Kevättreeniä 2007!

Jacques

KKWCS:n Mietaa
Sijainti
Helsinki
30.3.
Kuntosalilla 1h yläkroppaa.. Jätin jalkatreenit väliin, koska oikeassa pohkeessa tuntui vielä vähän kipua. Kipu ei tuntunut kuitenkaan pyöräilyssä, kun kävin kaupassa, joten huomenna voi huoletta tehdä pyöräilytreenin.

Saldo 2007:
Hiihto: 250,8km (23h01min) (vapaa 11,6km; perinteinen 239,2km)
Pyöräily: 254,3km (13h35min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Sali: 24,5h

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
31.3.
Vuoden ensimmäinen yli sadan kilometrin lenkki ja samalla vuoden ensimmäinen tour de helsinki. Fiilis on aivan mahtava. Jaksoin hyvin ja aika sekä sykekin oli ihan kiitettävällä tasolla.

Saldo 2007:
Hiihto: 250,8km (23h01min) (vapaa 11,6km; perinteinen 239,2km)
Pyöräily: 365,8km (18h45min)
Juoksu: 6,8km (45min)
Sauvajuoksu: 13,6km (1h30min)
Sauvakävely: 12,8km (1h45min)
Sali: 24,5h

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
30.3

Tunti selkäpunttia. Pitkiä sarjoja tein, maastavedossakaan en yrittänytkään lisätä painoja niin, etten olisi kymppejä saanut. Välillä näin.

31.3

1 h ja 33 minsaa juoksua, matka lienee jotain 17 km luokkaa. Mukava oli taas juosta ja aikakin menee taas nopeasti pitkilläkin lenkeillä.

Tunti salilla. Sekatreeni yläkropalle, ojentajat, rinnan, haukkarit ja olkapäät kävin lävitte. Loppuun vatsat taas jalkoja nostellen.

Hyvä treenipäivä. :thumbup:

Saldo 2007:

Juoksua 269,5 km, n. 24h06min
Punttisali 44 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min
Sekalaista (luistelua,kävelyä,sählyä jne...) 3h30min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
1.4. Aprillilenkki noin 14,5 km. Olipa raskas ja jäykkä lenkki.:thumbfh: Ei ole toi juoksukunto ihan kohdillaan, mutta toisaalta ei tarvii kuten viime kesänä vetää 2 buranaa ennen joka lenkkiä.

Viimeksi muokattu:

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Viime perjantaina tuli aloitettua yli vuoden tauon jälkeen kuntosalitreenaus. Suunnitelmissa olisi bulkata ~80kg asti.
Jos r-% ei ole lähtenyt käsistä, voidaan mennä ylikin. Tällä hetkellä painoa on noin 67kg, joten loppukesästä pitäis olla massakausi ohi. Sen jälkeen muutetaan metodeja ;)

30.3

Kuntosali: ylävartalo, selkä.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
1.4

Jalkojenrääkkäyspäivä!

Ensiksi 12 km juoksua aikaan 56h18 sekkaa, mikä on mun uusi ennätys tuolla reitillä! Eli helvetin hyvin kulkee juoksu tällä hetkellä.

Muutama tunti taukoa ja salille. Ja tietenkin oli jalkapäivä. Ensiksi kolme sarjaa syväkyykkyä vapaalla tangolla, ja sitten kolme sarjaa ISOILLA painoilla smithissä normaalia. Muut vakiojalkaliikkeet ja kotia.

Jos ei huomenna ole jalat romuna ja kävelytyyli mallia Aku Ankka, ihmettelen kyllä kovasti. Jos ei ole, niin sehän on vain hyvä, sehän vain kertoo palautumiskyvyn parantuneen kummasti.

Hienoa gnz, tervetuloa joukkoon! Mun mielestä kuitenkin tuo massasekoilu on ihan höpöhöpöä, se tulee läskinä tuolla vauhdilla eikä lihaksena, jota ei sitten saa helposti pois sitten millään. Eikö kannattaisi ihan vain keskittyä siihen voimapuoleen ja lihaskestävyyteen, eikä lihomispuoleen?

Saldo 2007:

Juoksua 281,5 km, n. 25h04min
Punttisali 45 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min

Viimeksi muokattu:

Jacques

Sijainti
Helsinki
Juhis sanoi:
Hienoa gnz, tervetuloa joukkoon! Mun mielestä kuitenkin tuo massasekoilu on ihan höpöhöpöä, se tulee läskinä tuolla vauhdilla eikä lihaksena, jota ei sitten saa helposti pois sitten millään. Eikö kannattaisi ihan vain keskittyä siihen voimapuoleen ja lihaskestävyyteen, eikä lihomispuoleen?
Asiasta yhtään sen enempää tietämättä sanoisin, että gnz on niin laiha, että kaipa se treenin ohella tarvitsee vähän ravintoakin enämpi?

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
Asiasta yhtään sen enempää tietämättä sanoisin, että gnz on niin laiha, että kaipa se treenin ohella tarvitsee vähän ravintoakin enämpi?
Kaikkihan tarvitsee ravintoa enemmän treenatessa, ei se siitä laihuudesta ole kiinni. Sanoin vain, että ei kannata läskiä tieten tahtoen koittaa saada. En kyllä tiedä gnz:n painoindeksiä, vähän läskiä saakin olla. Mutta kun se kerran on tullut, niin sitä on helvetin hankala saada pois, joten sen takia mä en yrittäisi väkisin saada läskiä (ainakaan liikaa), vaan keskittyisin muuten treenaamiseen ja oikein syömiseen.

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
Jacques sanoi:
mistäs tiedät ettei gnz tee juuri noin? :doubtful: :doubtful:
Massansaantitavoitteesta, sitä saadakseen pitää syödä liikaa!:D

Treenaajathan tietävät, että 2-4 kg vuodessa voi saada lisää lihasmassaa ilman todella tehokkaita mömmöjä. Ei pelkät lisäravinteet riitä enempään.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Juhis sanoi:
Kaikkihan tarvitsee ravintoa enemmän treenatessa, ei se siitä laihuudesta ole kiinni. Sanoin vain, että ei kannata läskiä tieten tahtoen koittaa saada. En kyllä tiedä gnz:n painoindeksiä, vähän läskiä saakin olla. Mutta kun se kerran on tullut, niin sitä on helvetin hankala saada pois, joten sen takia mä en yrittäisi väkisin saada läskiä (ainakaan liikaa), vaan keskittyisin muuten treenaamiseen ja oikein syömiseen.
BMI on vähän päälle 19. Vartta on 185cm.

Ite oon havainnu parhaimmaks kehitysmetodiks itselleni lievän omien tarpeiden ylisyömisen (bulkkaus). Näin siis varmistetaan, että lihaskasvuun ovat perusedellytykset olemassa. Lisäksi pitää tietysti huolehtia, että syö oikeissa proteiini/hiiilihydraatti/rasva - suhteissa. Vartalon kiristäminen ei tuottane mulle ongelmia, sillä hävishän tota painoa tässä vuoden aika 17kg, tosin en treenannut samaan aikaan :D

Lisäks bulkkaus on aika mukavaa, ja treenaaminen huomattavasti mielekkäämpää kuin jos treenaisi kireämpänä. Nämä siis omia kokemuksia.
Eikä tietenkään ole itsetarkoitus, että vartaloon kertyy rasvaa, vaan painoa ja r-% pitää tarkkailla jatkuvasti ja energiansaantia säädellä sen mukaan.

gnz

Well-known member
Sijainti
espoo
Juhis sanoi:
Treenaajathan tietävät, että 2-4 kg vuodessa voi saada lisää lihasmassaa ilman todella tehokkaita mömmöjä. Ei pelkät lisäravinteet riitä enempään.
Selvä. Pitääpä pistää mieleen! :ahem: :rolleyes:

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
gnz sanoi:
BMI on vähän päälle 19. Vartta on 185cm.

Ite oon havainnu parhaimmaks kehitysmetodiks itselleni lievän omien tarpeiden ylisyömisen (bulkkaus). Näin siis varmistetaan, että lihaskasvuun ovat perusedellytykset olemassa. Lisäksi pitää tietysti huolehtia, että syö oikeissa proteiini/hiiilihydraatti/rasva - suhteissa. Vartalon kiristäminen ei tuottane mulle ongelmia, sillä hävishän tota painoa tässä vuoden aika 17kg, tosin en treenannut samaan aikaan :D

Lisäks bulkkaus on aika mukavaa, ja treenaaminen huomattavasti mielekkäämpää kuin jos treenaisi kireämpänä. Nämä siis omia kokemuksia.
Eikä tietenkään ole itsetarkoitus, että vartaloon kertyy rasvaa, vaan painoa ja r-% pitää tarkkailla jatkuvasti ja energiansaantia säädellä sen mukaan.
HUI, ootpa laiha! Kyllä sitten joutaakin jo vähän rasvaa tulemaan kehoon, elikkä ei toiminut mun kehotus tässä tapauksessa. Tottahan se on, mukavampi on treenata kun on kokoajan kaloreita käytössä ja tuloksetkin nousee silloin paremmin.

Mun juttu vaan lähti siitä, kun salilla näkee jengiä, joka selittää tyyliin "kakskuukautta treenannut, ja painoa tullut 10 kg lisää!". Sitten ne kuvittelee, että se tulee lihaksena ja ovat kovaa treenaajaa, vaikka kaikki paino on mennyt vyötärölle. Ja sitten mun omien kokemuksien mukaan on todella vaikea saada niitä ylimääräisiä rasvoja pois, joten sen takia en oikein kannata tuota "massaa lisää" -metodia. Mutta suhun tämä esimerkki ei selkeästi päde, koska sulla on mielestäni varaa lihotakin tohon 80 kg:n.

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
1.4

23 kilometrin lenkki. Vahan alta kaksi tuntia.

Perse on kun pennin korppu ja palo naama kun oli hieno keli. :thumbdown

Juhis

Well-known member
Sijainti
Joutseno
2.4

Ojentaja- ja rintapunttia noin tunti. Hyvä treeni, huomaa, että on rinnat kehittyneet kun esim. Peckdeckissä ei kohta riitä painot. Hyvät vatsasarjat sain vielä loppuun aikaiseksi.

Hyvä lenkki ja aika Tebalta. :thumbup:

Saldo 2007:

Juoksua 281,5 km, n. 25h04min
Punttisali 46 h 15 min
Sulkapallo 1 h 15 min
Hiihto 108 km, 10h42 min

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
2.4. Uintia 2 km. Aika pitkiä vetoja vedin: 500v, 200v+50r, 200v+50r, 500v pullareilla, 350v pullareilla, 50r (25 täysillä, 25 palautus), 50v pullareilla (25 täysillä, 25 palautus), 50v (25 täysillä, 25 palautus):eek:

Olin aika hapoilla, kun oli se pitkä lenkki sunnuntailta alla.:rolleyes:

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Moe Szyslak sanoi:
Olin aika hapoilla, kun oli se pitkä lenkki sunnuntailta alla.:rolleyes:
Ma olen vielakin hapoilla ton sunnuntain lenkin jalkeen. Huomenna taas juostaan. 'Vaan' 10 kilometria. Ensi viikonloppuna pitais juosta 27 kilsaa...

Teukka

Jarnapoliisi
Sijainti
Jarnapolis
Juhis sanoi:
Hyvä lenkki ja aika Tebalta. :thumbup:
Kiitoksia. Mulla ei ole mitaan aikatavoitetta maratonille, mutta ihan hyvaa vauhtia menee juoksu. Se on eri juttu about 30 kilsan jalkeen. Alkaa tulemaan seina vastaan.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tblair sanoi:
Kiitoksia. Mulla ei ole mitaan aikatavoitetta maratonille, mutta ihan hyvaa vauhtia menee juoksu. Se on eri juttu about 30 kilsan jalkeen. Alkaa tulemaan seina vastaan.
Väli 35-40 kilsaa meni mulla kuin unessa ja usvassa. Sitten tajusin että, jumaklauta, pari kilsaa maaliin ja kaffelle.:ahem:

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Tblair sanoi:
Ma olen vielakin hapoilla ton sunnuntain lenkin jalkeen. Huomenna taas juostaan. 'Vaan' 10 kilometria. Ensi viikonloppuna pitais juosta 27 kilsaa...
Homojen homma juosta asvaltilla. Täällä vaan on vielä jäätä Puijolla, ettei pääse puruille juoksemaan.:jaska:

Menee alaselkä ja polvet niin helvetin kipeeksi tolla kovalla alustalla.:nope: