WebSlave sanoi:
Neljä-viisi vuotta pitkä aika samassa duunissa? Aika tempoiluksi on nykymeininki mennyt. F1-maailma on tietenkin erikseen.
No on viisi vuottakin aika pitkä aika yhdessä työpaikassa. Työuran alkaessa jossain 30 tienoilla ennättää 60 ikävuoteen mennessä olla "vain" kuudessa eri työpaikassa. Mutta kuka vaihtaa työpaikkaa mitenkin usein ja kuka haluaa vaihtaa paikkakuntaa aika ajoin, se on makuasia. Sellainen tuntuma kuitenkin vähän on, että työpaikkaa vaihtavat useimmiten joko vähän varattomammat tai vähän paremmin toimeentulevat, toiset ns. pakosta ja toiset ns. mahdollisuuksista. Siis ehkä vähän tavallisuudesta poikkeavaa, myönnetään...
Niin, tai lojaliteetin puutetta ja lyhytjännitteistä opportunismia jos lähtee. Asiaa voidaan aina katsoa monelta kantilta.
That's it. Mitä vähemmän työntekijällä on vain siteitä yritykseen, sitä nopeammin lojaliteetti ja pitkäjännitteisyys katoavat. Ensisijaisesti niiden luominen on yrityksen vastuulla ja vasta sitten työntekijän kun työntekijä vastaa hänelle tarjottuihin mahdollisuuksiin.
Täytyy kuitenkin muistaa, että nopeasta autosta on helpompi tehdä luotettava kuin luotettavasta nopea.
Pelkkä sanonta :wink: Perustuu todellisuudessa korkeintaan sille, että nopea auto on jo maalissa kun hidas on vielä matkalla, ja siksi nopea auto ei ennättäisi hajota matkalle yhtä useasti kuin hidas, tai sitten sille, että nopean auton tehnyt yritys omaa sen verran taitoa että ratkaisee tarvittaessa ne luotettavuusongelmatkin. Sanonta on vain sanonta, sen lisäksi on myös tehtävä jotain.
Sinulla varmaankin on hyvää sisäpiiritietoa siitä, miten McLarenin sisällä on epäonnistumisiin suhtauduttu?
Tulokset näkyvät kaikille. Se on mittari jolla tallien toimivuutta nykyisessä sarjassa mitataan ja jolla Ronniekin tuntuu useimmiten tuloksia mittaavat. Moraaliset voitot kuuluvat siinä yrityksessä kakkoskategoriaan jos ykkössijojakin on tarjolla.