Kesäharjoittelutopic 2011

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tuli testattua keskiviikkona Hyvinkään rata. Auton hyvyydestä/radan pidosta ei pysty sanomaan mitään. Tämä kerran kesässä tahti ei oikein riitä vertailupohjaksi :D
Kiireen luokka oli jotain 49,5 ja kivaa oli :ahem:
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Kävin tänään paikallisessa. Ajat:

Nasty Boy 15,0 s #9
Andy 17,2 s #3

Olisi mennyt ihan täydestä notta tuo on ero, mutta ajon jälkeen kerrottiin että ysissä on erimerkkiset renkaat, jotka ovat n. sekunnin - puolitoista nopeammat. Rengaskorjattuna aikaero Nastyy on normaalia luokkaa.
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Tuli tuossa perjantaina töitten jälkeen käväistyä Turku Kartingissa vaihteeks. Oli pientä säätöohjelmaa heillä siellä. Takapään kavennukset 4-5cm.

Eka setti normileveydellä 42,87

Toka setti kavennettuna 42,84

Ajallisesti eipä eroa saatu, vaikka voisin väittää kaluston silti nopeutuvan kymmenyksen pari keskimäärin. Kapealla takapäällä auton sisäkaarteen rengas nousee vielä ilmaan, mutta raja muuttuu tarkemmaksi. Helpommin takapää lähtee irti kuin aiemmin. Enemmän kilpa-auton tuntumaa mielestäni:ahem:

Tuli vain jälkeenpäin mieleen, että miksi kavensivat:confused:

Oisko syynä mahdolliset välikelin säädöt? Ajetaanko näillä ensi kesänä ulkona....sateessakin?:cool:uusista autoista kun puhuivat, että olisi syksyllä sisäradalle tulossa
 

4stroke

Well-known member
Liittynyt
17.1.2010
Viestit
592
Kävin eilen tattisuolla ajamassa kun Börje Från Svärje eli morsmaikun siskon veli oli käymässä ja kertoili ajaneensa ennenkin ulkoradoilla niin pitihän se viedä ajamaan. Yllättäen ruotsin-pojalla oli yritys päällä ja ulkoili hieman heti ekalla kierroksella. No lopulta jäi mulle vain pari kierrosta ja nopeimmalla kierroksella 6 sekkaa. Ei paha:D ite ajoin ajan 1.02.1xx. Ei hyvä mutta ei ollu autokaan.
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
Susirajan Vauhtiraidat> kävi jopa ulkona tällä kertaa. On se Kiteen rata vaan ihan jäätävän hyvä. Autotkin olivat priimakunnossa, niin mikäs siellä oli ajellessa..vaikkakin maradona oli taas nopeampi:thumbfh:
 

WoPe

KKWCS Driver
Liittynyt
11.3.2003
Viestit
1573
Sijainti
Vantaa
Mekin käytiin muutaman kisakuskin ja muutaman muunkin kanssa Forssassa, siellä mentiin kovaa ja rikottiin ennätyksiä, pääsääntösesti oli kivaa, ainakin itellä hyvine autoineni =) Alkaa viimeistään nyt olla vorssa hallussa.
 

Jonkki

Press Play ►
Liittynyt
16.1.2003
Viestit
4942
Sijainti
Suomi Fineland
Mekin käytiin muutaman kisakuskin ja muutaman muunkin kanssa Forssassa, siellä mentiin kovaa ja rikottiin ennätyksiä, pääsääntösesti oli kivaa, ainakin itellä hyvine autoineni =) Alkaa viimeistään nyt olla vorssa hallussa.
No, missä onboardit hä?
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Joo...tunnustetaan. Itselläkin Forssa rupee olemaan hallussa. Radalle löysin hyvin ja sieltä poiskin ihan itte. Eipä tuo hullummin ajokaan menny. #7lla 40.061 (en olis pahastunut, vaikka olisi edes sen 0,07s. nopeammin menny)

-salaharjoittelijamulqvist-
 

Andy

Jalkarannan Yannickdalmas
Liittynyt
15.8.2002
Viestit
5756
Sijainti
Ypäjä
Paikallisessa tänään 15,9. Auto #9. Vajaan sekunnin kovempaa pitäisi mennä notta olisi nopeiden kuskien vauhdissa.

Edit: FB:stä katsottuna, jälkeeni ajamaan tullut rataennätyksen haltijatyttö ajoi vain 15,8, eli ei siihen verrattuna kovin huonosti mennyt.
 
Viimeksi muokattu:

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Kesälomaretki tehty Jyväskylän kautta Alahärmään "Rapo".

Eka pysähdys Jyväskylän ulkoradalla (Lievestuore). Kivan näkönen paikka, pitkä rata ja melko paljon korkeuseroja. Miinuspuolena, märkää! No se ei taida olla radan vika jos vettä sataa :D Plussaa, ajattavat säässä kun säässä eli radalle.
Pari vetoo tuli ajettua. Eka veto meni harjotellessa ja tokassa saikin jo vähän vauhtia päälle, ratakin oli hiukka kuivunu. Sadelinjalla piti kuitenkin vielä ajaa.
Lopputulos: Tuonne pitää mennä uudestaan, kuivalla :ahem:

Seuraava pysähdys Jyväskylän sisäradalla. Tuttu paikka parin vuoden takaa ja rataprofiilikin oli muutettu. Ei muuta kun uudet pelivehkeet päälle ja radalle. Muutama veto ja lopputuloksena hyvä mieli ja top2 sija n. 0,1s päässä rataenkasta :ahem:

Matka jatku Alahärmään mieli korkeella. Ratahan piti käydä kattomassa vielä iltasella vaikka paikka oli jo kiinni.
Hienot on kyllä puitteet, eikä edes satanu joten toiveita ulkoradalle pääsystä oli.
Aamulla herättiinkin sitten aivan järkyttävään kaatosateeseen, eli se siitä ulkoradasta :frown: No ei auttanu jäädä tuleen (lue: sateeseen) makaamaan vaan rohkeesti jonottamaan sisäradalle heti ovien aukeemisaikaan klo11. Jonoa tosiaan olikin, ja kun päästiin tiskille asti sanoi hymyilevä kassatyttö että kohta alkaa tunnin tilaisuus 13-14 eli jos sitten tulisitte uudestaan kahden aikoihin :eek!:
Pienen pähkäilyn jälkeen päätettiin jäädä odottamaan, oltiinhan kuitenkin ajohommia varten niin pitkälle menty.

Klo13 taas kahviossa ja klo13.20 jonoon seisomaan että VARMAAN päästään ajamaan ennen klo17 alkavaa tilaisuutta. Jonoa siihen kertyikin ja siinä näkötettiin. Nökötettiin vielä klo14.30 samassa vit... paikassa :mad: Kaiken kruunas pieni Härmälääsporukka joka onnistui vielä muutaman lonkerotuopillisen jälkeen päseemään jonon ohi??? Ja ajoivat siis käsittääkseni ihan normaali ajoja kuten mekin :mad_old: Nyt alko jo tosiaan keittämään.
Päästiin vihdoin vaihtamaan pelivehkeitä klo16 aikoihin. Eli pikkasen oli GP venähtäny! + ne pari ajoo jotka meidät kiilasi. Radalle päästiin vihdoin n. klo16.30 ja hermot riekaleina.

Jes, sitten kokeilemaan sähkövispilöitä! Tuntu aika hyvin sähkömoottori vääntävän ja rupes porukkaa tulemaan perä edellä vastaan. Autot oli kyllä aika järkyttäviä ajaa. Ensin ne puski ja sitten lähti perä alta, ja painoakin oli neljän autonakullisen verran!
No lopputuloksena kuitenkin kuukauden nopein aika siihen mennessä, ihan jees.
Tokassa ajossa totuus sitten iski. Autoissa oli reilusti yli sekunnin eroja, ei vaan vehje kulkenu eli tais olla Duracellit loppu laitteesta :wall:
Ei muuta kun leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä, eli kotimatkalle ja ÄKKIÄ!!

Lopputulos: Mika Salo Circuitille menoa ajattelen seuraavan kerran pari kertaa. Toistaalta, sade pilas osan hommasta mutta paikasta jäi pelkästään huvipuistomainen maku suuhun. Eli ei sinne ajomiesten kannata mennä ellei ole erikseen järkättyä tilaisuutta.
Tulipahan käytyä.
 

Nasty Boy

-2-
Liittynyt
18.2.2009
Viestit
1292
Sijainti
Tuusula
:cool: Kesälomaretkeä tuli tehtyä ja kivaakin oli...

