Niin tai sitten Stepneytä vituttaa kun mies ei päässyt Brawniksi Brawnin paikalle. Avainhenkilöistä Brawnin ja Byrnen lähtö on jo kauan sitten ennustettu. Ja kun Schumi lopetti, niin siinä oli heille hyvä paikka ottaa henkeä loistavan menestyksen jälkeen.Juzo sanoi:Taitaa olla Ferrarin ilmapiiri aika kylmä ja etäinen kun kaikki avainhenkilöt jättävät tallin.
http://www.f1-forum.fi/vb/profile.php?do=editlistDaSilva sanoi:Harmi kun ei o ignorenappia, ei tarvis lukea noita Rossetin säälittäviä provoja.
Njoo, ei tainnu Sumi enää olla ihan parhaalla tasollaan, ainakaan joka kisassa. Ja mikä se semmonen Dream-Team on, missä Massa ajelee ykköskuskin persettä nuollen...:tongue:jupla sanoi:On muistettava, että vaikka oli "dream-team" kasassa, ei kahteen vuoteen tullut Ferrarille mitään mestaruuksia. Muutoksiahan semmoinen meno lykkää!
patriot sanoi:Niin tai sitten Stepneytä vituttaa kun mies ei päässyt Brawniksi Brawnin paikalle. Avainhenkilöistä Brawnin ja Byrnen lähtö on jo kauan sitten ennustettu. Ja kun Schumi lopetti, niin siinä oli heille hyvä paikka ottaa henkeä loistavan menestyksen jälkeen.
On muutenkin käytännössä mahdottomuus hallita F1:ä montaa vuotta peräkkäin, aina nousee joku muu talli kärkeen. Muuten sarjassa olisi nähty pidempiäkin dominointijaksoja. Tuosta pitää huolen ainakin ihmisten vanheneminen/vaihtuminen, sääntömuutokset, voittamiseen tottuminen.. Tuo 5 vuoden jakso oli jo käsittämätön pitkä, vaikka Bernie halusikin Ferrarin (ja Schumin) voittavan niin bisneksen nimissä haluttiin tuosta tehdä loppu kaudeksi 2005 sääntömuutoksin. Siltä tuo ainakin vaikuttaa jälkeenpäin..formulastara sanoi:Njoo, ei tainnu Sumi enää olla ihan parhaalla tasollaan, ainakaan joka kisassa. Ja mikä se semmonen Dream-Team on, missä Massa ajelee ykköskuskin persettä nuollen...:tongue:
Jos halusivat tehdä lopun tuosta dominointijaksosta tuolla sääntömuutoksella, niin miksi FIA testautti noita sääntöjä Ferrarilla? Itseasiassa testauttivat vielä yleisen testikiellon aikana 2004..DaSilva sanoi:Tuo 5 vuoden jakso oli jo käsittämätön pitkä, vaikka Bernie halusikin Ferrarin (ja Schumin) voittavan niin bisneksen nimissä haluttiin tuosta tehdä lopu kaudeksi 2005 sääntömuutoksin. Siltä tuo ainakin vaikuttaa jälkeenpäin..
Mistä mä tiedän..Ferrari ei kuitenkaan kulkenut 2005 ja se oli sarjan "pelastus".Rusina sanoi:Jos halusivat tehdä lopun tuosta dominointijaksosta tuolla sääntömuutoksella, niin miksi FIA testautti noita sääntöjä Ferrarilla? Itseasiassa testauttivat vielä yleisen testikiellon aikana 2004..
Itse tapahtumien aikaan vaikutti siltä, että Ferrarin voittokone yritetään pitää käynissä FIA:n toimesta.DaSilva sanoi:On muutenkin käytännössä mahdottomuus hallita F1:ä montaa vuotta peräkkäin, aina nousee joku muu talli kärkeen. Muuten sarjassa olisi nähty pidempiäkin dominointijaksoja. Tuosta pitää huolen ainakin ihmisten vanheneminen/vaihtuminen, sääntömuutokset, voittamiseen tottuminen.. Tuo 5 vuoden jakso oli jo käsittämätön pitkä, vaikka Bernie halusikin Ferrarin (ja Schumin) voittavan niin bisneksen nimissä haluttiin tuosta tehdä lopu kaudeksi 2005 sääntömuutoksin. Siltä tuo ainakin vaikuttaa jälkeenpäin..
Aivan, ja varmaan myös haastajia kun periaatteessa kaikki aloittavat kehitystyön alusta. Vähän kuin safety car tulisi kisassa radalle ja tasoittaisi minuutin eron puoleen sekuntiin. Nopeimmat ehtii varikolle ja hyötyy tilanteesta.Rusina sanoi:Dasilva
Sääntöuudistukset hyödyntävät aina niitä eniten jotka kykenevät parhaiten sopeutumaan
Ei, se muutettiin siksi, että koko tunniksi saataisiin nähtävää.panche sanoi:eikos se 12 kierroksen aika-ajosaanto muutettu juuri ferrarin ylivoiman vuoksi? miksi emme voi palata siihen? oi miksi??
Enäänpä ei varikollakaan saa tulla...DaSilva sanoi:Aivan, ja varmaan myös haastajia kun periaatteessa kaikki aloittavat kehitystyön alusta. Vähän kuin safety car tulisi kisassa radalle ja tasoittaisi minuutin eron puoleen sekuntiin. Nopeimmat ehtii varikolle ja hyötyy tilanteesta.
Jokatapauksessa Ferrarilla testattiin noita sääntöjä testikiellon aikana joten heille annettiin tuossa etulyöntiasema..DaSilva sanoi:Aivan, ja varmaan myös haastajia kun periaatteessa kaikki aloittavat kehitystyön alusta. Vähän kuin safety car tulisi kisassa radalle ja tasoittaisi minuutin eron puoleen sekuntiin. Nopeimmat ehtii varikolle ja hyötyy tilanteesta.
Onkohan Sauber katkera jostain vai mihin hän perustaa tämän väitteensä? Toki jokainen tietää, että Alonso on kova kuljettaja, ei hän muuten olisi kaksinkertainen mestari. Mutta luulisi Sauberin tietävän, ettei se mitenkään heikennä Kimin tasoa, kun seuraavassa lauseessa hän jo toteaa, että saako McLaren rakennettua Alonsolle riittävän luotettavan auton. Eli siirtää painon lopulta kuitenkin kalustoon, joka on selkeästi ollut Kimin kompastuskivi mestaruuden saavuttamisessa.Peter Sauber: Räikkönen ei ole Alonson tasolla
6.2.2007 22:58
Kimi Räikkösen entinen työnantaja Peter Sauber pitää Fernando Alonsoa tämän hetken parhaana F1-kuljettajana.
- Alonsolla ei ole ainoastaan Räikkösen nopeus, vaan myös Michael Schumacherin täydellisyys ja kilpailuälykkyys. Kimillä ei mielestäni ole niitä ominaisuuksia, Sauber sanoo sveitsiläisessä Motorsport Aktuell -lehdessä.
Pitkään omaa F1-tallia pyörittänyt Sauber veikkaa, että Alonso voittaa tänä vuonna kolmannen peräkkäisen maailmanmestaruutensa.
- Alonso voi olla menestyksen avain McLarenille. Kysymysmerkkinä on se, saavatko he rakennettua riittävän luotettavan auton.
Sauber sanoo myös olleensa pettynyt Giancarlo Fisichellan suorituksiin Renault`lla. Hän uskoo, että Renault`n leirissä tullaan tänä vuonna kaipaamaan McLarenille loikannutta Alonsoa.
IS / Janne Aittoniemi
Ei noihin Sauberin kommentteihin kannata paljoa kiinnittää huomiota. Kun oli vielä enemmän mukana kilpailutoiminnassa, oli yleinen mielipide, että hänestä oli enemmän harmia kuin hyötyä. Kysykää vaikka Salon Mikalta.Misa1 sanoi:Onkohan Sauber katkera jostain vai mihin hän perustaa tämän väitteensä? Toki jokainen tietää, että Alonso on kova kuljettaja, ei hän muuten olisi kaksinkertainen mestari. Mutta luulisi Sauberin tietävän, ettei se mitenkään heikennä Kimin tasoa, kun seuraavassa lauseessa hän jo toteaa, että saako McLaren rakennettua Alonsolle riittävän luotettavan auton. Eli siirtää painon lopulta kuitenkin kalustoon, joka on selkeästi ollut Kimin kompastuskivi mestaruuden saavuttamisessa.
J:jaska:
Njoo, muistelen Sauberin ennenkin dissanneen Kimsteriä rivien välistä satunnaisesti. Voi olla jotain hampaankolossa. Sillä eihän nyt kukaan tosissaan sano että "Alonsolla ei ole ainoastaan Räikkösen nopeus, vaan myös Michael Schumacherin täydellisyys ja kilpailuälykkyys." Niinkuin Lonsolla tai Maikkelilla nyt muka olis Kimsterin nopeus. Heh, ei lähellekään...Misa1 sanoi:Onkohan Sauber katkera jostain vai mihin hän perustaa tämän väitteensä?