Tsekkailin tota Sawardin blogia ja pikkuisen pitäisi nimimerkki Mikaelin kattoa peiliin, toi sun ilmaisu oli aika karkeaa tuolla. Ei sitä sun pointtia kukaan edes viitsi ajatella jos noin karkeasti ilmaiset asiat.Joo, kiitos tulituesta. Voisi laittaa enemmänkin jauhoja ko herran suuhun - harmi kun ei kirjoitettuna englantini taivu sujuvammin. No, toisaalta näitä blogikekkuleita kasvaa kuin sieniä konsanaan - jotenkin tuli vain tällä kohtaa väsähdettyä ja reagoitua tähän samaan jarnaan jota useimmat journalisteiksi itseään kutsuvat tarjoavat viitsimättä tehdä mitään selvitystyötä anninsa eteen. Hyvin kirjoitit ( ja hyvällä englannilla ).:thumbup:
no joo, vähän väsähti näihin tietäjiin. Bullshitin ois voinut jättää pois ( tai sanoa suomeksi ), mutta meni jo. Ei voi katua, tosin ei ollut tarkoituskaan olla tahdikas koska kirjoittaja ei sitä ole itsekkään ja kirjoittaa asioita faktoina. Halpaa journalismia se oli anyway. Sen oli oloinen kuitenkin blogin pitäjä, että tuskin olisi uponnut kohteliaallakaan palautteella.Tsekkailin tota Sawardin blogia ja pikkuisen pitäisi nimimerkki Mikaelin kattoa peiliin, toi sun ilmaisu oli aika karkeaa tuolla. Ei sitä sun pointtia kukaan edes viitsi ajatella jos noin karkeasti ilmaiset asiat.
En kantaisi minäkään Mikael mutta jätän seiskan artikkelin omaan arvoonsa. Joku tässä sanoikin ettei Matti ja Mervi ole ollut otsikoissa aikoihin...Minä en huolta kantaisi Kimin juomisista. Mutta Masa ja Mervi kavereina, siinä ei paljoa aivosoluja tarvita ( eikä ilmeisesti käytettykään ). Muutenkin, vakavastikin ottaen, alkoholistien seura on lievästi outoa sen kerran kun kotimaassa käy. Kait se perseet olalle terapia sitten vörkkii sitä arvostavassa seurassa. Mutta kellepä nämä ihmiset tilivelvollisia on ( paitsi Masa seiskalle ), jotta tehkööt mitä lystää - ja tekevätkin. Voitashan mekin hommata oma elämä, niin ei tarvi toisten kännejä laskea.
Olen miettinyt samaa, ei tulisi yllätyksenä. Tosin syytä siihen etsin enemmänkin Heikistä. Jos mclaren julkaisisi Kimin sopparin ja Heikin paikasta ei olisi tietoa niin kai Kimi jos kuka pitäisi huolta siitä ettei Heikki joudu tarpeettomaan myllytykseen vaan odottaisivat kunnes julkaistaisiin sekä Kimin että Heikin uudet sopimukset.En olisi yllättynyt, jos Kimillä olisi jo täysin valmis sopimus McLarenin kanssa. En myöskään olisi yllättynyt, jos se pidetään julkaisemattomana siihen saakka, kunnes valmistajien MM-sarjan pronssipaikka saadaan ratkaistua.
Pistäisin kaiken Stefanon piikkiin. Jean Todt oli ollut Schumin tallipäällikkönä monta vuotta ja ansainnut oman asemansa. Nyt kun siellä on Schumi ja kaikkien palvonta häntä kohtaan niin Stefano ei ehkä tiedä kuka siellä on se pomo loppujen lopuksi.Mulla ei ainakaan tarkempaa hajua, lieneekö sitten muillakaan? Schumin rooli Ferrarilla on nykyisellään vähintäänkin epäselvä, haiskahtaa melkein siltä, että Ferrarilla on jonkinlainen "kaksoiskomento". Eli viralliset johtajat (Dome & co), ja sitten Schumi hääräämässä harmaana eminenssinä joka asiassa. Ei kuulosta kovin tehokkaalta, ja alkukaudestahan Ferrarin tulenjohto tökki pahasti. Ja pääsihän Schumi sitten jäähyllekin "sen" sadekisan jälkeen... Muutenkin Schumin rooli "neuvonantajana" on vähintäänkin hämärä. Olisi aivan eri asia kuin jos Schumi olisi sitten tallipäällikkö, tai miehellä olisi joku muu, selvästi rajattu rooli. Toki saattaa olla että miehellä sellainen onkin, mutta mikä se mahdollisesti on, ei oikein ulkopuoliselle selviä. Nykyisellään vaikuttaisi siltä, että Schumilla olisi lusikka lähes joka sopassa, mutta vastuuta ei varsinaisesti mistään.
Jotkut britit ovat sanoneet että hamiltonit pelkäävät ja viime vuosien kokemukset ovat varmasti saaneet Robertsonin varmistamalla varmistavan ettei samaa tapahdu kuin Ferrarilla joten uskoisin sopimuksessa olevan useampi pykälä varmistamassa että näin myös käy.Peruskysymys: Miksi Kimi lähtisi tappelemaan ja taistelemaan talliin, jonka me kaikki tiedämme suosivan ihan selvästi Hamiltonia?
Se ei olisi hauskaa Kimille ei Lewisille eikä McLarenille.
Kimi ja Lewis eivät mahdu samaan talliin.
En olisi niinkään varma siitä...No eiköhän loppujen lopuksi Alonso ole noista paras auton kehittäjä vaikka Renault ei ole kehittynytkään millään tavalla tällä kaudella.
Renault satsaa huippumoottoriin ja Renaultilla ei "nukuta koskaan" Siellä halutaan tuloksia ja tehdään uutta moottoria ensi kaudeksi jolla palataan huipulle:ahem::wink:.
Joo, tosin Kimi on kyllä käynyt mennevuosina Masan kanssa "illanvietossa". Kävikö nyt - eipä väliä, mutta seurana Masa ja Mervi ei varmasti ole rakentavaa sorttia. Eikä Seiska mikään tiedonlähde. Masalla oli muuten ko lehden ilmestymisviikolla esiintyminen - olisiko ollut promootiota tuo artikkeli.En kantaisi minäkään Mikael mutta jätän seiskan artikkelin omaan arvoonsa. Joku tässä sanoikin...
Aivan niin.En olisi niinkään varma siitä...
Muutenkin kuulee aina puhetta näistä Alonson kyvyistä mutta viimeiset kaksi vuotta eivät ole vieneet autoa eteenpäin.
Ferraria ei taas ole kehitetty Silverstonen jälkeen ja Kimin tulokset puhuvat omaa kieltään ja tätä mieltä kisainssi oli joku aika sitten:
http://www.ts.fi/f1/sahkeet/78249.html
Arvelen samaa että on ollut promootiota jos Kimi vaikka on käynyt siellä ja ovat olleet dokaamassa niin ovat sitten ottaneet kaiken ja ehkä lisääkin irti siitäJoo, tosin Kimi on kyllä käynyt mennevuosina Masan kanssa "illanvietossa". Kävikö nyt - eipä väliä, mutta seurana Masa ja Mervi ei varmasti ole rakentavaa sorttia. Eikä Seiska mikään tiedonlähde. Masalla oli muuten ko lehden ilmestymisviikolla esiintyminen - olisiko ollut promootiota tuo artikkeli.
Kiitos käännöksistä, Turrini on hyvä jätkä kaikesta päätellen - eikä ryppyotsainen. Näitä on mukava lukea.
Miksi Kimi on hiljaa, ja McLaren? Itse miettisin, että jotkin asiat on nyt ratkaistu. Todennäköisesti sopimus McLarenin kanssa ja aivan hienoinen mahdollisuus siihenkin, että Kimi pitää välivuoden tmv. Ensin mainittu se todennäköisin luonnollisesti julkaistaan vasta kun sillä on mediassa tilaa ja kun osapuolten kaikki tekijät on selvillä: Heikin tuleva talli, Kimin sopparin yksityiskohdat, merkkimestaruustilanne jne. Itse en usko Kimin hirveästi näihin neuvotteluihin osallistuvan, Robertsonit vain hyväksyttävät hänellä sopimusdetaljeja. On varmasti niin raskaita episodeja ja vääntämisiä, että kuskin on parempikin pysyä rintaman takana.
Niin tosiaan, Alonsohan voitti mm. Singaporessa viime vuonnaAivan niin.
Eihän Alonso ole voittanutkaan Renaultilla paluun jälkeen kun kaks kisaa viime kaudella ja Varsinkin tällä kaudella ei ole mitään huomattavaa kehitystä näkynyt Renaultin suunnalla.
Jokaisella Tallilla ja Moottorivalmistajalla kuuluu olla parhaat moottorit, vain yksi kuljettaja voi mestaruuden voittaa.
no niin totta vieköön toivon minäkin. Eihän mikään siihen varsinaisesti viittaa, mutta kun ihan pienesti varautuu, niin ei pettymys sitten aivan masenna - siksi pidin senkin mahdollisuuden muodollisesti mukana. Ei Kimin ralliin kannata ( vielä ) lähteä. Lahjakkaana on heti kärjen takana mutta tunnetusti ne viimeiset sekunnit ja sadasosat ovat ison työn takana - Kimilläkin.Toivon ettet ole oikeassa siinä että Kimi pitää välivuoden, Mikael
Dexterin kanssa samoilla linjoilla. Varmasti Saward kehitti juttua osin perustuen mutuun, mutta Mikaelin kommentit oli aika ala-arvoisia ja ilman esitettyjä perusteita. Varmasti niitä olis löytynyt ja ne olis voinut esittää asiallisesti kuten täällä Mikael usein tekeekin. Nyt tuli lähinnä mieleen itkupotkuraivari oksennettuna ko. blogiin, ei hyvä.Tsekkailin tota Sawardin blogia ja pikkuisen pitäisi nimimerkki Mikaelin kattoa peiliin, toi sun ilmaisu oli aika karkeaa tuolla. Ei sitä sun pointtia kukaan edes viitsi ajatella jos noin karkeasti ilmaiset asiat.
Joo, itsehän ovat (hauki)soppansa keittäneet, toivokaamme siis että ruoto juuttuu kurkkuun, ja oikein kunnolla. Sille :alppu:.Pistäisin kaiken Stefanon piikkiin. Jean Todt oli ollut Schumin tallipäällikkönä monta vuotta ja ansainnut oman asemansa. Nyt kun siellä on Schumi ja kaikkien palvonta häntä kohtaan niin Stefano ei ehkä tiedä kuka siellä on se pomo loppujen lopuksi.
Olen jo vuoden ollut sitä mieltä että Schumin rooli olisi tehtävä selväksi koska nyt päättäjiä on liian monta eikä kukaan ota vastuuta.
Tosin olkoot vain juurin niinkuin ennenkin kun Kimi on vihdoin poissa sieltä. Sekoilkoot ihan rauhassa joten Stefano tallipäällikkönä, Schumi epämääräisenä neuvonantajana ja sitten nämä kaksi velikultaa kuskeina :thumbup: