Kifosien selittelyt

IceManFani

Tunari
Liittynyt
10.9.2006
Viestit
1547
Sijainti
Lohja, valitettavasti...
azai sanoi:
Tätä juuri minä en ymmärrä. Kimin taso on oikeasti ollut Malesiasta lähtien alle omaa luokkaa, joten kai nyt kritiikki&valitus on ihan oikeutettua?
Vai elämmekö kommunistisessa F1-forumissa jossa Kimin kritisoiminen tietää ulos savustumista F1-forumilta?

Nimenomaan kuten toteaa

Onko se formulastara väärin jos Kimistä valitetaan jos Kimin taso on alle oman parhaan? Ei minusta.
Minusta nimenomaan tämä tietty aalto, joka jaksaa laskea Kimin MM-mahdollisuuksia muiden keskeyttämisen ja seuraavan kisan varaan on sellaista porukkaa jonka tekstiä ei jaksa enää oikeasti lukea.
Siis kyllä Kimi on kritiikkinsä ansainnut ja niinkuin patriot jo sanoi, joiltakin hahmoilta on mopo jo karannut "lapasesta" ja pahasti. Täytynee edelleen muistaa, että Kimi on vielä uusi tallissaan. Kimillä on nyt vähän samanlaisia ongelmia ku Montoyalla 2005. Sillon Montoyan niskaan lens erittäin raskasta paskaa. Samanlaista ku Kimin niskaan nyt. Kimi ei oo vielä sentään telonu itteään "tennistä pelatessa" niinku Montoya 2005. :alppu:
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
Ei Kimiä vaan kiinnosta formulat tarpeeksi ,että jaksais panostaa niihin koko elämäänsä, niinkuin esim. Schumi teki, nytki äijä lähtee pelaamaan "hokia" .

No voittihan se Huntkin mestaruuden, ja kyllä Kimi sitä äijää lahjakkaampi on joten eiköhän se mestaruus tule parin vuoden sisällä :rolleyes:
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Lisko sanoi:
Ei Kimiä vaan kiinnosta formulat tarpeeksi ,että jaksais panostaa niihin koko elämäänsä, niinkuin esim. Schumi teki, nytki äijä lähtee pelaamaan "hokia" .
No, mitäs sen pitäis sitten tehdä? testata ei voi, eurooppaan on turha lentää ajamaan edes simulaattoria koska aika-ero on niin suuri. Ei sais pelata hokia, vaan pitäis... pitäis... niin mitä?
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
herb sanoi:
No, mitäs sen pitäis sitten tehdä? testata ei voi, eurooppaan on turha lentää ajamaan edes simulaattoria koska aika-ero on niin suuri. Ei sais pelata hokia, vaan pitäis... pitäis... niin mitä?
No vois vaikka analysoida viime kisoja ja miettiä miten saa parannettua omaa suoritustaan ja samalla voisi myös miettiä inssien kanssa miten saisi autoa paremmaksi. Ainahan omaa tasoa voi nostaa.
 

panche

nollajaakko
Liittynyt
28.1.2007
Viestit
252
ei se Kimble varmaan 12 tuntia päivässä siellä hokia pelaa..:rolleyes:
 

TMK

Well-known member
Liittynyt
6.6.2007
Viestit
388
Lisko sanoi:
No vois vaikka analysoida viime kisoja ja miettiä miten saa parannettua omaa suoritustaan ja samalla voisi myös miettiä inssien kanssa miten saisi autoa paremmaksi. Ainahan omaa tasoa voi nostaa.
Eikö kimi aikonu kelailla ja pelata hokia
 

Lisko

Well-known member
Liittynyt
10.5.2006
Viestit
666
Sijainti
Liskola
TMK sanoi:
Eikö kimi aikonu kelailla ja pelata hokia
Toivottavasti kelailee, että suoritukset paranaa, sillä oli taas aika luokaton kilpailu Kimiltä; jäi lähdössä lähestulkoon viivalle ja oli kilpailutilanteissa aika kädetön

. Ihmettelen ,että mihin on hävinnyt se Kimi, joka mm. voitti Japanin gp:n 17:sta ruudusta
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
panche sanoi:
ei se Kimble varmaan 12 tuntia päivässä siellä hokia pelaa..:rolleyes:
No ei tietenkään. Baariin pitää myös ehtiä ajoissa :thumbup:
 
Viimeksi muokattu:

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Tuntuu jotenkin järjettömälle kun ihmiset ajattelee ihan tosissaan, että Kimiä ei kiinnosta koko ajaminen. Ottakaapas nyt järki käteen vaikka sillä konstilla, että kuvittelette itse olevanne Kimin asemassa:

Noh, palkka on 30 miljoonaa euroa vuodessa ja maailman tunnetuin auto merkki sekä maksaa palkan että antaa auton jolla ajaa kilpaa. Mestaruutta ei ole vielä tullut hyvästä yrityksestä huolimatta aikaisempina kausina. Media on koko ajan kimpussa, kysymässä: "missä mestaruus viipyy". Niin, tässäkö olisi teidän mielestä hyvä paikka heittää vapaalle ja lopettaa turha zemppi voittaakseen mestaruuden? Jos sinä, hyvä tämän postin lukija, saisit joltain palkkaa 30 milliä jostain työstä vuodessa, niin tulisiko mieleen nostaa tili ja tehdä sitten jotain vähän sinne päin, noin niinkun nimeksi että voisi sitten myöhemmin todeta jotta tulihan sitä vähän tehtyä töitäkin rahan eteen? Oma palkkani ei jostain syystä ole kovin lähellä Kimin palkkaa, mutta jos työnantaja nostaisi sen yht´äkkiä siihen 30 millin tienoille, niin tuskin kehtaisin jotain "sinne päin" sutaista vasemmalla kädellä, kuten nyt niin monet luulevat Kimin tekevän. Eiköhän poika yritä tosissaan, joku muu asia vaan ei nyt ole kohdallaan.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
herb sanoi:
Jos sinä, hyvä tämän postin lukija, saisit joltain palkkaa 30 milliä jostain työstä vuodessa, niin tulisiko mieleen nostaa tili ja tehdä sitten jotain vähän sinne päin, noin niinkun nimeksi että voisi sitten myöhemmin todeta jotta tulihan sitä vähän tehtyä töitäkin rahan eteen?
Ei. Siksi Kimin asenne ihmetyttääkin.
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Törni sanoi:
Ei. Siksi Kimin asenne ihmetyttääkin.
Siksipä se ei olekkaan asenne ongelma, vaan probleemi piilee jossain muualla kuin Kimin asenteessa.

Luca Di Montezemolo: "Kimi, miksei tulosta tule vaikka palkka juoksee?" Kimi:"Ei jaksa kiinnostaa niin hirveesti toi ajaminen, mut kiiti rahoista".

:rolleyes:
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
herb sanoi:
Siksipä se ei olekkaan asenne ongelma, vaan probleemi piilee jossain muualla kuin Kimin asenteessa.
Kimihän ei koskaan tee virheitä. Otetaan kuitenkin hypoteettinen esimerkki. Kimi tekee ajovirheen ja sen seurauksena hänen autonsa jää radan varteen. Kimi nousee radan reunamuurin yli ja joutuu odottelemaan hetken. Aika nopeasti hän saa kuitenkin kyydin skootterilla Ferrarin varikkopilttuuseen. Kun Kimi saapuu omaan pilttuuseensa hän huomaa, että siellä on melko hiljaista. Hänen kisainsinöörinsä ja vain hänen autonsa huoltamista varten oleva muu henkilökunta on hävinnyt hotellille juomaan kaljaa koska heitä vituttaa tuo keskeytys. Osa on jo ehtinyt lähteä lentokentälle. Mitä luulet, miltä Kimistä mahtaisi tuntua tällaisessa tilanteessa? Varmaan aivan samalta kuin Kimin häipyminen radalta tuntuu tallin henkilökunnasta.

Ok. Kimin häviäminen radalta keskeytyksen jälkeen on vain yksi pieni detalji. Se on kuitenkin yksi palanen joka sopii erittäin hyvin siihen kokonaiskuvaan joka Kimin työmoraalista ja yhteistoimintakyvystä on kyetty muodostamaan. Luulisi, että tuolla 30 miljoonalla saisi hieman enemmän sitoutumista. Vai mitä?
 

herb

Well-known member
Liittynyt
10.1.1999
Viestit
339
Törni sanoi:
Kimihän ei koskaan tee virheitä. Otetaan kuitenkin hypoteettinen esimerkki. Kimi tekee ajovirheen ja sen seurauksena hänen autonsa jää radan varteen. Kimi nousee radan reunamuurin yli ja joutuu odottelemaan hetken. Aika nopeasti hän saa kuitenkin kyydin skootterilla Ferrarin varikkopilttuuseen. Kun Kimi saapuu omaan pilttuuseensa hän huomaa, että siellä on melko hiljaista. Hänen kisainsinöörinsä ja vain hänen autonsa huoltamista varten oleva muu henkilökunta on hävinnyt hotellille juomaan kaljaa koska heitä vituttaa tuo keskeytys. Osa on jo ehtinyt lähteä lentokentälle. Mitä luulet, miltä Kimistä mahtaisi tuntua tällaisessa tilanteessa? Varmaan aivan samalta kuin Kimin häipyminen radalta tuntuu tallin henkilökunnasta.

