Iltalehti
Työtä vuorotta
Kimi Räikkösen päivät venyvät pitkiksi. Ferrarilla pilottienkin on opittava paiskimaan töitä kukonlaulusta myöhäiseen iltaan.
Kimi Räikkönen ajaa sunnuntaina viimeisen Grand Prix'nsa McLarenilla.
Ensi vuonna seuraavat uudet haasteet Ferrarilla. Saksalainen Auto, Motor und Sport -lehti uskoo, että Kimillä on edessään todellinen kiirastuli.
- McLarenilla viettämiensä viiden vuoden jälkeen Räikköstä odottaa koko F1:n vaikein tehtävä: korvata Michael Schumacher, kummatkin tallit läpikotoisin tunteva toimittaja Michael Schmidt kirjoittaa.
Schumacherin ruudun paikkaaminen pakottaa Kimin muokkaamaan omaa käytösmuottiaan. Sinänsä hän on tallipäällikkö Jean Todtille juuri sellainen kuljettaja, mitä Ferrari haluaakin: hiljainen ja sisäänpäin kääntynyt.
Auto, Motor und Sport kuitenkin tietää, että Kimi on lähtenyt GP-viikonloppuina varikolta viimeistään kello 17. Sellainen peli ei Ferrarilla vetele.
- Aikainen lähtö hotelliin pilaisi tiimin hengen. Jo pelkästään se, että Ferrarin viimeiset palaverit alkavat kello 19 sanelee pitkälle kuljettajien iltaohjelman, tallin tekninen johtaja Ross Brawn muistuttaa.
Brawn ylistää ja korostaa Schumin vahvuutta todellisena tiimihengen nostattajana.
- Michaelin suuruus on se, ettei hän koskaan sanonut insinööreille tai mekaanikoille, mitä näiden pitää tehdä. Hän antautui omakohtaisesti työlleen, antoi sille kaikkensa ja ennen kaikkea jokaiselle muulle rohkaisevan esimerkin. Kaikki tallissa halusivat tehdä töitä hänen ehdoillaan, jottei Michael pahoittaisi mieltään, Brawn selvittää