MaranelloRed sanoi:
Kimin siirto Ferrarille esillä Saksassa
F1-sähkeet 31.1.
- Itse saan päättää, mihin haluan mennä.
Eikä sitä päätöstä ratkaise se, kuka on tallikaverina, Räikkönen vakuutti Turun Sanomille.
Ei muuta kuin uutinen ilmoille ja paineet Schumille. Olisihan siinä parivaljakko, Räikkönen ja Schumi. Kaksoisvoittoja..........Kaksoisvoittoja ja romuttuneita Ferrareita. Aijai !! :wink: :wink:
Minä ymmärsin tuon heti Kimin viittauksena Alonson sopimukseen ja keskusteluun kumpi Mclarenin nykyisistä kuskeista mukamas "saisi" jäädä talliin. Kimi ilman muuta haluaa ilmeisesti oman asemansa tietäen sanoa suoraan kuka päättää missä ajaa vai ajaako ollenkaan, ja siitähän kertoo sekin kun Mclaren jätti käyttämättä Montoya-option 2007 vuodeksi.
Kertooko se sitten Ferraristakin jotain? No jos kertoo, mitä en usko, ehkä sen että Schumi on valmis ottamaan Kimin tallikaverikseen 2007->
Siirron kannattavuudesta... Kimi on ajanut tallissa 2002, 2003, 2004, 2005 ja tuleva kausi 2006 on järjestyksessään viides. Kun miettii työn tekemistä käsitteellisesti, niin noin neljä vuotta plus nyt alkukausi ennen uutta sopimusta on pitkä aika oli missä töissä tahansa. Vielä jos työ on kilpailullista ja työpaikan menestys näkyy selvinä vertailtavina tuloksina, vaatii joko aika suurta motivaatiota tai erittäin hyviä ystäviä työpaikalla jos työntekijä jää sinne vielä monen työhön liittyvän vastoinkäymisen jälkeenkin.
Tuleva kausi kertoo paljon. Luotettavuus on saatava paljon paremmaksi. Se ei voi olla mahdollista, että monet muut tallit ajavat luotettavilla autoilla ja taas jollain toisella tallilla hajoaa auto kaikista kehitysyrityksistä huolimatta. Siinä ei auta enää selitykset vaan puhtaasti pelkkä peiliin katsominen ja oman toiminnan heikkouksien tunnustaminen. Tehdäänkö niin Mclarenilla, tehdääkö niin riittävästi? Viime kausien perusteella ei tehdä. Tarkoituksena on ilmeisesti sokeasti pyrkiä tekemään vain mahdollisimman nopea auto väliä sillä kestääkö se riittävät matkat vai ei. Pitäisi kestää, ei sellaista autoa saisi lähteä edes tekemään, jonka kestävyydestä ei ole viimeisten vuosien luotettavuusongelmien jälkeen riittävästi takeita, vai miten kauas tulevaisuuteen sitä kestävyyden harjoittelua ja suunnittelun kompromisseja on ajateltu sitten jatkaa? Teoriassa nopea auto on hieno auto, mutta jos tavoitteeksi on asetettu tallin toimesta ei ajattaa vain hienoa autoa vaan myös voittaa kisoja, pitäisi tulla takaisin sille tasolle jolla se on mahdollista. Ajatuksellisesti sille tasolle. Tunnustaa ne puutteet ja hyväksyä jo muutaman kauden jatkuneet asenteelliset ongelmat oikeasti korjattaviksi. Räyh :mad_old: