Kiinan GP

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9312
Löytyi tällainen:



Todennäköisesti koko kaivonkansiepisodi lähti liikkeelle tästä Pizzonian lievästä leveäksiajosta.
 

Ma

Arrogant Opportunist
Liittynyt
7.5.1999
Viestit
3606
Sijainti
UP, Michigan
Toi tilannehan näytettiin vielä jopa hidastuksena...en vaan osannut yhdistää tohon kaivonkanteen.
 

Dimmu

Well-known member
Liittynyt
21.4.2004
Viestit
209
Sijainti
Turku
Bleu sanoi:
Mikäli oikein ymmärsin, niin kaivonkansi oli aiheuttanut ongelmia myös, kun Australian V8 Supercarsit vierailivat Shanghaissa. Siellä kansi oli mennyt erään auton pohjasta läpi tehden valtavan reiän.

Kilpailu ajettiin 12. kesäkuuta. Rataversio oli hieman lyhyempi, mutta tuo mutka jossa Montoya kannen yli ajoi kuuluu siihen.
Ei ole kyllä mikään ihme, että kaivonkannet hajoavat, ratahan on nimittäin MADE IN CHINA :D
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Oiskos siinä käyny niin että kun Pizzonia vetäisi leveäksi tuon mutkan, niin pohjan aiheuttama Downforce repaisi kannen irti. Pohja kehittää melkoisen alipaineen ja aivan hyvin se voi nykäistä raskaankin kannen irti jos se ei ole kunnolla kiinni. C-ryhmän kisassa kävi näin juuri 1990 Montrealissa, jossa kansi lähti kunnolla lentoon.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Noi on kyll mun mielestä kilparadoilla pultattu kiinni. Kaduradoillahan ne hitsaa ne kiinni.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Briatore käskytti Fisicellan hidastelemaan

MTV3

Renault'n F1-tallin päällikkö Flavio Briatore antoi tallinsa kuljettajalle Giancarlo Fisichellalle Kiinan GP:ssä käskyn pidätellä McLarenin Kimi Räikköstä kärkiautojen ajettua 30. kierroksella samanaikaisesti varikolle turva-autotilanteessa.

- Ajoimme maailmanmestaruudesta. Pyysin häntä estelemään kahta McLarenia ja hän teki sen parhaalla mahdollisella tavalla, Briatore paljasti Autosprint-lehdessä.

Fisichellan sääntöjenvastaisen estelyn ansiosta toinen Renault-kuski Fernando Alonso ehti tehdä rauhassa oman varikkokäyntinsä ja palata radalle kärkipaikalle. Fisichella sai kisassa varikon läpiajorangaistuksen estelystään

- - - - -

No ilmiselväähän tuo oli. Mutta paljonko siis saa tallipäälikkö tehdä? Ilmeisesti kuljettajaa saa käskeä rikkomaan sääntöjä tallin jäädessä rangaistuksetta. Siviilissä yllytyksestä rikokseen saa tuomion, joten vastaavan luulis pätevän täälläkin. Tallilta pisteet pois :ahem:
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
oldez sanoi:
Noi on kyll mun mielestä kilparadoilla pultattu kiinni. Kaduradoillahan ne hitsaa ne kiinni.
Tilkehän tuossa juuri valitteli (ja väisti omaa vastuutaan) että eipä ollut lukittuna vaikka piti olla.
 
Ylös