- Jos en jostain syystä ole ensi kaudella Ferrarilla, tiedän, että minulla on paikka toisessa tallissa. Se ei ole ongelma. Muut tallit haluavat minut, Räikkönen sanoo brittilehti Daily Telegraphissa.
IS
Onkohan tuo Kimin kommentti suomennettu sanatarkasti? Jokainenhan tietää että kyllä Kimille ottajia löytyy mikäli Ferrarilta saa kenkää, mutta tuosta saa sen kuvan että Kimi tietää jonkun tietyn tallin (joka tietysti Kimin tapauksessa on huipputalli), eli että Kimi tavallaan tietää minne mennä ja on keskustellut jonkun muun tallin kanssa. Tietysti tässäkin pitää jättää varaus suomennokselle.
Kun kävin miettimään että mikä se talli olisi niin tajusin että mikäli Ferrari purkaa Kimin sopimuksen niin voihan joku muukin talli purkaa kuljettajansa sopimuksen ja tehdä Kimille tilaa.. Mutta jos nyt uskotaan/toivotaan että sopimuksia ei aleta purkamaan urakalla niin mitäs niitä on vaihtoehtoja: huipputalleista (Ferrari, McLaren, Red Bull, Brawn) vain Brawnilla ja McLarenilla on ns. kakkoskuskin paikka vapaana, tosin en tiedä miten tiimin ajattelutapa muuttuisi ykkös- kakkoskuskiasetelmassa jos saisi Kimin autoonsa. Mutta toivotaan että Kimi jatkaa Ferrarilla, kuten uskon vielä.
- Toivon minulla olevan ensi vuonna paremmat mahdollisuudet mestaruudesta taistelemiseen ja uskon Räikkösen ja Hamiltonin olevan myös mestaruussuosikkeja. Tämä vuosi 2009 on hieman epätyypillinen, Alonso totesi AS-lehdelle.
MTV3
Minä kyllä ymmärrän tuon kommentin niin että Alonso haluaa kertoa selvästi ettei ole viemässä Kimiltä paikkaa.
Sitten tuli tuo Massan tapaus vielä mieleen. Nyt lähdetään siitä että Ferrari julkistaa Alonson sopimuksen Monzassa, jos sellaista edes on. Niin kyllä siinä aika lailla samaan aikaan heidän pitää tietää että kumpi on Fernandon tallikaveri, Kimi vai Massa. Sillä kuskimarkkinat pysyvät jäässä niin kauan kuin noiden kolmen tilanne ratkeaa. Mielenkiintoiseksi tämän tekee se että jos Ferrari haluaa pitää Massan, niin uskaltavatko he julkistaa senkin jo kohta ja heittää Kimin pihalle. Vaarallista peliä siinä mielessä kun kukaan ei tiedä miten Massa toipuu. Mutta eivät he myöskään voi pitää sekä Kimiä että Massaa ja kertoa talvella kumpi heistä ajaa. Toisaalta jos Ferrari saa Alonson ja panttaa toista kuskiaan niin eiköhän ole selvä että he haluavat Massan mutta odottavat Massan toipumista.