Kevätkartpläjäys 2008, Forssa: tulokset ja lehdistötilaisuus

  • Viestiketjun aloittaja Örfil
  • Aloituspäivämäärä

Örfil

Guest
Kiitokset vielä omasta puolestanikin kaikille osallistujille ja onnea voittajille (Cmoney, Albert) :)

Tässä pikaisesti tulokset ja tilastoa:

Aika-ajo (ajettiin kahdessa erässä)

A-finalistit:
1. Cmoney 40.27
2. Jussi 40.86
3. Myllis 41.41
4. FO110K 42.62
5. Jusban 43.07

B-finalistit:
6. Albert Oil 43.55
7. lfb 43.74
8. Thunder 44.05
9. Otto Hokkanen 44.55
10. Banaani 46.05
11. S.A 46.70

B-finaali
1. Albert Oil 42.228
2. lfb +0:06.98 (42.520)
3. Thunder +0:12.00 (43.142)
4. Banaani +0:40.99 (44.265)
5. Otto Hokkanen +1 lap (44.350)
6. S.A + 3 laps (44.638)

Kisan nopein kierros: Albert Oil 42.228
Ja samalla Alppu nousi mukaan A-finaaliin.

A-Finaali
1. Cmoney 40.842
2. Jussi + 0:00.230 (40.638)
3. Myllis + 0:17.01 (40.827)
4. Albert Oil +1 lap (42.028)
5. FO110K +1 lap (43.540)
6. Jusban +2 laps (42.707)

Kisan nopein kierros: Jussi 40.638

Päivän nopein: Cmoney 40.27, jäi vain pari kymppää kauden rataenkasta!

Kisakommentteja, rapoa, kuvia, videota pistetilanne yms. seuraa!

Täytyypi sanoa että voidaan olla ittestämme varsin ylpeitä, sillä koko porukka ajoi parhaat aikansa 4 sekunnin sisään. Ottaen huomioon että mukana oli ensikertalaisia, suoritus on mahtava :cool: :thumbup:

KKWCS pistelasku ja säännöt

Otin oman käden oikeuden yhtenä kisapernieistä (FO.n ohella) päättää pistelaskusysteemistä. FO siunasi myös systeemin.

Kisan pistelaskujärjestelmä noudattaa seuraavaa jakaumaa (voittajasta alkaen lueteltuna): 15-12-10-8-6-5-4-3-2-1. B-finalistit lasketaan A-finalistien sijoitusten jälkeen. B-finaalin voittaja saa pisteensä viimeisen kisan perusteella (ei tuplapisteitä) ja sijoitus B-finaalissa poistetaan ja muiden sijoitusta nostetaan vastaavasti pykälällä.

Eli päivän tulosten perusteella tilanne on seuraava:

Kisa 1, Forssan kisan jälkeen. Miesten sarja:

Cmoney 15
Jussi 12
Myllis 10
Albert Oil 8
FO110K 6
Jusban 5
lfb 4
Thunder 3
Banaani 2
Otto 1

Kisa 1, Forssan kisan jälkeen. Naisten sarja:

S.A 15
 
Viimeksi muokattu:

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Juu, on se aika hienoa, että koko porukka mahtui noiden neljän sekunnin sisään.

Tulikin mieleen, että lämmittelykierroksilla varsinkin toinen kierros siitä suoraa päätietä pitkin ennen mutkaa, niin se yllätti minut, sillä en ehtinyt kuin vähän vaan painaa jarrua ja pyörähdin 180 astetta. Se yllätti minut täysin, mikä lie sen aiheuttanut, pomppuinen rata vai jokin liukas kohta tai sitten en vaan osaa vielä saada luistumista aisoihin?

Miten te muut olette suoriutuneet siitä pääsuoran ekasta mutkasta, että annoitteko painella päätä pahkaa kunnes mutka lähestyy, ette paina jarrua vaan vapaasti ja sitten sen jälkeen kaasua lattiasta läpi?:doubtful:
 

Thunder

Vihan aiheuttaja
Liittynyt
20.1.2002
Viestit
7970
Ei minulla kisan aikana ole mitään ollut hermostuttavia asioita kuten kansainvälisiä merkkien näyttämistä. Koitin vaan varovasti päästä hitaampien ohitse, ettei tulisi vakavampaa tilannetta.

Helvetin vaikeaa minulla oli kun pistin kypärän päähäni, niin se ratavalvoja jälkeenpäin selosti, että mitä pitää tehdä ja mitä ei saa. Minä en saanut siitä mitään selvää mutta seurattuani muita jonossa, ymmärsin mitä pitää tehdä. Melkein on pakko hankkia tulkki paikalle kun kypärä estää tehokkaasti kuuloni ja kuulen vaan kärpäsenpaskaa. Rupesi jo pelottamaan, että tyrinköhän herrasmiessäännön vai ei. Jospa Tampereella olisi syytä hankkia tulkki paikalle, etten olisi ihan kuutamolla koko jätkä.

EDIT: Kuulolaitteita ei voi pitää kypärän sisällä, koska ne aiheuttavat turvallisuusriskin, jos joudun kovaan tilanteeseen niin siinä on jo ainesta pahempaankin, siksi otan ne aina pois. Pariin kertaan on ollut salibandyssä ja muissa lajeissa tullut verta korviin kun olen unohtanut ne korviini.

EDIT2: Siis minä tilaan, ette te.
 
Viimeksi muokattu:

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Kiitoksia kaikille osaaottaville. Oli mukava tavata uusia naamoja.

Nyt mielenkiinnolla odottelen kuvia ja juutuupia. Kunhan Alppu kerkiaa. :thumbup:

Kylla Jussi ja CMoney olivat nopeita, ansaitsivat paikkansa. Jussin ohitus musta oli tyylipuhdas ja siisti, ei tormailyja. Myos paasti minut alussa reilusti ohi, olisi varmaan voinut tehda homman hankalaksi...

Kauhian paljon ei jaaty rataennatyksesta (40.03), joten ylpeita sopii olla.

Nyt on aika parantaa kylkia, aikalaiset mustelmat on tullut, johtunevat sen 5 auton loysemmasta penkista, jossa pari kertaa iskin kylkea reunoihin aika urakalla.
 

Myllis

Lounke-Pelle
Liittynyt
2.8.2000
Viestit
17459
Sijainti
Lounke
Mulla katos pito takakumeista joskus 15 kierroksen kohdalla, siina alkukaarteen mutkassa lahti aika pahasti pera alta.
Se kaarre vedettiin lievasti kaasua loysaamalla, ja avaamalla jo ennen kanttareita. Jarruihin ei tarvinnut koskea....
 

Örfil

Guest
No niin, tässä omat muistelot kisasta:

Paikalle saavuttiin ajoissa, paitsi Myllis joka oli keksinyt jonkun enduroreitin ;) paikalle ja pyyhälsi mopolla keula ojossa parkkikselle vähän meitä muita myöhemmin. Mies ajoi muuten tyylikkäästi mopoajokengissä kisan!

Aika-ajot
Aika-ajot ajettiin kahdessa erässä ja tulokset yllä. Oli aika yllätys että porukka ajoi jo aika-ajoissa n. kuuden sekan sisään ja hitaimmatkin siinä vaiheessa 46 aikoja, mikä on kyllä hyvä saavutus.

B-finaali
B-finaali meni multa vähän ohi muistikuvien, sillä oma kisa jännitti jo etukäteen (aamulla piti käydä jo kahdesti vessassa) ja koitin vaan opiskella ajolinjoja. Muistiin jäi kuitenkin Alpun ja lfb:n tiukka vääntö missä Tampereen mies jo hetkeksi menetti ykköspaikkansa, mutta kuittasi seuraavassa hetkessä paikkansa takaisin. Sitten lfb teki pienen virheen ja ero kasvoi liki 8 sekuntiin ja B-finaalin voittaja alkoi olla varma. Käsittääkseni lfb:n ajokokemus oli aika vähäinen joten sen suhteen Tampereen Takuma Saton elikäs Alpun tiukka painostaminen oli ansiokas suoritus.

Toinen taistelupari taisi olla Otto ja Banaani, jossa homma sitten ratkesi spinnailujen aiheuttamiin pulmiin?

Thunder ajoi varmalla tyylillä kolmannen sijan. S.A:n kisa taisi mennä pilalle pyörähdyksen johdosta, sillä auton saaminen radalle kesti aika kauan.

B-finaalissa ajettiin parhaat kierrosajat 2.5 sekan sisään ja ilman pakollisia pyörähtelyjä, kisa olisi voinut olla vieläkin tiukempi. Erityismaininta kisan ensikertalaisille, jotka selviytyivät päivästä mallikkaasti ja hyvillä kierrosajoilla. Ja jokainenhan ajoi kisan maaliin saakka!

A-finaali
A-finaalissa lähtö meni tasaisesti, mutta sitten meikäläinen mokasi ja veti (tokalla kiekalla?) yhden mutkan leveäksi ja Myllis paukutti menemään välittömästi ohitse. Hetken aikaa Cmoney ja Myllis kasvattivat rakoa ja olin jo laittamassa itseäni häpeäpaaluun. Sitten kisan puolivälin paikkeilla aloin saamaan poikia kiinni ja pääsin kuin pääsinkin Mylliksestä ohitse takaisin omalle paikalleni. Kakkossija oli vähimmäisvaatimus, muuten olisi ollut edessä nikin vaihto.

Kisan loppukierroksilla kisa meni Cmoneyn kanssa tiukaksi, mutta muutamasta epätoivosesta ohitusyrityksestäni huolimatta Cmoney oli rautaa ja piti sijansa hitaammasta autosta huolimatta. Maaliin saavuttiin parin kympän erolla.

Sekä Cmoneyllä että Mylliksellä oli näköjään liukkaammat autot mutkissa kuin mulla, varsinkin kisan loppuosalla. Kerrankin oli tuuria auton kanssa, mutten olisi voinut käydä ohraisesti. Arvelin jo aika-ajojen perusteella että kolmen kärki tulee olemaan mahdollisesti aika tiukka ja jos ei ihan sutta saa alle, niin Cmoney vie ehkäpä voiton ja Mylliksen kanssa täytyy olla erityisen tarkkana. Päivän nopein kierros kirjattiinkin kisan voittajalle aika-ajojen perusteella. Itselle tuli itse ojennettu Kultainen Ananas-palkinto nopeimmasta kisakierroksesta (jotain meriittejä tässä on pakko repiä kun jäi kerran kakkoseksi ;))

Neljännen sijan nappasi Alppu, päivän toisesta kisasta huolimatta ja perässä Tampere-linjaa hienosti täydentäen FO ja Jusban.
Näillä näkymin Suomen nopein kaupunki yhteispisteillä laskettuna on kiistämättä Tampere! :ahem: Herätys PK-seutu!!!

Loppupelit

Palkintopalli käännettiin talven jäljiltä oikein päin ja A-finaalin kolmen kärki pasteerasi pakolliset kuvaukset pallilla ja pitivät lyhyehkön lehdistötilaisuuden. Koska materiaali menee mahdollisesti ulkomaiseen levitykseen, se hoidettiin englanniksi.

Unohdettiin muuten vastaava B-finaalin osalta!

Suurkiitos kaikille siitä että ohittelut ja kisa yleensäkin oli varsin herrasmiestyyliin vedetty. Ei ollut häpeä ajaa "F1-foorumin lipun alla". Rattimiehiä ja -naisia kaikki tyynni :cool:

Foorumikin sai hieman mainosta, sillä ainakin toinen ratahenkilökunnan väestä oli kaiketi vieraillut täällä foorumilla (Googlen perusteella). Tosin siinä vaiheessa ainakin mulla tuli mieleen että mitäköhän juttuja se on varsinkin vapaan puolelta mahdollisesti lukenut :eek!: Olis ehkä sittenkin pitänyt ajaa kisa omalla nimellä eikä nikillä ;)

Kisan hinnaksi tuli siis 27e per lärvi eli tämän halvemmalla kisaa ei pääse ajamaan. Otetaan mahdollisesti uusiksi tänä kesänä? Palaan asiaan jo ensi viikolla.

Rata ja autot
Rata oli sopivan helppo, mutta ei silti mikään aloittelijoiden rata ja varsinkin kun 120 Raketeilla varustetut autot kulkivat aivan riittävästi, niin tarkkana sai ajaa.

Pitoakin löytyi melkoisen hyvin ja autot kaikkinensa lienevät ajettavissa 0.5- 1 sekunnin sisään eli kalusto on suht tasaista. Kisatulos oli siis pääsääntöisesti kuskista kiinni.

Kanttarit olivat melkoisen liukkaat, ainakin itselläni auto meinasi karata pariin kertaan kun eturenkaat käväisivät kanttarellien päällä. Eli esim. Vihtiin verrattuna, niitä ei voi käyttää hyväksi. Pääsuoran alussa oli ulkolinjalla röykkyä, jossa autot ottivat kiinni ja hukkasi nopeutta eli sen joutui ajamaan pikkaisen väärin (sisäpuolelta) jotta vauhti pysyi pääsuoralle lähdettäessä.

