Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Tuo nyt ei ollu kovinkaan hyvä esimerkki, meinaan tuo Montoya. Hänhän ei sopeutunut McLarenin tiimiin tunnetuin seurauksin. McLaren ei ole hyvä ympäristö kuljettajille, jotka ovat temppermenttisia kuten Alonso tai Montoya.
Niin, ainahan on löydettävissä selitys, joka tukee omaa kantaa. Ja tässä sinun tapauksessa olet päätynyt tähän kantaasi juuri Kimin Ferrarikauden jälkeen. Alonson "ongelmat" aika-ajoissa Mclarenilla voi mennä aivan hyvin myös renkaiden opettelun piikkiin.

Mielestäni nuo argumenttini Kimin aika-ajotaidoista ovat kuitenkin aika valideja. Ennen Ferrarikautta Kimi vei aika-ajoissa tallitovereitaan suvereenisti vuodesta 2003 alkaen. Kannattaa muistaa, että Kimi vei viime kauden lopussa Massaa 6-3 aika-ajoissa(kin). Kun siis oli saanut autoa enemmän mieleisekseen ja kenties tottunut Bridgestonen erilaisiin käsittelyvaatimuksiin. Tältä kaudelta on turha vielä vetää lopullista johtopäätöstä aika-ajotilastoista tai siitä, kumpi tulee olemaan loppupeleissä se aika-ajokingi Ferkulla. Ajettu vasta 2 vertailukelpoista aika-ajoa Kimin ja Massan välillä. Toki niissä Massa on loistanut. Otos on vaan "pienehkö". Etenkin kun Australia olisi ollut todennäköisesti helpohkosti Kimin heiniä.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Räikkönen on dominoinut kylläkin kaikki muut paitsi Heidfeldiä, jonka kanssa taistelu suht tasan meni. Schumacheriin vertailu on tosiaankin todella vaikeaa, koska hän ajoi aina ykköskuljettajan statuksella. Itse en suoraansanottuna arvosta hänen mestaruuksia niin paljon verrattuna esim. Ayrton Sennan, toki Senna oli Bergerin aikaan ykköskuljettaja McLarenilla. Lähivuosien mestaruuksista ite arvostan esim. Villeneuven, Häkkisen, Hillin ja Alonson mestaruuksia, koska eivät ole olleet ykköskuljettajan asemassa täysin. Toki Alonson tapaus Rellulla silloin ei ole täysin varma, ei kukaan tiedä oliko Fisi kakkoskuljettajan asemassa...

Onko se nyt erikseen mainittava, että Kimi tuli F-renaulteista ykkösiin, kun Heidfeltillä oli jo aika ratkaiseva yhden kauden kokemus ykkösistä. Silti Kimi ei jäänyt Heidfeltin jalkoihin, monissa kisoissa Heidi oli selkeästi hitaampi, joten suoritusta voitaneen pitää vähintäänkin erinomaisena.

Minusta on ihmeellistä katsoa "puolueettomia" kirjoituksiasi, jotka melkein aina yrittävät tuoda esille miten Kimi ei oikeastaan ollut hyvä siellä eikä täällä, ja sitten "unohdetaan" taustafaktat lahjakkaasti pois. Todella objektiivista kirjoittelua. Itse ainakin yritän raapaista hieman pintaa syvemmältä, mistä mikäkin seikka voisi johtua, niinkuin nyt tuo Heidfelt-argumentti.

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
Niin no kyllähän siellä Macillä on noita temperamenttisia menestyjiäkin ollut. Vois ottaa vaikka Sennan ja Prostin esimerkin vuoks esille :rolleyes:

Montoyallekin talli teki jopa oman jousitusratkaisun kun ei Kimin kans toimiva peli kelvannu, vai menikö se toisin päin. Joka tapauksessa, kyllä Macillä on tuettu ahkerasti aina molempia kuljettajia. Sillehän ei voi mitään jos ei oma pää kestä. DC osasi sentään psyykata itsensä aina odottamaan sitä seuraava kautta :D

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Tältä kaudelta on turha vielä vetää lopullista johtopäätöstä aika-ajotilastoista tai siitä, kumpi tulee olemaan loppupeleissä se aika-ajokingi Ferkulla. Ajettu vasta 2 vertailukelpoista aika-ajoa Kimin ja Massan välillä. Toki niissä Massa on loistanut. Otos on vaan "pienehkö". Etenkin kun Australia olisi ollut todennäköisesti helpohkosti Kimin heiniä.
Heh.. nyt kun puhutaan tästä, otos on pieni. Vähän loogisuutta tähän kirjoitteluusi! Tässä tapauksessa kaksi kilpailua ei riitä osoittamaan Massan hyvyyttä aika-ajossa, mutta kaksi kilpailua riittää osoittamaan, että Räikkönen tulee voittamaan mestaruuden...

formulastara sanoi:
No kyllä minusta kolmen kisan jälkeen on melkeinpä joka vuosi voinut jo aika hyvin johtopäätöksiä tulevista voimasuhteista tehdä.

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Onko se nyt erikseen mainittava, että Kimi tuli F-renaulteista ykkösiin, kun Heidfeltillä oli jo aika ratkaiseva yhden kauden kokemus ykkösistä. Silti Kimi ei jäänyt Heidfeltin jalkoihin, monissa kisoissa Heidi oli selkeästi hitaampi, joten suoritusta voitaneen pitää vähintäänkin erinomaisena.

Minusta on ihmeellistä katsoa "puolueettomia" kirjoituksiasi, jotka melkein aina yrittävät tuoda esille miten Kimi ei oikeastaan ollut hyvä siellä eikä täällä, ja sitten "unohdetaan" taustafaktat lahjakkaasti pois. Todella objektiivista kirjoittelua. Itse ainakin yritän raapaista hieman pintaa syvemmältä, mistä mikäkin seikka voisi johtua, niinkuin nyt tuo Heidfelt-argumentti.
No johtuukohan se siitä, että ketään muita kuljettajia ei täällä "ylimainosteta". Toki pitää kokemuskin ottaa huomioon, mutta miksi sinä sitten olen haukkumassa Lewista, vaikka jätkä ajoi ekaa kauttaan Formuloissa ja melkein voitti Räikkösen? Pitää muistaa, että on se hyppäys myös GP2:sta suuri. Edelleen pidän Räikköstä yhtenä nopeimmista kisakuljettajista, mutta aika-ajot ei ole Räikkösen vahvin alue. Ja asia voidaan kysyä myös toisin päinkin :D Miksi sinä olet aina asiat kääntämässä niin, että Räikkönen on jokapaikassa paras????.

Kyllähän tällä palstalla keskustellaan ylivoimaisesti eniten kuinka hyvä Kimi Räikkönen on ja kuinka hyvin hän ajaa sekä kuinka huonoja Lewis Hamilton ja Fernando Alonso ovat. Niinhän se toki yleensä on joka maassa, että kannatetaan omia, erituisesti Espanjassa. Itse en vaan halua tuommoseen mennä, vaan ajatella ajajat yksilöinä.

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Misa1 sanoi:
Niin no kyllähän siellä Macillä on noita temperamenttisia menestyjiäkin ollut. Vois ottaa vaikka Sennan ja Prostin esimerkin vuoks esille :rolleyes:

Montoyallekin talli teki jopa oman jousitusratkaisun kun ei Kimin kans toimiva peli kelvannu, vai menikö se toisin päin. Joka tapauksessa, kyllä Macillä on tuettu ahkerasti aina molempia kuljettajia. Sillehän ei voi mitään jos ei oma pää kestä. DC osasi sentään psyykata itsensä aina odottamaan sitä seuraava kautta :D
Kyllä tuo on totta. Tarkoitin vaan sitä, että Montoya ei sopeudu kommentiensa/luonteensa takia. Sehän on luonnollisesti osittan myös Montoyan tyhmyyttäkin!

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Heh.. nyt kun puhutaan tästä, otos on pieni. Vähän loogisuutta tähän kirjoitteluusi! Tässä tapauksessa kaksi kilpailua ei riitä osoittamaan Massan hyvyyttä aika-ajossa, mutta kaksi kilpailua riittää osoittamaan, että Räikkönen tulee voittamaan mestaruuden...
Oletko ihan aidosti vai leikisti mustavalkoinen? Ensinnäkin, laita faktat oikein. Kyse oli tallien voimasuhteista. Ja niistäkin on jo näyttöä 33% enemmän kuin Kimin ja Massan aika-ajoväännöstä. Lisäksi näiden asioiden välille ei voi heittää analogiaa ilman perusteluja. Tiedätkö mitä sana perustelu tarkoittaa? Jos tiedät, niin miksi menet sieltä, mistä aita on matalin? Kukaan ei arvosta näsäviisaita muka-hauskoja letkautuksia enemmän kuin kunnollisia perusteluja. Ainakin toivon niin. Mielestäni usein on niin, että talli, joka on osoittautunut kolmessa ensimmäisessä kilpailussa selvästi muita nopeammaksi, on se keskimäärin nopein talli myös läpi vuoden. Poikkeuksia on, mutta lähinnä ne tuovat esiin säännönmukaisuuden. Sen sijaan kuljettajien välillä on usein enemmän heittoja, ja kahden kisan jälkeen ei mielestäni voi sanoa vielä kovinkaan luotettavasti, kuinka aika-ajotaistossa tulee käymään.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
No johtuukohan se siitä, että ketään muita kuljettajia ei täällä "ylimainosteta". Toki pitää kokemuskin ottaa huomioon, mutta miksi sinä sitten olen haukkumassa Lewista, vaikka jätkä ajoi ekaa kauttaan Formuloissa ja melkein voitti Räikkösen? Pitää muistaa, että on se hyppäys myös GP2:sta suuri. Edelleen pidän Räikköstä yhtenä nopeimmista kisakuljettajista, mutta aika-ajot ei ole Räikkösen vahvin alue. Ja asia voidaan kysyä myös toisin päinkin :D Miksi sinä olet aina asiat kääntämässä niin, että Räikkönen on jokapaikassa paras????.

Kyllähän tällä palstalla keskustellaan ylivoimaisesti eniten kuinka hyvä Kimi Räikkönen on ja kuinka hyvin hän ajaa sekä kuinka huonoja Lewis Hamilton ja Fernando Alonso ovat. Niinhän se toki yleensä on joka maassa, että kannatetaan omia, erituisesti Espanjassa. Itse en vaan halua tuommoseen mennä, vaan ajatella ajajat yksilöinä.
Haukkumassa Lewista? Enkö ole useaan otteeseen ihmetellyt, kuinka hän löi Alonson viime kaudella. Se, jos pidän tiettyjä Hamiltonin eleitä vastenmielisenä mediahakuisuutena, ei suinkaan tarkoita, että hän ei osaa ajaa. Nyt penkomaan niitä arkistoja. Mä en jaksa tällaista ala-astevääntöä enää.

edit. Niin, enkä tosiaan Alonsoakaan ole huonona kuljettajana pitänyt, vaan yhtenä parhaista. Eikä se mun vika ole, jos Kimi on kaikessa paras :) No ei tosi, mielestäni se on vaan harhaanjohtavaa, että Kimin aika-ajotasoa arvotetaan nykyään lähes pelkästään viime kauden alun perusteella, ja unohdetaan ne muut kaudet, joita tässä olen tuonut ilmi.

Viimeksi muokattu:

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
formulastara sanoi:
Oletko ihan aidosti vai leikisti mustavalkoinen? Ensinnäkin, laita faktat oikein. Kyse oli tallien voimasuhteista. Ja niistäkin on jo näyttöä 33% enemmän kuin Kimin ja Massan aika-ajoväännöstä. Lisäksi näiden asioiden välille ei voi heittää analogiaa ilman perusteluja. Tiedätkö mitä sana perustelu tarkoittaa? Jos tiedät, niin miksi menet sieltä, mistä aita on matalin? Kukaan ei arvosta näsäviisaita muka-hauskoja letkautuksia enemmän kuin kunnollisia perusteluja. Ainakin toivon niin. Mielestäni usein on niin, että talli, joka on osoittautunut kolmessa ensimmäisessä kilpailussa selvästi muita nopeammaksi, on se keskimäärin nopein talli myös läpi vuoden. Poikkeuksia on, mutta lähinnä ne tuovat esiin säännönmukaisuuden. Sen sijaan kuljettajien välillä on usein enemmän heittoja, ja kahden kisan jälkeen ei mielestäni voi sanoa vielä kovinkaan luotettavasti, kuinka aika-ajotaistossa tulee käymään.
En itsekään pyri olemaan näsäviisas, vaan katsomaan vähän laajakatseisemmin. Niin, että F1:siin mahtuu muitakin, kuin pelkät Heikki Kovalainen ja Kimi Räikkönen. En pyri menemään kyllä sieltä mistä aita on matalin, mutta en ymmärrä kyllä sitäkään miksi pitää aina väkisin vängetä joku kuski joka asiassa parhaaksi. Sitten kun huomataan esim. tämän vuoden Massan parempi aika-ajosuoritus, keksitään joku ihme selitys, miten se on mahdollista.

Annetaan tämän olla, toiset fanittaa yhtä, toiset useita. Itse fanitin aikoinani Mika Häkkistä. Silloin pidin sitä maailman parhaana F1-kuskina ja pidän sitä kyllä vielä edelleenkin :) Nykyään en fanita ketään.

Lisäksi tuohon voimasuhteisiin vielä. Useat asiantuntijat ovat sanoneet maailmalla, että todellinen nopeus nähdään vasta Euroopan radoilla. Nämä Malesian ja Bahrainin radat ovat luonteeltaan niin erilaisia kuin muut, kuulema. Siitä esim. todisteena, ettei Räikkönen ole juurikaan menestynyt Bahrainissa ja Massa on. Australiassa ei nähty voimasuhteita, koska oli sekava kilpailu eikä nähty todellisia nopeuksia keneltäkään. Malesiassa Ferrari oli ylivoimainen ja McLaren ja Williams aivan hukassa. Kuten Rosberg sanoi, heillä ja luultavasti McLarenilla oli siellä vakavia rengasongelmia. Saas nähdä miten Euroopan radoilla käy ja kun saadaan seuraavat päivitykset autoihin.

Itse odotan, kuinka Kovalainen pärjää kun oppii enemmän autosta ja saa kokemusta kuinka renkaat käyttäytyy McLarenissa. Itse olen miettinyt sitä, että jospa Alonso sääteli autoa Hamiltonille... Nyt kun Heikillä on hakemista vielä autojen ja renkaiden kanssa, on myös Hamilton hukassa.

Viimeksi muokattu:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
En itsekään pyri olemaan näsäviisas, vaan katsomaan vähän laajakatseisemmin. Niin, että F1:siin mahtuu muitakin, kuin pelkät Heikki Kovalainen ja Kimi Räikkönen. En pyri menemään kyllä sieltä mistä aita on matalin, mutta en ymmärrä kyllä sitäkään miksi pitää aina väkisin vängetä joku kuski joka asiassa parhaaksi. Sitten kun huomataan esim. tämän vuoden Massan parempi aika-ajosuoritus, keksitään joku ihme selitys, miten se on mahdollista.

Annetaan tämän olla, toiset fanittaa yhtä, toiset useita. Itse fanitin aikoinani Mika Häkkistä. Silloin pidin sitä maailman parhaana F1-kuskina ja pidän sitä kyllä vielä edelleenkin :) Nykyään en fanita ketään.
Toki jos Massa vie tämän kauden aika-ajotilaston, johon siis lasketaan ne kisat, joissa molemmat ovat päässeet aika-ajot ajamaan, voin myöntää, että Massa on ainakin tällä haavaa ja näissä vallitsevissa olosuhteissa Kimiä kovempi aika-ajaja. Nyt tallin jne. pitäisi olla Kimillekin siinä määrin tuttuja, ettei enää voida mihinkään totutteluun jne. nojailla. Odotellaan siis vuoden loppuun ja palataan tähän sitten:thumbup:

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
JML82 sanoi:
Itse odotan, kuinka Kovalainen pärjää kun oppii enemmän autosta ja saa kokemusta kuinka renkaat käyttäytyy McLarenissa. Itse olen miettinyt sitä, että jospa Alonso sääteli autoa Hamiltonille... Nyt kun Heikillä on hakemista vielä autojen ja renkaiden kanssa, on myös Hamilton hukassa.
Kovalaisella on aika kova tulosennuste jos kehittyminen jatkuu saman suuntaisena ja saman laatuisena kuin tähän asti. Edes kovin moni suomalainen "asiantuntija" ei ennen kauden alkua uskaltanut veikata, että Heikki olisi Lewisin kanssa tasapisteissä kolmen ensimmäisen kilpailun jälkeen. No, ehkä Mika Salo saattoi sivulauseessa mainita, mutta silti. :tongue:

Enemmän vallalla on ollut näkemys siitä että Heikin kehittyminen vie aikaa ja hän pääsee "täyteen vauhtiin" vasta kauden loppupuolella. Jos näin tosiaan on, niin Hamilton tulee jäämään jalkoihin. Ja pahasti, varsinkin jos ei osaa päästää paineistaan irti. :frown:

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
CamoN sanoi:
Kovalaisella on aika kova tulosennuste jos kehittyminen jatkuu saman suuntaisena ja saman laatuisena kuin tähän asti. Edes kovin moni suomalainen "asiantuntija" ei ennen kauden alkua uskaltanut veikata, että Heikki olisi Lewisin kanssa tasapisteissä kolmen ensimmäisen kilpailun jälkeen. No, ehkä Mika Salo saattoi sivulauseessa mainita, mutta silti. :tongue:

Enemmän vallalla on ollut näkemys siitä että Heikin kehittyminen vie aikaa ja hän pääsee "täyteen vauhtiin" vasta kauden loppupuolella. Jos näin tosiaan on, niin Hamilton tulee jäämään jalkoihin. Ja pahasti, varsinkin jos ei osaa päästää paineistaan irti. :frown:
Minä taas veikkaan, että nyt vedetään liikaa johtopäätöksiä Hamiltonin kämmäilyistä. Kyllä sekin alkaa saada virheettömiä kisoja alle, ja se on byebye Heikki siinä vaiheessa, veikkaan.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
formulastara sanoi:
Minä taas veikkaan, että nyt vedetään liikaa johtopäätöksiä Hamiltonin kämmäilyistä. Kyllä sekin alkaa saada virheettömiä kisoja alle, ja se on byebye Heikki siinä vaiheessa, veikkaan.
Jep, kaikkihan on mutua, eikös.. Miten ois ajatus, että nyt vedetään liikaa johtopäätöksiä Massan kämmeistä. Kunhan Massa saa virheettömiä kisoja alle nii se on byebye Kimi siinä vaiheessa, en veikkaa..

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Oberfeldwebel sanoi:
Jep, kaikkihan on mutua, eikös.. Miten ois ajatus, että nyt vedetään liikaa johtopäätöksiä Massan kämmeistä. Kunhan Massa saa virheettömiä kisoja alle nii se on byebye Kimi siinä vaiheessa, en veikkaa..
Niinno, Massallahan oli virheetön kisa Malesiassa tiettyyn pisteeseen asti. Tilanne ei kuitenkaan näyttänyt siltä, että hän olisi taistellut enää voitosta vaikkei virhettä olisi tullutkaan... Vai mitäihmettäääääÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ meinaat?

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Avaudunpa nyt kuitenkin. Hami pyörittää tällä kaudella hiiri-Heikin persettä ja Kimi heh, Massan. Ottakaa nyt kaikki irti näistä mitä saatte. Buahhahhahhaaa. Vielä on kaksi kisaa jäljellä, joissa Massa pärjää Kimille. Joten kannattaa panostaa nyt lähiaikoina siihen mm-käy-jännäksi-intoiluun. Loppukausi tulee olemaan tylyä meininkiä.

Mangelo

Well-known member
On tämä kauheeta kun Massa on voittanut yhden kisan ja Kimi on aivan paska. Tulis jo niitä kuskinratoja ja sadekisoja. Ja Heh Massa osaa kyllä pyöriä radalla ilmankin.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Kaikki on arvailuja, mutta itse vaan veikkaan, ettei Hamilton murskaa Kovalaista. Se mikä kertoo jo tässä vaiheessa, on ettei Hamilton ole nopeudessa Kovalaista edellä. Itse mietiskelin ennen kautta, että Kovalainen saa pataan Hamiltonilta ensimäisissä kisoissa, mutta eipä ollut. Massa voi olla hyvinkin taistelussa mukana Räikköstä vastaan. Tuossa äsken sottailin, että Australiassa olisi voinut käydä Räikköselle samoin kun Massalle Malesiassa eli pyörähdyksen jälkeen juuttuu hiekalle.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
JML82 sanoi:
Kaikki on arvailuja, mutta itse vaan veikkaan, ettei Hamilton murskaa Kovalaista. Se mikä kertoo jo tässä vaiheessa, on ettei Hamilton ole nopeudessa Kovalaista edellä. Itse mietiskelin ennen kautta, että Kovalainen saa pataan Hamiltonilta ensimäisissä kisoissa, mutta eipä ollut. Massa voi olla hyvinkin taistelussa mukana Räikköstä vastaan. Tuossa äsken sottailin, että Australiassa olisi voinut käydä Räikköselle samoin kun Massalle Malesiassa eli pyörähdyksen jälkeen juuttuu hiekalle.
Niin jos ja jos. Kyllä Massa vei ehdottomasti tyylipisteet australiassakin. :eek:

edit. tuli tässä mieleeni, että se tuskin on sattumaa, etten ainakaan minä heti äkkisiltään muista, milloin Kimi olisi juuttunut jossain kisassa hiekalle sutimaan tms. niin että olisi joutunut keskeyttämään omasta virheestä. Eli sellainen tilanne tuskin jatkossakaan on kovin todennäköistä.

Viimeksi muokattu:

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
formulastara sanoi:
Niinno, Massallahan oli virheetön kisa Malesiassa tiettyyn pisteeseen asti. Tilanne ei kuitenkaan näyttänyt siltä, että hän olisi taistellut enää voitosta vaikkei virhettä olisi tullutkaan... Vai mitäihmettäääääÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖ meinaat?
Tarkoitan sitä, että mikä tekee Hamiltonista nopeamman kuin Kovalaisesta, vaikka Lewis saisikin virheettömän kisan alle?

Ja samalla tavalla voidaan siis ajatella, että jos Massa saa virheettömän kisan alle niin hänkin on Kimiä parempi siinä missä Lewis Heikkiä..

Eli eiköhän ne virheet oo nopeutta nekin. Mää ainakin olisin mieluummin maailmanmestari ku yhdellä kaudella hetkittäin nopein kuski..

Menee jo hieman aiheen sivuun, joten antaa olla..

PS: Siis tän kauden suorituksista mikään ei anna olettaa, että Lewis olisi Heikkiä parempi. Tai jos näin silti tuntuu, niin varmaan voit ajatella myös että Massa voisi olla Kimiä parempi. Tän kauden suoritukset huom.

CamoN

Kurvailija
Sijainti
Kouvola
Oberfeldwebel sanoi:
PS: Siis tän kauden suorituksista mikään ei anna olettaa, että Lewis olisi Heikkiä parempi. Tai jos näin silti tuntuu, niin varmaan voit ajatella myös että Massa voisi olla Kimiä parempi. Tän kauden suoritukset huom.
Olen täysin samoilla linjoilla. Australiassa Heikillä oli homma vielä vähän hakusessa, Hamilton ajoi hyvän aika-ajon, pääsi lähtemään kisaan sieltä mistä halusi ja ajoi ongelmattomasti. Viikonloppu oli täysin McLarenin.

Malesiassa ja Bahrainissa taasen Heikki osoitti kilpailukykyisyyttään aika-ajoissa ja kilpailuissa, otti kalustosta irti lähes kaiken mahdollisen. Hamiltonin suoritukset eivät vakuuttaneet. Ei päässyt lähtemään kärjestä ja kaikki sen jälkeen meni enemmän tai vähemmän pieleen.

Mielestäni kahden edellisen kisan tulosten takia on täysin perusteltua olettaa, että Heikin noususuhdanne tulee jatkumaan ja Lewisillä on edessään lisää huonoja kisoja. Australian tuloksia voidaan mielestäni vähätellä useastakin syystä, joista muutamia mainitakseni ovat mm. erikoinen rata, kauden ensimmäinen kilpailu, Ferrarin yllättävät tekniset ongelmat, Heikin ensimmäinen kilpailu McLarenilla ym.

Australissa Hamilton voitti kohtuullisen perusvarmalla suorituksella koska kaikilla pahimmilla kilpakumppaneilla oli joitain ongelmia. Malesiassa ja Bahrainissa tilanne "normalisoitui" ja Hamiltonin suoritustaso laski. Mikäli tämä "normaali" tilanne jatkuu myös Euroopan kisoissa, Hamiltonilla voi olla edessään monia hyvinkin vaikeita viikonloppuja.

Mutta lopulta kaikki tämä on hyvinkin vahvaa mutua, vieläpä sinivalkoista sellaista ja se perustuu vain ja ainoastaan tämän kauden kolmen ensimmäisen kisan tapahtumiin. Kausi on pitkä jne. :)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.