Kimi Ferrarille? (Nelonen&IS)

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
Calvin sanoi:
Toiseksi, mikä DC:n alisuoriutuminen? Mikäs väite tämä on, mihin perustuu? Ilmeisesti perustuu siihen varsin yleiseen käsitykseen että DC ajoi ennen Imolaa "oikealla tasollaan" jonka jälkeen notkahti. Tämä oletus on voimassa tietysti siksi että McLarenin auto näyttäisi paremmalta kuin olikaan ja Kimi huonommalta.

Vertaus Kimin ja Sumin välillä on selvä: Kimillä 3. paras (tai huonompi auto), Sumilla paras. Tulos: lähes tasapeli ja voitto Sumille ainoastaan paremman luotettavuuden turvin. Ei ole mitään epäselvää kumpi on parempi kuljettaja. Ei pienintäkään kysymystä.
:D Johan on villiä tekstiä. Pari kommenttia mitä nyt tulee mieleen on:

Davidin alisuoriutuminen: DC aloitti kauden oikein hyvin, jos ajatellaan kisasuorituksia, ei aika-ajoja. Vain epäonni esti häntä saamasta kahta voittoa ja vielä palkintosijaa Malesiasta. Miehen olisi pitänyt pystyä parempiin kisasuorituksiin Imolan jälkeen. Hävisi Kimille loppupisteissä huimat 40 pistettä, vaikka aloittivat kauden yhtä hyvin. Kyllä siinä voi siten DC:n kohdalla puhua notkahduksesta.

"Kimin rivi osoittaa että hän paransi kauden toisella puoliskolla siitä huolimatta että auto oli koko ajan vähemmän kilpailukykyinen."

- Siis mitä?? Mäkkikö oli koko ajan vähemmän kilpailukykyinen? Muistelenpa Kimin sanoneen, että auto päinvastoin parani kauden loppua kohti. Ron Denniskin harmitteli, että MP17/D:tä sanottiin vanhentuneeksi, vaikka kehitys eteni kauden mittaan.

Shumi voitti Kimin vain paremman luotettavuuden turvin? Tuskin totuus on näin yksinkertainen. Schumi oli viime kaudella monissa kisoissa kehno, mutta kaikkia syitä emme tiedä. Meillä ei ole tietoa onko Schumilla ollut esim. henkisiä ongelmia (vaikuttiko äidin kuolema tms) tai oliko hän yksinkertaisesti vain väsynyt kisaruljanssiin. Kimillä ei 10 vuotta nuorempi ikä ainakaan vaikuta heikentävästi mitä suorituskykyyn tulee.

"Yksinkertaisesti tiivistäen: autojen suorituskyvyn ero oli niin suuri, että ei ole oletettavaa että Schumacher olisi koskaan kyennyt haastamaan mestaruudesta MP4-17D:llä. Ts. Schumacher ei ole koskaan ajanut sillä tasolla kuin mitä Kimi ajoi 2003. Piste."

- Aika hurja väite. Et pysty todistamaan tuollaista yhden kauden perusteella. Eikä niiden autojen suorituskyky ollut valovuosien päässä toisistaan. Ei tässä lajissa menesty jos auto ei ole kilpailukykyinen. Mitenkään väheksymättä Kimin kautta, joka oli tasaisin kaikista kuskeista.
 
Viimeksi muokattu:

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Ferrari 4ever sanoi:
ps. Jokainen on omalla tavallaan objektiivinen. Minun näkökulmastani katsottuna Räikkönen ei ole ajanut urallaan yhtään kilpailua, jolla hän pääsisi edes lähelle Schumacherin menneitä väläytyksiä. Kun Kimittäjä kykenee ajamaan tehottomammalla kaaralla 5-sekuntia nopeampia kierrosaikoja kuin kukaan muu (tallikaveri mukaan luettuna) niin palataan asiaan.
niinno, kaikilla ei olekaan tallin yksimielistä tukea ja ylivoimaista kalustoa tallikaveriin verrattuna :D
Mutta totta, jokaiselle tuo objektiivisuus tarkoittaa hieman eri asiaa...
En sentään allekirjoita Calvinin tekstiä, omasta mielestäni kimin kausi 03 oli hyvä, omasta mielestäni jopa samaa tasoa Schumacherin kanssa... se kumpi ajoi paremmin taas nähdään siitäkin kumpi voitti mestaruuden.
(no joo, Kimillä ehkä antoi hieman tasoitusta kalustossa)
mutta kaikenkaikkiaan oma mielipide on se, että kukaan muu tuosta joukosta ei olisi pystynyt vastaavassa tilanteessa ajamaan yhtään paremmin Miikkailia vastaan...
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Mera sanoi:
"Kimin rivi osoittaa että hän paransi kauden toisella puoliskolla siitä huolimatta että auto oli koko ajan vähemmän kilpailukykyinen."

- Siis mitä?? Mäkkikö oli koko ajan vähemmän kilpailukykyinen? Muistelenpa Kimin sanoneen, että auto päinvastoin parani kauden loppua kohti. Ron Denniskin harmitteli, että MP17/D:tä sanottiin vanhentuneeksi, vaikka kehitys eteni kauden mittaan.
Luulen että tuota tarkoitettiin sillä että suhteessa muihin MP4-17D:n suorituskyky kärsi kauden aikana... Williams ja Ferrari alkoivat alkukauden hapuilun jälkeen parantamaan tosissaan vauhtia, mäcillä parannusta myös tapahtui mutta ei niin paljoa kuin muilla...
kauden alussa MP4-17D oli erittäin suorituskykyinen, aina kesään asti voi jopa sanoa... sitten kun katselee loppukautta niin Indyä lukuun ottamatta oltiin koko ajan jäljessä joko Ferrarille tai Williamsille...
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
En tiedä menisinkö ihan näin pitkälle mutta paremmin Sumi ei ainakaan koskaan ole parhaimmillaankaan ajanut.
Juu, ja Nick Heidfeld on melkein yhtä hyvä kuski kuin Schumi. Voisi sanoa, että viime kautta lukuunottamatta Schumin kaikki F-1 kaudet (ehkä kahta ekaa lukuunottamatta) kestävät vertailun Räkän viime kauteen (tutustu tilastoihin niin viisastut). Ja moni Schumin kausi menee Räkän ohi, jos asiantuntijoita ja entisiä kuljettajia on uskominen (Rosberg, Lehto jne.).

Huvittavinta väitteessäsi on, että et esitä sitä millään varauksella, vaan täysin faktuaalisena asiana. Hyvä, että meidän Kimi-fanimme "tietävät" ettei Schumi ole koskaan ajanut Kimiä paremmin vaikka maailmalla asiantuntijat uskovat, että asia on suunnilleen päinvastoin.

Seuraava väite on kutakuinkin yhtä perusteltu kuin Observerin esittämä: "Kukaan formula ajaja ei ole koskaan ajanut paremmin kuin Kimi viime kaudella". Tai: "Senna ainakaan ei koskaan ajanut paremmin kuin Kimi viime kaudella". Tämätyylisten absurdien väitteiden sijasta olisi asiallista keskustella, onko Kimi ajanut paremmin viime kaudella kuin Fernando Alonso (tai jopa Mark Webber).
------------------

Mclarenin nopeus viime vuonna pysyi suht hyvänä loppuun saakka. Useimmilla radoilla Macci oli Ferraria ja Williamsia jäljessä. Kehitystyön hidasta etenemistä auttoi Michelinien hurja kehitys, joiden avulla alussa surkea Williams pystyi tekemään jättiharppauksen eteenpäin, koska sen kehitystyö eteni hyvin. Vaikka Mclarenilla ei monessa kisassa ollut paras auto, voidaan ajatella, että se oli Ferraria nopeampi tai suunnilleen yhtä nopea Malesiassa, Brasiliassa, Nyrrellä, Monacossa, Magny Coursissa, Hockenhaimissa ja Indianapolisissa.

Näitä päättelen tietenkin kuljettajien suorituksista. Muutamien kymmenyksien eroista käytävää keskustelua ei voi ratkaista millään "kehitystyö näytti pysähtyneeltä" argumenteilla. Siihenkin voidaan vastata, että kehitystyön heikkous korvaantui oleellisesti renkaiden voimasuhteiden muutoksella Imolan jälkeen.

Näille "Kimi on kaikkien aikojen paras formulakuski" intoilijoille voi sanoa, että tasainen kamppailu Nick Heidfeldia vastaan ensimmäisenä vuotena sekä vielä edelliskauden lopussa ja viime kauden alussa Davidia vastaan kärsitty viiden kisan tappioputki (aika-ajoissa ja osaksi voimasuhteina kisassa) ei viittaa siihen. Huomioitavaa tässä on se, että Kimi pysyi noissa kisoissa ihan samalla tasolla kuin niitä ennen ja niiden jälkeen, notkahtamatta mihinkään. Kenties Räikkösestä tulee vielä yksi F1:sten kaikkien aikojen suurista, mutta tässä vaiheessa Kimistä kannattaa vain puhua yhtenä nykyajan parhaista formulakuskeista.
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Valde sanoi:
Voisi sanoa, että viime kautta lukuunottamatta Schumin kaikki F-1 kaudet (ehkä kahta ekaa lukuunottamatta) kestävät vertailun Räkän viime kauteen (tutustu tilastoihin niin viisastut). Ja moni Schumin kausi menee Räkän ohi, jos asiantuntijoita ja entisiä kuljettajia on uskominen (Rosberg, Lehto jne.).

Huvittavinta väitteessäsi on, että et esitä sitä millään varauksella, vaan täysin faktuaalisena asiana. Hyvä, että meidän Kimi-fanimme "tietävät" ettei Schumi ole koskaan ajanut Kimiä paremmin vaikka maailmalla asiantuntijat uskovat, että asia on suunnilleen päinvastoin.

Seuraava väite on kutakuinkin yhtä perusteltu kuin Observerin esittämä: "Kukaan formula ajaja ei ole koskaan ajanut paremmin kuin Kimi viime kaudella".
Kerropas Valde milloin Keke ja JJ on verranneet Kimin viime kautta Suumahherin ajamiin kausiin kun on mennyt tuollainen vertailu aivan ohi silmien/korvien. Vaikka joku linkki tähän paikkaan. Vai faktuaalisena asiana hohhoijaa. Esitin mielipiteen mutta sinä toki saat tulkita sitä ihan niinkuin huvittaa ja mitähän tämä sinun oma vaahtoamisesi sitten on? Missä olen sanonut että KUKAAN formula-ajaja ei ole ajanut koskaan paremmin kuin Kimi vuonna 2003. Tuossa lainaamassasi kommentissa viittasin vain ja ainoastaan Kerpenin kusettajaan. Toisinkuin ehkä luulet F1 ei alkanut siinä vaiheessa kun Suuri ja Mahtava Michael Schumacher aloitti ajamisen. Itse pidän esimerkiksi sekä Sennaa että Prostia Kerpenin huijaripoikaa parempina kuskeina jolloin Sumivertaus ei tee Kimistä vielä läheskään kaikkien aikojen parasta.
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observer sanoi:
Kerropas Valde milloin Keke ja JJ on verranneet Kimin viime kautta Suumahherin ajamiin kausiin kun on mennyt tuollainen vertailu aivan ohi silmien/korvien. Vaikka joku linkki tähän paikkaan. Vai faktuaalisena asiana hohhoijaa. Esitin mielipiteen mutta sinä toki saat tulkita sitä ihan niinkuin huvittaa ja mitähän tämä sinun oma vaahtoamisesi sitten on? Missä olen sanonut että KUKAAN formula-ajaja ei ole ajanut koskaan paremmin kuin Kimi vuonna 2003. Tuossa lainaamassasi kommentissa viittasin vain ja ainoastaan Kerpenin kusettajaan. Toisinkuin ehkä luulet F1 ei alkanut siinä vaiheessa kun Suuri ja Mahtava Michael Schumacher aloitti ajamisen. Itse pidän esimerkiksi sekä Sennaa että Prostia Kerpenin huijaripoikaa parempina kuskeina jolloin Sumivertaus ei tee Kimistä vielä läheskään kaikkien aikojen parasta.
Lehto sanoi viime vuonna jossain kisassa, että Kimin ajo alkaa olla jo lähellä Schumin tasoa, ellei jo ole. Kekellä ei ole ihan suoraa kommenttia tähän asiaan, mutta monissa kolumneissaan hän on auliisti antanut tunnustusta Schumille aikansa ehdottomana formulakuninkaana. Näin ajattelivat myös kaikki Schumin tallitoverit Iltalehden f1-liitteen haastatteluissa.

