Jos on kaksi vastaan ja kaksi puolesta, niin kumman kannan pitäisi voittaa? Kertoo paljon tilanteen vaikeudesta, mutta myös Kansainvälisen valitustuomioistuimen toimimattomuudesta. Vaikkei pitäisi edes paikkaansa, niin panee ajattelemaan, että kuinkakohan suuri yllätys asianosaisille olisi, jos neljästä tuomarista kaksi on vastaan ja kaksi puolesta? Miksei siellä istu viisi kaveria tai vaikka kolme? Tasatilanteessa presidentin ääni varmaan ratkaisee, ja silloinhan on kaikkien tiedossa jo, miten tässä käy?Niksi sanoi:Kertoisivat jo sen helvetin päätöksen.
Ja asian tekee vain huvittavammaksi se, että edes auto ei ollut laiton eikä edes polttoaine vaan sen lämpötila ja sekin vain tietyn tulkinnan mukaan.Rusina sanoi:Yksi huvittava piirre:
Tuo McLarenin asianajaja on kyllä kaksinaamaisuuden kuningas! Siis syyskuussa hänen näkemyksensä oli se, että Alonson ja Hamiltonin pitäisi pysyä MM-taistelussa vaikka heillä oli laiton auto ja saivat siitä etua, koska kuskit olivat syyttömiä.
Nyt hän väittää, että näiden BMW-kuskien ja Nicon suoritus pitäisi hylätä, vaikka kuskit ovatkin syyttömiä, koska nämä saivat laittomasta autosta etua..
Bensiini oli muuten sääntöjenmukaista, muttei täsmännyt FIA:lle lähetetyn näytteen kanssa. Eli käytännössä sama tilanne kuin Brasiliassa 1995, mikä taas osaltaan alleviivaa FIA:n rangaistuskäytännön kummallisuutta.CARTer sanoi:Ennakkotapauksia haettiin aiemmin, joten aloin muistelemaan yhtä McLaren-tapausta 90-luvulta. Millä tavalla Mika Häkkisen autossa ollut polttoaine rikkoi Belgiassa 1997 sääntöjä? Oliko kyse seoksesta vai mistä? Tästä en ole paljon kirjoituksia nähnyt, enkä ole googlettamalla löytänyt muuta kuin sen, jonka itsekin muistan eli että hänet hylättiin kilpailun jälkeen aika-ajoissa löydetyn polttoainerikkomuksen takia.
No juu, luultavasti.Bobakki sanoi:Roskaa. Esimerkkejä on löydettävissä aika lailla jokaisesta mahdollisesta tulkinnasta.
Väärinkäsitykset näköjään pinttyvät mieleen. McLarenin tämän vuoden autohan todettiin syyskuun käsittelyssä FIA:n teknisten sääntöjen mukaisiksi. Rangaistus tuli urheilullisuuden ja lajin maineen likaamisesta, mutta laiton McLaren MP4-22 ei ollut.Rusina sanoi:Yksi huvittava piirre:
Tuo McLarenin asianajaja on kyllä kaksinaamaisuuden kuningas! Siis syyskuussa hänen näkemyksensä oli se, että Alonson ja Hamiltonin pitäisi pysyä MM-taistelussa vaikka heillä oli laiton auto ja saivat siitä etua, koska kuskit olivat syyttömiä.
Kiitoksia vastauksesta. Mielenkiintoista todellakin...Bobakki sanoi:Bensiini oli muuten sääntöjenmukaista, muttei täsmännyt FIA:lle lähetetyn näytteen kanssa. Eli käytännössä sama tilanne kuin Brasiliassa 1995, mikä taas osaltaan alleviivaa FIA:n rangaistuskäytännön kummallisuutta.
Siltä se todellakin alkaa tuntua. Ei se sitten ollutkaan niin selvä juttu, vaikka liki kaikki f1-asiantuntijat olivat Kimin varman mestaruuden kannalla. V*****aa tämä odottelu!:jaska: :jaska: :jaska:L4z! sanoi:Kyllä siellä nyt leivotaan Hamiltonia mestariksi, ei se muuten näin kauan kestäis.
Ainakaan minulla ei ole tiedossa.WebSlave sanoi:No juu, luultavasti.
Olisiko jossain jokin näppärä listaus tai tietokanta F1:ssä annetuista rangaistuksista ja niiden syistä?
Tätä on venytelty jo eilisestä lähtien, niin mistä sitä tietää vaikka taas määrättäisiin uusi käsittelypäivä jonnekin joulukuulle. FIA on melkoisen pitkäpiimäinen vanhojen miesten herrakerho. Tulee mieleen se The Fast Show:n nojatuolissa sekavia mutiseva horisko * 20.Jeanlean sanoi:Venyttihän ne sitä yhtäkin kokousta kun päätettiin rangaistaanko Hamiltonia siitä ajotavasta.
Ei kyse oli luultavasti joko varastointi virheestä tai huonosti tyhjennetystä tankista. Polttoaine kaiketi oli sinänsä sääntöjen mukaista mutta sen koostumus ei vastannut tarkasti kontrollinäytettä. Päätös oli siis eri kuin Brasilian vastaaavassa tapauksessa 2 vuotta aiemmin.CARTer sanoi:Millä tavalla Mika Häkkisen autossa ollut polttoaine rikkoi Belgiassa 1997 sääntöjä? Oliko kyse seoksesta vai mistä?
No mitäs veikkaatte, kiinnostaako Kimiä? Ei kiinnosta, se on kaikille sama!Jason Voorhees sanoi:Pakko ihailla Mediaprofeetan kylmähermoisuutta.
Eli ainoastaan ominaisuus on ollut laiton. :thumbup: ja sekin on tulkinnanvaraista.sandman72 sanoi:Ja asian tekee vain huvittavammaksi se, että edes auto ei ollut laiton eikä edes polttoaine vaan sen lämpötila ja sekin vain tietyn tulkinnan mukaan.