Sekalaisia huomioita:
Päivän yllätys: S.A:n vauhti. Lisää foorumin naisia mukaan ajamaan!
Viikon yllätys: Jusban ON olemassa!
Päivän hupijuttu: FO110K:n vapaaehtoinen paikanluovutus Alpulle. No, sija meni Tamperelaisille eli pojot kuitenkin kotiin. Kertokoot FO itse lisää kommelluksesta ;)
Mr Vahvakäsi palkinto: Albert Slowhand Oil, kaksi kisaa ajaneena
 

Örfil

Guest
Thunder sanoi:
Miten te muut olette suoriutuneet siitä pääsuoran ekasta mutkasta, että annoitteko painella päätä pahkaa kunnes mutka lähestyy, ette paina jarrua vaan vapaasti ja sitten sen jälkeen kaasua lattiasta läpi?:doubtful:
Lämä pohjassa suora loppuun ja sitten hetkeä ennen kuin kääntää oikealle, hiukka kaasua pois, käännös ja kun ajolinja taas suora, nasta uudelleen lautaan.

Jarrua ei omalla ajotyylillä tarvita kuin siinä heti seuraavassa mutkassa sekä tokavikassa mutkassa ennen pääsuoraa. Muut meni kaasua hölläämällä.
 

Örfil

Guest
Thunder sanoi:
Helvetin vaikeaa minulla oli kun pistin kypärän päähäni, niin se ratavalvoja jälkeenpäin selosti, että mitä pitää tehdä ja mitä ei saa. Minä en saanut siitä mitään selvää mutta seurattuani muita jonossa, ymmärsin mitä pitää tehdä. Melkein on pakko hankkia tulkki paikalle kun kypärä estää tehokkaasti kuuloni ja kuulen vaan kärpäsenpaskaa. Rupesi jo pelottamaan, että tyrinköhän herrasmiessäännön vai ei. Jospa Tampereella olisi syytä hankkia tulkki paikalle, etten olisi ihan kuutamolla koko jätkä.
Arvelinkin siinä vaiheessa että oli ratahenkilökunnan moka että lisäsääntöjä selostetaan kun potat on jo päässä.

Mulla on itselläni soittohommista seurannut tinnitus ja potta päässä puheesta on vaikeahkoa saada selvää.

Tehdään niin että Tamereen kisaa varten hommataan kaikki mahdolliset ratasäännöt ennen kisaa tänne näkyville niin ne on luettavissa ja opiskeltavissa jo ennen kisaa.

Itsellenikin jäi epäselväksi että mikä on se "eka" mutka jota ennen ei saa ohittaa? Varmuuden vuoksi ajelin pääsuoralle saakka muiden perässä ettei tule stopparia.

Ps. et rikkonut mitään "herrasmiessääntöjä" äijähän paukutti menemään tasaisen varmasti koko kisan, ainakin sivusta seurattuna.
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Jussi sanoi:
Toinen taistelupari taisi olla Otto ja Banaani, jossa homma sitten ratkesi spinnailujen aiheuttamiin pulmiin?
En ole varma spinnailiko Otto kuinka paljon, mutta useampi kierros tosiaan väännettiin, ehdoton kohokohta itselle. Kierrosaikojen perusteella oltiin melko tasavauhtisia.

Myllis sanoi:
Mulla katos pito takakumeista joskus 15 kierroksen kohdalla, siina alkukaarteen mutkassa lahti aika pahasti pera alta.
Se kaarre vedettiin lievasti kaasua loysaamalla, ja avaamalla jo ennen kanttareita. Jarruihin ei tarvinnut koskea....
Ai sen olis päässy noin kovaa. Itsehän jarrutin hieman ja sitten talla tiskiin. :eek:

Viimeinen mutka oli "hauska". Talla tiskiin ja helvetinmoinen pomputus läpi mutkan. Olisko se pitänyt ajaa ottamalla ulkoa ja sitten sisään? Itse vedin sisäreunassa.
 
Viimeksi muokattu:

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Ekkö sä kakkosnikki voittanut?:thumbfh:

Ja niin retsoilit ennen kisaa.:eek:
 

lfb

Flavio
Liittynyt
8.2.2004
Viestit
9965
Sijainti
Helsinki
Myllis sanoi:
Nyt on aika parantaa kylkia, aikalaiset mustelmat on tullut, johtunevat sen 5 auton loysemmasta penkista, jossa pari kertaa iskin kylkea reunoihin aika urakalla.
Kurkkasinpa omia kylkiäni ja mustelmathan siellä. Ajoin siis kisan viitosautolla. En tosin siinä tiimellyksessä huomannut eroa aika-ajoautooni.

Ja sen ekan mutkanhan pääsi hyvin täydellä kaasulla :ahem: Viimeisestä mutkasta sen verran, että omassa aika-ajossani ajoin sen sisältä, kokeneempien aika-ajot nähtyäni ajoin sen kisassa ulompaa. Kokeilin ajaa senkin kaasu pohjassa, mutta silloin auto luisti niin paljon, että koin nopeammaksi nostaa hieman alussa.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Jussi sanoi:
Kisan loppukierroksilla kisa meni Cmoneyn kanssa tiukaksi, mutta muutamasta epätoivosesta ohitusyrityksestäni huolimatta Cmoney oli rautaa ja piti sijansa hitaammasta autosta huolimatta. Maaliin saavuttiin parin kympän erolla.

Sekä Cmoneyllä että Mylliksellä oli näköjään liukkaammat autot mutkissa kuin mulla, varsinkin kisan loppuosalla. Kerrankin oli tuuria auton kanssa, mutten olisi voinut käydä ohraisesti. Arvelin jo aika-ajojen perusteella että kolmen kärki tulee olemaan mahdollisesti aika tiukka ja jos ei ihan sutta saa alle, niin Cmoney vie ehkäpä voiton ja Mylliksen kanssa täytyy olla erityisen tarkkana. Päivän nopein kierros kirjattiinkin kisan voittajalle aika-ajojen perusteella. Itselle tuli itse ojennettu Kultainen Ananas-palkinto nopeimmasta kisakierroksesta (jotain meriittejä tässä on pakko repiä kun jäi kerran kakkoseksi ;))
Joo mutta täysi tunnustus sinullekin kun ajoit mun kisa-autolla (#6) oman aika-ajosi. Sillä autolla me molemmat ajettiin se 40,8 sekuntia. #5 vain kääntyi hiukan paremmin ainakin oikealle kääntäessä. Mutta vaikuttavat paikan autot kyllä olevan kenties helpostikin sekunnin sisällä kaikki.

Niissä sun 2 ohitusyrityksessä päätin vain jarruttaa myöhään ja yrittää pysyä hyvässä vauhdissa ulkokaarteessakin. On monesti toiminut ennenkin :)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Jussi sanoi:
Jarrua ei omalla ajotyylillä tarvita kuin siinä heti seuraavassa mutkassa sekä tokavikassa mutkassa ennen pääsuoraa. Muut meni kaasua hölläämällä.
Itse hipaisin jarrua ekassa vasemmassakin. Sen verran tiukempi, kuin sitä edeltävä mutka. Mutta vaihtoehdot siinä lienevät karkeasti kaasun nosto 2 metriä ennen mutkaa, tai jarrun hipaisu 1 metri ennen. Tuskin juurikaan kello eroa näyttää noilla tyyleillä. Niin ja lisäksi ekaa vasenta seuraava oikea kyllä vaatii mielestäni kanssa jarrua, se tiukka ja sitten loiveneva. Eli 4 jarrupaikkaa + 2 kaasunnostoa itse käytin alun jälkeen joka kierroksella.
 
Viimeksi muokattu:

Örfil

Guest
Moe Szyslak sanoi:
Ekkö sä kakkosnikki voittanut?:thumbfh:

Ja niin retsoilit ennen kisaa.:eek:
Ota huomioon että 9 kuskia jäi taakse ehkä pelkän retsoilun voimalla ;)
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Onko sitä lehdistötilaisuutta missään..?
 

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Liittynyt
15.10.1999
Viestit
37045
Sijainti
Helsinki
hieno raportti!

Tosiaan Jussiin olen kyllä pettynyt.. Puheiden perusteella voiton olisi pitänyt tulla vaikka ois ollut mikä tahansa mopo alla. :thumbup:

Onnittelut Cmoneylle!
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Hyvin kilpailukykyisesti Jussi kyllä meni, ei siinä mitään. Aivan kärjen vauhdissa. Ja saahan sitä nyt taistelumieltä osoittaa etukäteen :rolleyes:
Itsekin otin tavoitteeksi palkintosijan, ne on kaikki ihan kivoja.
 

Örfil

Guest
Cmoney sanoi:
Onko sitä lehdistötilaisuutta missään..?
Alpun mukaan tulee ensi viikon alussa. Alpulla on :alppu: kiireitä just nyt :ahem: Arvatkaa olenko painostanut miestä laittamaan viideon just nyt ja heti!
 
Ylös