Hyppäykseni Schumacherista muihin kuljettajiin oli harkittu, koska ketään toista ei ole perusteltua pitää merkittävästi Schumia parempana; tai ainakin sellainen olisi puhdasta arvelua. No, sinä et pidä Kerpenin poikaa Sennaa tai Prostia prempana kuljettajana. Suurin osa asiantuntijoista pitää Schumia ainakin Sennan tasoisena ja Prostia parempana. Sangen mielenkiintoista olisi tietää mistä syystä Prostia tulisi pitää Schumacheria parempana kuljettajana.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Observerin kommentti:

"En tiedä menisinkö ihan näin pitkälle mutta paremmin Sumi ei ainakaan koskaan ole parhaimmillaankaan ajanut."

Eikös tuo ole aika ehdoton kommentti? Luin sen niinkuin se oli kirjoitettu.
 

General FUp

Well-known member
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
1088
Sijainti
tSadi
Observer sanoi:
Kerropas Valde milloin Keke ja JJ on verranneet Kimin viime kautta Suumahherin ajamiin kausiin kun on mennyt tuollainen vertailu aivan ohi silmien/korvien. Vaikka joku linkki tähän paikkaan. Vai faktuaalisena asiana hohhoijaa. Esitin mielipiteen mutta sinä toki saat tulkita sitä ihan niinkuin huvittaa ja mitähän tämä sinun oma vaahtoamisesi sitten on? Missä olen sanonut että KUKAAN formula-ajaja ei ole ajanut koskaan paremmin kuin Kimi vuonna 2003. Tuossa lainaamassasi kommentissa viittasin vain ja ainoastaan Kerpenin kusettajaan. Toisinkuin ehkä luulet F1 ei alkanut siinä vaiheessa kun Suuri ja Mahtava Michael Schumacher aloitti ajamisen. Itse pidän esimerkiksi sekä Sennaa että Prostia Kerpenin huijaripoikaa parempina kuskeina jolloin Sumivertaus ei tee Kimistä vielä läheskään kaikkien aikojen parasta.
Pöh, Kimi on suorastaan surkea ajaja ja vielä huijaakin kaikkia huonommin vaikka parhaansa yritää. Umpisurkea märkäkorva :yuck:
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Valde sanoi:
Suurin osa asiantuntijoista pitää Schumia ainakin Sennan tasoisena ja Prostia parempana. Sangen mielenkiintoista olisi tietää mistä syystä Prostia tulisi pitää Schumacheria parempana kuljettajana.
Kuinka voit pitää Schumacheria Prostia parempana kun eivät koskaan ole samassa tallissa ajaneet ja yhteisillä F1-vuosillaankin eläköityvä Prost ajoi paremmin kuin nuori Schumacher :frank:

