Kimi Ferrarille?

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Super Agurilla ei liene tuulitunnelia. Arrowsillahan sellainen taisi olla, mutta se käsittääkseni siirtyi ensin Jaguarille ja sitä kautta Red Bull Racingille. Tosin jos olen ymmärtänyt ihan oikein, on Dome jollain tavoin mukana SA:n projektissa ja Japanista kyllä löytyy tuulikaappi, jossa testailla.
 

Felix

Well-known member
Liittynyt
12.7.1999
Viestit
1258
Hermanni sanoi:
Yllätys oli itselle että Toyotan rahahanat on noinkin kiinni vedetty tälle kaudelle, alkaako emoyhtiön kiinnostus hiipua kun MM voittoja ei heru. :eek!:
Mercedeksen sijoituksella voisi pyörittää kahta Renault tallia, jäisi vielä kahvirahatkin. :D
Kyseessä eivät siis ole tallien budjetit vaan autonvalmistajien itse "tuhlaamat" rahat, sponsorit ovat sitten vielä erikseen...
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Otto Hokkanen sanoi:
Super Agurilla ei liene tuulitunnelia. Arrowsillahan sellainen taisi olla, mutta se käsittääkseni siirtyi ensin Jaguarille ja sitä kautta Red Bull Racingille. Tosin jos olen ymmärtänyt ihan oikein, on Dome jollain tavoin mukana SA:n projektissa ja Japanista kyllä löytyy tuulikaappi, jossa testailla.
Jos nyt jonkun muotoillun saippualaatikon saisivat ensin liikkeelle. Siihen tunnelia tarvita ...
 

de rong

Banned
Liittynyt
17.1.2005
Viestit
3194
Eiköhä Räkän parhaat mahikset ois Hondalla tai Ferrarilla tulevaisuudessa, Toyota on kysymysmerkki...jatkaminen Mäkillä on kans epäilyttävää. Vuosien myötä on saanu tottua moneen ongelmaan, parhaiten ny tulee esiin jatkuvat viat autossa jotka johtavat keskeytyksiin tärkeillä hetkillä. Ja tänä vuonna auto tuntuu olevan täysi susi vauhtia myöten...
 

Rapu-70

Well-known member
Liittynyt
26.8.2005
Viestit
544
Nythän on niin, että suomalaisesta moottoriurheilusta oikeastaan enää puuttuu sellainen saavutus kuin Ferrari-kuski. Mielestäni nyt on siihen loistava mahis. Tässä sarjassa ei ole legendaarisempaa tekoa kuin voittaa mm Ferrarille. Tällainen uroteko suomalaisilta vielä puuttuu. Mclaren on osoittanut jo ihan Mikan ajoista lähtien, että siellä asiat on sattuman kauppaa.Mun mielestä nyt on aika näyttää sormea briteille ja mennä sinne missä sankareista pidetään huolta. Brittitalleista Kimin arvoinen olisi Lotus, mutta sitä ei ole enää olemassa. Joten ei muutakun Ferrarille ja punainen väri kunniaan. Enemmistö suomalaisistahan oli kuitenkin tätä mieltä vielä ainakin viime viikonloppuna.
 

niki

positiivari
Liittynyt
30.7.2005
Viestit
155
Sijainti
Rollo
Kyllä räikkösenä jo pistäisin nimeni Ferrarin papereihin! Ainakin McLarenilta lähtö olisi viisainta, joka vuosi sama juttu! Kimi McLarenilla: vähän niinku suomen osallistuminen Euroviisuihin, aina sinne mennään voittamaan mutta hävitään joka ikinen kerta! :nope:
 

kouvotsvoni

Banjottu
Liittynyt
30.1.1999
Viestit
89969
Sijainti
Corsica
de rong sanoi:
Eiköhä Räkän parhaat mahikset ois Hondalla tai Ferrarilla tulevaisuudessa, Toyota on kysymysmerkki...jatkaminen Mäkillä on kans epäilyttävää. Vuosien myötä on saanu tottua moneen ongelmaan, parhaiten ny tulee esiin jatkuvat viat autossa jotka johtavat keskeytyksiin tärkeillä hetkillä. Ja tänä vuonna auto tuntuu olevan täysi susi vauhtia myöten...
Ylläoleva puheenvuoro esimerkkinä:
Keskusteluista tullut kuva kuin Toyota olisi Hondaa selvästi heikompi vaihtoehto :doubtful: Mihinkä tämä päättely perustuu :confused:
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
kouvotsvoni sanoi:
Ylläoleva puheenvuoro esimerkkinä:
Keskusteluista tullut kuva kuin Toyota olisi Hondaa selvästi heikompi vaihtoehto :doubtful: Mihinkä tämä päättely perustuu :confused:
Varmaankin talvitestien tuloksiin ja aiempien vuosien näyttöihin. No, ehkei viime vuoden kuitenkaan. ;)
 

Rälle

Well-known member
Liittynyt
24.5.2000
Viestit
397
Kimi komeilee saksalainen Automagazin-lehden kannessa Ferrarin rytkyt päällänsä.



Se on siinä. Kimi Ferrarille. Looginen askel eteenpäin. Niinpä :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Rälle sanoi:
Se on siinä. Kimi Ferrarille. Looginen askel eteenpäin. Niinpä
Vodafonehan kyllä sponsoroi 2007 McLarenia... ;)

Looginen siirto olisi vain, mikäli Schumi lopettaa. Vaikkei suoraa suosimista tapahtuisikaan, Michaelilla on tallissa henkinen johtajuus joka tapauksessa. Ja Schumihan sanoi lopettavansa vain, mikäli autolla ei taistella kärkisijoista. Ja mikäli autolla ei taistella kärkisijoista, onko Kimin enää niin loogista siirtyä Ferrarille?

Loppujen lopuksi täällä hymiöt hakkaisivat päätä seinään, kun Alonso purjehtii McLarenilla voitosta voittoon ja Kimi kruisailee Macin, Rellujen ja Hondan takana.
 

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
WebSlave sanoi:
Loppujen lopuksi täällä hymiöt hakkaisivat päätä seinään, kun Alonso purjehtii McLarenilla voitosta voittoon ja Kimi kruisailee Macin, Rellujen ja Hondan takana.
No no.... siis näin se menee, Heikki ajaa voitosta voittoon, Fisichella ihmettelee miten tässä taas näin kävi, Alonso manaa savuavaa "mäcciä" radan varressa ja Kimi toivoo USA:n tynkäkisan uusintaa ajellessaan viiden sakissa...

Itse ainakin uskon Räikkösen siirtyvän Ferrarille 2007 vain jos Schumacher lopettaa (Ja sitä päätöstäköhän Kimikin odottaa, kun ei ole kiire).......
 

312T4

Lehtori
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
14346
Sijainti
Chateau Latour 1982!!!
WebSlave sanoi:
Vodafonehan
Loppujen lopuksi täällä hymiöt hakkaisivat päätä seinään, kun Alonso purjehtii McLarenilla voitosta voittoon ja Kimi kruisailee Macin, Rellujen ja Hondan takana.

En tiennytkään, että Foorumilla on selvänäkijöitä :D

Ei pidä mennä ennustamaan noin varmasti! Aika näyttää :ahem:
 

jkjanne

Well-known member
Liittynyt
12.1.2000
Viestit
604
MaranelloRed sanoi:
Kimin siirto Ferrarille esillä Saksassa
F1-sähkeet 31.1.
- Itse saan päättää, mihin haluan mennä. Eikä sitä päätöstä ratkaise se, kuka on tallikaverina, Räikkönen vakuutti Turun Sanomille.

