Balthazar
Luonnollisesti.
No eihän se ole. Aloin vain miettimään, onko tuossa muutamien F1-insiderien Massa-hypetyksessä mitään perää.
Ei ole. Kimi on aika-ajoissa 0,2-0,6 sekuntia nopeampi. Näin on näreet.Mr Natural sanoi:No eihän se ole. Aloin vain miettimään, onko tuossa muutamien F1-insiderien Massa-hypetyksessä mitään perää.
Pelkillä aika-ajoilla ei kisoja voiteta. Mutta se on totta, että Kimi on nopea kyllä.Hurmurisija sanoi:Ei ole. Kimi on aika-ajoissa 0,2-0,6 sekuntia nopeampi. Näin on näreet.
Tarkoittaako tuo nyt sitä, että Kimi olisi keskimäärin neljä kybää edellä? Kyllä itse kallistuisin vähän maltillisimpiin eroihin.Hurmurisija sanoi:Ei ole. Kimi on aika-ajoissa 0,2-0,6 sekuntia nopeampi. Näin on näreet.
Kyllä. Perustan näkemykseni siihen, että en usko pappa-Schumin olleen viime kausina enää parhaimmillaan ja Massa hävisi nopeudessa hänellekin. Turpiin tulee siis Kimiltäkin.Valde sanoi:Tarkoittaako tuo nyt sitä, että Kimi olisi keskimäärin neljä kybää edellä? Kyllä itse kallistuisin vähän maltillisimpiin eroihin.
Eikös Massa kuitenkin loppukaudesta ollut ihan Schumin kantapäillä? Muistaakseni Schumi voitti aika-ajot 12-6.Hurmurisija sanoi:Kyllä. Perustan näkemykseni siihen, että en usko pappa-Schumin olleen viime kausina enää parhaimmillaan ja Massa hävisi nopeudessa hänellekin. Turpiin tulee siis Kimiltäkin.
Ei minusta. Esim. Japanissa Massa ennätti paalulle 0.1 sekuntia ennen Schumia, mutta tulikin sitten kisassa 5 kierrosta aikaisemmin varikolle. Turkissa tilanne näytti samanlaiselta; MS oli toisella aika-ajojaksolla 1.2 sekuntia Massaa nopeampi, mutta jäi viimeisessä osiossa Massan taakse. Bensakuormat jäivät arvailujen varaan turva-auton (14. kierros) takia.Valde sanoi:Eikös Massa kuitenkin loppukaudesta ollut ihan Schumin kantapäillä? Muistaakseni Schumi voitti aika-ajot 12-6.
Riippuu bensakuormasta. Massa ajaa aina kevyellä...Hurmurisija sanoi:Ei ole. Kimi on aika-ajoissa 0,2-0,6 sekuntia nopeampi. Näin on näreet.
Herb sanoi:Ainoa etu mikä Massalla on, on se että se ajaa jo toista kautta kisakuskina ja kaikenkaikkiaan kolmatta kautta Ferrarilla. Kimi taas on tulokas joka vasta opettelee tuntemaan talon tapoja, ihmisiä, autoa, renkaita jne.
Eli olet sitä mieltä että Massalle auto ja renkaat ovat tuttuja/vanhoja asioita tällä kaudella. Minusta tuo ei ole mielipide juttu, vaan rehti fakta että olet väärässä. Toki tällä ei ole väliä, mutta ihmettelen vain että oletko tuosta asiasta tuota mieltä kun totuus on toinen ja jokaisen tiedossa..Miss Piggy sanoi:Mä olen Herbin kanssa samaa mieltä.
Juurikin näin, itse veikkaan että ero olisi puoli sekuntia jos toleranssiksi myönnetään kymmenys suuntaansa..Hurmurisija sanoi:Kimi on aika-ajoissa 0,2-0,6 sekuntia nopeampi. Näin on näreet.
En kyllä usko, että Massalta ykköskuskin suorituksia odotetaan muualla kuin Brasiliassa. Kyllä Massa on selvempi kakkoskuski kun, mitä Montoya oli laarenilla. Puhun siis lähtöasetelmista en arvioi ajokykyjä.trotwood sanoi:Viime kaudella Massa hyötyi myös luultavasti siitä, että sai olla "turvallisesti" altavastaajana koko kauden, joten myös hän on siinä mielessä uuden tilanteen edessä, että nyt pitäisi pystyä oikeasti ottamaan se ykköskuskin viitta tarvittaessa hartioilleen ja ajaa mestaruudesta. Paineet ovat luonnollisesti kertaluokkaa suuremmat, kun enää ei riitä, että väläyttelee siellä täällä ja päihittää tallikaverinsa, vaan nyt pitää pystyä maksimisuoritukseen käytännössä jokaisessa aika-ajossa ja kisassa. Saa nähdä miten brassin pää kestää.
Eli olen sitä mieltä, että Ferrarin työskentelytavat, henkilöstö jne. ovet tuttuja Massalle. Kellekään ei voi uusi auto ja uudet renkaat olla tuttuja.:jaska: Mutta Herb ei tuossa sun lainauksessa puhunut mitään uudesta autosta ja renkaista. Eli olen samaa mieltä tuon lainauksen kanssa.Oberfeldwebel sanoi:Eli olet sitä mieltä että Massalle auto ja renkaat ovat tuttuja/vanhoja asioita tällä kaudella. Minusta tuo ei ole mielipide juttu, vaan rehti fakta että olet väärässä. Toki tällä ei ole väliä, mutta ihmettelen vain että oletko tuosta asiasta tuota mieltä kun totuus on toinen ja jokaisen tiedossa..
Yleensä näiden kommentien heittäjät ovat parin ensimmäisen kisan jälkeen sitä mieltä, että Kimi on lyöty jne. Kun ei tulosta tulekkaan selkeästi surkeeseen tallitoveriin nähden!Oberfeldwebel sanoi:Eli olet sitä mieltä että Massalle auto ja renkaat ovat tuttuja/vanhoja asioita tällä kaudella. Minusta tuo ei ole mielipide juttu, vaan rehti fakta että olet väärässä. Toki tällä ei ole väliä, mutta ihmettelen vain että oletko tuosta asiasta tuota mieltä kun totuus on toinen ja jokaisen tiedossa..
Ja vielä toistan itseäni, talon tavat ja ihmiset todellakin ovat Kimille uusia toisin kuin Massalle. Tämä lienee myös fakta, jos vertailuaikana on vuosi/puoli vuotta.
Juurikin näin, itse veikkaan että ero olisi puoli sekuntia jos toleranssiksi myönnetään kymmenys suuntaansa..
Lainasin herbiä näin:Miss Piggy sanoi:Eli olen sitä mieltä, että Ferrarin työskentelytavat, henkilöstö jne. ovet tuttuja Massalle. Kellekään ei voi uusi auto ja uudet renkaat olla tuttuja.:jaska: Mutta Herb ei tuossa sun lainauksessa puhunut mitään uudesta autosta ja renkaista. Eli olen samaa mieltä tuon lainauksen kanssa.
Ja tässäkö ei sinun mielestä mainita autosta ja renkaista mitään? :yuck:herb sanoi:Ainoa etu mikä Massalla on, on se että se ajaa jo toista kautta kisakuskina ja kaikenkaikkiaan kolmatta kautta Ferrarilla. Kimi taas on tulokas joka vasta opettelee tuntemaan talon tapoja, ihmisiä, autoa, renkaita jne.
Eikö fakta ole se minkä mainitsin, eli auto ja renkaat ovat uudet niin Kimille kuin Massallekin. Ok, Massa pääsi testaamaan autoja ja renkaita ennen joulu/Kimiä, mutta uusia ne oli molemmille. Ja tämä on fakta! :jaska:Misa1 sanoi:Mutta on ihan turha väittää faktana sellaista mikä ei ole faktaa! Massalla on etu tallin tuntemiseen nähden. Jopa kalustoon nähden! Massa on testannut renkaita ja verrannut niiden tuntumaa sekä vanhalla että uudella autolla! Vanhalla autolla jopa viime vuonna! Eiköhän tuo selkeä fakta puhu puolestaan! Muusta ei jaksa edes vääntää!
:alppu:
Kyllä asia on juuri noin. On Luonnollista että Massalla on paremmat mahdollisuudet kuskien välisessä kilpailussa sesongin ensimäisissa kisoissa.Misa1 sanoi:Mutta on ihan turha väittää faktana sellaista mikä ei ole faktaa! Massalla on etu tallin tuntemiseen nähden. Jopa kalustoon nähden! Massa on testannut renkaita ja verrannut niiden tuntumaa sekä vanhalla että uudella autolla! Vanhalla autolla jopa viime vuonna! Eiköhän tuo selkeä fakta puhu puolestaan! Muusta ei jaksa edes vääntää! :alppu:
Olisiko helpompaa ajatella niin, että Citroenin auton omistajana on jo pari vuotta huristellut tuolla merkillä ja joku on vasta hankkinut äskettäin Citroenin ja ajotuntuma on varmasti outo kuin sen kokeneen omistajan, vaikka malli hieman uudistuukin, silti vanhalla omistajalla on jo tuntumaa edellisistä kuin sillä uudella omistajalla? Kokeile piruuttasi hypätä Citroen-merkistä Mazdaan, niin varmasti on ihan eri ajotuntuma ja vaatii totuttelua. Eikö niin?Oberfeldwebel sanoi:Eikö fakta ole se minkä mainitsin, eli auto ja renkaat ovat uudet niin Kimille kuin Massallekin. Ok, Massa pääsi testaamaan autoja ja renkaita ennen joulu/Kimiä, mutta uusia ne oli molemmille. Ja tämä on fakta! :jaska:
Ok.Thunder sanoi:Olisiko helpompaa ajatella niin, että Citroenin auton omistajana on jo pari vuotta huristellut tuolla merkillä ja joku on vasta hankkinut äskettäin Citroenin ja ajotuntuma on varmasti outo kuin sen kokeneen omistajan, vaikka malli hieman uudistuukin, silti vanhalla omistajalla on jo tuntumaa edellisistä kuin sillä uudella omistajalla? Kokeile piruuttasi hypätä Citroen-merkistä Mazdaan, niin varmasti on ihan eri ajotuntuma ja vaatii totuttelua. Eikö niin?
Kiitos herätyksestä. Mutta juu, tuosta autosta ja renkaista en ole siis samaa mieltä, mutta kaikesta muusta kyllä. Ja auton kehityksestä varmasti myös muuten Massa jotain tietää edelliseltä vuodelta, joten siltä osin olen sama mieltä myöskin.Oberfeldwebel sanoi:Ja tässäkö ei sinun mielestä mainita autosta ja renkaista mitään? :yuck:
Herätys Rouva!
Kohta paukkuu rataennätykset. :ahem:Minardi fani sanoi:Kimi tänään uuden F2007 rattiin!! :ahem: