Kimi & Ferrari -toikki

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Onko Kimi pöllinnyt paragon navetasta lähtiessään ajokengät mukaansa. Eikös noihin pohjiin oltu kirjoitettu jotain että "huonokin päivä Ferrarilla on parempi kuin hyvä päivä McLadalla".:alppu:

Vaiha Kimi kengät.:ahem:

Tsuhna

Absent Member
Sijainti
Toisaalla
Ihan hyvähän tuo potta on.. valkoista on ehkä liikaa. Näyttää siltä että maalarilta loppui maalit kesken.
Eikäku.. nyt tiedän mikä siinä häiritsee. Nuo viivakooditarrat leuan molemmin puolin eivät sovi ollenkaan kuvioon.. :thumbdown

Tuntuuhan se vähän oudolta nähdä Kimi punaisissa.. tuntui oudolta jo aikoinaan nähdä Mika Salo punaisissa.
Kaiken sen hämäräperäisen juonittelun jälkeen pitäisi muka ruveta kannattamaan Fiiattia. :doubtful:

Noh, onneksi olen aina kannattanut kuljettajaa, en tallia.

MaranelloRed

'Buongiorno a tutti'
Sijainti
Maranello
Ylen Sankia Priha sanoi:
Kaiken sen hämäräperäisen juonittelun jälkeen pitäisi muka ruveta kannattamaan Fiiattia. :doubtful:

Noh, onneksi olen aina kannattanut kuljettajaa, en tallia.
Rohkeasti vain. Tervetuloa vapautuneisuuden, avoimuuden ja rehellisyyden tyyssijaan, siis lyhesti: Sydämellisesti tervetuloa Maranelloon.:D

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Onpa vain kauhea itku ja parku ihan kaikesta mikä liittyy Kimiin ja ensi testiin Ferrarilla. Kypärän väritys on väärä, olosuhteet on vääriä, auto on väärä, raportointi suomeen on väärä, oltiin kysytty vääriltä ihmisiltä ja jos ei muuta niin näitten mielipiteet on vääriä tai haastatteluympäristö on vähintäänkin väärä. Niin ja esitetyt kysymykset oli vääriä ja/tai väärän ihmisen tekemiä.

No sen vain ymmärtää kun tässä on Ferrari-siirron myötä tapahtumassa oikea kulttuurishokki Suomessa. Häkkisen ajoista lähtien vallalla ollut käsitys "hyvistä" ja "pahoista" f1-tiimeistä käännetään päälaelleen kertaheitolla. Ferrarin henki on aina vaikuttanut hyvältä, siis tiimin spiritti on aina ollut ylivertainen muihin talleihin. Toki välillä on mennyt huonosti ja ollaan oltu aallonpohjassa. Mutta aina taustalla on ollut tarunhohtoinen Ferrarin vaakuna, joka on kuitenkin tuonut ylpeyttä jokaiselle tallin jäsenelle.

Kimi Räikkösen äidin huomiot miehen käytöksestä ovat kaiken kertovia: Ferrarilla voi hengittää, McLarenilla pitää asettua muottiin. Alun alkaenkin McLaren oli aikanaan väärä tallivalinta Kimille, olisi mennyt vaikka Williamsille! Eikä Kimi ole ainoa kuski joka on kärsinyt McLarenin meiningistä. Coulthard päräjäsi tallissa pitkään, mutta ei kumminkaan lunastanut koskaan asetettuja odotuksia. Entä Mika Häkkinen? Johtuiko lopettaminen sittenkin tiimin ilmapiiristä?

Kimi arvioi, että Ferrari on hänen viimeinen f1-tallinsa. Väittäisin että Kimi on siinä oikeassa. Se mitä Kimi Ferrarilla tekee, on se mistä hänet muistetaan.

Thunder

Vihan aiheuttaja
forti sanoi:
kovasti vaikuttaa siltä että saari tänäkin vuonna selostaa. lähetetty näköjään paikanpäälle vallelungaan:dunno:
No, ei ole vielä vahvistettu. Onko muuten Oskari Saari parina vuosina tehnyt Tulosruudussa uutispäällikön virkaa? Huomasin sen Tulosruudun lopputeksteistä, oliko sellaista ennen?:doubtful: En katso kuin aniharvoin Tulosruutua.

Lonso_567

guru experience
Sijainti
¿¿¿Salud???
azai sanoi:
Voi elämän kevät mitä roskaa MTV3 kehtasi tehdä Tulosruutu Extrassa :jaska:

Enemmän olisin kiinnostunut Kimin ajoista ja kommenteista, enkä mitenkään mölyapina idiootti Oskari Saaren Kimimatiasräikkönen hehkutuksista ja historiallisista hetkistä. Ensi testi jokaisella on tehtävä, mutta historiallisin hetki se on kun päästään ensimmäistä kertaa testaamaan. Miksi ihmeessä Paula&Matti Räikkönen ja Salo piti lähetykseen tunkea. Ja Koviksen vetäminen lähetykseen meni vähän yli. H*lvetti :jaska:
Telkkarista tulee sitä mitä tulee. Ei siitä kannata hernettä nenään vetää. Minä ainakin olin tyytyväinen, kun näkyi pieni hetki Kimin ajoa. Mieluummin olisin katsonut pelkkää ajoa koko ohjelma-ajan.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
no jokos ne ajelee siellä? Entä sääkysymys?

Kieltämättä porukka vähän hötkyilee. Jäitä hattuun. Kaikki menee kässärin mukaan. :thumbup:

Tuohon tärkeimpään, eli kypäräkysymykseen: Minä pidän! Matassa on hillittyä tyyliä, ja onko se sitten huono asia, että kypärä ei erotu autosta riemunkirjavana kuin Massalla... Joku tyylilyyli voisi sanoa, että on hyvä, että kypärä sulautuu kokonaisuuteen.

quartal

the rule
formulastara sanoi:
no jokos ne ajelee siellä? Entä sääkysymys?

Kieltämättä porukka vähän hötkyilee. Jäitä hattuun. Kaikki menee kässärin mukaan. :thumbup:

Tuohon tärkeimpään, eli kypäräkysymykseen: Minä pidän! Matassa on hillittyä tyyliä, ja onko se sitten huono asia, että kypärä ei erotu autosta riemunkirjavana kuin Massalla... Joku tyylilyyli voisi sanoa, että on hyvä, että kypärä sulautuu kokonaisuuteen.
Ilmeisesti paikanpäällä on tällä hetkellä kaatosade.

FO110K

Banned
formulastara sanoi:
samaa mieltä, itse tykkään myös :)

Miss Piggy

Schufosa
Lonso_567 sanoi:
Telkkarista tulee sitä mitä tulee. Ei siitä kannata hernettä nenään vetää. Minä ainakin olin tyytyväinen, kun näkyi pieni hetki Kimin ajoa. Mieluummin olisin katsonut pelkkää ajoa koko ohjelma-ajan.
Juu, mä suosiolla skippasin nuo extrat. Ei kiinnosta niin paljon. Jotenkin se on hassua, että koko Maikkarin tiimi hehkuttaa jossain radan varressa, kun Kimi ajaa ekaa testiä. :eek: Mun mielestä siinä ei vaan ole mitään ihmeellistä. Eivät ne ole Kimin testejä seuranneet koskaan ennenkään tuolla tavalla. Itelleni riittää ihan tieto, että miten on auto kulkenut Kimillä ja Felipellä ja senhän nuo kertovat kai ihan tavallisessa tulosruudussakin...:rolleyes:

Faustus

Well-known member
Xpb.cc osoitteessa on pari kuvaa tältä päivältä ja ainakin niissä näyttäisi Kimillä olevan välikelin nakit.

pmv

Well-known member
Sijainti
Perä-Pohjola
Vissiiin sitä jotenkin kuuluu paitsioon tai oppositioon kun jotenkin pitää tuota Kimin ensitestiä Ferrarilla todella hienona juttuna. Eihän tuo nyt ollut kuin testi tosiaankin, mutta kyllähän kyse oli hieman laajemmasta jutusta. Kun Kimi teki Ferrari-sopimuksen, niin väittäisin että siinä kylvettiin suomalaisen autourheiluhistorian suurimman ja hienoimman tarinan menestyksen siemenet. Sen vahvistaa juurikin seikat että a)Kimi on tällä sopimuksella urheilumaailman toiseksi kovapalkkaisin mies ja b)Kimi korvaa F1-historian kaikkien aikojen menestyneimmän kuskin kaikkien aikojen menestyneimmässä ja legendaarisemmassa tiimissä.

Kysyisinkin sitten arvon raadilta, että mikä olisi oikeasti merkityksellinen juttu? Minä kun olen kuvitellut että foorumilla olisi autourheilufaneja, eikä vain esim. IS:n keskustelupalstan täyttävien kyynikoiden tapaisia valittajia.

Paljonhan tässä maassa hypetetään turhaa, se on totta. Mutta nyt hypetykseen on syytä. Tämä on todella kova juttu.

WebSlave

Trackman
Miss Piggy sanoi:
Jotenkin se on hassua, että koko Maikkarin tiimi hehkuttaa jossain radan varressa, kun Kimi ajaa ekaa testiä. :eek: Mun mielestä siinä ei vaan ole mitään ihmeellistä. Eivät ne ole Kimin testejä seuranneet koskaan ennenkään tuolla tavalla.
Sepä se. Ei Maikkarin ole tarvinnut maksullista kanavapakettiakaan aikaisemmin markkinoida. Ennakkohehkutuksella nostatetaan F1-huumaa, joka taas näkyy tilaajamäärissä.

Faustus

Well-known member
Räikkösellä tänään vaihteiston kanssa ongelmia vain 9 kierroksen jälkeen. (f1grandprix.it)

patriot

Foorumin senaattori
pmv sanoi:
Vissiiin sitä jotenkin kuuluu paitsioon tai oppositioon kun jotenkin pitää tuota Kimin ensitestiä Ferrarilla todella hienona juttuna. Eihän tuo nyt ollut kuin testi tosiaankin, mutta kyllähän kyse oli hieman laajemmasta jutusta. Kun Kimi teki Ferrari-sopimuksen, niin väittäisin että siinä kylvettiin suomalaisen autourheiluhistorian suurimman ja hienoimman tarinan menestyksen siemenet. Sen vahvistaa juurikin seikat että a)Kimi on tällä sopimuksella urheilumaailman toiseksi kovapalkkaisin mies ja b)Kimi korvaa F1-historian kaikkien aikojen menestyneimmän kuskin kaikkien aikojen menestyneimmässä ja legendaarisemmassa tiimissä.

Kysyisinkin sitten arvon raadilta, että mikä olisi oikeasti merkityksellinen juttu? Minä kun olen kuvitellut että foorumilla olisi autourheilufaneja, eikä vain esim. IS:n keskustelupalstan täyttävien kyynikoiden tapaisia valittajia.

Paljonhan tässä maassa hypetetään turhaa, se on totta. Mutta nyt hypetykseen on syytä. Tämä on todella kova juttu.
Olen samaa mieltä! Tää on suuri juttu ja ehkä todellakin suurin juttu koskaan. Itse en ole koskaan mitään tallia intohimoisesti kannattanut, vaikka McLarenin touhut on eniten kiinnostanut sattuneesta syystä. Mutta Ferrari on legenda ja Kimi on todellakin tekemässä historiaa monellakin rintamalla. :thumbup: :ahem: