Kesäharjoittelutopic 2012

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
416
Sellasta :) oli kyl kiva ajaa.. pari stinttii vetäs niin auto eroja löytyy kyl :D 30.6 oli aika mulla
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Tulipa testattua uudet pulkat, ja ihan jees fiilis jäi. Mielestäni paremmat oli ajaa uudet Sodi pulkat kun aikaisemmat panzerwagenit, mutta sellanen pikku nyanssi että noissahan on rungot vielä suorat mikä saattaa vaikuttaa asiaan :D
Painokotelo oli uusittu ja se vaati pikkasen kyllä ihmettelyä. Yks auto saatiin jo 'tukkoon' painoista, eli niitä ei saatu enää pois kun kotelo täytettiin väärässä järjestyksessä. Toivottavasti sen kotelon saa purettua :thumbfh:
Eli ensin kahva eteen, sitten painot perään!
En ottanut aikalappuja, mutta kolmella autolla ajoin luokkaa.
30,2
30,0
30,5-> Painojen kanssa. Vika auto tuntu heti nuhaselta, siis enempi nuhaselta kun 5kg lisäpaino vaikuttaa. Ihmettelin asiaa ajon jälkeen varikolla ja Jatenski vahvisti auton nuhaisuuden, koska oli vetänyt samalla autolla ekan vedon ja toka auto oli selkeesti pirteempi.

Kokonaisuutena jäi hyvä fiilis. Uudet autot on aina uusia
 

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Liittynyt
5.10.2009
Viestit
1128
Uudet autot käyty testaamassa KIC:issä eilen.

Profiili mulle uusi, ajanu siellä viimeksi kisassa mutta profiilissa niin paljon tuttuja mutkayhdistelmiä että sen oppi parissa-kolmessa kierroksessa.

1.ajo #11 29.99

2.ajo # 7 29.8xx

3.ajo #11 29.5xx Tää oli vähän ylläri sillä ajettu 10kg lisäpainolla. Pentele, ois pitäny laittaa samantien 90kg asti.

Autot on edelleen aika pulkkia ajaa ja pompottaa yhä mutkissa. Ohjaus ja jarrutuntuma on parantunut, aika herkkiä ovat ajaa; todella pieni marginaali näillä lähteekö luistaa/pomppimaan mutta silti hauskempia ajaa kuin vanhat.
 
Viimeksi muokattu:

Williams-

Senior member
Liittynyt
14.5.2003
Viestit
1224
Sijainti
Hyvinkää
KIC:n uudet autot testattu. Mielestäni ovat parempia ajaa kuin vanhat, pomppiminen ei tosin ole kadonnut mihinkään. Painosysteemi on noissa uusissa autoissa ihan älytön.

#23 31,2
#23, 31.09 Top 30 listan 27. nopein aika
#4, 31.05

Eka ajettu ilman painoja, loput 27,5 kilon painoilla. En ihan odottanut, että vauhi riittää top-listalle. Tuntuu vähän siltä, että jotain on saavutettu..
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
Millä tavalla älytön?
Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.
Kahva josta puhuin pitää muistaa jättää etupuolelle koska sillä lukitaan painot kiskon peräseinää vasten.
Nastylta putosi yksi 2,5kg paino kesken ajon koska reikä josta painot syötetään sisään on auki koko ajan ja painot on juurikin siinä reiän kohdalla aina, koska kahva ei ollut ihan pohjassa tai tärisi ajon aikana auki.
Yksi kuljettaja tokasikin että jos noin kokeneella kaverilla pääsee paino tipahtamaan, niin on täysin varma että kokemattomilla käy niin satavarmasti!

Todella Ranskalaista!
 

Jatenski

Well-known member
Liittynyt
23.9.2008
Viestit
416
Joo ja se paino mikä lens nastyltä niin meikä ajaa suoraan sen päältä ku en huomannu :D ihme ettei menny mitään paskaks autosta :D
 

Örfil

Guest
Turku1000 kierrosta kisa 2013 on lauantaina 12.1.2013.
Kolme kuskia on meitin tiimiin nyt ilmoittautunut. Pari tarvitaan lisää.

