retypeNick sanoi:
Veikkaan että kun auto lähtee lavasta se lähtee lavasta ja olet matkustaja. Tietenkin riippuen monesta tekijästä(joskus pystyt ehkä jarruttelemalla/ohjaamalla muuttaa suuntaa, jne), mutta siis aivan yhtähyvin räkällä olisi rengas voinut lipsahtaa aikaisemmin ja auto singahtaa seinään. Virhe se olisi ollut yhtälailla siinä, mutta sitten vain osui seinään.
En usko että Kimi laski että, vedän äärirajoilla.. saatan mennä nurtsille tossa 15m ennen kurvia, mutta jos menen 20m ennen kurvia menen seinään.
En ihan löytänyt vastauksesi pointtia (kun kuitenkin quotesit mun postaustani)...
Mutta siis väitätkö, että esim. molemmissa Kimin virheissä ei lopputuloksen suhteen ole mitään tekemistä kuskin taidoilla ja ratkasuilla? Eli ihan sama kuka olisi yrittänyt Heikin ohi tai tipauttanut takafillarin nurtsille Glockin takana??
Jos niin AIVAN KÄSITTÄMÄTÖN näkökanta.
a)Pitkäks mennessä sinne nurtsille ja hiekalle voi mennä etupyörät suorassa tai käännettynä
b)nurtsille voi mennä jarrutlukossa renkaat savuten tai pyörivin pyörin
c)nurtsilla ja varsinkin hiekalla formulan ajaminen lienee melko hankalaa ja herkkää touhua. varsinkin hiekkaan pohja ottaa kiinni tai renkaat kaivaa itsensä syvälle vain yhdellä väärällä liikkeelle.
d)spinnauksessa moottorin voi sammuuttaa
e)tuupata jarrut lukkoon jollon voi valua pitemmälle ulos ja jos menee hiekalle asti kaivaa autonsa jumiin
f)painaa kaasunpohjaan jollon perä voi karata entisestään tai kuten edellä kaivaa auto jumiin jos menee hiekalle
Tossa nyt mitä äkkiä mieleen tulee.
Totta kai auton karatessa hankassa on tarvetta myös onnelle, mutta kyllä siinäkin kohtaa rattimies voi tehdä ja paljon.
Mielestäni Kimi käänsi auton melko komeesti kuin käkkärillä ennen seinää pitkäks menossa ja sai autonsa jäämään just ja just radan puolelle pyörähdyksessään.
Molemmissa olis voinut vähintään jäädä kiinni hiekalle.
jotta näin mä tilanteet näin.