Kifosien selittelyt

*wruuum*

Well-known member
Törni sanoi:
Eli varikolle voi tulla nokka pystyssä ja lähteä sieltä naama norsunvitulla. Mielenkiintoinen näkemys. Katsotaan mihin se kantaa ;)
Tässä olen jo hieman aikaa naureskellut tälle provon määrälle tässä ketjussa vai ymmärsitkö ihan oikeasti viestini tuolla tavalla? Kerro toki jos kaipaat tarkennusta... :D

Muussa tapauksessa toistit vain omaa näkemystäsi Kimistä ja seuraavia kommentteja lukiessa se on varmasti jo kaikille selvinnyt:

Törni sanoi:
No ei tietenkään. Baariin pitää myös ehtiä ajoissa :thumbup:
Ja kyllä, minulla ei riitä ymmärrys ja huumorin taju Formula 1 asia puolella vastaaviin "keskustelua edistäviin" kommentteihin, joita mm. itse peräänkuulutat heti perään omissa viesteissäsi muita solvaten:

Törni sanoi:
En tiedä oletko sokea, lukutaidoton vai onko ymmärryksessäsi muuten vikaa.
Törni sanoi:
Se on siinä mielessä ikävää, että se ehkäisee analyyttisen ja älykkään keskustelun.
Mutta jatketaan aiheesta:

Törni sanoi:
F1 on tiimityötä. Ei meillä ainakaan duunissa näytetä persettä epäonnistujille pelkästään sillä perusteella, että hommaa ei voida enään paikata vaan se on jo ohi. Niitä kannustetaan epäonnistumisen jälkeen sen takia, että seuraava kerta onnistuisi paremmin. Väitän, että F1-tiimissä tällä on vielä suurempi merkitys.
Olen myös samaa mieltä, että F1 on tiimityötä. Näyttääkö Kimi siis oikeasti oman esimerkkisi mukaan persettä tiimille poistuessaan radalta keskeytyksen jälkeen sovitun mukaisesti? Et ainakaan vielä vastannut, oliko kyseessä juuri tämä mainitsemasi "pieni detalji" Espanjasta? Muita esimerkkejä Kimin kyvyttömyydestä toimia tiimistä en ainakaan vielä ole sinulta lukenut? Näitä on siis varmasti enemmänkin (kuin pieniä detaleja), ne ovat suurempia ja luotettavimmista lähteistä?

Se miten yksittäiset henkilöt motivoivat tosiaan työpaikalla on varmasti hyvinkin erilaista. Jos sinun työpaikkaasi seurattaisi julkisuudessa, niin luuletko, että siitä kuvastuisi realisinen näkemys ulkopuolisille henkilöille? Luuletko että kaikki tietäisivät miten työskentelette yhdessä ja mitä teidän saunaillassanne suljettujen ovien takana tapahtuu?

Törni sanoi:
Ymmärrän hyvin, että joku kuljettaja on jonkun idoli. Selkeiden työhön liittyvien laiminlyöntien vähätteleminen varmaan johtuu edellämainitun asian aiheuttamasta sokeudesta. Se on siinä mielessä ikävää, että se ehkäisee analyyttisen ja älykkään keskustelun.
Aivan sama onko kuljettaja jonkun idoli tai ei, minulle ainakin Kimi on kuljettaja radalla siinä missä muutkin. Kysymys on siitä, että mielestäni perustelusi ontuvat pahasti ja väite "työhön liittyvistä laiminlyönneistä" on nimenomaan itsesi mainitsema merkki analyyttisen ja älykkään keskustelun puuttumisesta.

herb

Well-known member
Törni sanoi:
En tiedä oletko sokea, lukutaidoton vai onko ymmärryksessäsi muuten vikaa. Kerroin, että esimerkki on vain yksi palapelin palanen. Totesin sen olevan vain yksi ilmentymä Kimin asenneongelmasta. Totesin seuraavaa:

Menikö tämä sinulta kokonaan ohi?

F1 on tiimityötä. Ei meillä ainakaan duunissa näytetä persettä epäonnistujille pelkästään sillä perusteella, että hommaa ei voida enään paikata vaan se on jo ohi. Niitä kannustetaan epäonnistumisen jälkeen sen takia, että seuraava kerta onnistuisi paremmin. Väitän, että F1-tiimissä tällä on vielä suurempi merkitys.

Ymmärrän hyvin, että joku kuljettaja on jonkun idoli. Selkeiden työhön liittyvien laiminlyöntien vähätteleminen varmaan johtuu edellämainitun asian aiheuttamasta sokeudesta. Se on siinä mielessä ikävää, että se ehkäisee analyyttisen ja älykkään keskustelun.
No jos tämä on vain palapelin yksi palanen, niin mitkäs ne loput palaset on?

Näitkö muuten Kanadan kisan? Jos näit, huomasitko sen että kun Massa oli liputettu ulos jo aikoja sitten, kamera siirtyi kuvaamaan Felippeä ja sen veljeä? Hienoa. Massa istui broidinsa vieressä ja näytti peukkua alaspäin, ilmeisesti todentaakseen kuinka typerä itse oli. Mutta missä näkyi Ferrarin mekaanikot, pääliköt, siivojat, viestintä-yhteys henkilöt, ruokalan tädit? Nyt varmaan vastaat, että ne oli kiireisiä kun kisa oli vielä kesken. Mutta, mutta, Kimin kisa oli jo ohi voiton osalta... eikö muka tallista liiennyt yhtä työntekijää Massan seuraksi jos kerran tämä tämmöinen "veljeily" tiimin ja kuskin välillä on niin tärkeää? Varmaan Massa tunsi olonsa orvoksi ja hylätyksi kun ei kukaan tallin henkilökunnasta, edes omasta mekaanikko parvesta, tullut paijaamaan ja pitelemään kädestä.

Mikkoz84

Schufosi
herb sanoi:
Kyllä toi radalta häviäminen keskeytyksen jälkeen on mulle edelleen mysteeri. Siis siinä mielessä mysteeri, että miksi jotkut jaksaa jauhaa... ei, väärin, miksi jotkut luulee Kisansa kisanneen kuskin olevan jotenkin tarpeellinen tallin hyvinvoinnille DNF:n jälkeen? Kisa on hävitty, pitäiskö sitä vielä oikein hieroa naamaansa, että hävitty on, hävitty on?
Kimin olisi pitänyt jäädä, etsiä se mekaanikko joka niistä johdoista oli vastuussa ja nykiä turpaan. :ahem:

vmjs

Well-known member
Mikkoz84 sanoi:
Kimin olisi pitänyt jäädä, etsiä se mekaanikko joka niistä johdoista oli vastuussa ja nykiä turpaan. :ahem:
Ja tämän jälkeen paikallistaa vika autossa ja suunnitella viallinen komponentti uudelleen. Yleismittari käteen Kimi!

Nyt kun joku keksisi perustaa vielä sellaisen threadin, jossa voisi todeta Kimin aiempien esitysten olleen vaan erinomaisen auton syytä ja sivulauseessa huomauttaa kuinka me kaikki suomalaiset ollaan tuomittu häviämään kaikessa mihin ryhdymme. Senlainen vielä puuttuu.

Hmmp

CEO
SIIRTÄKÄÄ TÄMÄ VAPAAN PUOLELLE

Ihmettelen, miksi tämä ketju ei ole vieläkään saanut siirtoa vapaan puolelle.

1. Heti ensimmäisestä viestistä käy ilmi, ettei tällainen "kifosien selittelyt" -aiheinen ketju kuulu tälle puolelle. Kyse on vastakkainasettelusta, provosoinnista, ei mistään vakavasta keskustelusta.
2. Ketjun aloittaja on tunnettu trollaaja.
3. Keskustelu on ollut odotetusti aloitusviestin tasoista, vapaan puolen meininkiä.

Eli: SIIRTÄKÄÄ TÄMÄ VAPAAN PUOLELLE

mh_84

Well-known member
Törni sanoi:
En tiedä oletko sokea, lukutaidoton vai onko ymmärryksessäsi muuten vikaa. Kerroin, että esimerkki on vain yksi palapelin palanen. Totesin sen olevan vain yksi ilmentymä Kimin asenneongelmasta.
Edelleenkin haluaisin kovasti tietää kuinka hyvin tunnet Kimin? Ja tunteminen ei nyt tarkoita sitä mitä näet televisiosta tai luet juorulehdistä.
Vai oletko kenties Ferrarin F1-tiimin jäsen? Tunnut olevan niin hyvin perillä mitä tiimissä todellisuudessa tapahtuu.
Vai onko sinulla kenties joku televisio-psykologin tutkinto suoritettuna? Dr. Phil?

Leeds

Well-known member
Sijainti
Espoo
!?!?!

Hmmp sanoi:
Ihmettelen, miksi tämä ketju ei ole vieläkään saanut siirtoa vapaan puolelle.

Eli: SIIRTÄKÄÄ TÄMÄ VAPAAN PUOLELLE
Komppaan!!!

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Mikkoz84 sanoi:
Sivistymätöntä. Johdonpätkät olis pitänyt heittää spagetin joukkoon, keittää al dente ja syöttää mekatsulle moottoriöljyllä maustetun bolognese-kastikkeen ja kusella jatketun viinin kera. Asialinjalla jatketaan :D :D

TMK

Well-known member
Joopa joo,näkyy tosi asialinjalla jatkuvan

Törni

Well-known member
mh_84 sanoi:
Edelleenkin haluaisin kovasti tietää kuinka hyvin tunnet Kimin? Ja tunteminen ei nyt tarkoita sitä mitä näet televisiosta tai luet juorulehdistä.
Vai oletko kenties Ferrarin F1-tiimin jäsen? Tunnut olevan niin hyvin perillä mitä tiimissä todellisuudessa tapahtuu.
Vai onko sinulla kenties joku televisio-psykologin tutkinto suoritettuna? Dr. Phil?
Onko sinulla?

Edit: Minä olen esittänyt mielipiteeni, mikä on tämän foorumin tarkoitus. Olen perustellut mielipidettäni. Nuo perustelut eivät sinua tyydytä. Eikä siinä mitään vikaa ole. Sinä olet käsittääkseni vastakkaisen mielipiteen edustaja. Mitkä ovat sinun perustelusi? Esitä ne, niin myös minä pääsen puntaroimaan tyydyttävätkö ne minua.

Viimeksi muokattu:

PeeVee79

Paksu ja pehmeä.
Sijainti
J:vi
"Formula 1 Formula 1 -aiheiselle asiakeskustelulle. Vältä pelkkää chat-keskustelua."

Kyllä tästä touhusta on asiakeskustelu kaukana. :nope:

mh_84

Well-known member
Törni sanoi:
Onko sinulla?

Edit: Minä olen esittänyt mielipiteeni, mikä on tämän foorumin tarkoitus. Olen perustellut mielipidettäni. Nuo perustelut eivät sinua tyydytä. Eikä siinä mitään vikaa ole. Sinä olet käsittääkseni vastakkaisen mielipiteen edustaja. Mitkä ovat sinun perustelusi? Esitä ne, niin myös minä pääsen puntaroimaan tyydyttävätkö ne minua.
Voiko koko toikkia laittaa ignoreen? En haluaisi nähdä tätä täällä osastolla.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
mh_84 sanoi:
Voiko koko toikkia laittaa ignoreen? En haluaisi nähdä tätä täällä osastolla.
Tämä oli tarkoitushakuinen jurputusvänkätoikki, johon kuuluu asianmukainen sisältö. Mitä enemmän paskaa tänne suoltaa sitä todennäköisemmin tästä pääsemme eroon, eikös? :thumbdown

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Alkaa oikeasti olemaan aika mielenkiintoinen tilanne. Ferrari joutuu kohta reagoimaan tilanteeseen jollain tapaa kasvot säilyttääkseen.
Kimi on koko ajan hitaampi kuin Massa. Kuitenkin miehelle maksetaan kymmenkertaista (!) palkkaa Massaan nähden. Tifositkin ovat jo ärähtäneet ja tuoneet julki pettymyksensä uuteen ykköstykkiinsä. Pari kisaa samalla tavalla ja miehelle tullaan ihan varmasti vaatimaan potkuja. Suhteellisen varmaa on se että mestaruuksia Ferrari ei Räikkösen kanssa tule saavuttamaan. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Jos meinaavat uskottavuutensa säilyttää niin jotain he joutuvat tapaus Räikköselle tekemään.

Teme-84

Well-known member
Sijainti
Kokkola
En minä ainakaan pysty mitään selittelemään.. Kimi on ollut täysin omalla tasollaan vain Australiassa. McLaren taas kovimmassa iskussa vuosiin, ei siinä sen enempää. Mutta saas nähdä McLarenilla miten ensi vuosi menee. Tunnetusti ovat olleet terävimmillään vuoden ajan, kuten 1998. Senkin jälkeen pullat olivat muuten periaatteessa hyvinkin uunissa mitä mm. auton vauhtiin tuli (1999, 2000, 2003, 2005) mutta jotain meni aina pieleen mikä vei mestaruudet.