Ei muuta kuin uutinen ilmoille ja paineet Schumille. Olisihan siinä parivaljakko, Räikkönen ja Schumi. Kaksoisvoittoja..........Kaksoisvoittoja ja romuttuneita Ferrareita. Aijai !! :wink: :wink: :D
Minä ymmärsin tuon heti Kimin viittauksena Alonson sopimukseen ja keskusteluun kumpi Mclarenin nykyisistä kuskeista mukamas "saisi" jäädä talliin. Kimi ilman muuta haluaa ilmeisesti oman asemansa tietäen sanoa suoraan kuka päättää missä ajaa vai ajaako ollenkaan, ja siitähän kertoo sekin kun Mclaren jätti käyttämättä Montoya-option 2007 vuodeksi.

Kertooko se sitten Ferraristakin jotain? No jos kertoo, mitä en usko, ehkä sen että Schumi on valmis ottamaan Kimin tallikaverikseen 2007->

Siirron kannattavuudesta... Kimi on ajanut tallissa 2002, 2003, 2004, 2005 ja tuleva kausi 2006 on järjestyksessään viides. Kun miettii työn tekemistä käsitteellisesti, niin noin neljä vuotta plus nyt alkukausi ennen uutta sopimusta on pitkä aika oli missä töissä tahansa. Vielä jos työ on kilpailullista ja työpaikan menestys näkyy selvinä vertailtavina tuloksina, vaatii joko aika suurta motivaatiota tai erittäin hyviä ystäviä työpaikalla jos työntekijä jää sinne vielä monen työhön liittyvän vastoinkäymisen jälkeenkin.

Tuleva kausi kertoo paljon. Luotettavuus on saatava paljon paremmaksi. Se ei voi olla mahdollista, että monet muut tallit ajavat luotettavilla autoilla ja taas jollain toisella tallilla hajoaa auto kaikista kehitysyrityksistä huolimatta. Siinä ei auta enää selitykset vaan puhtaasti pelkkä peiliin katsominen ja oman toiminnan heikkouksien tunnustaminen. Tehdäänkö niin Mclarenilla, tehdääkö niin riittävästi? Viime kausien perusteella ei tehdä. Tarkoituksena on ilmeisesti sokeasti pyrkiä tekemään vain mahdollisimman nopea auto väliä sillä kestääkö se riittävät matkat vai ei. Pitäisi kestää, ei sellaista autoa saisi lähteä edes tekemään, jonka kestävyydestä ei ole viimeisten vuosien luotettavuusongelmien jälkeen riittävästi takeita, vai miten kauas tulevaisuuteen sitä kestävyyden harjoittelua ja suunnittelun kompromisseja on ajateltu sitten jatkaa? Teoriassa nopea auto on hieno auto, mutta jos tavoitteeksi on asetettu tallin toimesta ei ajattaa vain hienoa autoa vaan myös voittaa kisoja, pitäisi tulla takaisin sille tasolle jolla se on mahdollista. Ajatuksellisesti sille tasolle. Tunnustaa ne puutteet ja hyväksyä jo muutaman kauden jatkuneet asenteelliset ongelmat oikeasti korjattaviksi. Räyh :mad_old:
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
jkjanne sanoi:
Kun miettii työn tekemistä käsitteellisesti, niin noin neljä vuotta plus nyt alkukausi ennen uutta sopimusta on pitkä aika oli missä töissä tahansa.
Neljä-viisi vuotta pitkä aika samassa duunissa? Aika tempoiluksi on nykymeininki mennyt. F1-maailma on tietenkin erikseen.
Vielä jos työ on kilpailullista ja työpaikan menestys näkyy selvinä vertailtavina tuloksina, vaatii joko aika suurta motivaatiota tai erittäin hyviä ystäviä työpaikalla jos työntekijä jää sinne vielä monen työhön liittyvän vastoinkäymisen jälkeenkin.
Niin, tai lojaliteetin puutetta ja lyhytjännitteistä opportunismia jos lähtee. Asiaa voidaan aina katsoa monelta kantilta.
Se ei voi olla mahdollista, että monet muut tallit ajavat luotettavilla autoilla ja taas jollain toisella tallilla hajoaa auto kaikista kehitysyrityksistä huolimatta.
Hyvin on näyttänyt olevan mahdollista. ;)
Tehdäänkö niin Mclarenilla, tehdääkö niin riittävästi? Viime kausien perusteella ei tehdä. Tarkoituksena on ilmeisesti sokeasti pyrkiä tekemään vain mahdollisimman nopea auto väliä sillä kestääkö se riittävät matkat vai ei.
Tai ehkä oikeammin tehdäänkö niin Mercedeksellä. Täytyy kuitenkin muistaa, että nopeasta autosta on helpompi tehdä luotettava kuin luotettavasta nopea.
Tunnustaa ne puutteet ja hyväksyä jo muutaman kauden jatkuneet asenteelliset ongelmat oikeasti korjattaviksi.
Sinulla varmaankin on hyvää sisäpiiritietoa siitä, miten McLarenin sisällä on epäonnistumisiin suhtauduttu?
 
