Kunhan vain kerroin oman mielipiteeni näistä *legendaarisista* Turrinin kirjoituksista. Sekavaa tekstiä. Ja siis selvennys, minulla ei ole mitään Nicolea vastaan, ilman hänen käännöksiäänhän noita ei voisi kovin moni edes lukea. Hieno työtä.Tää alkaa olla jo legenda. Nicole kääntää monen (myös itseni) mielestä mielenkiintoisia juttuja ja Turrinin mainitseminen forumilla ei ole sitä ellei Automenu kaivaudu jostain tätä haukkumaan. :thumbdown:
Nuo seikathan ei niin hirveästi pääse vaikuttamaan jos kerran Lotus on vain vuoden välietappi kohti kärkitiimejä. Kimin kannalta edes jollain tavalla kilpailukykyinen auto on pääasia.Lotuksesta... Ihan OK-valinta noin kilpailullisesti, mutta tiimin henkilökunta ja yhteishenki epäilyttää. Epäilyttäny jo siitä lähtien kun Heikkiä siellä murjottiin ja kaikki Piquet kolarit jne paskat on nähty kyseiseltä tallilta. Okei Briatore ei siellä enää ole ja emme voi tietää ketkä kaikki on harrastanu vilppipeliä historiassa. Seuraava huolenaihe on nykyinen tallipomo, joka antaa itsestään vähintäänkin oudon kuvan. Jos EB:llä pysyy kuitenkin juttu omalta puolelta hallussa, niin en usko, että Kimillä tulee hänen kanssaan ongelmia. EB saa kyllä mielestäni todistaa olevansa tallipomo ens kaudella, niin kisojen kuin mediankin puolella. Saa nähdä. Lotuksen rahoituspuolta en lähde kommentoimaan koska ne on niin monimutkaisia juttuja ja me ei niistä tiedetä varmaan puoliakaan mistä rahaa tulee ja mistä ei...
Jos ovat, niin Tuskin Kimikään juuri podiumeista ajelee, minne yltäminen olisi suomalaisittain hieno juttu. Mutta kiva ja mielenkiintoista joka tapauksessa seurata, miten ajavat ja millaisia haastatteluja antavat jne.Toivottavasti suomalaisten kalustot ovat jokseenkin samalla tasolla, niin nähdään keskinäistä kisailua.
Muistatko myös, menikö auto katsastuksesta läpi?Niin kerrompa vielä sen, että olin juuri katsastusasemalla kun kuulin radiosta että Kimi palaa formuloihin. Meikähän intoutu tuulettamaan. Siinä sitte konttorirottien kans joristiin muutama sana... Olihan se hieno fiilis, rehellisesti sanottuna en uskonut Kimin palaavan..
Pääsuunnittelija Tim Densham lähti tuossa alkukesästä, joka oli ollut pääsuunnittelija vuodesta 2000 lähtien ja kauden aikana on myös lähtenyt tiimimanageri Steve Nielsen, joka työskenteli tiimissä jo 90-luvun alkuvuosina. Nielsenin paikalle tullut John Wickham on kerennyt myös lähteä. Noiden lisäksi lähti myös muutamia muita, jotka työskentelivät lähinnä tehtaan puolella.Mika Salo sanoi eilen MTV3:lla että LRGP on menettänyt viime aikoina monta avain henkilöä muihin talleihin. Tietääkö kukaan keitä ja millaisia tyyppejä nämä ovat? Kuinkakohan vakava tuo aivovuoto on ollut?
Vaikka itsekin olen lämpenemässä Räikkösen persoonalle, en silti "noteraa" Jean Alesin kommentteja puoluettomiksi. Mies edustaa Lotusta, joten PR-lätinää, vaikka asiaahan mies puhuu.Ensin Alesin hehkuttelua:
Entinen formulakuljettaja Jean Alesi uskoo, että Kimi Räikkösen paluu on piristysruiske Lotus Renault -tallille. Alesi toimii nykyään Group Lotuksen palveluksessa.
Vuoden 2007 maailmanmestari Räikkönen teki kaksivuotisen sopimuksen Lotus Renaultin kanssa
- Se on fantastinen uutinen. Kimillä on enemmän nopeutta kuin juuri kellään, joka on koskaan ajanut F1-autoa. Jos hän tulee takaisin, hän tulee koska hän haluaa tehdä sen, hän kaipaa Formula ykkösiä ja hän uskoo pärjäävänsä hyvin, Alesi sanoi autosport.comin haastattelussa.
- Hänellä oli pieni tauko, johon Ferrari vähän pakotti hänet. Hän oli kyllästynyt systeemiin ja halusi vähäksi aikaa pois. Ymmärrän sen täysin. Mutta nyt hän tulee takaisin, ja Lotukselle, joten se on todella jännittävää.
Alesi uskoo, että Räikkönen saa kaiken mahdollisen irti ensi kauden autosta.
- Hieno asia Kimissä on se, että hän saa maksimaaliset tehot irti nopeasta autosta. Kun auto oli hyvä McLarenilla ja Ferrarilla hän voitti aina. F1-talli tarvitsee kuljettajan, joka ajaa jatkuvasti kierrosaikoja aivan äärirajoille. Kimi pystyy siihen, hän tanssii aivan rajoilla mutta ei putoa. Siitä insinöörit näkevät auton todellisen nopeuden ja voivat tehdä muutoksia sen mukaan.
- Mutta en usko, että hän puhuu paljon auton ulkopuolella! Olen varma, että hän ei ole muuttunut yhtään.
YLE Urheilu
Ja sitten vinkkinä. Nicole on ehtinyt jo käänteleen Turrineita:
Veljet ja Siskot!
Tuon teille kyselyn siitä mitä tapahtuu kun Pyhä Doku palaa radoille.
Posted by Leo Turrini Tue, 29/11/2011 - 18:55
Hyvää onnea, veli Kimi
Posted by Leo Turrini Tue, 29/11/2011 - 11:20
http://nevercrywolf.blogit.fi/
Turrini: "Hyvää onnea, Kimi.
Ansaitset sen.
Vedä roistoja turpaan!"
Nimenomaan tuo asenne paistaa silmään kivasti. Vielä jokunen viikko sitten ihmeteltiin, että ei vaikuttanu olevan kovin kiinnostunu paluusta tai Fykkösistä ylipäätään. Tosiaankaan ota mitään selvää miehestä.Eniten näissä uutissa paistaa Kimin rentous ja pikkupoikamainen polte silmissä! :thumbup:
Aika huvittava olet, jokin aika sitten olit hieromassa "rauhaa" väittäen että me Caterhamilaiset sanoimme jotain., nyt rupeat heti rellestämän että oikea lotus on palannut. Valitettavasti ei ole, koska tallin omistaa sijoitusyhtiö eikä oikeaa Lotusta tuo kukaan radalle enää.
Ja sitten brittiläistä formula-rokkia: http://www.youtube.com/watch?v=JjJD6Ii1VJs
Voi olla Vettelillä ja kumppaneilla jo kylmä rinki p*rseen ympärillä, kun tietävät kohtaavansa ensi kaudella taas Jäämiehen!
Merkit viittaa vahvasti että Vale on todella lähellä sopimusta, ellei jo tehty mut julkistetaa sit joskus. Sitte voi tuulettaa oikee kunnolla:thumbup:Itse olin yllättynyt miten positiivisen vastaanoton Kimin paluu uutinen sai maailmalla. Bottas vielä kehiin, niin avot!
Nyt aletaan päästä asiaan. :eek!:Alonson housuissa ei välttämättä olisi mukava olla jos "renault" hakee ohitusta ja kuljettajanaan viimeisen Ferrarin maailmanmestari.
Juu ei siihen kauaa mennyt kun jos-alonso-jos-kimi -meininki alkoiNyt aletaan päästä asiaan. :eek!:
Riippuu ihan miten autoa saadaa kehitettyä. Todellisuudessa Sennan ja Petrovin sijoitukset eivät olleet loppukaudella noinkaan korkeita. Tais FI ja Toro Rossokin olla nopeampia, Senna ajeli jopa Kovalaisen kanssa kilpaa jossain välissä. Tuo 10. sija voisi olla realistinen saavutus ensi kaudella, tuskin sen korkeamalle, jos Mersu ei sukeltele pahasti. Ei näistä talleista ikinään tiedä, itse en ainakaan uskonut Williamsin sukeltavan näin pahasti mitä nyt kävi. Jos Renault tekee jonkun innovaation, periaatteessa voisi olla olla Mersun kanssa kilpasilla. Mut kärki karkaa.No kai tässä toikissa voi arvailla Kimin menestystä ensi kaudella. Rellukuskit saavutti menneellä kaudella sijoitukset 10 ja 11 ja itse talli saavutti 5. sijan. Oisko Kimille realistinen tavoite joku 9. kauden päätteeksi. Tietty jos saavat autoa kehitettyä ja/tai joku suuremmista talleista on vähän hukassa niin kai se sijoitus voi realistisesti olla pari pykälää parempi. Veikataan nyt yks palkintopallisijoiutus. Jos noihin tuloksiin ei yllä, niin voi olla aika vaikea päästä noille 2013 vapautuville paikoille.
Mutta jokatapauksessa loistava homma kun palaa, eipä jää ainakaan kaivelemaan, että ois pitäny...
Niin uutta, niin uutta.Juu ei siihen kauaa mennyt kun jos-alonso-jos-kimi -meininki alkoi