Bobakki
@f1hog
Vähän valikoiva muisti. Schumilla on pari vähän isompaakin virhettä viimeisestä muutamasta kilpailusta ja Fernando tohelsi aika-ajoissa Bahrainissa.Mikkoz84 sanoi:No eipä Alonsolle ole hetkeen tuollaisia tapahtunut tai Schumille--
Vähän valikoiva muisti. Schumilla on pari vähän isompaakin virhettä viimeisestä muutamasta kilpailusta ja Fernando tohelsi aika-ajoissa Bahrainissa.Mikkoz84 sanoi:No eipä Alonsolle ole hetkeen tuollaisia tapahtunut tai Schumille--
Pisteitä ei jaetakkaan aika-ajoissa vaan kisassa, Fernandolle 36 pistettä 40 pisteestä on hlvetin hyvä saavutus.Bobakki sanoi:Vähän valikoiva muisti. Schumilla on pari vähän isompaakin virhettä viimeisestä muutamasta kilpailusta ja Fernando tohelsi aika-ajoissa Bahrainissa.
Älä ihmeessä. Kuitenkin aika-ajojen merkitys riippuu paljolti radasta, Imola ja Monaco ovat milteipä pahimmat paikat tehdä niissä virheitä. Kimin virhe sanoisinko ylikorostui Imolassa, muiden vastaavanlaiset epäonnistumiset ovat jääneet näköjään eräiltä huomaamatta. Toki täytyy sekin lisätä, että vaikea on ymmärtää McLarenin (tai Renaultinkaan) taktiikkaa kun tiedossa oli lähtöruudun korostunut merkitys.azai sanoi:Pisteitä ei jaetakkaan aika-ajoissa vaan kisassa, Fernandolle 36 pistettä 40 pisteestä on hlvetin hyvä saavutus.
Mikkoz84 sanoi:No eipä Alonsolle ole hetkeen tuollaisia tapahtunut tai Schumille ja mitä juaniin tulee niin onhan se huolestuttavaa jos juan on kimin edellä, kumminkin kyseessä on samantasoinen kuski kuin half.
Jaa. Itse en kyllä näe tilastoissa juuri eroa suuntaan tai toiseen. Pikemminkin niin päin, että Montoyalla oli pieni etu debyyttikautensa jälkeen.Observer sanoi:Halfin ja Montoyan paremmuudesta voi sanoa vain että statistiikat eivät tue sellaista olettamusta että Montoya olisi samantasoinen kuski kuin nuorempi Schumacher.
Näin kyllä itsekin sanoisin. Vaikka tässä ketjussa ei varsinaisesti Ralfin ja Montoyan paremmuudesta väitellä, niin laitetaas nyt vähän tilastoa. (Nopeasti väsättyjä, saattaa olla virheitä.)Bobakki sanoi:Jaa. Itse en kyllä näe tilastoissa juuri eroa suuntaan tai toiseen. Pikemminkin niin päin, että Montoyalla oli pieni etu debyyttikautensa jälkeen.
Monet tuossa jo osoittivatkin tämän jutun älyttömyyden. On se kumma, miten valikoiva muisti monilla on. johtuneeko Kimin persoonasta, vai mistä sitten. Toista oli tukeminen, kun Häkä oli kehissä.Mikkoz84 sanoi:No eipä Alonsolle ole hetkeen tuollaisia tapahtunut tai Schumille ja mitä juaniin tulee niin onhan se huolestuttavaa jos juan on kimin edellä, kumminkin kyseessä on samantasoinen kuski kuin half.
Nimenomaan näin. Jo ensimmäisellä kaudella Montoya olisi pisteissä Ralffin tasolla, mutta muutamia voittoja meni taivaan tuuliin. Toki Ralf pystyi haastamaan Montoyan ja usein päihittämäänkin, mutta sittenkin Montoya oli se kovempi tuloksentekijä ja rattimies radalla.kristian.s sanoi:Näin kyllä itsekin sanoisin. Vaikka tässä ketjussa ei varsinaisesti Ralfin ja Montoyan paremmuudesta väitellä, niin laitetaas nyt vähän tilastoa. (Nopeasti väsättyjä, saattaa olla virheitä.)
Montoya vs. R.Schumacher (aika-ajot, kisassa nopeampi kierros, pisteet)
2001: 6-11, 7-10, 31-49
2002: 9-8, 9-8, 50-42
2003: 6-9, 10-5, 76-58
2004: 8-4, 8-4, 41-24
Yhteensä: 61 kisaa
2001-2004: 29-32, 34-27, 198-173
Tilastoihin ei ole laskettu niitä seitsemää kisaa (2003 ja 2004), joissa Ralfia tuurasi Marc Gené/Antonio Pizzonia.
Mutta ei tuota (selvää) eroa meinaa millään näiden kahden välille saada. Niin kuin Bobakki sanoi, 2001 meni suht selkeästi Ralfille, mutta sen jälkeen tilastot puhuvat Montoyan puolesta. Mitään absoluuttista totuutta nämä tilastot eivät suinkaan edusta, mutta tukevat ainakin omaa käsitystäni siitä, että Montoya on ainakin hitusen verran Ralfia kovempi rattimies.
Schumille niitä virheitä on sattunut aika helvetisti viime aikoina. Alonsolle vähemmän totta. Toisaalta kaveri ei ole ollut takaa-ajajan asemassa, mikä on aina vaikeampi paikka ajaa kilpaa. En kyllä edelleenkään ymmärrä miksi se on maailmanloppu jos Kimi on Montoyan takana kerran kaksi? Onhan Schumacher juniorikin voittanut kisan kerran ylivoimaisesti.Mikkoz84 sanoi:No eipä Alonsolle ole hetkeen tuollaisia tapahtunut tai Schumille ja mitä juaniin tulee niin onhan se huolestuttavaa jos juan on kimin edellä, kumminkin kyseessä on samantasoinen kuski kuin half.
Kyllähän siellä se potentiaali on, sitä ei vaan osata sieltä enää kaivaa, kun ei ole ketään gurua kaivamassa, jotka paremmin auton salojen perillä olisivat.JNF sanoi:Ja nyt puolestaan Ralf on pesemässä Trullia, joka oli Alonson niskan päällä ainakin alkukaudesta 2004.![]()
Aivan turha jäädä tuijottamaan yksittäisiä kilpailuja. Välillä Montoya on parempi kuin Kimi mutta yleensä päinvastoin.
Tuloksia kyllä saisi alkaa jo McLarenilla tulemaan, jos mielii tulla mukaan mestaruustaistoon. Viime vuonna tilanne oli paljon parempi vaikka pisteissä olikin enemmän eroa, koska autossa oli mahtava potentiaali. Tämän kauden mallissa sitä ei vaan näytä olevan.
Mun mielestä tuo on myös hyvä asia... Sillä kun on tasaisempaa niin on myös mahdollista, että kimin ja alonson välissä olisi jokunen auto..Racer21_90 sanoi:Tänä vuonna on myöskin kilpailu tasaisempaa ja piste eron kiinni kurominen sen tähden vaikeampaa kuin viime vuona.
Sinäkö tiedät, että tämän vuoden autossa on yhtä paljon kehitys potentiaalia kuin viime vuotisessa?formulastara sanoi:Kyllähän siellä se potentiaali on, sitä ei vaan osata sieltä enää kaivaa, kun ei ole ketään gurua kaivamassa, jotka paremmin auton salojen perillä olisivat.
Tasaisempaa? Pikemminkin Rellu on toistaiseksi näyttänyt vielä ylivoimaisemmalta McLareniin nähden kuin vuosi sitten ehkä Bahrainia lukuunottamatta. Viime vuonna Kimi kuitenkin otti paalupaikan ja dominoi Imolan kisaa siihen asti kun auto hajosi. Näkisin todennäköisempänä että Rellun ja McLarenin välissä saattaa olla Ferrareita ja Hondia ja se on Kimi joka ajaa viidenneksi Alonson voittaessa.Ghost_Glove sanoi:Mun mielestä tuo on myös hyvä asia... Sillä kun on tasaisempaa niin on myös mahdollista, että kimin ja alonson välissä olisi jokunen auto..
Samaa mieltä.Observer sanoi:Tasaisempaa? Pikemminkin Rellu on toistaiseksi näyttänyt vielä ylivoimaisemmalta McLareniin nähden kuin vuosi sitten ehkä Bahrainia lukuunottamatta. Viime vuonna Kimi kuitenkin otti paalupaikan ja dominoi Imolan kisaa siihen asti kun auto hajosi. Näkisin todennäköisempänä että Rellun ja McLarenin välissä saattaa olla Ferrareita ja Hondia ja se on Kimi joka ajaa viidenneksi Alonson voittaessa.
No ei kauden loppuun ja mahdollisen takaa-ajon tuloksettomuuteen pitkä aika ole.Ghost_Glove sanoi:Ja juuri siitä syystä, että muuten alonson kiinni ottaminen kestäää kaaaauan...![]()