Viimeksi muokattu:

Hermanni

Well-known member
Liittynyt
30.1.2006
Viestit
341
Sijainti
Mänttä Finland
Lainaus MTV3 sivustolta. http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2006/02/425185
Ecclestone: Schumilla kuskimarkkinoiden avain.
- Kaikki pyörii Schumacherin ympärillä. Jos hän päättää lopettaa uransa, mitä en usko hänen tekevän, Räikkönen siirtyy Ferrarille. Muussa tapauksessa Kimin, joka on mielestäni F1-sarjan nopein kuljettaja, täytyy jäädä McLarenille muodostamaan superkaksikko Alonson kanssa. Tai ehkäpä hän siirtyy Renault'lle, missä hän voisi Flavio Briatoren kanssa voittaa myös mestaruuden, spekuloi Ecclestone Gazzetta dello Sport -lehdelle.
:D

EDIT. Ecclestonen viimmeisessä lauseessahan on ideaa, kävisi voittamassa yhden maailmanmestaruuden Renaultilla, sen ei Kimin taidoilla, auton luotettavuudella ja nopeudella (Viimmekauden valossa) luulisi olevan kovinkaan vaikeaa (Tosin palkkapussista joutuisi tinkimään, mutta eikähän se olisi sen arvoista?).
Katselisi sitten parrasvaloissa maailmanmestarina mitä tekee seuraavaksi. :wink:
 
Viimeksi muokattu:

Reef

Den Här satserna
Liittynyt
22.1.2004
Viestit
845
Sijainti
Turku
Kimi ja Hessu samassa tiimissa ensvuonna :thumbup: :ahem: :thumbup:

Rellusta SUOMI tiimi ja viela NOKIA sponssiksi :wink:
 

mh_84

Well-known member
Liittynyt
13.5.2005
Viestit
930

Vilkku

Not member anymore
Liittynyt
26.1.2005
Viestit
1293
mh_84 sanoi:
Sehän on tuo Ecclestone oikeastikin aika asiantunteva kaveri ;)

Vai kuuluukohan kenties kovasti parjattuihin kimi-faneihin...
Nyt Ecc erehtyy.
Mc Laren on lehtitietojen (IS Veikkaus) mukaan tehnyt Kimille
60 milj. euron tarjouksen, josta Kimi on kieltäytynyt. Sen vuoksi
talli osti Alonson - siis pistikin rahansa Kimin sijasta Alonsoon.
Kimi hylkäsi Mc Larenin tarjouksen, koska hanellä on esisopimus
Ferrarille. Vielä parempi rahallisesti? Kenelläkään muulla kuin Ferrarilla ei ole kanttia maksaa enempää Kimistä.

Mutta Kimillä on ilmeisesti
urheilullisetkin ajatukset mukana.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös