Kimillä on kyllä ollut todella vähän perässäpitelykisoja urallaan. Enempi on ollut muiden pideltävänä. Tämä johtuu siitä, että kisavauhti on yleensä aina ollut kovaa. Alonsolla näitä tulppavoittoja on enemmänkin...Vuodelta 2005 Kimillä on todella hienoja kisoja, mutta silloin Kimillä oli huomattavasti parempi auto joka sopi miehen käteen kuin hanska ja lisäksi noissa kisoissa oli sentään jossain kohtaa myös suvantovaihe, jossa ei tarvinnut ajaa täysiä toinen silmä radassa ja toinen silmä taustapeilissä.
Ja samalta sivulta:Fun F1:
http://www.formulaf1.com/2009/09/01/spa-surprises-in-every-turn/
Kimi Raikkonen - As the Ferrari gets better, Kimi has been steadily delivering the goods. More so than last year it has to be said. Would be really nice to see him back at McLaren next year - not sure Brawn will do too well in 2010.
F1 on kaikkinensa minulle paljon suurempaa, kuin mielipiteitä jakavat epäkohdat.Ei varmaan tiettyjen henkilöiden sitten tulevaisuudessa kannata katsoa Span kisaa jos se tuottaa monien päivien harmittelua...
Toivottavasti ei ensikaudella olisi kenelläkään KERSSIä. Siitä tehdään ihan liian suuri numero. Kyllä Kimi olisi kerssittömällä autollakin samat ohitukset voinut tehdä. Katsokaa vaikka vuoden 2008 kisan ensimmäinen ja toinen kierros, aika vastaavat ohitukset.http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=46765&PO=46765
James Allenin kolumnissa Kimi mainitaan vain suhteessa Fisiin, ei sitä mitä Kimi radalla teki. Voittokin tuli kiitos kersin. ...kyllä noita sitten vit*#&aa Kimin menestys. Koskas Kimi Alleninkin muroihin on kussut?
Teepä raportti Span kisasta kertomatta voittavasta autosta ja kuskista muuta kuin, että siinä oli kers.
no suurin etu taisi tulla, kun kerssillä pääsi ohituspaikoissa Fisiltä karkuun.Toivottavasti ei ensikaudella olisi kenelläkään KERSSIä. Siitä tehdään ihan liian suuri numero. Kyllä Kimi olisi kerssittömällä autollakin samat ohitukset voinut tehdä. Katsokaa vaikka vuoden 2008 kisan ensimmäinen ja toinen kierros, aika vastaavat ohitukset.
Ja tosiaan muutkin tiimit saa käyttää kerssiä ihan vapaasti jos siitä kerran niin suuri etu tulee.
Sutilkin siellä syöksyi ohituksiin, tosin olikohan muista, kuin hitaista Williamseista...Toivottavasti ei ensikaudella olisi kenelläkään KERSSIä. Siitä tehdään ihan liian suuri numero. Kyllä Kimi olisi kerssittömällä autollakin samat ohitukset voinut tehdä. Katsokaa vaikka vuoden 2008 kisan ensimmäinen ja toinen kierros, aika vastaavat ohitukset.
Ja tosiaan muutkin tiimit saa käyttää kerssiä ihan vapaasti jos siitä kerran niin suuri etu tulee.
Kirjoittivatko Unkarin jälkeen että Lewis voitti KERSillä? Siellähän se KERS on paljon suurempi etu: rata suosii KERS-autoja, ohittaminen ilman on aika mahdotonta, ensimmäinen kiihdytys on pidempi, ...http://www.itv-f1.com/Feature.aspx?Type=James_Allen&id=46765&PO=46765
James Allenin kolumnissa Kimi mainitaan vain suhteessa Fisiin, ei sitä mitä Kimi radalla teki. Voittokin tuli kiitos kersin. ...kyllä noita sitten vit*#&aa Kimin menestys. Koskas Kimi Alleninkin muroihin on kussut?
Komppaan. Spa 04 sekä toki 2005 Suzuka on Räikkösen tähän mennessä kovimmat suoritukset, mutta tämä sitten 3. kovin. :alppu:Kyllä Spa 04 on edelleen selvästi paras yksilösuoritus tällä vuosituhannella F1:ssä. Mutta kyllä tämä Spa 09 lienee 2. paras. Seuraavat onkin sitten kaukana takana. Trendikin on jo vuosia ollut se, että kuski tekee entistäkin vähemmän eroa. Oikeastaan vain talleissa joissa ajatetaan kuskeja selkeästi ykkös/kakkoskuski meiningillä (McLaren, Renault) on tullut selkeitä eroja johonkin suuntaan.
Jep, se taisi olla Kimin ylivoimaisin voitto, tuo 2005 vuoden MonaconGP. Ilman turva-autoa voittomarginaali olisi ollut varmaan kierros tai ehkä siinä oltaisiin jo säästelty autoa. Myös aika-ajo samaisena viikonloppuna oli täydellistä hallintaa, tuossa huonolaatuinen pätkä paalukierroksesta:http://www.youtube.com/watch?v=awwHCvxExmw&feature=related Samana vuonna muistaakseni myös Barcelonan kisa oli aikamoista Kimin ylivoimaa.Ittelläni on yhtenä upeimmista Kimin kisoista jäänyt mieleen Monacon voitto ja lähinnä se etumatka, jonka Räikkönen pystyi kahteen kertaan kuromaan. Tämä kisa olisi hieno nähdä uudelleen.
Siis ei heille kelpaa Kimin tekemän mikään. Vaikka autosta ei voittotaistoon ole ja Kimi siitä silti suoriutuu, niin ei kelpaa, jatketaan jonnin joutavaa huhua :jaska:Italialaisen urheilulehden Gazzetta dello Sportin listalla Giancarlo Fisichella ja Kimi Räikkönen olivat suurimmat onnistujat. Lehden mukaan Räikkönen ajoi edellisen kerran yhtä hyvin vuosi sitten Span radalla, jolloin kisa päättyi kuitenkin viimeisellä kierroksella muuriosumaan.
- Hän jatkoi nyt sitä, mikä jäi täällä muuriin viime vuonna. Komea suoritus, mutta ehkä ei kuitenkaan riittävä pelastamaan hänen paikkaansa Maranellossa.
Mikä tarkoittaisi sitä, että joillekin radoille ne renkaat eivät sopisi yhtään. Huonommin kuin nykyinen "huonompi seos".Voitas tommoset erilaiset rengasseokset heittää romukoppaan ja ajella kaikki kisat koko kaudella samanlaisilla renkailla.
Tosiaan kuten aiemminkin joku muistaakseni postasi, tuolla viitataan siihen että voitto ei auta koska sopimukset on jo tehty.Tämä oli ajamalla ajettu voitto, loistava suoritus Kimiltä.
Ja silti Italialaismedian suusta kuullaan huvittavia kommentteja:
Siis ei heille kelpaa Kimin tekemän mikään. Vaikka autosta ei voittotaistoon ole ja Kimi siitä silti suoriutuu, niin ei kelpaa, jatketaan jonnin joutavaa huhua :jaska:
Jos Massa olisi samaan kyennyt, esim. Valencian radalla, niin siitähän olisi lähtenyt älyttömät ylistyslaulut sun muut mut ei Kimin kohdalla. :nope:
Mitä tulee näihin nykyisiin renkaisiin, niin väitän, etteivät nämä ole lähelläkään samaa tasoa mitä Michelin aikakaudella nähtiin. Ensinnäkin kyse on täysin erilaisesta renkaasta. Enne oli urakumit nyt slicksit. Näiden renkaiden taso on luokaton ja se on kuultu jo usean kuljettajan suusta. Miten "samat" renkaat ovat toisella stintillä huomattavasti huonommat. Lisäksi nämä renkaat ovat huomattavasti herkeämpiä pienillekin lämpitilavaihteluille mitä aiemmat.