Lisäksi jos kuljettajia Prost, Senna ja Schumacher pidetään 80-90 lukujen parhaina, niin on selvää että kengäntekijän saavuttamat meriitit ovat suurempia kun ei ole niin paljon tarvinnut meriittejä jakaa muiden kanssa :frank:
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
J.Heldenview sanoi:
Kuinka voit pitää Schumacheria Prostia parempana kun eivät koskaan ole samassa tallissa ajaneet ja yhteisillä F1-vuosillaankin eläköityvä Prost ajoi paremmin kuin nuori Schumacher :frank:

Lisäksi jos kuljettajia Prost, Senna ja Schumacher pidetään 80-90 lukujen parhaina, niin on selvää että kengäntekijän saavuttamat meriitit ovat suurempia kun ei ole niin paljon tarvinnut meriittejä jakaa muiden kanssa :frank:
Ehkäpä samasta syystä miksi sinä pystyt pitämään muita kuljettajia esimerkiksi Schumia parempana, vaikka eläköityvä Schumacher ajaa heitä paremmin?

Aikaisempiin viesteihin viitaten, nykyisellä pistelaskutavalla M. Schumacher olisi ollut jaetulla MM-kakkossijalla Ricardo Patresen kanssa ensimmäisellä kokonaisella F1-kaudellaan vuonna 1992 . Taakse jäi eräs Ayrton Senna uudella ja vanhalla pistelaskulla. Aika hyvin kaudella, jolloin Williams oli täysin ylivoimainen.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Juhis sanoi:
Ehkäpä samasta syystä miksi sinä pystyt pitämään muita kuljettajia esimerkiksi Schumia parempana, vaikka eläköityvä Schumacher ajaa heitä paremmin?
Juuri tuo on vikana Kenkämiehen kannattajakunnassa. He varjelevat sankarinsa mainetta niin että kaikille on varmasti selvää kuka on paras. Jos joku on eri mieltä vaaditaan kirjallista anteeksipyyntöä viitenä kappaleena, ja liitteenä tilasto jossa Schumacher on kärjessä :thumbdown
Aikaisempiin viesteihin viitaten, nykyisellä pistelaskutavalla M. Schumacher olisi ollut jaetulla MM-kakkossijalla Ricardo Patresen kanssa ensimmäisellä kokonaisella F1-kaudellaan vuonna 1992 . Taakse jäi eräs Ayrton Senna uudella ja vanhalla pistelaskulla. Aika hyvin kaudella, jolloin Williams oli täysin ylivoimainen.
Silloin ajettiin toisella pistelaskukaavalla ja noita ei voi mennä jälkikäteen muuttamaan. Nykyinen pistelaskukaava yhdistettynä silloisiin tuloksiin kertoo vain kenellä auto kesti ja kuka ajoi eniten maaliin. Maaliin ajo ei silloin ollut niin tärkeää kuin huippusijoitukset, ja tästä syystä autotkin olivat epäluotetavampia noin yleisestiottaen.
 

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
J.Heldenview sanoi:
Juuri tuo on vikana Kenkämiehen kannattajakunnassa. He varjelevat sankarinsa mainetta niin että kaikille on varmasti selvää kuka on paras. Jos joku on eri mieltä vaaditaan kirjallista anteeksipyyntöä viitenä kappaleena, ja liitteenä tilasto jossa Schumacher on kärjessä :thumbdown
Taisi kalahtaa johonkin arkaan paikkaan, vaikka yritin vain vihjailla, että mielipiteitään se Valdekin aikaisemmissa viesteissään viljeli, aivan kuten sinäkin.

Silloin ajettiin toisella pistelaskukaavalla ja noita ei voi mennä jälkikäteen muuttamaan. Nykyinen pistelaskukaava yhdistettynä silloisiin tuloksiin kertoo vain kenellä auto kesti ja kuka ajoi eniten maaliin. Maaliin ajo ei silloin ollut niin tärkeää kuin huippusijoitukset, ja tästä syystä autotkin olivat epäluotetavampia noin yleisestiottaen. [/B]
:thumbup: Onne aika tyhmiä olleet ennen uutta pistelaskutapaa, kun eivät olleet keksineet että pisteitä voi saada vain jos ajaa maaliin. Mun mielestä aika typerää rakentaa epäluotettavampi auto vain sen takia, koska pistelasku suosii huippusijoituksia, varsinkin kun vauhdin lisäys on kuitenkin melko olematonta. Jotenkin uskoisin myös F1 -tallien tajunneen filosifiani edut jo silloin.

Veikkaisin, että autot ovat nykyään niin paljon luotettavampia kuin ennen koska kaikki tehdään yksinkertaisesti paremmin. Eikä autot kovin epäluotettavia olleet vuonna -92:kaan. Schumi sai tuloksen 12/16 kisasta ja Patrese 11/16. Mestari Mansel ajoi maaliin 12 kertaa.

Editillä b-virheille kyytiä
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
J.Heldenview sanoi:
Kuinka voit pitää Schumacheria Prostia parempana kun eivät koskaan ole samassa tallissa ajaneet ja yhteisillä F1-vuosillaankin eläköityvä Prost ajoi paremmin kuin nuori Schumacher :frank:

Lisäksi jos kuljettajia Prost, Senna ja Schumacher pidetään 80-90 lukujen parhaina, niin on selvää että kengäntekijän saavuttamat meriitit ovat suurempia kun ei ole niin paljon tarvinnut meriittejä jakaa muiden kanssa :frank:
Juhis vastasi hyvin. Eikös yleensä Sennaa pidetä hiukkasen parempana kuin Prostia? Varmaan oma mielipiteeni syntyy monista samantapaisista asioista kuin em. mielipiteen kannattajilla.

Mitä Schumacherin toiseen formulakauteen tulee, niin Benettonia ei pidetty minkäänlaisena haastajana ylivoimaiseen Williamsiin nähden, mutta kummastipa suutari silloin jo nousi lähelle Prostia. Satuin lukemaan tämän vuosikerran VM:t vähän aikaa sitten ja kyllä sitä silloin ihmeteltiin miten lähelle nuori saksalainen pääsi ylivoimaista Williamsia. Väite, että jo tallikaveri Hillinkin kanssa ajoittain vaikeuksissa ollut Prost olisi tuolloin ollut Schumia ajollisesti nopeampi, on vähemmistöä.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Juhis sanoi:
Onne aika tyhmiä olleet ennen uutta pistelaskutapaa, kun eivät olleet keksineet että pisteitä voi saada vain jos ajaa maaliin. Mun mielestä aika typerää rakentaa epäluotettavampi auto vain sen takia, koska pistelasku suosii huippusijoituksia, varsinkin kun vauhdin lisäys on kuitenkin melko olematonta. Jotenkin uskoisin myös F1 -tallien tajunneen filosifiani edut jo silloin.

Veikkaisin, että autot ovat nykyään niin paljon luotettavampia kuin ennen koska kaikki tehdään yksinkertaisesti paremmin. Eikä autot kovin epäluotettavia olleet vuonna -92:kaan. Schumi sai tuloksen 12/16 kisasta ja Patrese 11/16. Mestari Mansel ajoi maaliin 12 kertaa.
Kato nyt sä olet asian ytimessä. Silloin ajettiin huipputalleissa maaliin 12/16 kertaa, nykyään 17/18. On päivän selvää että jos voitosta saa 10p, ja kakkossijasta 6p, niinkannattaa ottaa sen verran riskiä että kone posahtaa muutaman kerran mutta muuten on ykkönen. Ei tarvitse olla Eisenstein hahmottaakseen tämän :nope:
 
Viimeksi muokattu:

Juhis

Well-known member
Liittynyt
11.6.2001
Viestit
2341
Sijainti
Joutseno
J.Heldenview sanoi:
Kato nyt sä olet asian ytimessä. Silloin ajettiin huipputalleissa maaliin 12/16 kertaa, nykyään 17/18. On päivän selvää että jos voitosta saa 10p, ja kakkossijasta 6p, niinkannattaa ottaa sen verran riskiä että kone posahtaa muutaman kerran mutta muuten on ykkönen. Ei tarvitse olla Eisenstein hahmottaakseen tämän :nope:
Kausien 2001, 2002 ja 2003 kärkikolmikon keskeyttämismäärät:

