Millä tavalla älytön?KIC:n uudet autot testattu. Mielestäni ovat parempia ajaa kuin vanhat, pomppiminen ei tosin ole kadonnut mihinkään. Painosysteemi on noissa uusissa autoissa ihan älytön.
Tuolla tavalla varmaan:Millä tavalla älytön?
Painokotelo oli uusittu ja se vaati pikkasen kyllä ihmettelyä. Yks auto saatiin jo 'tukkoon' painoista, eli niitä ei saatu enää pois kun kotelo täytettiin väärässä järjestyksessä. Toivottavasti sen kotelon saa purettua :thumbfh:
Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.Millä tavalla älytön?
No huhhuh, kuulostaapa hyvältä suunnittelulta.... :nope:Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.
Kahva josta puhuin pitää muistaa jättää etupuolelle koska sillä lukitaan painot kiskon peräseinää vasten.
Nastylta putosi yksi 2,5kg paino kesken ajon koska reikä josta painot syötetään sisään on auki koko ajan ja painot on juurikin siinä reiän kohdalla aina, koska kahva ei ollut ihan pohjassa tai tärisi ajon aikana auki.
Yksi kuljettaja tokasikin että jos noin kokeneella kaverilla pääsee paino tipahtamaan, niin on täysin varma että kokemattomilla käy niin satavarmasti!
Todella Ranskalaista!
Erikoista, etten paikan sivuiltakaan löytäny mainintaa. Noh, ei sen väliä...Turku1000 kierrosta kisa 2013 on lauantaina 12.1.2013.
No, autojen tilaajakin ihmetteli kyseistä painojärjestelmää, että onpa laitos. Mutta se on sama kaikille, siis jos ajetaan pitkä endurancetyyppinen kisa missä on kuskin- ja painonvaihdot.No huhhuh, kuulostaapa hyvältä suunnittelulta.... :nope:
Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.
Kahva josta puhuin pitää muistaa jättää etupuolelle koska sillä lukitaan painot kiskon peräseinää vasten.
Nastylta putosi yksi 2,5kg paino kesken ajon koska reikä josta painot syötetään sisään on auki koko ajan ja painot on juurikin siinä reiän kohdalla aina, koska kahva ei ollut ihan pohjassa tai tärisi ajon aikana auki.
Yksi kuljettaja tokasikin että jos noin kokeneella kaverilla pääsee paino tipahtamaan, niin on täysin varma että kokemattomilla käy niin satavarmasti!
Todella Ranskalaista!
Sitten kun oppis oikeita tekniikoita, miten saa kisassa näitä pommeja esim. takana ohitusta yrittävän kuljettajan hidasteeksi..Joo ja se paino mikä lens nastyltä niin meikä ajaa suoraan sen päältä ku en huomannuihme ettei menny mitään paskaks autosta
![]()
Melkein siinä kannattaa laittaa koko tiimille painot kevyimmän jannun mukaan? Häviää vähemmän. Tai laittaa ajojärjestys sillai että kevyimmät ajaa viimeisenä, jolloin tarvitsee vain lisätä painoja.No, autojen tilaajakin ihmetteli kyseistä painojärjestelmää, että onpa laitos. Mutta se on sama kaikille, siis jos ajetaan pitkä endurancetyyppinen kisa missä on kuskin- ja painonvaihdot.
Toki samanpainoset tiimikaverit voittaa äkkiä min/vaihto, eli aika kovaa saa radalla yrittää ajaa tuota kiinni.
Tais sitten kisajärjestäjät määrää sen mihin painoon pitää kuskit tasata, EI tiimit keskenään.Melkein siinä kannattaa laittaa koko tiimille painot kevyimmän jannun mukaan?
Ei olekaan vielä, laitoin sinne mailia ja kysyin suoraan ja tuon pvm:n ilmoittivat.Erikoista, etten paikan sivuiltakaan löytäny mainintaa. Noh, ei sen väliä...
Siis ongelmahan oli nyt siinä, että kun tiimissä on eripainoisia kuskeja niin kuskivaihdon yhteydessä pitää vaihtaa myös painoja. Jos nyt sitten painojen poisottamisessa kestää kauan, niin painavempien on kisan kannalta parempi ajaa liian painavalla autolla kuin käyttää minuutteja painojen poisottamiseen.Tais sitten kisajärjestäjät määrää sen mihin painoon pitää kuskit tasata, EI tiimit keskenään.