Mangelo

Well-known member
Matxi sanoi:
Jos meinaavat uskottavuutensa säilyttää niin jotain he joutuvat tapaus Räikköselle tekemään.
Jos vaikka alkuun antaisivat nopeamman auton, ja antaisivat luvan hieman ylikierrättää moottoria. Eikun ei se olekaan enää mahdollista.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Matxi sanoi:
Pari kisaa samalla tavalla ja miehelle tullaan ihan varmasti vaatimaan potkuja. Suhteellisen varmaa on se että mestaruuksia Ferrari ei Räikkösen kanssa tule saavuttamaan. Ei nyt eikä tulevaisuudessa.
Kuulostaa hyvältä.

MTV3 sanoi:
Ferrarin tallipäällikkö Jean Todt ei ole menettänyt uskoaan Kimi Räikköseen, vaikka voitokkaan Melbournen avauskisan jälkeen suomalaiskuskin kausi on sujunut alavireisesti.

Todt muistuttaa, että ilman Espanjan GP:n teknisestä viasta johtunutta keskeytystä ja Monacon GP:n aika-ajoissa tehtyä ajovirhettä Räikkösen ero MM-sarjaa johtavaan Lewis Hamiltoniin olisi huomattavasti vähemmän kuin 21 pistettä.

- Ensimmäisestä kilpailusta tuli paalupaikka ja voitto. Kolmen GP:n jälkeen hän oli vielä tasapistein MM-sarjan kärjessä. Neljännessä kisassa hän olisi ollut toinen tai kolmas, ellei matka olisi katkennut meidän takiamme. Monte Carlossa hän olisi ajanut hyvän kilpailun ilman virhettä. Montreal taas oli arpapeliä, Todt ruoti Gazzetta dello Sport -lehden verkkosivuilla.

Todt kuitenkin myöntää, että "todellista Räikköstä" ei vielä tällä kaudella ole nähty radalla.

- Uudet rengassäännöt ja tottumattomuus talliin saattavat olla siihen syynä. Odottaisin kauden loppuun asti, ennen kuin lähden tuomitsemaan häntä, Todt sanoi.
Renkaisiin viittaa asiantuntijakin, joten eiköhän se vauhti ala jossain vaiheessa löytyä kun saadaan alle oikein käyttäytyvä auto.

Toinen skenaario. Ensi kaudella ei nähdä ykkösissä yhtään suomalaista, kun Kovalainenkin saa tämän kisan jälkeen kenkää kun ei kai Frankkikään hidasta paskaa ottais. Kimi saa Ferrarilta kenkää ja siitä tulee Suomen uusi nykänen ennen vuoden loppua ja arvatkaa kenestä uusi mervi :D MTV3 näyttää ykkösien tilalla uusintana uunoturhapuråja. Odottakaa vaan.

PekPoy

oik. yo.
Sijainti
Helsinki / f1racing.net / vasempaan kääntyvät mutk
Teemu-84 sanoi:
Kimi on ollut täysin omalla tasollaan vain Australiassa.
Tuosta on vaikea sanoa mitään. Tuskin se auto sen paremmin Kimin hanskaan silloin sopi kuin nytkään (itse asiassa sehän olisi melko järjetön ajatus), Ferrarilla oli vain vielä vauhdillista etumatkaa muihin talleihin ja Massa ei ollut kärjessä antamassa todellista vertailukohtaa.

öö ruz

Speed for ever
PekPoy sanoi:
Tuosta on vaikea sanoa mitään. Tuskin se auto sen paremmin Kimin hanskaan silloin sopi kuin nytkään (itse asiassa sehän olisi melko järjetön ajatus), Ferrarilla oli vain vielä vauhdillista etumatkaa muihin talleihin ja Massa ei ollut kärjessä antamassa todellista vertailukohtaa.

Miten se vauhdillinen etumatka voi hävitä seuraaavaan kisaan? Minua ihmetyttää tuo Australian ja Kimin voitto jälkikäteen. Miten se tuli ja vielä täysin ylivoimaisella suorituksella?