Keskustelua ravinnosta

oldez

Well-known member
Nigellalla on näemmä parempi kirurgi. Jos toi on oikeasti 51, niin hyi saatana.

Minä olen jo jokunen vuosi sitten tullut siihen tulokseen, että teollinen ruoka ei voi olla hyvästä. En ala tappelemaan kenenkään ravintouskovaisten kanssa. Himokarppaajat on ihan yhtä pahoja kuin himoateistit. Mutta kyllähän tuo MOTn Rasvainen kupla pisti miettimään.

Eihän se vehnäpullan ja E-koodien ja muun teollisesti käsitellyn ruoan mussuttaminen voi olla hyvästä :doubtful: Oon vanhanaikainen, mutta teen käytännössä joka päivä ruokaa itse. Pyrin valitsemaan perusraaka-aineita ilman pitkiä ainesosaluetteloita ja lisäaineita, en osta valmiiksi marinoituja lihoja ja tykkään syödä paljon kasveja. Kaapissa on voita ja kylmäpuristettua oliiviöljyä eikä markariineja. Miehen painostuksesta suosin vielä luomuakin.

Ruoka on minulle tärkeää ja haluan syödä hyvin. Suvussa on sekä verenpainetta ja sydänkohtauksia että kakkostyypin diabetesta. Eli odotellaan tässä jokunen vuosikymmen ja katsotaan miten muijan käy. Ainakin oon syöny hyvää ruokaa sen ajan.
Jos tekee ruokansa itse niin se on aina parempaa kuin että ostaisi valmiina kaupasta. Tavallinen kuluttaja ei edes pääse helposti käsiksi sellaisiin aineisiin mitä eineksiin/prosessoituun ruokaan laitetaan.

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Voin vannoa ja vakuuttaa et jos alusta asti teen jonkun sapuskan ni Saarioisten mikropitsa on parempi.

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Minun ruuissa on usein mukavasti karsinogeeniä :).
Itsekin käytän ilmeisesti samoja valmistusmetodeja. Hyppysellinen kyseistä ainetta ikäänku houkuttelee ruuan todellisen maun esiin. Monestihan tuo vaatii vähän pidempää kypsennysaikaa, mutta on se sen arvoistakin.
Ja kun jotkut käyttävät esimerkiks intialaista maustamistapaa, jotkut ehkä meksikolaista, niin itse suosin ns. randomismia, jossa uutteran kokeilun tuloksena löytää aina ne keskeisimmät mausteet ja maut, jotka eivät mitenkään sovi kyseiseen ruokaan, eikä kyllä sovi keskenään muutenkaan.
Tähän karsinogeenin ja väärien mausteiden värittämään ateriaan kun vielä lisää vähän raakoja raaka-aineita (esim kivikova porkkana, paloina, sopii mainiosti johonkin muhennostyyppiseen, muutoin pehmeään muonaan) niin melkein vois sanoa että mieluummin sitä söis energiajuomassa marinoituja kanannahkapyöryköitä.

Mangelo

Well-known member
Sokeroitua ja rasvoitettua mustaherukkamannapuuroa maidolla, namnam, 3kg lähteny pauinoa viikossa ku tyytyy hyviin (=nopeisiin) hiilareihin ja jättää syöttöporsaanlihat pois.

markoj

Custom User
Eipä ihme, että einesfirmat pärjää. Itekki harrastan tuota pilallemaustamista tämän tästä. Usein käy sillee, että edellispäivän liki syömäkelvottamaksi maustaani sapuskaa hieman parantelen lisämausteilla ja uusilla ruoka-aineksilla. Sitte tilaan pitsan, kepapin tai lähden johonki syömään.

Juskanen

Naisilleninen
Sijainti
lähiö
Minä säälin teitä. Suurin syy siihen, että vien yleenä aina eväät töihin on se, että mun itse tekemä ruoka on niin paljon parempaa kuin Amican. Vituttais maksaa huonosta ruoasta enemmän kuin paremmasta. Hankkikaa ees vaimo, joka kokkaa teille.

markoj

Custom User
Minä säälin teitä. Suurin syy siihen, että vien yleenä aina eväät töihin on se, että mun itse tekemä ruoka on niin paljon parempaa kuin Amican. Vituttais maksaa huonosta ruoasta enemmän kuin paremmasta. Hankkikaa ees vaimo, joka kokkaa teille.
Liki kaikki menneet muijat on ollu muaki huonompia kokkeja... :frown:

toleranssisiipi

Langennut enkeli
Sijainti
SEKOS-marketin vihannesosasto
Onneks ei tarvitse itse tehdä ruokia, ja onneks tuo ruuanlaittopuoli on varsin mainioilla kantimilla talon naisväellä. Itsekseen ruokailemiset tapahtuukin sitten akselilla lihapiirakka, kylmä makkara, nakkeja suoraan paketista ym.

Kun asiat on ruokapuolella näin hyvin, niin eipä se ainakaan lisää kiinnostusta muutenkin niin typerään ajankuluun, ku ruuanlaittoon.

Hankkikaa ees vaimo, joka kokkaa teille.
Done.

Lumipallo

Well-known member
Itsekin käytän ilmeisesti samoja valmistusmetodeja. Hyppysellinen kyseistä ainetta ikäänku houkuttelee ruuan todellisen maun esiin. Monestihan tuo vaatii vähän pidempää kypsennysaikaa, mutta on se sen arvoistakin.
Ja kun jotkut käyttävät esimerkiks intialaista maustamistapaa, jotkut ehkä meksikolaista, niin itse suosin ns. randomismia, jossa uutteran kokeilun tuloksena löytää aina ne keskeisimmät mausteet ja maut, jotka eivät mitenkään sovi kyseiseen ruokaan, eikä kyllä sovi keskenään muutenkaan.
Tähän karsinogeenin ja väärien mausteiden värittämään ateriaan kun vielä lisää vähän raakoja raaka-aineita (esim kivikova porkkana, paloina, sopii mainiosti johonkin muhennostyyppiseen, muutoin pehmeään muonaan) niin melkein vois sanoa että mieluummin sitä söis energiajuomassa marinoituja kanannahkapyöryköitä.
Eipä ihme, että einesfirmat pärjää. Itekki harrastan tuota pilallemaustamista tämän tästä. Usein käy sillee, että edellispäivän liki syömäkelvottamaksi maustaani sapuskaa hieman parantelen lisämausteilla ja uusilla ruoka-aineksilla. Sitte tilaan pitsan, kepapin tai lähden johonki syömään.
Minä olen te.