Törni sanoi:
Huomasin Kanadan GP:tä katsoessani ensimmäistä kertaa moneen vuoteen toivovani Kimille menestystä
. Kaipa asian laita muuttuu jos hän joskus pääsee oikein kunnolla voittokantaan :dunno: .
Renault, McLaren, Ferrari. Siinäpä kova kolmikko, josta on vaikea valita. Enpä haluaisi olla Kimin asemassa sen valinnan suhteen. Toki on mahdollista, että sopimus on jo olemassa, mutta samapa tuota on spekuloida kun varmaa tietoa ei ole.
McLarenin luulisi nousevan taas. Auto on osoittanut hienoisia elonmerkkejä viime aikoina, mutta on silti edelleen kaukana kärjestä. Ovatko ne sitten vain viimeisiä henkäyksiä ennen uutta pitkää kuivaa kautta, lienee tuntemattomissamme. McLarenille jäämisen Kimille tekee ongelmalliseksi muiden kuljettajien olemassaolo. Alonson tiedetään tulevan talliin, luultavasti isolla rahalla, joten Kimille jäisi pienempi osuus. Sen lisäksi talliin on tyrkyllä myös vuositolkulla Dennisin siipiensä alla varjelema Lewis Hamilton, joka tosin voisi ihan hyvin testatakin yhden kauden. Juan Pablo Montoya ei ole Kimille ongelma, hän on heikommassa asemassa kuin Kimi. Ron Dennis varmasti näkee unia McLaren Dream Team II:stä Alonso - Räikkönen mutta se, haluaisiko Kimi leikkiä siinä mukana, on toinen tarina. En usko oikein Räikkösen McLarenille jäävän.
Renault on noussut vasta tänä vuonna varteenotettavaksi vaihtoehdoksi Kimin ensi kauden talliksi, eikä ole nähtävissä juuri lainkaan hyviä syitä Renault´n tarjousten hylkäämiselle. Palkka ei taatusti ole Ferrarin tasoa, mutta en usko Kimin olevan ihan pelkän rahan perässä. Tosin Renault´han on lukemani mukaan menettämässä kasan insinöörejä McLarenille, ja jo talvella Red Bullkin nappasi heiltä jokusen miehen, joten kilpailukyky ei olisi ehkä ihan 100%:sesti taattu. Kuitenkin Renault lienee paras vaihtoehto voittotaistoon hamuavalle kuskille myös ensi kaudella.
Ferrari on vähän erikoisessa tilassa. On selvää, että suuren murroksen on tapahduttava siellä aikanaan, mutta tuntuu kuin ne, joiden olisi nuoremman kaartin edessä väistyttävä, pyrkivät kääntämään kelloa tai ainakin pysäyttämään sen. Ensi kaudella Ferrarin pitäisi olla hyvä, mutta jos sekä Kimin että Schummelin tilanne on tuntematon, Kimin olisi odotettava tietoa Schumin jatkosta. Vuosi hänen parinaan voi hyvin tehdä Kimin pelkän kakkoskuskin näköiseksi Ferrarin "tasapuolisen kohtelun" tuntien. Ferrarilla olisi tehtävä suuren luokan tuuletus, mutta sen jäljiltä talli ei varmasti jää voittajakuntoon. Ferrarille Kimiä vetäisi kuitenkin luultavasti vahvimmin Philip Morrisin pussista tuleva
valtava rahavuori.
Mielestäni kyse on oikeastaan siitä, haluaako Kimi rahaa vai menestystä. Hänen puolestaan toivon, että se on menestys jota hän hamuaa ja nimi on piakkoin Renault-paperin alla.