No niin, tässä tulee loput haastattelusta:
Eilen Leo Turrini oli lounaalla Stefano Domenicalin kanssa ja Leon blogiin rekisteröityneet jäsenet saivat kysyä Stefanolta kysymyksiä on-line.
Theundeadille kiitos taas
http://club.quotidianonet.ilsole24ore.com/turrini/io_stefano_domenicali_rispondo_che
Minä, Stefano Domenicali, vastaan...
Published by Leo Turrini Tue, 13/10/2009 - 23:40
ALE30
Kaikki tiimit jotka ottavat osaa kauteen 2010 ovat kirjallisesti päättäneet etteivät käytä KERSiä. Toivon ettei kukaan päätä yrittää olla nokkela! Mitä meihin tulee, on aivan varma että emme käytä sitä. Haluan myös sanoa että KERS maksoi Ferrarille enemmän kuin 20 miljoonaa euroa. Se on hullua kun samanaikaisesti puhumme kulujen leikkaamisesta.
Ei, Ascanelli ei tule Ferrarille. Hänellä on vielä jäljellä kaksivuotinen sopimus Toro Rosson kanssa.
Ferrari-päivä Valenciassa on hyvä tapa toivottaa Alonso tervetulleeksi hänen kansansa edessä mutta jotta se voisi tapahtua on Renaultin sallittava se Fernandolle. Tiedämme enemmän siitä kun kausi on ohitse.
Ei vain Alonsolla ole muutama testi kautta 2010 varten: sama pätee kaikille muille.
Badoerista ja Fisicosta, anna minun sanoa että heillä on erittäin hyvät perusteet. F60 on vaikea auto ajaa jokaiselle, usko minua.
Ecclestonen ideasta testata maanantaisin (GPn jälkeen), me puhuimme siitä mutta se ei ole mitään mikä olisi tulossa lähitulevaisuudessa. Minun mielestäni on aivan hullua kieltää yksityiset testit ja jäädyttää mottoreiden kehitys. Jotta säästyisi rahaa F1 meni suuntaan mistä en pidä.
MAZGIORG
Minulla on kaikkien kuskien puhelinnumerot. Myös Hamiltonin!
CHRISTIAN
Jos haluat olla kanssani varikkomuurilla niin ehkä voisit auttaa minua! Vakavasti puheenollen: F60 tuomittiin FIA'n huijauksen avulla. Emme me ole mitään typeryksiä, me rakensimme sen ilman tupladiffuusoreita koska olimme varmoja siitä että ne olisivat laittomia mutta he tekivät poliittisen päätöksen.
Tiedän täysin mitä Todt voitti ennen minua. Olin osa tiimiä ja ammatillisesta näkökulmasta katsottuna minä arvostan häntä korkealle. Mutta jonkun oli otettava hänen paikkansa, eikö niin? Lisäksi Jean, ennen kun hän alkoi kerätä maailmanmestaruuksia, sai oman annoksensa katkeruutta Ferrarilla. Ja myös minä, hänen kanssaan, sillä hän halusi aina minut mukaansa. Tietenkään et voi aina voittaa mutta en tunne olevani luuseri jos tarkoitat sitä.
Ykköskuskista: Sellaista ei ollut, sellaista ei tule olemaan. Alonso tietää tämän täydellisesti, hän ei pyytänyt mitään ja hän tulee olemaan samalla tasolla kuin Felipe.
EWIN7
Ferrari ei äänestä FIA'n presidenttiä. ACI tekee sen (ACI = Automobile Club Italia). Ferrari ja Aci uskovat että oikea valinta on äänestää Todtia ja he ovat sanoneet sen. Mitä tulee konfliktiasemaan niin uskon että ranskalainen haluaa todistaa että hän on puolueeton. Jos viittaat hänen poikaansa joka manageroi ajajia niin en usko että FIA auttaa ajajia joita Nicolas manageroi. Toivon että Jean tuo uutta mentaliteettia meidän ympäristöömme, erilaista henkeä.
Massasta ja Alonsosta olen jo sanonut että he saavat tasavertaisen kohtelun. En pelkää sisäistä konfliktia. Puhuin Fernandon kanssa hänen ongelmistaan McLarenissa Hamiltonin kanssa. Hän koki että brittiläiset kundit pettivät hänet mutta hän myönsi ettei hän toiminut täydellisellä tavalla suhteessaan Lewisiin. Maranellossa ei tule tapahtumaan mitään senkaltaista: se on minun vastuullani ja minä vakuutan ettei mitään sellaista tule tapahtumaan.
Kimi. Käytän mahdollisuuden hyväkseni selittääkseni valinnan. Ewin, minun mielestäni Räikkönen, ehdottomasti, on samalla tasolla kuin Fernando, Felipe ja Lewis. Joten miksi muutos? Siksi että olen varma siitä että tiimi, Ferrari, tarvitse miehen joka on samanlaisempi kuin Schumi, jotta suhde tiimiin säilysi. Kimi on hyvin nopea, hyvin kilpailunhaluinen mutta myös hyvin sulkeutunut, sisäänpäinkääntynyt. Se ei ole rajoite eikä mikään häpeä: se on hänen luonteensa. Kun hänellä oli voittaja auto hän oli ja hän on täydellinen. Kun on kyse auton korjaamisesta ja tiimin johtamisesta uskon että Alonso on parempi. Tämän minä selitin Räikköselle: hän ei ollut onnellinen mutta hän ymmärsi.
Kimin tulevaisuudesta, tiedän että hän käy tällä hetkellä neuvotteluja McLaren, Brawn ja Red Bull tiimien kanssa. Tiedän että hän tulee olemaan kova vastustaja 2010.
Voitko kuvitella että olisin pistänyt 20-vuotiaan Massan paikalle Unkarin jälkeen? Olisin tuhonnut hänet ottaen huomioon Badoerin ja Fisicon kokemat F60 ongelmat. Ei, me emme voineet tehdä sitä.
Briatoresta. Hän soittaa minulle usein. Jos minulta kysytään niin hän ei suunnitellut petosta Singaporessa. Lavastaa onnettomuus kun on vielä useita kierroksia jäljellä on järjetöntä, niin epä-Flaviomaista. Joka tapauksessa olen aina ollut erilainen häneen verrattuna ja tulen aina olemaan. Uskoisin että hän tulee esiin taas mutta toisissa maailmoissa. Ei F1:ssä.
Uusista kasvoista varikolla, salli minun sanoa banaliteetti: Ideoilla tulisi olla väliä, ei kasvoilla.
LEO 2012
2010 autoilla on myös DDD (tupladiffuusorit), tulet näkemään sen. Kuka niitä enää uskaltaa ottaa pois....
TANA
Baldo (Baldisseri) tulee pysymään Formula Clientissä mikä on tällä hetkellä hyvää bisnestä Ferrarille. Ascanellista taas sanoin ettei hän tule, ainakaan kahteen vuoteen. Almondo ei ole mikään Damokleen miekka. Cola (Colajanni?????) ei tule olemaan tiimipäällikkö, hän tekee niin hyvää työtä television kanssa! Mitä tulee siihen että Cuneo'n taikuri (Briatore) ottaisi minun paikkani niin jos sallit, koputan puuta.
ODIN
En usko että Brawnin tapaus toistuu vaikkakin uskon Brawnin olevan yksi parhaista 2010. Välitankkauksen poistuminen tulee muuttamaan kaiken sillä ajajat starttaavat 180 kg polttoainekuormalla, sillä tulee olemaan huomattava vaikutus renkaisiin, emmekä vielä tiedä uusista Bridgestonen renkaista ja autojen ulkonäkö tulee olemaan erilainen jotta saadaan tilaa isommalle bensatankille. Se tulee olemaan suuri haaste.
Numeroista, meidän numerot riippuvat siitä minkä sijoituksen saamme valmistajien mestaruudessa. Teoriassa Massa saa parittoman numeron ja Alonso parillisen.
OTELMA
Leo rukoilee minua vastaamaan kysymykseen mitä et uskaltanut kysyä minulta. Ok: Schumilla tosiaan oli ongelmia niskan kanssa, muuten hän olisi ajanut. Voin kertoa sinulle ettei hän pelännyt sitä että hän olisi ajanut huonosti F60 autolla. Hän oli silti nopea! Oh, en koskaan käyttänyt taskukelloja.
ROMANI
Cola on ystäväni (kuin veli). Jos haluat että yritän kertoa hänelle että hänen tulisi hymyillä enemmän, no, olen samaa mieltä kanssasi.
COMETA ROSSA
Alonsolla ei ollut mitään tekemistä Singaporen juonen kanssa. Uskon että Briatore vie asian oikeuteen mutta hän ei näytä kovin kiinnostuneelta saada FIA muuttamaan mieltään. Italialaisista pojista, tässä uutinen: Marraskuussa esitämme ohjelman mikä auttaa nuoria ajajia kehittymään, alkaen kartingista. Ohjelman promoottori on Ferrari. Uskon paljon tähän ideaan.
Anteeksi mutta nyt minun on suljettava salkkuni ja lähdettävä Interlagosiin. Kiitos teille kaikille!