Kielioppivirheistä huomauttelevista ihmisistä paljastui yhteinen piirre

Örfil

Guest
Mikähän on semmoinen, joka huomauttaa kielioppivirheestä kera kielioppivirheen?

:thumbup:
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Nykyään pitää ymmärtää, ei osoitella sormella.
 

Örfil

Guest
Tökniikka vaatii sormella osoittelua, joten ehkäpä oletkin väärässä?
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Osoittaa vähän ymmärryksen puutetta kaikenlainen toisten korjailu ja ojentaminen.
Eli annetaan vaan ihmisten elää virheellisissä käsityksissä ja antaa itsestään (ja mahdollisesti yhteisöstään) huono kuva. Ei hyvä ajatus ainakaan yritysmaailmassa, eikä yleisemminkään. Rakentavaa kritiikkiä pitäisi osata ottaa vastaan.
 

ilmalämpöpumppumies

Warrior soturi
Liittynyt
28.11.2016
Viestit
260
Sijainti
pumpussa
Samallahan sitä huomauttaa virheistä kun muutenkin päivystää. Eri asia sitten jos ei kompetenssi riitä korjaamiseen. Tärkeintä päästä moittimaan moittimisen ilosta ja sortua itse vastaavaan virheeseen heti seuraavassa kommentissaan.
 

K. August

Well-known member
Liittynyt
25.11.2010
Viestit
2405
Sen olen huomannut, että kielioppivirheet muissa kielissä vaivaavat minua enemmän kuin suomessa. Ehkä johtuen siitä, että noita kieliä käyttäessäni skarppaan aina enemmän.

Eipä silti, en kyllä yleensä huomauttele toisille kielioppivirheistä. Mutta toistuvat virheet, varsinkin muodollisemmissa yhteyksissä, eivät kuitenkaan anna henkilöstä hyvää kuvaa. Ammattislangissa tuo on hieman hyväksyttävämpää, varsinkin jos vierasperäisistä termeistä on kyse.
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Sen olen huomannut, että kielioppivirheet muissa kielissä vaivaavat minua enemmän kuin suomessa. Ehkä johtuen siitä, että noita kieliä käyttäessäni skarppaan aina enemmän.

Eipä silti, en kyllä yleensä huomauttele toisille kielioppivirheistä. Mutta toistuvat virheet, varsinkin muodollisemmissa yhteyksissä, eivät kuitenkaan anna henkilöstä hyvää kuvaa. Ammattislangissa tuo on hieman hyväksyttävämpää, varsinkin jos vierasperäisistä termeistä on kyse.
No se vasta daijua on. Siis jos on olemassa suomenkielinen vastine. Miksi sanoa pullrod, kun sen voi sanoa selkeästi vetotanko. Tai joku endplate päätylevystä. Sellaista munatonta itsensä korostamista tuollainen toiminta. Vetäis sitten samantien steering wheel ja rear wing, kun haluaa päteä.
 
Ylös