Kyllähän nuo Kimin McLaren aikojen luotettavuusongelmat ja muutamat ulkoisten tekijöiden aiheuttamat keskeytykset ja vastoinkäymiset oli sitä luokkaa ettei muutama onnen kantamoinen vielä uraa ns tasapainoon saata. Hieman paremmalla tai sanoisinko normaalilla tuurilla Kimillä olisi jo useampikin MM vyöllään. Eikä tuota Ferraripestiäkään voi hyväksi tuuriksi sanoa: hampaat irvessä ainoana mestaruuteen uskovana taisteli takaa mestaruuden ja aivan paskoja autoja sekä tallijohtoa saanut nieleskellä sen jälkeen.
Monella muullakin olisi monia mestaruuksia paremmilla tuureilla. Kimiin minusta kohdistui kylläkin 2000-luvun puolenvälin tienoon luotettavuusongelmat kärjistetysti. Itse en vertailisi Kimin ja Lewiksen McLaren kausien teknisten vikojen prosentuaalista lukua, koska paljos nykyään McLarenilla tai Ferrarilla on teknisten vikojen osuus? Aika pieni, joten ajat ovat muuttuneet.
Jos Kimi on sillä pärjännyt komeasti, tuskin kyseessä on sentän umpisurkea auto? Tuo McLarenin surkeus on pitkälti juontoa sieltä, kun monet edelleen väittävät kyseisen auton olevan melkein identtinen edellisen kauden auton kanssa. Mikä ei taida pitää paikkaansa monista lähteistä napattujen tietojen perusteella. Minusta on tämän perusteella sanoa oikeutetusti, että kauden 2008 Ferrari oli umpisurkea, mutta muuan Felipe ajoi vaan loistavasti. Mikä sinäänsä ei pidä paikkaansa, koska Kimillä oli niitä ongelmia mitä oli.Toisille auto vaan sopii käteen heti.Huoh, mitä höpinää. 2003 Ferrari oli ylivoimainen verrattuna McLareniin, joka jäi tallimestaruudessa kolmannelle tilalle ja sillekin pääsi pitkälti Kimin ansiosta
Viimeksi muokattu: