Kimi Räikkönen - Aikansa paras?

• Viestiketjun aloittaja mjk
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Rip3

Well-known member
Sijainti
Vaasa
Niin ja sitten Kimi ajoi niillä classic supercaareilla vai mitä ne nyt on sarjan suomen huippujen tai huipun kanssa ja kyseisessä kisassa nämä ohittelivat toisiaan tyylikkäästi ja tiukkaa oli. En muista kumpi voitti, en muista rataa, en ajankohtaa enkä paljon muutakaan. in car video oli aika hektistä seurattavaa, jos joku bongailee sen jostain.
Legends autolla testaili aikoinaan botniaringillä (jurva)

Edellis vuoden suomenmestarin kanssa ottivat vähän mittaa toisistaan, tuossa linkissä pari videon pätkää botniaringiltä.

http://www.hotcars.fi/legends/videoklipit.htm

Nykyään taso on niin kova luokissa, että vähän vaikea verrata mihinkään, mutta mielestäni on selvää, että kyseessä on kyllä helvetin kova allround kuljettaja.

opafighter

Well-known member

Hyvästi jää. Kimi Räikköstä ei kaipaa F1-varikolla kukaan. Paitsi Red Bull.

Peter Sauberin mielestä Kimistä ei puhu kesään mennessä kuin Robertsonit. Sanoo tosin, että "Kimin poistuminen formula ykkösistä on sääli, sillä hänellä olisi ollut vielä paljon annettavaa tälle lajille. Uskon myös, että Kimillä itsellään olisi ollut myös paljon saavutettavaa kuljettajana."

Peter Collinsin mielestä Kimi olisi saanut olla Iceman, eli keskittyä pelkästään ajamiseen ja jättää perseennuolemiset väliin, vasta voitettuaan 3,4 tai 5 mestaruutta. Lisäksi hän sanoo, että Räikköstä ei kaivata takaisin, kun ykköset saivat takaisin monta kertaa mielenkiintoisemman Michael Schumnacherin :)doubtful::D)

"kun kuljettaja on ilmoittanut lopettavansa ja kausi on päättynyt, kiinnostus romahtaa saman tien. Seuraavalla kaudella hänestä ei puhuta varikolla juuri mitään." "Minun tilanteeni on ollut vähän erilainen, koska olen jatkanut pyörimistä varikolla Red Bullin varakuljettajana ja nykyisin BBC:n kommentaattorina. Olen ollut ikäänkuin saatavilla, mutta toisaalta aika harva toimittaja on tullut minultakaan kyselemään mitään." -DC :D

..Christian Horner kehuu vuolaasti Räikköstä, mutta kiemurtelee suoran vastauksen kanssa. "Ymmärrän hyvin, että te suomalaiset toivotte Kimin palaavan, sillä Kimi on maailmanmestari, eikä Heikin tilanne ole juuri nyt paras mahdollinen. Kysymys siitä, onko Kimin ajaminen ensi kaudella tallissamme mahdollista, on siinä mielessä hankalasti asetettu, että jos Kimi haluaa tosissaan palata formula ykkösiin, hänet ottaisi avosylin vastaan moni talli", Horner sanoo. "Kimi on ilman epäilystä yksi tämän vuosituhannen parhaista F1-kuljettajista. Hänen paluunsa suhteen kaikki riippuu ensinnäkin siitä, mitä Kimi itse haluaa, ja toiseksi siitä, onko täällä riittävän hyviä paikkoja tarjolla. Mihinkään huonoon tai nousussa olevaan talliin Kimi ei tule".

Alonso sanoo: "Kimi on hyvä ja reilu kilpailija, ja on harmi, että hän jätti formulat ja siirtyi ralliin. Kimin ja hänen managereidensa olisi pitänyt laskea palkkapyyntöä, sillä McLaren halusi Kimin ja sinnehän Kimi myös itse halusi"

Misa1

Flying finns
Sijainti
Helsinki
toisaalta aika harva toimittaja on tullut minultakaan kyselemään mitään."[/I] -DC :D
Heh, Kuti :D

..Christian Horner kehuu vuolaasti Räikköstä, mutta kiemurtelee suoran vastauksen kanssa. "Ymmärrän hyvin, että te suomalaiset toivotte Kimin palaavan, sillä Kimi on maailmanmestari, eikä Heikin tilanne ole juuri nyt paras mahdollinen. Kysymys siitä, onko Kimin ajaminen ensi kaudella tallissamme mahdollista, on siinä mielessä hankalasti asetettu, että jos Kimi haluaa tosissaan palata formula ykkösiin, hänet ottaisi avosylin vastaan moni talli", Horner sanoo. "Kimi on ilman epäilystä yksi tämän vuosituhannen parhaista F1-kuljettajista. Hänen paluunsa suhteen kaikki riippuu ensinnäkin siitä, mitä Kimi itse haluaa, ja toiseksi siitä, onko täällä riittävän hyviä paikkoja tarjolla. Mihinkään huonoon tai nousussa olevaan talliin Kimi ei tule".
Huoh, voiko tuota nyt juuri paljon suoremmin sanoa?

Alonso sanoo: "Kimi on hyvä ja reilu kilpailija, ja on harmi, että hän jätti formulat ja siirtyi ralliin. Kimin ja hänen managereidensa olisi pitänyt laskea palkkapyyntöä, sillä McLaren halusi Kimin ja sinnehän Kimi myös itse halusi"
Heh, Alonso. Fernando tietää enemmän ku Kimi, jopa Kimin asioista.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere

Hieman kaivelee, että Santander maksaa Kimille saman siitä, ettei aja kun Alonsolle ajamisesta.

Alonson olisi pitänyt pitäytyä suuren pakkapyynnön lisäksi mm vakoilusta, ykköskuskin asemasta jossa kakkonen ohitetaan - ajaa seinään tmv, tallipäällikön kiristämisestä em etuuden saamiseksi ja FIAn todistajansuojeluohjelmista. Näin hän ajaisi edelleen autolla joka nyt johtaa sarjaa.

No - Alonso voi myös ostaa itselleen paikan jostakin sopivasta tallista - Santanderin rahoilla jopa voittavasta tallista. Ja niinhän Alonso tekikin.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Alonso ei ymmärrä, että on olemassa muutakin merkitsevää kuin raha :eek:
Aivan. Tosin Ferrarin maksamassa sopimussakossa on väitetty olleen pykälän mikä pienentäisi sopimussakkoa huomattavasti, jos Kimi ajaisi F1'ssä toisessa tallissa. Se asetti raamit palkkavaatimukselle, tuskin Kimi olisi halunnut ajaa siten että tienaa vähemmän ajamalla F1'stä kuin olemalla ajamatta.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
No - Alonso voi myös ostaa itselleen paikan jostakin sopivasta tallista - Santanderin rahoilla jopa voittavasta tallista. Ja niinhän Alonso tekikin.
Alonsolle suosittelen lampaan ostamista. Se jaksaa kuunnella tuota lärpätystä, ja saattaisi siitä olla iloa vaikka siellä Oviedon tasangoilla ja sitten kun kaikki kaveri ovat kaikonneet, niin mennee hänellä vaikka "tukiaisena". Ns. reikä se on lampaallakin.

:alppu:

Viimeksi muokattu:

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Kimin haastattelu sponsoritilaisuudessa:

Suomen seuratuin julkkis Kimi Räikkönen tarjoili harvinaista herkkua tiistaina Helsingissä, kun mies saapui sponsorinsa tilaisuuteen.

Kimin tähdittämä DNA-mainos näytettiin kutsuvieraille ja medialle tiistaina Lasipalatsissa. Ennen mainoksen esittämistä rattitaituri vastaili Anette Latva-Piikkilän kysymyksiin.

Hyväntuulinen ja rennon oloinen Kimi muisteli formula-aikoja ja raotti myös tulevaisuuden savuverhoa. Anette kysyi Kimiltä, missä tämä näkee itsensä kymmenen vuoden kuluttua nelikymppisenä.

– Onhan se mun ura ollut aika pitkä jo nyt. Tietysti aika paljon riippuu muutamasta seuraavasta vuodesta, mutta en mä ole ajatellut nelikymppisenä ajaa tosissaan. Voihan se olla, että jotain sarjaa tai jotain ajaa hupimielellä, ihan ajamisen ilosta. Mutta ei se varmastikaan ole täysipäiväistä, että eiköhän tämä lopu nyt jossain vaiheessa, Kimi tunnusti.

Kimi pääsi vastaamaan myös kaikkia kiinnostavaan kysymykseen; mitä mies tekee ensi kautena.

– Vaaka ei ole kallistunut rallin puoleen, mitään ratkaisuja ei ole vielä tehty. Sitä tehdään, mikä tuntuu mielekkäimmältä.

MTV3

DexDexter

Formuloita vuodesta 1982
Sijainti
Helsinki

Hieman kaivelee, että Santander maksaa Kimille saman siitä, ettei aja kun Alonsolle ajamisesta.

Alonson olisi pitänyt pitäytyä suuren pakkapyynnön lisäksi mm vakoilusta, ykköskuskin asemasta jossa kakkonen ohitetaan - ajaa seinään tmv, tallipäällikön kiristämisestä em etuuden saamiseksi ja FIAn todistajansuojeluohjelmista. Näin hän ajaisi edelleen autolla joka nyt johtaa sarjaa.

No ymmärrän että ärsyttää tämä Fernando mutta hänen kunniakseen on sanottava että hänestä on aina huokunut tietynlainen kunnioitus Räikköstä kohtaan radalla, ja sen ulkopuolella. Bisnes on bisnestä ja se että Alonso vei Räikkösen paikan ei ole mitenkään henkilökohtaista. Silti on sanottava että toivon Alonson keskeyttävän jokja kisassa :).

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Sijainti
Semminki
Särähti vähän korvaan eilen Ylesuomen haastattelu Räikkösestä kun kysyivät paluusta F1:n. Vastaus alkoi "No formulat on tietysti homma mitä mä oon harratanu pitkään..." :D

Sam

Muumipappa
Sijainti
Muumilaakso
Särähti vähän korvaan eilen Ylesuomen haastattelu Räikkösestä kun kysyivät paluusta F1:n. Vastaus alkoi "No formulat on tietysti homma mitä mä oon harratanu pitkään..." :D
Nauroin tuolle ääneen, kun radiosta kuuntelin villoittamisen ohella :thumbup:

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
No ymmärrän että ärsyttää tämä Fernando mutta hänen kunniakseen on sanottava että hänestä on aina huokunut tietynlainen kunnioitus Räikköstä kohtaan radalla, ja sen ulkopuolella. Bisnes on bisnestä ja se että Alonso vei Räikkösen paikan ei ole mitenkään henkilökohtaista. Silti on sanottava että toivon Alonson keskeyttävän jokja kisassa :).
No ei voi kieltää. Alonso ei kieltämättä ole Kimin suuntaan näykkinyt. Tämä lienee niitä harvoja ( kun tässä neuvoo Kimiä raha-asioissa ). Mutta olisipa voinut jättää tämänkin sanomatta kun itsekin tietää mm McLarenin suhteen, ettei aina kannata ajaa vain rahan vuoksi tai rahasta riippumatta.

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
No ei voi kieltää. Alonso ei kieltämättä ole Kimin suuntaan näykkinyt.
2005 yritti "Mestaruuteni on huippusuoritus koska minulla ei ole parasta autoa", mutten tuon jälkeen ainakaan nyt muista muuta sen kummemmin.

paska jätkä

ja muutenkin hieno mies
Ahaa, eli formulat onkin Kimille vain harrastus -> motivaatio puuttuu! ;)
Alonsosta sen verran että mm. Fernandon heitto vuonna 2005 että "Kimi on ollut onnekas" oli aika heikko provo.

Kummatkin kuljettajat tunteva Aki Hintsa sanoo suoralta kädeltä, että ajaminen Räikkösen tallikaverina tuhoaisi täysin Alonson henkisesti.
http://www.ts.fi/arkisto/haku.aspx?ts=1,0,0,0:0:488211,0

Maksukuski oppi nopeasti ettei Kimi lähde mukaan median kautta käytävään taisteluun ja on siksi ollut melko hiljaa.

edittiä. Artikkelissa Kulta meni kyllä metsään kuin Jari-Matti Latvala konsanaan, mutta kyseisen lainauksen uskon olevan täysin vedenpitävä.

Viimeksi muokattu:

Haikki

KKWCS Team Maximum Attack
Niin ja sitten Kimi ajoi niillä classic supercaareilla vai mitä ne nyt on sarjan suomen huippujen tai huipun kanssa ja kyseisessä kisassa nämä ohittelivat toisiaan tyylikkäästi ja tiukkaa oli.aika hektistä
Tais olla Legends autoilla. todella hienon näköistää kisaa ajoivat. Upea ajettavuus tuommoisella näyttää olevan videon perusteella.

Sam the Man

Registered Yes-man
2005 yritti "Mestaruuteni on huippusuoritus koska minulla ei ole parasta autoa", mutten tuon jälkeen ainakaan nyt muista muuta sen kummemmin.
Jep, jep, eikös tuollakin kaudella Mäkin epäluotettavuus ollut aika iso tekijä Alonson mestaruuteen. Nopein ei ole paras jos sillä ei pääse maaliin asti.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.