Ekana oltiin joo Jyväskylän ulkoradalla ja eka veto olikin mukavan kostea, linjojen hakuun meni se ajo. Toka veto oli jo vähän kuivempi, mutta siihen rupes löytymään niitä ajolinjojakin vähän paremmin. Siisti ja pitkä rata 1240m vieläkun vaan kuivallakin pääsis ajamaan, mutta kivaa oli nytkin. Ja palvelu oli mukavaa.:ahem:

Siitä sit paviljonkiin sisälle ajelemaan ja tiskillä ajojen ostojen yhteydessä taas normikäytännön mukaan kyselemään, että mitäs aikaa tuolla niinkuin pitäis ajaa:D vastaus oli että jos siihen 27 pintaan vetää niin ihan hyvä. Siitä käveltiin varusteiden vaihtoon ja sinne oli taululle kirjailtu rata ennätys jotain 25.6 :doubtful: No eikun radalle, eka veto 26.0, tokalla vedolla meni rataenkka uusix ja kolmannella ja neljännellä:D Toivottavasti muisti vaihtaa tauluun viimeisimmän ajan, se olis niinkuin 25.398 :ahem:
(joo joo ilman painoja,hei mä oon lomalla:thumbfh:)

MSC:n ulkorata näytti kyllä todella hienolta ja ehkä sinne täytyy vielä jossain vaiheessa ajamaankin päästä, mutta sisäradalle ei oo kyllä minkäänlaista hinkua, pittäköö tunkkinsa.:wall:

Jonkunlaista videokoostetta varmaan jossainvaiheessa tulee, mutta MSC:n sisäradalta siinä ei oo V***U V******n kuvan puolikasta!
Että terve:thumbup:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
:doubtful:

Niinno, itse kun kävin huvipuiston sähköautoilla viimeksi ajelemassa taisi vuosi olla -91 tai jotain:eek:
Ei vaan hyvä se on jos varotellaan, eipä tule hukkareissua itse tehtyä. Kuvat radasta näytti kyllä "petollisilta", mut ainahan ne:rolleyes:

Olikos Jyväskylän profiili paljonkin muuttunut keväästä? Hirveesti se ei kai ainakaan voinut pidempi olla, kun "vain" 3sekkaa nopeampia kierroksia teillä tuli.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13770
Pikku lomajuomisetkin on pop... :)
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Ei vaan hyvä se on jos varotellaan, eipä tule hukkareissua itse tehtyä. Kuvat radasta näytti kyllä "petollisilta", mut ainahan ne
Täytyy sen verta sanoa että kyllähän puitteet on hienot, sisällä ja ulkona. Ei varmaan Suomesta löydy hienompia ratoja mistään. Kai?
Mutta huvipuisto mikä huvipuisto. Olisin kuitenkin odottanu että radat olis tuolla 'se juttu'. Nehän on mielestäni kuitenkin ensimmäisenä tuolle pellolle rakennettu :doubtful:
 

Örfil

Guest
MSC:n ulkorata näytti kyllä todella hienolta ja ehkä sinne täytyy vielä jossain vaiheessa ajamaankin päästä, mutta sisäradalle ei oo kyllä minkäänlaista hinkua, pittäköö tunkkinsa.:wall:

Jonkunlaista videokoostetta varmaan jossainvaiheessa tulee, mutta MSC:n sisäradalta siinä ei oo V***U V******n kuvan puolikasta!
Että terve:thumbup:
Sisärata on varmaan lapsille, kävin kanssa katselemassa sitä kun sattui satamaan silloin ekana ajopäivänä. Ei menty. Heh - sähköautot :thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Sisärata on varmaan lapsille, kävin kanssa katselemassa sitä kun sattui satamaan silloin ekana ajopäivänä. Ei menty. Heh - sähköautot :thumbup:
Power Palacen rata on profiililtaan varmasti paras sisärata suomessa. Ja lienee myös pisin. Ja se on ainoa sisärata jossa saa abauttiarallaa 30 autoa yhtäaikaa viivalle.

Kyllä sielläkin vauhdin tunnetta on, vaikkei autot juuri muuta ääntä pidä kuin renkaiden vinkumista kaarteissa. Itse ainakin tykkään ko. paikasta. Ainakin talvella homma pelasi kun ei juuri muita asiakkaita ollut :wink:
 

DW

2009-2016
Liittynyt
13.5.2009
Viestit
6137
Täytyy sen verta sanoa että kyllähän puitteet on hienot, sisällä ja ulkona. Ei varmaan Suomesta löydy hienompia ratoja mistään. Kai?
Mutta huvipuisto mikä huvipuisto. Olisin kuitenkin odottanu että radat olis tuolla 'se juttu'. Nehän on mielestäni kuitenkin ensimmäisenä tuolle pellolle rakennettu :doubtful:
En tiedä sitten, paljonko maksaa vuodessa moisen hallin kunnollinen ilmastointi. Akkuvehkeet on moni muukin haukkunut. 2kierrosta ja veto ollut pois. Kerran huvipuisto on, niin ihmettelen ettei autoille ole samanlaista virransyöttöä, kuin linnanmäen törmäilyautoilla.:eek:

Meneekö virrankulutus sitten niin kovaksi, että junatkin ajelee parkanon radalla neljääkymppiä:D
 
Ylös