Jännittää jo nyt :eek:
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.
Kahva josta puhuin pitää muistaa jättää etupuolelle koska sillä lukitaan painot kiskon peräseinää vasten.
Nastylta putosi yksi 2,5kg paino kesken ajon koska reikä josta painot syötetään sisään on auki koko ajan ja painot on juurikin siinä reiän kohdalla aina, koska kahva ei ollut ihan pohjassa tai tärisi ajon aikana auki.
Yksi kuljettaja tokasikin että jos noin kokeneella kaverilla pääsee paino tipahtamaan, niin on täysin varma että kokemattomilla käy niin satavarmasti!

Todella Ranskalaista!
No huhhuh, kuulostaapa hyvältä suunnittelulta.... :nope:
 

Slug

Well-known member
Liittynyt
10.3.2010
Viestit
1251
No huhhuh, kuulostaapa hyvältä suunnittelulta.... :nope:
No, autojen tilaajakin ihmetteli kyseistä painojärjestelmää, että onpa laitos. Mutta se on sama kaikille, siis jos ajetaan pitkä endurancetyyppinen kisa missä on kuskin- ja painonvaihdot.
Toki samanpainoset tiimikaverit voittaa äkkiä min/vaihto, eli aika kovaa saa radalla yrittää ajaa tuota kiinni.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Uudessa kotelossa painot ujutetaan hyvin kapeasta välistä (penkin ja ponttoonin välistä), pienestä reiästä ponttoonin sisään. Ponttooni ei siis aukea kuten vanhassa, vaan penkin vieressä on pieni aukko josta painot laitetaan yksitellen kiskoon ja työnnetään koko(!) nippua eteenpäin, riippuen kuinka paljon painoja tarvitaan.
Kahva josta puhuin pitää muistaa jättää etupuolelle koska sillä lukitaan painot kiskon peräseinää vasten.
Nastylta putosi yksi 2,5kg paino kesken ajon koska reikä josta painot syötetään sisään on auki koko ajan ja painot on juurikin siinä reiän kohdalla aina, koska kahva ei ollut ihan pohjassa tai tärisi ajon aikana auki.
Yksi kuljettaja tokasikin että jos noin kokeneella kaverilla pääsee paino tipahtamaan, niin on täysin varma että kokemattomilla käy niin satavarmasti!

Todella Ranskalaista!
Joo ja se paino mikä lens nastyltä niin meikä ajaa suoraan sen päältä ku en huomannu :D ihme ettei menny mitään paskaks autosta :D
Sitten kun oppis oikeita tekniikoita, miten saa kisassa näitä pommeja esim. takana ohitusta yrittävän kuljettajan hidasteeksi..

Ei vaan, toivottavasti saavat kehitettyä tohon jonkun nippuside-jeesusteippi ratkaisun edes, ettei tule Massa-tilanteita..
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
No, autojen tilaajakin ihmetteli kyseistä painojärjestelmää, että onpa laitos. Mutta se on sama kaikille, siis jos ajetaan pitkä endurancetyyppinen kisa missä on kuskin- ja painonvaihdot.
Toki samanpainoset tiimikaverit voittaa äkkiä min/vaihto, eli aika kovaa saa radalla yrittää ajaa tuota kiinni.
Melkein siinä kannattaa laittaa koko tiimille painot kevyimmän jannun mukaan? Häviää vähemmän. Tai laittaa ajojärjestys sillai että kevyimmät ajaa viimeisenä, jolloin tarvitsee vain lisätä painoja.

Edit: tai sitten KiC vois tilata niitä painoliivejä, joista oli aiemmin puhetta.
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37046
Sijainti
Helsinki
Tais sitten kisajärjestäjät määrää sen mihin painoon pitää kuskit tasata, EI tiimit keskenään.
Siis ongelmahan oli nyt siinä, että kun tiimissä on eripainoisia kuskeja niin kuskivaihdon yhteydessä pitää vaihtaa myös painoja. Jos nyt sitten painojen poisottamisessa kestää kauan, niin painavempien on kisan kannalta parempi ajaa liian painavalla autolla kuin käyttää minuutteja painojen poisottamiseen. :) (vrt. etu tiimeille joissa kaikki ovat samanpainoisia)
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Se nyt ole kova homma kevyemmille kuskeille syödä itseään 90 kiloon. Mäkkäriä ja kebabbia peliin ja liikunta pois.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13820
Tietty kuskinvaihtoaika varikolla olisi hyvä vaihtoehto. Esim. 2 minuuttia, jossa säätää painot kuskin mukaan, ennen kuin päästetään takaisin radalle.
 
Ylös