2001
1. M.Schumacher 2
2. D. Coulthard 4
3. R.Barrichello 3

2002
1. M.Schumacher 0
2. R.Barrichello 5
3. J. Montoya 4

2003
1. M. Schumacher 1
2. K. Räikkönen 3
3. J. Montoya 3

Yllä olevat tilastot eivät tue väitettäsi "Silloin ajettiin huipputalleissa maaliin 12/16 kertaa, nykyään 17/18". Ainut, joka siihen on pystynyt on M.Schumacher, mutta on siellä muitakin huipputalleja Ferrari. Myöskään pistelaskun muutos kaudeksi 2003 ei tuonut tilastoon merkittävää muutosta. F1-ruudusta löytyy paljon faktaa helposti.

"Riski" -teoriasi ei kuulosta järkevältä, vaikka sitä kuinka pyörittelisi. Teoria toimii silloin, jos oletataan kuskien tavoittelevan pelkästään kisan voittoa eikä maailmanmestaruutta. Kuitenkin, sarjaa kun ajetaan kaikki pisteet lasketaan, kuten esimerkiksi Ferrari näyttää tajunneen jo ennen pistelaskun muutosta. Jos olet toinen, sait vanhalla pistelaskulla kuusi pistettä, jos keskeytit sait nolla.

Jos on yhtään perehtynyt kilpamoottoreiden rakentamiseen, ymmärtää sen, että koneet on valmiiksi jo niin rajoille viritetty, ettei sieltä saada ylimääräistä tehoa irti ilman että riskit kasvavat liian suuriksi. Ei yksinkertaisesti ole järkeä riskeerata kakkossijaa laittamalla kierrosrajoitinta 1000 kierrosta yli maksimirajan ja toivoa koneen kestävän maaliin asti ja vieläpä vauhdin olevan riittävä voittoon asti.
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Jos juttu saatais taas takaisin otsikonmukaiseen aiheeseen...siis oli kyse Räikkösestä Ferrarille eikä Sennasta tai Shumacherista tai Prostista...jne...jne:))
 

Olga

.
Liittynyt
13.10.2001
Viestit
40436
Sijainti
lakitukossa
Ferrari valmis jatkamaan Schumacherin sopimusta

Taitaa Kimi saada odotella vielä pitkään pääsyä Ferrarille. Ainakin ykköskuskin paikka näyttäisi olevan elinkautisesti varattu.
Julkaistu 21:52
SHANGHAI. Ferrari on valmis käymään neuvotteluja tähtiajajansa Michael Schumacherin sopimuksen jatkamisesta. Saksalaisen nykyinen sopimus päättyy ensi vuoden lopussa.

"Mikään ei edellytä, etteikö hän voisi jatkaa myös 2006 ja myöhemmin", sanoi Ferrarin päällikkö Jean Todt, joka kävi Shanghaissa avaamassa Ferrarin ensimmäisen Kiinan-myymälän.
Schumacher itse on sanonut, että hän aikoo pysyä Ferrarilla uransa loppuun asti.
AP
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
Re: Ferrari valmis jatkamaan Schumacherin sopimusta

Olga sanoi:
Taitaa Kimi saada odotella vielä pitkään pääsyä Ferrarille. Ainakin ykköskuskin paikka näyttäisi olevan elinkautisesti varattu.
Kyllä Kimi voisi mennä kakkoskuskiksikin Maranellon punaisen orin talliin:thumbup:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Re: Re: Ferrari valmis jatkamaan Schumacherin sopimusta

312T4 sanoi:
Kyllä Kimi voisi mennä kakkoskuskiksikin Maranellon punaisen orin talliin:thumbup:
Luuletko, että Schumi sen sallii? :D
 
Ylös