Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

  • Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Et Revolta hyvä antanut yhtäkään faktaa sen tueksi, että Kimi ei olisi yrittänyt loppuun asti saada omaa näkemystään läpi. Itseasiassa muistan Kimin olleen yllättynyt etuosan ja ripustusten muutoksesta eli ei ollut niitä odottanut siten tapahtuvaksi. Mistään ei ole tullut sinulta tai pressistä sen suuntaista faktaa, että Kimi olisi ollut välinpitämätön uudistuksesta, itse asiassa taisi olla hyvin vihainen.

Eihän kuskin pidä olla etujaan flobbaava ja politikoiva koska juuri se on VÄÄRÄÄ toimintaa. Ja näin juuri kävi suhteessa Massan toiminnan ja hänen tukijoittensa vuoksi. Silloin saattaa käydä niin, että kuskin etu ajaa tallin edun edelle. Jopa niin, että hitaampi kuski päättää auton kehityssuunnista.

Paljon toimivampi on järjestelmä jossa ns ykköskuski on se nopeampi sen jälkeen kun talli on kuunnellut ja tarjonnut mahdollisimman hyvän työkalun molemmille. Molempia kuunnellen ja ihan erikseen pyytämättä. Silloin johtajuus mainitsemassanne muodossa on erikseen tallin etuja objektiivisesti tarkastelevilla henkilöillä joille molempien kuskien etu on tallinkin etu yhdessä ei erikseen tai toisen hyväksi.

Silloin myös punnitaan jos toisen vauhti selvästi hiipuu tai mestaruustaiston mahdollisuudet on menneet. Älytöntähän muutenkin olisi palkata miljoonilla nopea kuski ja ihmetellä jos hän ei suoriudu teamin johtamisesta johon miehiä saisi paljon halvemmalla. Tai palkata hyvä nuori johtaja joka osaa myös ajaa hieman formulaa ja ennen kaikkea pitää puolensa tallin kokonaisuudesta murehtimatta.
 
Viimeksi muokattu:

Hauki

kierroksella ohitettava
Liittynyt
4.3.2008
Viestit
181
Sijainti
vesikasvillisuuden suojassa
Tässä johtajuusvauhkoamisessa on muuten unohdettu sellainen juttu, ettei ole mitään selvää syy-seuraus yhteyttä. On mahdollista että Schumin menestys oli täysin hänestä riippumatonta, vaikka kuinka siellä aukoi päätään ja ravisteli insinöörejä. Ehkä olisi menestynyt vieläkin paremmin jos olisi vetänyt Kimi-linjaa. Ja vastaavasti on mahdollista, että Kimi olisi menestynyt huonommin jos olisi vetänyt Schumi-linjaa. Tiettyhin johtopäätöksiin on tultu, mutta millä perustein? Muistuttaa näitä surullisenkuuluisia lääketietellisiä havaintoja eri ravintoaineiden haitallisuudesta ja terveellisyydestä. Syitä ei ymmärretä, nähdään vain tilastollinen korrelaatio ja kuvitellaan että syykin on löydetty.

Hyvä pointti. Korrelovathan hukkumiskuolemat ja jäätelönsyöntikin keskenään, mutta ei siitä voi päätellä, että jäätelönsyönti lisää hukkumiskuolemia tai hukkumiskuolemat jäätelönsyöntiä :alppu:. Näkisin että kuski voi vaikuttaa lähinnä a) oman kisatiiminsä toimintaan ja b) tallin sisäiseen politiikkaan (suosituimmuusjärjestelyt). Muilla osa-alueilla kuskin "johtajankyvyt" tuottavat parhaimmillaankin marginaalista hyötyä, ja pahimmillaan jopa vaikuttavat heikentävästi muiden työsuoritukseen (amatööri neuvomassa ammattilaisia). Eli parempi suutarin(kin) pysyä lestissään ;).
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ylivääpeliltä erinomaisia pointteja motivoinnista, asia on juuri noin! Sille yhdelle mutterinkiristäjälle työ voi olla hyvinkin puuduttavaa ja monotonista mutta hän saattaa olla kuitenkin erittäin innoissaan siitä, että saa tehdä duunia F1:issä ja on ylpeä tiimistään ja kuskista. Sitten jos tämä kuski tulee tehdaskäynnille ja käy pikaisesti sanomassa mikrofoniin pari kliseetä monotonisella äänellä eikä eleelläkään anna sitä käsitystä, että hän oikeasti arvostaisi tämän mutterinkääntäjänkin työtä niin ei siinä kyllä varmasti ole motivaatio huipussaan. Periaatteessa hoitaa hommansa muttei myöskään ylimääräisiä tsemppaile. Sitten taas jos se kuski tuleekin tehtaalle, kiertelee siellä ajan kanssa ympäriinsä, rupattelee työntekijöiden kanssa, kyselee kuulumisia ja katsoo silmiin kun kertoo arvostavansa heidän duunia. Ehkä jopa jotain pieniä lahjuksenpoikasiakin jakelee. Ei epäilystäkään, etteikö tuo kaveri olisi motivoituneempi tarkistamaan sen mutterin kiinnityksen vielä yhden kerran varmuuden vuoksi ennen kotiin lähtöä kuin tuo ensimmäisen tapauksen duunari.

Mikael: tässä pelissä tulokset ratkaisevat. Siinä on perustelu ja fakta, että auton kehitys meni Kimille epäedulliseen suuntaan. Siinä on kaikki olennainen tieto. Ihan sama vaikka Kimi olisikin yrittänyt kaikkensa (mitä en tosin todellakaan usko) saadakseen kehityksen menemään toiseen suuntaan, kun fakta on se, että toisin kävi. Eli motivointitaidot eivät riittäneet. Talli katsoi Kimin edun uhraamisen arvoiseksi. Se on kova maailma ja kuten sanoin, tulokset ratkaisevat. Noi kaverit eivät ole siellä mukana ajattelemassa tiimin etua: jokainen F1-kuski ajattelee lähtökohtaisesti ensimmäisenä vain ja ainoastaan omaa etuaan.

Kun puhutaan tuloksista ja niiden saavuttamisesta, Kimi ei pärjää kovemmille kavereille. Hän ei ole tarpeeksi härski ja määrätietoinen. Radalla taidot riittävät mihin tahansa mutta sen ulkopuolella eivät. Kun puhutaan tuloksista. Ei siitä, mikä on kenenkin mielestä arvostettava tapa niitä saavuttaa. Se on toinen keskustelu se.
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ylivääpeliltä erinomaisia pointteja motivoinnista, asia on juuri noin! Sille yhdelle mutterinkiristäjälle työ voi olla hyvinkin puuduttavaa ja monotonista mutta hän saattaa olla kuitenkin erittäin innoissaan siitä, että saa tehdä duunia F1:issä ja on ylpeä tiimistään ja kuskista. Sitten jos tämä kuski tulee tehdaskäynnille ja käy pikaisesti sanomassa mikrofoniin pari kliseetä monotonisella äänellä eikä eleelläkään anna sitä käsitystä, että hän oikeasti arvostaisi tämän mutterinkääntäjänkin työtä niin ei siinä kyllä varmasti ole motivaatio huipussaan. Periaatteessa hoitaa hommansa muttei myöskään ylimääräisiä tsemppaile. Sitten taas jos se kuski tuleekin tehtaalle, kiertelee siellä ajan kanssa ympäriinsä, rupattelee työntekijöiden kanssa, kyselee kuulumisia ja katsoo silmiin kun kertoo arvostavansa heidän duunia. Ehkä jopa jotain pieniä lahjuksenpoikasiakin jakelee. Ei epäilystäkään, etteikö tuo kaveri olisi motivoituneempi tarkistamaan sen mutterin kiinnityksen vielä yhden kerran varmuuden vuoksi ennen kotiin lähtöä kuin tuo ensimmäisen tapauksen duunari.

Mikael: tässä pelissä tulokset ratkaisevat. Siinä on perustelu ja fakta, että auton kehitys meni Kimille epäedulliseen suuntaan. Siinä on kaikki olennainen tieto. Ihan sama vaikka Kimi olisikin yrittänyt kaikkensa (mitä en tosin todellakaan usko) saadakseen kehityksen menemään toiseen suuntaan, kun fakta on se, että toisin kävi. Eli motivointitaidot eivät riittäneet. Talli katsoi Kimin edun uhraamisen arvoiseksi. Se on kova maailma ja kuten sanoin, tulokset ratkaisevat. Noi kaverit eivät ole siellä mukana ajattelemassa tiimin etua: jokainen F1-kuski ajattelee lähtökohtaisesti ensimmäisenä vain ja ainoastaan omaa etuaan.

Kun puhutaan tuloksista ja niiden saavuttamisesta, Kimi ei pärjää kovemmille kavereille. Hän ei ole tarpeeksi härski ja määrätietoinen. Radalla taidot riittävät mihin tahansa mutta sen ulkopuolella eivät. Kun puhutaan tuloksista. Ei siitä, mikä on kenenkin mielestä arvostettava tapa niitä saavuttaa. Se on toinen keskustelu se.
Edelleen vahvasti eri mieltä - ei McLarenilla ja Ferrarillakin Kimin palautetta turhaan ole kehuttu. En usko, että Ferrari tiedosti uhraavansa Kimin vauhtia ennen kuin se käytännössä kävi selväksi. Eihän Kimille muutoin olisi annettu vanhaa keulaa takaisin. Asiassa ei ollut mitään Kimin vajaapolitikointia vaan Ferrarin taitamattomuutta, taipumusta vanhaan ( yliohjaavuuteen ) ja virhettä kuunnella Massaa ja etenkin hänen tukijoitaan. Talli on tottunut testaamaan niin luotettavuuden kuin ajettavuudenkin ja uudessa tilanteessa puutteellisen johdon myötä se on kykenemätön analysoimaan vain datasta ja teoriasta kahta erilaista ajotyyliä ja autoa. Ferrari huomasi virheensä ja autoa muutettiin paljon Kimin suuntaan niin loppukaudesta kuin talvellakin. Alonson tulo on puhtaasti rahakysymys jopa nopeamman kuljettajan tilalle. Ferrari nosti kätensä ylös. Todtin kaltaista johtajuutta ei löydy, riittävää tekniikkaa ja laboratorio-osaamista ei löydy, ja rahaa kaivataan. Uusien johtajien päätöksenä he eivät vaihda itseään vaan kuskin ja saavat samalla rahaa. Kenties testaamista paikkaavaa resurssiakin samalla.
 

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Liittynyt
15.1.2001
Viestit
6788
Sijainti
Rysälä
Ei Todt tai Brawn laita pultteja paikalleen autoon, ei se kunnia heille kuulu vaan sille joka sen auton kasaa.

Schumin motivoinnista vielä: Ei hän mene neuvomaan ketään, sanoo vain että jos voitetaa mestaruus nii pääset kuuhun. (eli duunari tekee sen työn huolellisesti, muuta hän ei voi)
Toisaalta voihan duunaria "motivoida" myös sillä että jos ei voiteta, niin pääset "kuuhun", you know...it depends kuka haluaa kuuhun ja kuka ei, myös Max setä voi tulla käymään kodissasi kun olet reissussa...Max-setä tulee ja piiskaa muijaasi. Toimi kai tuokin tavallaan oikeiden diktaattorien aikaan. Ja hommat toimi.

Ylivääpeli ja muutkin puhuu ihan asiaa. Kuskilla on oma vaikutuksensa tuollaisiin pieniin asioihin, jotka saattaa ratkaista paljonkin.

Lahjakkuuksia on erilaisia. Kimi on lahjakkuus radalla ja auton kuin auton ratissa. Siitä ei ole epäilystäkään. Sosiaalisella puolella taas voi olla puutteita. Yleisen länsimaisen arvostuksen perusteella avoimmuutta katsotaan hyvällä, mutta taas hieman sulkeutunutta kaveria on (toimittajien) vaikeampi lähestyä. Toisaalta Kimi omannee aivan uskomattoman keskittymisen taidon ja osaa sulkea ulkomaailman täydellisesti, jos motivaatio vaan on kohdallaan. Vanhaa sanontaa mukaillen...tasan ei käy (onnen) lahjat. Ja hyvä niin. Muuten maailma olisi saatanan tylsä paikka.
 
Viimeksi muokattu:

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Mikael: vaadit minulta perusteluja näkemykselleni ja annoin niitä. Painavia ja melko kiistattomia sellaisia, suoraan asianomaisten suusta. Nyt sitten esität itse puhtaan spekulaation Schumacherin roolista asiassa etkä anna minkäänlaisia perusteluja väitteesi tueksi.

Ja vaikka tuo esittämäsi spekulaatio pitäisikin paikkansa, sanot itsekin, että "Kimi nosti kädet pystyyn". Siinähän se Kimin puute juuri on! Ei pitäisi luovuttaa ja nostaa käsiä pystyyn. Pitäisi taistella vastaan vaatimalla, manipuloimalla ja politikoimalla. Kaikki mulle heti. Minä minä minä. Siis jos haluaisi saavuttaa maksimaalisen menestyksen. Mutta se ei ole Kimin tyyli ja kaikki kunnia siitä hänelle, se on tietyllä tavalla hienoa ja moni häntä siitä arvostaakin. Oma pointtini tässä keskustelussa on vain nimenomaan se, että tuolla välinpitämättömyydellään ja johtajuuden puutteellaan Kimi ei ole saavuttanut niin hyviä tuloksia kuin olisi voinut. Ja lopulta tilanne sitten johti siihen, että talli katsoi Santander/Alonso-paketin sen arvoiseksi, että Kimi heivattiin pihalle.
Erittäin asiallinen kirjoitus.

Edelleen vahvasti eri mieltä - ei McLarenilla ja Ferrarillakin Kimin palautetta turhaan ole kehuttu. En usko, että Ferrari tiedosti uhraavansa Kimin vauhtia ennen kuin se käytännössä kävi selväksi. Eihän Kimille muutoin olisi annettu vanhaa keulaa takaisin. Asiassa ei ollut mitään Kimin vajaapolitikointia vaan Ferrarin taitamattomuutta, taipumusta vanhaan ( yliohjaavuuteen ) ja virhettä kuunnella Massaa ja etenkin hänen tukijoitaan. Talli on tottunut testaamaan niin luotettavuuden kuin ajettavuudenkin ja uudessa tilanteessa puutteellisen johdon myötä se on kykenemätön analysoimaan vain datasta ja teoriasta kahta erilaista ajotyyliä ja autoa. Ferrari huomasi virheensä ja autoa muutettiin paljon Kimin suuntaan niin loppukaudesta kuin talvellakin. Alonson tulo on puhtaasti rahakysymys jopa nopeamman kuljettajan tilalle. Ferrari nosti kätensä ylös. Todtin kaltaista johtajuutta ei löydy, riittävää tekniikkaa ja laboratorio-osaamista ei löydy, ja rahaa kaivataan. Uusien johtajien päätöksenä he eivät vaihda itseään vaan kuskin ja saavat samalla rahaa. Kenties testaamista paikkaavaa resurssiakin samalla.
MIssään vaiheessa ei Kimi ja hänen taustajoukkonsa olisi saanut päästää tilannetta siihen että kakkoskuskia joka tienaa about 5 kertaa vähemmän kuin maailmanmestari kuunnellaan. Tässä itsekin myönnät että talli kuunteli Massaa, joka tarkoittaa sitä että ykköskuski on ollut hiljaa tai ei ole riittävästi nostanut haloota asemansa puolesta. Olisiko muka Irvinea kuunneltu Ferrarillla, tai Heikkiä Mäkillä?
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
"Ehkä kaikkein toimivin kaksikko näistä meidän kuskeistamme olisi ollut Mika Häkkinen ja Kimi Räikkönen. Heidän kanssaan homma olisi hoitunut. Kummatkin on suoraviivaisia pelkästään ajamiseen keskittyviä kuljettajia, erikoisia luonteita, mutta älykkäitä, nokkelia ja pystyivät antamaan tarpeellisen palautteen insinööreilleen, Whitmarsh aprikoi."

