Kyllähän Kimillä on vain kaksi realistista tallivaihtoehtoa ja ne ovat tietenkin Mercedes ja Ferrari. Renault on nyt huipulla ja perinteisesti sieltä on tie vain alaspäin - olkoonkin vaikka loivasti alaspäin, mutta ei se ainakaan ylöspäin ole. Tokkopa Kimi haluaa talliin, jossa ollaan jo valmiiksi lihavia. Toisekseen Renaultin kultapoju on vaihtanut jo Mercedekselle, joten jos vaikka Renault olisikin periaatteessa mahdollisuus, se ei ole ainakaan uhka.
Ferrarille siirtymistä helpottaa se tosiasia, että Mercedekselle jäädessään Kimi joutuisi ensimmäistä kertaa todelliseen puntariin taistellessaan todellakin tasaväkistä tallikaveriaan vastaan. Schumacherkin olisi varmasti ihan ok puntari, mutta tuskinpa siitä vanhasta papasta enää mihinkään nuorta orhea vastaan on, jos molemmille kuljettajille annetaan yhtäläiset mahdollisuudet vaikuttaa autoon. Schumacherista tulisi Kimille oiva
aisankannattaja.
Kysymys kuuluukin seuraavasti: uskaltaako Kimi ottaa sellaista riskiä, että jäisi Alonson tallikaveriksi ja punnittavaksi ennen kuin on itse voittanut maailmanmestaruuden? Alonsollehan asialla ei ole pätkääkään väliä, kun yksi mestaruus hyllyssä jo pojottaa. Alonso voi hyvillä mielin heittäytyä seuraavaksi Villeneuveksi ajelemaan kisoja ihan vain palkan ja elintason takia. Räikkönen taas saattaisi hyvinkin saada otsaansa vain ikuisen kakkosen leiman.
Eräs kaveri kävi tässä muuten eräissä häissä ja paikallahan oli tietysti myös Renaultin ensi kauden kisakuljettaja Heikki Kovalainen. Ei vaan ollut kaverini iljennyt kysyä, että paljonko sitä palkkaa oli luvassa. Pienet on piirit, jos Suomussalmella on joskus asunut.
Itse olen lähdössä juuri sopivasti täksi viikonlopuksi Zürichiin. Siihen kaupunkiin Räikkösen ego olisikaan kanssani sopinut, joten ihan hyvä, että lähti tieltä pois. Olisikohan Jenni kotona? Mahtaisi tuo matkaan lähtevä emäntä kyllä tykätä kyttyrää jonkin verran, jos menisi ovikelloa rimputtelemaan.
Mutta pitääpä muistaakin, että lähetys alkaa siellä klo. tuntia aiemmin kuin meillä. Montzan kisa on jo kahden viikon kuluttua!