Ok. Kimin häviäminen radalta keskeytyksen jälkeen on vain yksi pieni detalji. Se on kuitenkin yksi palanen joka sopii erittäin hyvin siihen kokonaiskuvaan joka Kimin työmoraalista ja yhteistoimintakyvystä on kyetty muodostamaan. Luulisi, että tuolla 30 miljoonalla saisi hieman enemmän sitoutumista. Vai mitä?
Kyllä toi radalta häviäminen keskeytyksen jälkeen on mulle edelleen mysteeri. Siis siinä mielessä mysteeri, että miksi jotkut jaksaa jauhaa... ei, väärin, miksi jotkut luulee Kisansa kisanneen kuskin olevan jotenkin tarpeellinen tallin hyvinvoinnille DNF:n jälkeen? Kisa on hävitty, pitäiskö sitä vielä oikein hieroa naamaansa, että hävitty on, hävitty on?
 

*wruuum*

Well-known member
Liittynyt
24.11.2001
Viestit
712
Törni sanoi:
Ok. Kimin häviäminen radalta keskeytyksen jälkeen on vain yksi pieni detalji. Se on kuitenkin yksi palanen joka sopii erittäin hyvin siihen kokonaiskuvaan joka Kimin työmoraalista ja yhteistoimintakyvystä on kyetty muodostamaan. Luulisi, että tuolla 30 miljoonalla saisi hieman enemmän sitoutumista. Vai mitä?
Tuossahan nuo taikasanat ovat tummennettuna, eli miten yksittäinen henkilö on muodostanut käsitystään julkisuuden henkilöstä median välityksellä pienen detailin avulla.

Oliko tuo Kimin häviäminen radalta keskeytyksen jälkeen juuri tuo Espanjan tapaus kun jääkiekko matsi oli käynnissä? Mielestäni ymmärrettävä syy, Italiassa tehdään jalkapallon takia suurempiakin myönnytyksiä.

Törni sanoi:
Mitä luulet, miltä Kimistä mahtaisi tuntua tällaisessa tilanteessa? Varmaan aivan samalta kuin Kimin häipyminen radalta tuntuu tallin henkilökunnasta.
Tämä esimerkki on kaiken kaikkiaan aika kaukaa haettu. Puhutaan kuitenkin eri työtä tekevistä ihmisistä. Tallin henkilökunta ja tekniikka hoitaa oman osansa ja kuljettaja omansa. Kuljettajat aina tiimipelaamisen kuninkaista Häkkisestä Schumacheriin ovat myös poistuneet radalta joskus heti keskeytyksen jälkeen.

Moottoriurheilussa ainoastaan juniori vuosina rassataan kenties isän kanssa autoa, jos silloinkaan. Siitä eteenpäin toimitaan tiimin kanssa, jokainen tekee oman osansa.

Se mitkä rutiinit ja normit on sovittu tiimin kanssa pitävät varmasti. Jos tiimi sanoo että on palaverin paikka, niin sitten on, mutta jos on sovittu että lähteä saa, niin sitten lähdetään, kenelläkään ei ole epäselvyyttä asiasta.

Kun bussikuski ajaa varikolle auton, on hänellä mekaanikot jotka bussin huoltavat ja korjaavat. Kun lentäjä tulee lennolta, lähtee hän omaan priiffiin tai valmistautumaan kotiin lähtöön, tekniikka hoitaa omissa oloissaan loput. Näitä kutsutaan ammateiksi ja ammattilaiset osaavat työnsä, he tietävät pelisäännöt ja omaavat oman motivaationsa työhönsä.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
herb sanoi:
Kyllä toi radalta häviäminen keskeytyksen jälkeen on mulle edelleen mysteeri. Siis siinä mielessä mysteeri, että miksi jotkut jaksaa jauhaa... ei, väärin, miksi jotkut luulee Kisansa kisanneen kuskin olevan jotenkin tarpeellinen tallin hyvinvoinnille DNF:n jälkeen? Kisa on hävitty, pitäiskö sitä vielä oikein hieroa naamaansa, että hävitty on, hävitty on?
En tiedä oletko sokea, lukutaidoton vai onko ymmärryksessäsi muuten vikaa. Kerroin, että esimerkki on vain yksi palapelin palanen. Totesin sen olevan vain yksi ilmentymä Kimin asenneongelmasta. Totesin seuraavaa:

Kimin häviäminen radalta keskeytyksen jälkeen on vain yksi pieni detalji. Se on kuitenkin yksi palanen joka sopii erittäin hyvin siihen kokonaiskuvaan joka Kimin työmoraalista ja yhteistoimintakyvystä on kyetty muodostamaan. Luulisi, että tuolla 30 miljoonalla saisi hieman enemmän sitoutumista. Vai mitä?
Menikö tämä sinulta kokonaan ohi?

F1 on tiimityötä. Ei meillä ainakaan duunissa näytetä persettä epäonnistujille pelkästään sillä perusteella, että hommaa ei voida enään paikata vaan se on jo ohi. Niitä kannustetaan epäonnistumisen jälkeen sen takia, että seuraava kerta onnistuisi paremmin. Väitän, että F1-tiimissä tällä on vielä suurempi merkitys.

Ymmärrän hyvin, että joku kuljettaja on jonkun idoli. Selkeiden työhön liittyvien laiminlyöntien vähätteleminen varmaan johtuu edellämainitun asian aiheuttamasta sokeudesta. Se on siinä mielessä ikävää, että se ehkäisee analyyttisen ja älykkään keskustelun.
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
*wruuum* sanoi:
Kun bussikuski ajaa varikolle auton, on hänellä mekaanikot jotka bussin huoltavat ja korjaavat. Kun lentäjä tulee lennolta, lähtee hän omaan priiffiin tai valmistautumaan kotiin lähtöön, tekniikka hoitaa omissa oloissaan loput. Näitä kutsutaan ammateiksi ja ammattilaiset osaavat työnsä, he tietävät pelisäännöt ja omaavat oman motivaationsa työhönsä.
Eli varikolle voi tulla nokka pystyssä ja lähteä sieltä naama norsunvitulla. Mielenkiintoinen näkemys. Katsotaan mihin se kantaa ;)
 

Warwick

Well-known member
Liittynyt
27.9.2005
Viestit
294
Todt sanoi aika harvinaisen selvästi ettei hän ymmärtänyt miksi Kimi olisi pitänyt jäädä paikalle tiimin tekemän virheen vuoksi. Todt sanoi omasta mielestäni varsin osuvasti ettei he tarvinneet Kimiä olemaan paikalla kun autot tulivat maaliin, vaan he tarvitsivat Kimiu tulevissa testeissä joilla on merkitystä.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Warwick sanoi:
Todt sanoi aika harvinaisen selvästi ettei hän ymmärtänyt miksi Kimi olisi pitänyt jäädä paikalle tiimin tekemän virheen vuoksi. Todt sanoi omasta mielestäni varsin osuvasti ettei he tarvinneet Kimiä olemaan paikalla kun autot tulivat maaliin, vaan he tarvitsivat Kimiu tulevissa testeissä joilla on merkitystä.
Näinpä juuri. Kimi olisi voinut silloin odotella kisan loppuun ja jäädä katselemaan kun mekaanikot kiertelee muttereita. Olisi varmaan seuraavassa kisassa auto ollut tuplasti nopeampi. :D
 

Törni

Well-known member
Liittynyt
5.11.2004
Viestit
11306
Hevimies sanoi:
Näinpä juuri. Kimi olisi voinut silloin odotella kisan loppuun ja jäädä katselemaan kun mekaanikot kiertelee muttereita. Olisi varmaan seuraavassa kisassa auto ollut tuplasti nopeampi. :D
:D :D :D :D :D :D :D
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Törni sanoi:
F1 on tiimityötä. Ei meillä ainakaan duunissa näytetä persettä epäonnistujille pelkästään sillä perusteella, että hommaa ei voida enään paikata vaan se on jo ohi. Niitä kannustetaan epäonnistumisen jälkeen sen takia, että seuraava kerta onnistuisi paremmin. Väitän, että F1-tiimissä tällä on vielä suurempi merkitys.
F1 tallin toiminnan vertaaminen tavalliseen duunipaikkaan on aika kaukaa haettua. Ympäristö on erilainen ja kaikki keskittyy yhden henkilön ympärille.
Tietysti yhtäläisyyksiä ja yhteisiä lainalaisuuksia tavalliseen työpaikkaan löytyy kun on kyse ihmisistä, mutta kautta aikojen tähdet on tähtiä ja heistä jokainen on yksilö. Myös rokkistarat vetää väkeä ja tahkoo rahaa, vaikka naama on välillä norsunvitulla ties mistä syystä. Ja roudarit hoitaa hommansa.

Totta kai tiimi rakennetaan yhteistyöllä ja kukin tekee sen omalla tavallaan. Meistä kukaan ei tiedä miten Kimi henkilönä vaikuttaa tiimin sisällä ja miten hän rakentaa tiiminsä. Ihmisiinkin voidaan vaikuttaa monella tavalla, kuten kaikki tiedämme - meitä on moneen junaan.

Starojen julkisuuskuva voidaan vääristää julkisuudessa ja se voidaan tarkoituksellisesti rakentaa tietynlaiseksi - riippuu intresseistä millaiseksi sen haluaa. Toki oma käyttäytyminen vaikuttaa julkisuuskuvan "rakennuspalasiin", mutta näemme kuitenkin vain toisen puolen. Tässä stoorissa osa on totta, mutta kuinka paljon? Mitä me kaikki toisaalta oikeasti tiedämme vaikkapa Herr Schumacherista tai Mr Häkkisestä?
 
Ylös