On se kumma, kun Whitmarsh ei ymmärrä, että Kimi ei osaa pitää puoliaan eikä siksi saa autostaan mieluistaan.? Vai tietäisiköhän Martin, että Ferrarin nykyisten kusipäiden joukossa se onkin kovin väsyttävää puuhaa. Mutta palkka-asioissa Kimi kyllä voisi olla vielä nykyistäkin kiltimpi. Muutaman kymmenen milliä.
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
"Ehkä kaikkein toimivin kaksikko näistä meidän kuskeistamme olisi ollut Mika Häkkinen ja Kimi Räikkönen. Heidän kanssaan homma olisi hoitunut. Kummatkin on suoraviivaisia pelkästään ajamiseen keskittyviä kuljettajia, erikoisia luonteita, mutta älykkäitä, nokkelia ja pystyivät antamaan tarpeellisen palautteen insinööreilleen, Whitmarsh aprikoi."

On se kumma, kun Whitmarsh ei ymmärrä, että Kimi ei osaa pitää puoliaan eikä siksi saa autostaan mieluistaan.? Vai tietäisiköhän Martin, että Ferrarin nykyisten kusipäiden joukossa se onkin kovin väsyttävää puuhaa. Mutta palkka-asioissa Kimi kyllä voisi olla vielä nykyistäkin kiltimpi. Muutaman kymmenen milliä.
Ei Mclarenilla tarvinnut pitää puoliaan kun oli aina tallikaveriaan nopeampi. Kyllä se olisi Ferrarillakin toiminut jos auto olisi aina sattunut sopimaan Kimille. Nyt ei niin käynyt ja tallikaveri oli hyvä.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
MIssään vaiheessa ei Kimi ja hänen taustajoukkonsa olisi saanut päästää tilannetta siihen että kakkoskuskia joka tienaa about 5 kertaa vähemmän kuin maailmanmestari kuunnellaan. Tässä itsekin myönnät että talli kuunteli Massaa, joka tarkoittaa sitä että ykköskuski on ollut hiljaa tai ei ole riittävästi nostanut haloota asemansa puolesta. Olisiko muka Irvinea kuunneltu Ferrarillla, tai Heikkiä Mäkillä?
Kimin taustajoukot tallissa ovat Monte ja Dome. Pitäisi olla Schumikin. Näiden johtamistaidon puutteesta ja taitamattomuudesta siinä oli kyse. Ei siellä rivimiehen kiristämät ruuvit olleet löysässä vaan suuret päätökset ja puutteet osaamisessa. Siihen ei Kimin jakamat suutelot tai kellot auta.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Ei Mclarenilla tarvinnut pitää puoliaan kun oli aina tallikaveriaan nopeampi. Kyllä se olisi Ferrarillakin toiminut jos auto olisi aina sattunut sopimaan Kimille. Nyt ei niin käynyt ja tallikaveri oli hyvä.
Niin, että tuurilla auto sopi Macillä noviisin käteen ja siitä sopi jatkaa mainetekoja nössöjen kuskikavereiden kanssa. Hyvä argumentti, hurraa:wink:
 

