielemme mukaan, toki jonkunlainen oma tahto ihmisellä säilyy aina". Kysyin, että "Miksette tee tuota kaikkien "hankalien" tapausten osalta? Miksi esim. hyökkäsitte Irakiin ettekä vaikuttaneet Saddamiin unien kautta?", johon ukko vastasi, että se ei toimi niin. Se, että olivat saaneet sekä Gorbaan että Jeltsiniin yhteyden, oli ollut suurta sattumaa, toki järjestelmällisen haravoinnin tulos. Eivät kuulemma pysty ottamaan yhteyttä kehen tahansa, mutta kun yhteys on kerrankin saatu, se pystytään haluttaessa toistamaan.
Ukko sanoi: "Kun saimme heihin yhden kerran yhteyden, aloimme ottaa yhteyksiä säännöllisesti ja skannauksissamme onnistuimme saamaan haaviimme vielä jokusen neuvostokenraalin ja KGB:n väkeä. Loppu onkin historiaa. Kommunismi kukistui ja kukaan ei osaa edes villeimmissä kuvitelmissa ajatella, että kaikki tehtiin unessa. Ihmiset kuvittelevat sitkeästi että Area 51 liittyy ufoihin, mutta mepä teemme täällä ihan oikeaa historiaa ja ihan eri konstein kuin ufoja tutkimalla."

Kysyin: "Kauanko te olette tätä tehneet?", jolloin ukko kertoi että tutkimus aloitettiin jo toisen maailmasodan aikana, mutta ekat yhteydet ja oikeastaan varmat todisteet koko teorian toimivuudesta saatiin vasta 1980-luvun alussa. Nykyisin kuulemma koko homma on jo täysin rutiinia ja arkipäiväistä tiedustelutoimintaa, mutta toisinaan kun tarvitaan äkkiä kaikkien sieluruumiiden yhtäaikainen tieto ja kokemus käyttöön, saatetaan kaapata käyttöön joku ihan mattimeikäläinen, kuka vain satutaan saamaan haaviin nopeasti, kuten nyt oli tehty minun tapauksessani.
Kuolleita ei kuulemma voida käyttää, koska kuolleiden sieluruumiit eivät verkotu samalla periaatteella kuin elävien. Kuolleiden sieluruumiit ovat jo valmiiksi verkostoituneet ja ne kaikki ovat osa suurempaa kokonaisuutta ja siihen verkkoon ei kuulemma ole mahdollisuutta ainakaan vielä saada yhteyttä, vaikka heidän laitteillaan yksittäiseen kuolleen ihmisen sieluruumiisen yhteys pystytäänkin aikaansaamaan.

Sitten ukko sanoi: "Mutta nyt, eiköhän tämä ala jo riittää. On syytä laittaa sinut näkemään ihan oikeita unia ja sekoittaa vähän asiaa. Tässä sinulle kännykkä. Se on olevinaan palkkiosi koneen pelastamisesta. Siinä on täysin rajoitukseton puheaika, ja laskut maksaa keskuspankkimme. Harmi vain, että tämä on unta ja menetät tuon palkkion heti herättyäsi, heh heh, mutta siihen asti: Makoisia unia ja muista puhua paljon kännykälläsi, että saat vähän vaivanpalkkaa koneen pelastamisesta."...ja uni muuttui sellaiseksi että en enää tajunnut nukkuvani ja aloin soitella satunnaisiin kiinalaisiin numeroihin ja jutella ihmisten kanssa niitä näitä. Ihan vaan siksi kun se ei maksanut mitään. :D
 
Viimeksi muokattu:

Knoukka

Well-known member
Liittynyt
25.5.2000
Viestit
27426
:eek!: :D :thumbup: Runar näki kaikkien unien äidin!


Miten sulla Runar noin niinku muuten menee?
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Näin unta että armeijaa oli vielä puoli vuotta jäljellä. :mad:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Banaani sanoi:
Näin unta että armeijaa oli vielä puoli vuotta jäljellä. :mad:
Puoli vuotta vapaata sinulla on ja sen jälkeen joudut orjaksi, näin tulkitsen unesi.
 

Vellu

Kuninkaalleninen
Liittynyt
8.8.2000
Viestit
18051
Sijainti
Vantaa, Finland
Näin viime viikolla unta, että joku soitteli mulle kun mä olin nukkumassa ja heti pisti luurin kiinni, kun heräsin. Tätä jatkui, kunnes heräsin oikeasti.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Viime yönä tuli aika kuumehouruisia unia liuta. Ei tullut pistettyä niitä ylös.

Yhdessä mm Alonso voitti neljännen mestaruuden 2009 ja vetäytyi kilparadoilta voittamattomana:thumbfh:
 

Runar ja Kyllikki

Next door to Alice
Liittynyt
9.4.2000
Viestit
45727
Sijainti
Suami
Hyvin typistetysti pitkä uni, koska en jaksa kirjoittaa joka yksityiskohtaa:

Vaelsin espanjalaisessa ostoskeskuksessa kun kaksi arabilta näytävää miestä tuli kysymään multa englanniksi "Onko sun nimi El Rubio?". Mä olin kovasti hämmästynyt, että mistä tiesivät. Olivat vähän hullun näköisiä että "Mehän sovimme tapaamisesta netissä eilen. Missä kauppatavara on nähtävissä? Vietkö meidät nyt sinne?". Kerroin heille, että en muista ollenkaan moista tapaamista enkä tiedä ollenkaan miten olen joutunut kyseiseen ostoskeskukseen.
Menimme siitä kahvilan suuntaan ja miehet jatkoivat kauppatavaran tivaamistaan ja minä jatkoin sen kertomista että en muista oikeastaan mistään mitään. Hyvä että nimeni tiedän, en juuri muuta.
Kysyin, josko saisin puhelinta lainaksi, että voisin soittaa itselleni taksin ja mennä lähimpään sairaalaan, koska tuntui siltä että olen kokonaan menettänyt muistini. Toinen miehistä antoi kännykkänsä ja koitin soittaa. Ojensin kännykän takaisin ja sanoin toiselle miehistä "Ei tuossa kännykässä kentät riitä tai en muuten vain osaa soittaa, saanko sinun kännykkääsi lainaksi?". Hän lainasi kännykkäänsä. Samoin tuloksin. Pahoitellen kerroin nyt lähteväni, ulkoa yrittämään taksia päästäkseni sairaalaan, koska jokin on selkeästi pielessä ja pahasti. Tyypit oli kovasti ihmeissään "Entä se kauppatavara? Mistä aseet ja kranaatit nyt?". Sanoin etten tiedä.
Kävelin ostoskeksuksen parkkikselle kun luokseni ajoi renkaat kiljuen mustaikkunainen, iso musta vani. Hyppäsin siihen ja heti kuskin paikalla ollut punatukkainen nainen sanoi "Loistavaa työtä Jali. Tuo suunnitelma, että muka tarvitsit apua muistinmenetyksen takia toimi hienosti. Saimme molempien kännykkänumerot aivan suunnitelman mukaan. Nyt voimme seurata heidän toimiaan ja ennakoida ne hyvin taas sen ajan kuin nykyiset prepaid-liittymät ovat käytössä".
Olinkin kansanvälisen tiedustelupalvelun agentti ja olin vain teeskennellyt arabiterroristisolun jäsenille menettäneeni muistini saadakseni heidät telekuunteluun!!
 
Viimeksi muokattu:
Ylös