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Liittynyt
28.9.2008
Viestit
1025
Sijainti
Helsinki
Kimin taustajoukot tallissa ovat Monte ja Dome. Pitäisi olla Schumikin. Näiden johtamistaidon puutteesta ja taitamattomuudesta siinä oli kyse. Ei siellä rivimiehen kiristämät ruuvit olleet löysässä vaan suuret päätökset ja puutteet osaamisessa. Siihen ei Kimin jakamat suutelot tai kellot auta.
No mitäpä veikkaat, mitä olisi Alonso tai Schumi tai vaikka Senna tehnyt jos olisi huomannut että tallin selkeä kakkoskuski saakin tiimin asioissa sanavaltaa ja auto yhtäkkiä sopiikin hänelle paremmin? Siitä olisi tullut täydellinen sirkus, olisi vaikka paavilla asti käyty valittamassa :) Tästähän tässä keskustelussa on periaatteessa kyse.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
No mitäpä veikkaat, mitä olisi Alonso tai Schumi tai vaikka Senna tehnyt jos olisi huomannut että tallin selkeä kakkoskuski saakin tiimin asioissa sanavaltaa ja auto yhtäkkiä sopiikin hänelle paremmin? Siitä olisi tullut täydellinen sirkus, olisi vaikka paavilla asti käyty valittamassa :) Tästähän tässä keskustelussa on periaatteessa kyse.
No Alonso pyytäisi tallipäällikön kautta kyseistä kuskia ajamaan seinään ja Schumin etuja valvoi sama kaveri kuin Alonsollakin sekä Todt. Toisin sanoen ei se näiden kuskien halailuista ole kiinni vaan määrätietoisista johtajista talleissa. Sennaa nyt en viitsi tähän sekoittaa. Ferrarilta nämä johtajat puuttuvat, puuttuvat edelleen Alonsonkin sinne mentyä ja hyvä siksi, että Kimi sieltä pois "pääsee" - vieläpä rahojen kanssa.

Ja pyysihän Alonso toistakin tallipäällikköä taipumaan kannalleen, sitten kiristi kun ei vähällä uskonut - samalla sotkeutui vakoilucaseen ja joutui lopulta väistymään nopeamman kuskin tieltä. Eikö latinopusut saarivaltakunnassa purreet vai mikä mutta tämä tiimityön lahjakkuus tulee Kimin tilalle.
 
Viimeksi muokattu:

Rip3

Well-known member
Liittynyt
25.12.2005
Viestit
611
Sijainti
Vaasa
Missään vaiheessa ei Kimi ja hänen taustajoukkonsa olisi saanut päästää tilannetta siihen että kakkoskuskia joka tienaa about 5 kertaa vähemmän kuin maailmanmestari kuunnellaan. Tässä itsekin myönnät että talli kuunteli Massaa, joka tarkoittaa sitä että ykköskuski on ollut hiljaa tai ei ole riittävästi nostanut haloota asemansa puolesta. Olisiko muka Irvinea kuunneltu Ferrarillla, tai Heikkiä Mäkillä?
Missään vaiheessa ei Ferrari olisi saanut mennä tukkimaan kimin autoon "Massan ripustusta" En tiedä kuinka kauan Raikkonen vonkui takaisin vanhaa ripustusta etupäähän, mutta tästä huomaamme, että kuljettajat eivät itse suunnittele osia, valmista niitä tai vaihda autoonsa niitä. Muuten Räikkönen olisi hakenut vanhan ripustuksen varastosta, ruuvannut sen kiinni autoon ja ehkä olisi vielä suunnitellut uuden paremman, mutta se ei mene niin...

McLarenilla osattiin kyllä tehdä Räikköselle ja Montoyalle omanlaiset versiot etupäästä tms, mutta Ferrarilla ei tähän näytetä pystyvän?

Mutta tähän ei varmaan saada vastausta ihan heti, kun eivät Ferrarilla edes ymmärrä miksi auto liikkuu... olisko vika kuljettajassa, se suomalainen on ajanut hyvin, mutta ne italialaiset eivät...

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/984687
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Missään vaiheessa ei Ferrari olisi saanut mennä tukkimaan kimin autoon "Massan ripustusta" En tiedä kuinka kauan Raikkonen vonkui takaisin vanhaa ripustusta etupäähän, mutta tästä huomaamme, että kuljettajat eivät itse suunnittele osia, valmista niitä tai vaihda autoonsa niitä. Muuten Räikkönen olisi hakenut vanhan ripustuksen varastosta, ruuvannut sen kiinni autoon ja ehkä olisi vielä suunnitellut uuden paremman, mutta se ei mene niin...

McLarenilla osattiin kyllä tehdä Räikköselle ja Montoyalle omanlaiset versiot etupäästä tms, mutta Ferrarilla ei tähän näytetä pystyvän?

Mutta tähän ei varmaan saada vastausta ihan heti, kun eivät Ferrarilla edes ymmärrä miksi auto liikkuu... olisko vika kuljettajassa, se suomalainen on ajanut hyvin, mutta ne italialaiset eivät...

http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2009/10/984687
Juuri näin, erittäin asiallinen kirjoitus Rip.


Onhan se perin kummallista, että joillakin mittareilla sirkuksen nopein kuski ei kelpaisi tallille sen vuoksi, ettei hänen teaminjohtajuustaidot muka riitä. Ja taas toiselle tallille tämä mies on osa dreanteamiä.

Ja sitten Ferrari ottaisi teamityön ja johtajuuden niinkin kunnostautuneen kukkasen kuten Alonson. Ja paskat nakkaan - rahaa se Ferrari otti sekä jatkoaikaa onnettomille johtajilleen. Sitten heitetään näiden tunarien itsensä toimesta sumuverhoa, että vaihtooN vaikuttivat muka miehen puhumattomuus - mitä nyt muuten ajaa käsittämättömästi vaikka autoa ei edes kehitetä. Vain jossain huonon itsetunnon härmän perämetsässä joku voi ostaa tuon selityksen.
 
Viimeksi muokattu:

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Täällähän on kovat johtajuuskeskustelut käynnissä. Hienoa!:thumbup: Kyselin tyhmänä, että mitä se johtajuus konkreettisesti tarkoittaa. Nytpä tuo tuli selvitettyä.

Mukava lukea noin hyviä kirjoituksia.:)

Tämän päälle kun luki nuo Whitmarshin kommentit Kimistä, niin oikeaan osoitteeseen Kimi on menossa. Eli Mclarenilla tykätään juuri niistä Kimin vahvuuksista ja ei kaivata (ilmeisesti) politikoivaa leaderia.
 

Hevimies

Hippaheikkien kuningas
Liittynyt
13.6.2005
Viestit
986
Sijainti
Savonlinna
Mutta palkka-asioissa Kimi kyllä voisi olla vielä nykyistäkin kiltimpi. Muutaman kymmenen milliä.
Tästäkään kun ei kukaan meistä tiedä mitään. Eräänkin artikkelin mukaan Kimi saa Ferrarilta noin 50 milj. mikäli ei aja toisessa tallissa ja "vain" 20 milj. jos ajaa. Näin ollen alle kolmenkympin liksalla Kimistä tulisi maksukuski.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tästäkään kun ei kukaan meistä tiedä mitään. Eräänkin artikkelin mukaan Kimi saa Ferrarilta noin 50 milj. mikäli ei aja toisessa tallissa ja "vain" 20 milj. jos ajaa. Näin ollen alle kolmenkympin liksalla Kimistä tulisi maksukuski.
Linkkiä kiitos tähän erääseen artikkeliin.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös